Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Wsiadamy do samochodu

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach. Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na […]

DevURL

Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska.

Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe.

Sposób sprawdzania naciągu paska klinowego jest podobny we wszystkich typach omawianych samochodów. Pasek, który na najdłuższym odcinku swobodnym da się ugiąć ręką o więcej niż 10…15 mm. wymaga naprężenia. Regulację przeprowadza się następująco. Poluzowuje się nakrętki śrub zamocowania górnego alternatora i dolnego zamocowania (regulacyjnego) alternatora. Przez odchylanie alternatora w kierunku „od korpusu silnika powoduje się naprężanie paska. Po uzyskaniu odpowiedniego naprężenia paska, należy dokręcić mocno poluzowane uprzednio śruby. [patrz też: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Rozdzielacz zapłonu

Kopułka utrzymuje się na rozdzielaczu dzięki dwu płaskim sprężynom zatrzaskowym, które widać na rysunku. Podważenie palcem lub wkrętakiem zatrzasku, umożliwia szybkie zdjęcie kopułki. Następnie, po odkręceniu dwu wkrętów i zdjęciu płyty łożyskowej urządzenie przygotowane jest do czyszczenia, regulacji i smarowania.

Czynności obsługowe polegają na smarowaniu rozdzielacza zapłonu, sprawdzeniu stanu styków przerywacza oraz regulacji odstępu styków. Czynności te opisano w pierwszej części książki. Prawidłowy odstęp styków przerywacza wynosi 0,45 mm.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Praktycznie tak sie nie zdarza, gdyz samochód podlegajacy awarii zawsze przed calkowitym zatrzymaniem sie przejedzie jakas godzine droge

Praktycznie tak się nie zdarza, gdyż samochód podlegający awarii zawsze przed całkowitym zatrzymaniem się przejedzie jakąś godzinę drogę. Pomimo teoretycznego obliczenia wzoru na przelotność, biorąc pod uwagę konieczność zachowania jeszcze pewnego odstępu pomiędzy samochodem zatrzymującym się a podległym awarii, wzór ten można uznać za praktycznie wystarczający. Zasadniczym elementem do obliczenia odstępu bezpieczeństwa przy ruchu samochodów […]

Wsiadamy do samochodu

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach. Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na […]

Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach. Sprawdzenie ustawienia świateł Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach. Materiały eksploatacyjne Paliwa Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, […]

DevURL
Polecamy rowniez: