Artykul dnia:
Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

DevURL

Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło zamachowe, które jest jednocześnie tarczą sprzęgła.

W dotychczasowym opisie nie omówiliśmy działania zaworów. Powiedzieliśmy tylko, że zawór otwiera się co drugi obrót wału korbowego, a jest zamknięty w czasie suwów sprężania i pracy.

W kadłubie silnika ułożyskowany jest wałek rozrządu. W czasie jego obrotów krzywka wałka rozrządu podnosi lub opuszcza popychacz, na którego drugim końcu znajduje się dźwignia zaworu. Ta z kolei, pokonując opór sprężyny, otwiera lub zamyka otwór.

Obroty wału korbowego przekazywane są na wałek rozrządu przez przekładnię kół zębatych. Przekładnia ta powoduje, że wałek rozrządu obraca się dwa razy wolniej niż wał korbowy silnika, dzięki czemu zawory otwierają się co drugi obrót wału korbowego, a więc tylko w czasie suwu ssania i wydechu, [hasła pokrewne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Silniki czterosuwowe mają np. samochody FIAT 126P, SKODA, ZASTAWA 750, FIAT 125P, MOSKWICZ. Silniki samochodów SYRENA, TRABANT, WARTBURG zbudowane są inaczej. Są to silniki dwusuwowe.

Wał

Dalszy obrót wału korbowego powoduje przesuwanie się tłoka z góry w dół. Tłok ponownie zasłania wszystkie okienka w ściankach cylindra (rys. 22). Mieszanka paliwowa, zamknięta w skrzyni korbowej, zostaje silnie sprężona. Opisujemy rozruch silnika, a więc pomijamy zjawiska występujące nad tłokiem.

Kiedy tłok przesunie się zupełnie w dół, odsłoni okienko kanału przelotowego (rys. 23). Mieszanka paliwowa, sprężona poprzednio w skrzyni korbowej (pod tłokiem), przepływa teraz gwałtownie przez kanał przelołowy i wypełnia całą przestrzeń w cylindrze nad tłokiem.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Bardziej praktyczne w uzyciu do przewozu masy betonowej sa samochody wyposazone w mieszalnik kielichowy

Bardziej praktyczne w użyciu do przewozu masy betonowej są samochody wyposażone w mieszalnik kielichowy. Masę betonową w wytwórni masy ładuje się z betoniarki do kielicha o pojemności około 2,0 m, a następnie samochód przewozi ją na plac budowy, gdzie masa betonowa zostaje wyładowana przez obrót kielicha dookoła poprzecznej osi poziomej. W czasie jazdy samochodu kielich […]

Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony […]

Spraedzanie poziomu oleju

Kontrola poziomu oleju powinna być przeprowadzana w samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu przy nagrzanym silniku. Olej sprawdza się wskaźnikiem prętowym. Między poziomami „min” i „max” jest 0,75…1,0 dm3 oleju. Wymianę oleju należy przeprowadzać co 10 000 km. Olej należy wymieniać wraz z filtrem pełnoprzepływowym w sposób opisany w części pierwszej. Przebieg między wymianą oleju […]

DevURL
Polecamy rowniez: