Artykul dnia:
Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.): 1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału), 2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm), 3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby), 4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych […]

DevURL

Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło zamachowe, które jest jednocześnie tarczą sprzęgła.

W dotychczasowym opisie nie omówiliśmy działania zaworów. Powiedzieliśmy tylko, że zawór otwiera się co drugi obrót wału korbowego, a jest zamknięty w czasie suwów sprężania i pracy.

W kadłubie silnika ułożyskowany jest wałek rozrządu. W czasie jego obrotów krzywka wałka rozrządu podnosi lub opuszcza popychacz, na którego drugim końcu znajduje się dźwignia zaworu. Ta z kolei, pokonując opór sprężyny, otwiera lub zamyka otwór.

Obroty wału korbowego przekazywane są na wałek rozrządu przez przekładnię kół zębatych. Przekładnia ta powoduje, że wałek rozrządu obraca się dwa razy wolniej niż wał korbowy silnika, dzięki czemu zawory otwierają się co drugi obrót wału korbowego, a więc tylko w czasie suwu ssania i wydechu, [hasła pokrewne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Silniki czterosuwowe mają np. samochody FIAT 126P, SKODA, ZASTAWA 750, FIAT 125P, MOSKWICZ. Silniki samochodów SYRENA, TRABANT, WARTBURG zbudowane są inaczej. Są to silniki dwusuwowe.

Wał

Dalszy obrót wału korbowego powoduje przesuwanie się tłoka z góry w dół. Tłok ponownie zasłania wszystkie okienka w ściankach cylindra (rys. 22). Mieszanka paliwowa, zamknięta w skrzyni korbowej, zostaje silnie sprężona. Opisujemy rozruch silnika, a więc pomijamy zjawiska występujące nad tłokiem.

Kiedy tłok przesunie się zupełnie w dół, odsłoni okienko kanału przelotowego (rys. 23). Mieszanka paliwowa, sprężona poprzednio w skrzyni korbowej (pod tłokiem), przepływa teraz gwałtownie przez kanał przelołowy i wypełnia całą przestrzeń w cylindrze nad tłokiem.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Przeciazenie nawierzchni podczas ruchu na luku pionowym

Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym.Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym następuje dla łuków pionowych wklęsłych wskutek występowania siły odśrodkowej, działającej w kierunku promienia łuku i skierowanej z góry na dół. Przeciążenie tego rodzaju istnieje na każdej nawierzchni, nawet na nawierzchni w dobrym stanie. Wywołuje je istnienie fal powstających przy wykonaniu nawierzchni (wałowanie). […]

Kłopoty z ruszaniem z miejsca

Prześledźmy, co dzieje się w skrzynce biegów w chwili, gdy kierowca przestawia dźwignię zmiany biegów.W samochodach, w których silnik umieszczony jest w pobliżu kół napędzanych, skrzynka biegów połączona jest w jeden zespół wraz z silnikiem, obudową sprzęgła oraz obudową przekładni głównej. Do silnika samochodu przykręcona jest obudowa sprzęgła a do niej obudowa przekładni wraz ze […]

Obsługi okresowe

Przegląd przed dostawą, przeprowadzany w fabryce, ma na celu sprawdzenie wszystkich zespołów i elementów samochodu. Obsługa po przejechaniu pierwszych 2500 km jest obsługą gwarancyjną (bezpłatną) mającą na celu sprawdzenie ogólnego stanu pojazdu i usunięcie ewentualnych usterek. Obsługa po pierwszych 10 000 km lub 6 miesiącach eksploatacji, a następnie co 20 000 km obejmuje następujące czynności. […]

DevURL
Polecamy rowniez: