Partnerzy serwisu:
Złomowanie i kasacja aut autoskupradom.pl

Artykul dnia:
Oświetlenie samochodu

W danych technicznych zawarto informacje o żarówkach stosowanych w najważniejszych punktach świetlnych omawianych tu samochodów. Wymieniono tam moce tych żarówek. które mają najistotniejszy wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Każdy kierowca powinien mieć w samochodzie żarówki zapasowe. Wymiany żarówek w reflektorach przednich i kierunkowskazach dokonuje się od „tyłu, czyli od strony komory silnikowej. Oprawkę pokrytą […]

DevURL

Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło zamachowe, które jest jednocześnie tarczą sprzęgła.

W dotychczasowym opisie nie omówiliśmy działania zaworów. Powiedzieliśmy tylko, że zawór otwiera się co drugi obrót wału korbowego, a jest zamknięty w czasie suwów sprężania i pracy.

W kadłubie silnika ułożyskowany jest wałek rozrządu. W czasie jego obrotów krzywka wałka rozrządu podnosi lub opuszcza popychacz, na którego drugim końcu znajduje się dźwignia zaworu. Ta z kolei, pokonując opór sprężyny, otwiera lub zamyka otwór.

Obroty wału korbowego przekazywane są na wałek rozrządu przez przekładnię kół zębatych. Przekładnia ta powoduje, że wałek rozrządu obraca się dwa razy wolniej niż wał korbowy silnika, dzięki czemu zawory otwierają się co drugi obrót wału korbowego, a więc tylko w czasie suwu ssania i wydechu, [hasła pokrewne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Silniki czterosuwowe mają np. samochody FIAT 126P, SKODA, ZASTAWA 750, FIAT 125P, MOSKWICZ. Silniki samochodów SYRENA, TRABANT, WARTBURG zbudowane są inaczej. Są to silniki dwusuwowe.

Wał

Dalszy obrót wału korbowego powoduje przesuwanie się tłoka z góry w dół. Tłok ponownie zasłania wszystkie okienka w ściankach cylindra (rys. 22). Mieszanka paliwowa, zamknięta w skrzyni korbowej, zostaje silnie sprężona. Opisujemy rozruch silnika, a więc pomijamy zjawiska występujące nad tłokiem.

Kiedy tłok przesunie się zupełnie w dół, odsłoni okienko kanału przelotowego (rys. 23). Mieszanka paliwowa, sprężona poprzednio w skrzyni korbowej (pod tłokiem), przepływa teraz gwałtownie przez kanał przelołowy i wypełnia całą przestrzeń w cylindrze nad tłokiem.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Sprzęgło

W czasie eksploatacji pojazdu należy okresowo przeprowadzać regulację ruchu jałowego pedału sprzęgła, która jest jedyną czynnością obsługowa układu sprzęgłowego. Luz pedału sprzęgła wynosi 1 5 mm dla wszystkich omawianych tu typów sprzęgieł. W samochodzie VW Polo regulacji dokonuje się przez pokręcanie nakrętki specjalnej. W samochodzie VW Golf regulacja wymaga poluzowania nakrętki kontrującej, przeprowadzenia regulacji przez […]

Skrzynka biegów

W skrzynce biegów włączona jest największa przekładnia (koła zębate) i samochód ma na kołach napędzanych największą siłę napędową. Ten pierwszy bieg włącza się podczas pokonywania dużych oporów jazdy, np. w czasie ruszania z miejsca, w czasie jazdy pod górę, na drodze piaszczystej itp. Zwiększa on również siłę napędową, lecz w stopniu mniejszym (koła zębate) niż […]

Ustawianie rozrządu silnika

W każdym czterosuwowym silniku, prawidłowe ustawienie rozrządu polega na połączeniu ze sobą (np. zębatym paskiem gumowym) koła zębatego osadzonego na wale korbowym silnika z odpowiednio uștawionym kołem zębatym osadzonym na wałku rozrządu. Niekiedy, poza wymienionymi dwoma kołami, w skład przekładni rozrządu wchodzi jeszcze trzecie koło zębate — koło osadzone na wałku przekazującym napęd na aparat […]

DevURL
Polecamy rowniez: