Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

DevURL

Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska.

Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe.

Sposób sprawdzania naciągu paska klinowego jest podobny we wszystkich typach omawianych samochodów. Pasek, który na najdłuższym odcinku swobodnym da się ugiąć ręką o więcej niż 10…15 mm. wymaga naprężenia. Regulację przeprowadza się następująco. Poluzowuje się nakrętki śrub zamocowania górnego alternatora i dolnego zamocowania (regulacyjnego) alternatora. Przez odchylanie alternatora w kierunku „od korpusu silnika powoduje się naprężanie paska. Po uzyskaniu odpowiedniego naprężenia paska, należy dokręcić mocno poluzowane uprzednio śruby. [patrz też: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Rozdzielacz zapłonu

Kopułka utrzymuje się na rozdzielaczu dzięki dwu płaskim sprężynom zatrzaskowym, które widać na rysunku. Podważenie palcem lub wkrętakiem zatrzasku, umożliwia szybkie zdjęcie kopułki. Następnie, po odkręceniu dwu wkrętów i zdjęciu płyty łożyskowej urządzenie przygotowane jest do czyszczenia, regulacji i smarowania.

Czynności obsługowe polegają na smarowaniu rozdzielacza zapłonu, sprawdzeniu stanu styków przerywacza oraz regulacji odstępu styków. Czynności te opisano w pierwszej części książki. Prawidłowy odstęp styków przerywacza wynosi 0,45 mm.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło […]

Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

Hamowanie

Efektywność hamowania w danym momencie zależna jest od siły, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca. lm większy będzie nacisk na pedał, tym większe będzie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym i tym silniej szczęki hamulcowe będą przyciskane do tarczy hamulca.Tarcza hamulca obraca się razem z piastą koła i kołem. Obudowa tłoczków i szczęk hamulcowych jest […]

DevURL
Polecamy rowniez: