Artykul dnia:
Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu […]

DevURL

Ciecz chłodząca

W samochodach VW układ chłodzenia jest napełniony mieszaniną wody i cieczy chłodzącej VW Gl O, sporządzonej na bazie glikolu. Mieszanina chłodząca wykazuje własności antykorozyjne oraz zapobiega osadzaniu się w układzie chłodzenia związków wapnia.

W Polsce dostępną cieczą chłodzącą jest płyn Borygo.

Uwaga. Cieczy chłodzących wytwarzanych przez różnych producentów nie wolno mieszać.

Przeglądy i obsługi okresowe

Uwaga. Część dotyczącą obsługi samochodów Golf i Scirocco omówiono i zilustrowano na przykładzie modeli z lat 1974—78, posiadających silniki typów FA, FH lub FD. Przy korzystaniu z niej należy więc zwrócić uwagę na ewentualne różnice w budowie, wartościach parametrów i danych technicznych różnych typów silników.

Jest to forma sprawdzania prawidłowości przygotowania samochodu do eksploatacji przez fabrykę. Przegląd ten dokonywany jest najczęściej bezpośrednio przed oddaniem samochodu klientowi. [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Przegląd po przebiegu 1000 km

Przeglądu należy dokonywać stosując się do podanych wskazówek opracowanych przez wytwórcę pojazdu. Zakładając dokonywanie przeglądów, obsług i napraw w stacjach obsługi nie wyposażonych w komputerowe urządzenia diagnostyczne, a najczęściej także nie autoryzowanych, posiadacze samochodów VW powinni notować dokonane naprawy, regulacje i przeglądy, co ułatwi kolejne działania naprawcze.

Po przebiegu ok. 1000 km, kontroli i obsłudze podlegają:

I — sprzęgło (luz pedału ok. 15 mm), — docisk śrub głowicy silnika,

2— luzy zaworowe,

3— gumowe przewody hamulcowe przednie, 5 — gumowe przewody hamulcowe tylne (sprawdzenie szczelności i ew. uszkodzeń mechanicznych), 6 — szczelność skrzynki biegów oraz osłon osi napędowych,

7    — szczelność silnika,

8    — olej silnikowy (spuścić, następnie napełnić świeżym olejem, moment dokręcania korka spustu

7    — filtr oleju główny (wymiana),

8    — zbieżność kół (moment dokręcania nakrętek 45 N.m),

Następnie (podczas — lub po dokonaniu jazdy próbnej) należy sprawdzić:

1 3 — skuteczność działania hamulca nożnego,

14 — skuteczność działania hamulca ręcznego:

1 5 — płynność działania sprzęgła,

1 6 — sprawność działania układu kierowniczego,

1 7 — predkość obrotową biegu jałowego silnika

(900…1000 obr/min),

1 8 — szczelność pokrywy zaworów,

19 — szczelność głównego filtru oleju,

20 — prawidłowość ustawienia końcówki ssawnej obudowy filtru powietrza.

Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów z silnikiem benzynowym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 1 5 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.):

— zmienić olej silnikowy,

— sprawdzić ewentualnie wyregulować luzy zaworów

(dotyczy silników z dźwigniami zaworowymi),

— zmienić wkład głównego filtru oleju,

— zmienić świece zapłonowe,

— oczyścić suchy wkład filtru powietrza, — sprawdzić działanie regulatora skuteczności hamowania (korektora),

— sprawdzić drożność przewodów cieczy chłodzącej, ewentualnie udrożnić przewody,

— dokonać próbnej jazdy lub przeprowadzić badania na stanowisku diagnostycznym oraz analizę spalin. Dodatkowo po przebiegu 30 000, 60 000 km itd.:

— sprawdzić i ewentualnie wyregulować luzy zaworowe (dot. silników z popychaczami szklankowymi), — zmienić przerywacz (ustawić punkt zapłonu oraz wielkość przerwy),

— zmienić suchy wkład filtru powietrza, — zmienić filtr paliwa (jeżeli jest zainstalowany).

 

— zmienić płyn hamulcowy,

— sprawdzić skuteczność działania urządzenia alarmowego układu hamulcowego.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Pompa wtryskowa silnika wysokoprężnego

W myśl zaleceń wytwórcy, podobnie jak miało to miejsce w odniesieniu do gaźników, wszelkie czynności obsługowe i regulacyjne przy pompie wtryskowej powinien wykonywać wyłącznie dobrze wykwalifikowany pracownik stacji obsługi samochodów. Urządzenia podlegające regulacji są umieszczone na wierzchu pokrywy pompy. Są to zderzaki prędkości obrotowej biegu jałowego silnika oraz maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Również na pokrywie […]

Ustawianie rozrządu silnika

W każdym czterosuwowym silniku, prawidłowe ustawienie rozrządu polega na połączeniu ze sobą (np. zębatym paskiem gumowym) koła zębatego osadzonego na wale korbowym silnika z odpowiednio uștawionym kołem zębatym osadzonym na wałku rozrządu. Niekiedy, poza wymienionymi dwoma kołami, w skład przekładni rozrządu wchodzi jeszcze trzecie koło zębate — koło osadzone na wałku przekazującym napęd na aparat […]

Własna elektrownia

Przeznaczeniem akumulatora jest dostarczenie prądu elektrycznego przede wszystkim do urządzeń rozruchowych (rozrusznik, instalacja zapłonowa) oraz do odbiorników prądu podczas postoju samochodu (oświetlenie itp.). W czasie jazdy zapotrzebowanie na prąd jest tak wielkie, że akumulator rozładowałby się całkowicie już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Każdy samochód ma więc własną elektrownię, wytwarzającą prąd elektryczny. Urządzeniem tym jest prądnica. […]

DevURL
Polecamy rowniez: