Artykul dnia:
Filtry powietrza

W samochodach VW znalazły zastosowanie różne typy filtrów powietrza. Wszystkie te filtry łączą wspólne cechy: są to filtry suche z wymiennym wkładem. Czynności obsługowe ze strony użytkownika ograniczają się do wymiany wkładu filtrującego, po określonym przebiegu lub tylko oczyszczeniu tego wkładu, dokładnego oczyszczenia obudowy filtru i przewodów ssawnych, przy okazji wymiany wkładu oraz przestawienia rury […]

DevURL

Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska.

Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe.

Sposób sprawdzania naciągu paska klinowego jest podobny we wszystkich typach omawianych samochodów. Pasek, który na najdłuższym odcinku swobodnym da się ugiąć ręką o więcej niż 10…15 mm. wymaga naprężenia. Regulację przeprowadza się następująco. Poluzowuje się nakrętki śrub zamocowania górnego alternatora i dolnego zamocowania (regulacyjnego) alternatora. Przez odchylanie alternatora w kierunku „od korpusu silnika powoduje się naprężanie paska. Po uzyskaniu odpowiedniego naprężenia paska, należy dokręcić mocno poluzowane uprzednio śruby. [patrz też: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Rozdzielacz zapłonu

Kopułka utrzymuje się na rozdzielaczu dzięki dwu płaskim sprężynom zatrzaskowym, które widać na rysunku. Podważenie palcem lub wkrętakiem zatrzasku, umożliwia szybkie zdjęcie kopułki. Następnie, po odkręceniu dwu wkrętów i zdjęciu płyty łożyskowej urządzenie przygotowane jest do czyszczenia, regulacji i smarowania.

Czynności obsługowe polegają na smarowaniu rozdzielacza zapłonu, sprawdzeniu stanu styków przerywacza oraz regulacji odstępu styków. Czynności te opisano w pierwszej części książki. Prawidłowy odstęp styków przerywacza wynosi 0,45 mm.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów ogranicza się do kontroli jej działania, sprawdzania, czy nie ma przecieków oraz sprawdzania i ewentualnego uzupełniania oleju. Poziom oleju powinien być sprawdzany na samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu, po odczekaniu pewnej chwili po wjeździe na stanowisko (rozgrzany olej ma tendencję do spieniania). Poziom oleju jest sprawdzany za pomocą otworu przelewowego po […]

Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą: — kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju. Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km […]

Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak: — przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy, — hamulec nożny oraz ręczny, — pedał przyspieszenia i kierownica, — sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy […]

DevURL
Polecamy rowniez: