Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

DevURL

Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło zamachowe, które jest jednocześnie tarczą sprzęgła.

W dotychczasowym opisie nie omówiliśmy działania zaworów. Powiedzieliśmy tylko, że zawór otwiera się co drugi obrót wału korbowego, a jest zamknięty w czasie suwów sprężania i pracy.

W kadłubie silnika ułożyskowany jest wałek rozrządu. W czasie jego obrotów krzywka wałka rozrządu podnosi lub opuszcza popychacz, na którego drugim końcu znajduje się dźwignia zaworu. Ta z kolei, pokonując opór sprężyny, otwiera lub zamyka otwór.

Obroty wału korbowego przekazywane są na wałek rozrządu przez przekładnię kół zębatych. Przekładnia ta powoduje, że wałek rozrządu obraca się dwa razy wolniej niż wał korbowy silnika, dzięki czemu zawory otwierają się co drugi obrót wału korbowego, a więc tylko w czasie suwu ssania i wydechu, [hasła pokrewne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Silniki czterosuwowe mają np. samochody FIAT 126P, SKODA, ZASTAWA 750, FIAT 125P, MOSKWICZ. Silniki samochodów SYRENA, TRABANT, WARTBURG zbudowane są inaczej. Są to silniki dwusuwowe.

Wał

Dalszy obrót wału korbowego powoduje przesuwanie się tłoka z góry w dół. Tłok ponownie zasłania wszystkie okienka w ściankach cylindra (rys. 22). Mieszanka paliwowa, zamknięta w skrzyni korbowej, zostaje silnie sprężona. Opisujemy rozruch silnika, a więc pomijamy zjawiska występujące nad tłokiem.

Kiedy tłok przesunie się zupełnie w dół, odsłoni okienko kanału przelotowego (rys. 23). Mieszanka paliwowa, sprężona poprzednio w skrzyni korbowej (pod tłokiem), przepływa teraz gwałtownie przez kanał przelołowy i wypełnia całą przestrzeń w cylindrze nad tłokiem.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Wymiana klocków hamulcowych kół przednich

Kolejność postępowania jest następująca: poluzować śruby kół przednich, podnieść samochód, wyjąć zawleczki z prowadników, — stosując niewielki nacisk na korpus „w kierunku sprężyn wysunąć prowadniki zacisku, wyjąć zacisk, wymontować klocki hamulca, — zamontować nowe klocki, zwrócić uwagę, czy powierzchnie prowadników, tarcz oraz zacisku są czyste, — zamontować prowadniki oraz nowe zawleczki, — założyć koła i […]

Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska. Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe. […]

Obsługa układu kierowniczego

Podczas przeglądów technicznych należy sprawdzić stan połączeń układu, mieszków ochronnych oraz obudów przegubów kulowych. Sprawdzenie układu wspomagania kierownicy sprowadza się do: — kontroli poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, — sprawdzenia napięcia paska klinowego w sposób pokazany w części dotyczącej układu chłodzenia modelu Fiesta. Układ zasilania Gaźnik — Weber (dwugardzielowy) stosowany do silnika OHC (opisany w […]

DevURL
Polecamy rowniez: