Artykul dnia:
Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony […]

DevURL

Ciecz chłodząca

W samochodach VW układ chłodzenia jest napełniony mieszaniną wody i cieczy chłodzącej VW Gl O, sporządzonej na bazie glikolu. Mieszanina chłodząca wykazuje własności antykorozyjne oraz zapobiega osadzaniu się w układzie chłodzenia związków wapnia.

W Polsce dostępną cieczą chłodzącą jest płyn Borygo.

Uwaga. Cieczy chłodzących wytwarzanych przez różnych producentów nie wolno mieszać.

Przeglądy i obsługi okresowe

Uwaga. Część dotyczącą obsługi samochodów Golf i Scirocco omówiono i zilustrowano na przykładzie modeli z lat 1974—78, posiadających silniki typów FA, FH lub FD. Przy korzystaniu z niej należy więc zwrócić uwagę na ewentualne różnice w budowie, wartościach parametrów i danych technicznych różnych typów silników.

Jest to forma sprawdzania prawidłowości przygotowania samochodu do eksploatacji przez fabrykę. Przegląd ten dokonywany jest najczęściej bezpośrednio przed oddaniem samochodu klientowi. [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Przegląd po przebiegu 1000 km

Przeglądu należy dokonywać stosując się do podanych wskazówek opracowanych przez wytwórcę pojazdu. Zakładając dokonywanie przeglądów, obsług i napraw w stacjach obsługi nie wyposażonych w komputerowe urządzenia diagnostyczne, a najczęściej także nie autoryzowanych, posiadacze samochodów VW powinni notować dokonane naprawy, regulacje i przeglądy, co ułatwi kolejne działania naprawcze.

Po przebiegu ok. 1000 km, kontroli i obsłudze podlegają:

I — sprzęgło (luz pedału ok. 15 mm), — docisk śrub głowicy silnika,

2— luzy zaworowe,

3— gumowe przewody hamulcowe przednie, 5 — gumowe przewody hamulcowe tylne (sprawdzenie szczelności i ew. uszkodzeń mechanicznych), 6 — szczelność skrzynki biegów oraz osłon osi napędowych,

7    — szczelność silnika,

8    — olej silnikowy (spuścić, następnie napełnić świeżym olejem, moment dokręcania korka spustu

7    — filtr oleju główny (wymiana),

8    — zbieżność kół (moment dokręcania nakrętek 45 N.m),

Następnie (podczas — lub po dokonaniu jazdy próbnej) należy sprawdzić:

1 3 — skuteczność działania hamulca nożnego,

14 — skuteczność działania hamulca ręcznego:

1 5 — płynność działania sprzęgła,

1 6 — sprawność działania układu kierowniczego,

1 7 — predkość obrotową biegu jałowego silnika

(900…1000 obr/min),

1 8 — szczelność pokrywy zaworów,

19 — szczelność głównego filtru oleju,

20 — prawidłowość ustawienia końcówki ssawnej obudowy filtru powietrza.

Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów z silnikiem benzynowym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 1 5 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.):

— zmienić olej silnikowy,

— sprawdzić ewentualnie wyregulować luzy zaworów

(dotyczy silników z dźwigniami zaworowymi),

— zmienić wkład głównego filtru oleju,

— zmienić świece zapłonowe,

— oczyścić suchy wkład filtru powietrza, — sprawdzić działanie regulatora skuteczności hamowania (korektora),

— sprawdzić drożność przewodów cieczy chłodzącej, ewentualnie udrożnić przewody,

— dokonać próbnej jazdy lub przeprowadzić badania na stanowisku diagnostycznym oraz analizę spalin. Dodatkowo po przebiegu 30 000, 60 000 km itd.:

— sprawdzić i ewentualnie wyregulować luzy zaworowe (dot. silników z popychaczami szklankowymi), — zmienić przerywacz (ustawić punkt zapłonu oraz wielkość przerwy),

— zmienić suchy wkład filtru powietrza, — zmienić filtr paliwa (jeżeli jest zainstalowany).

 

— zmienić płyn hamulcowy,

— sprawdzić skuteczność działania urządzenia alarmowego układu hamulcowego.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy […]

Obsługi okresowe

Przegląd przed dostawą, przeprowadzany w fabryce, ma na celu sprawdzenie wszystkich zespołów i elementów samochodu. Obsługa po przejechaniu pierwszych 2500 km jest obsługą gwarancyjną (bezpłatną) mającą na celu sprawdzenie ogólnego stanu pojazdu i usunięcie ewentualnych usterek. Obsługa po pierwszych 10 000 km lub 6 miesiącach eksploatacji, a następnie co 20 000 km obejmuje następujące czynności. […]

Spraedzanie poziomu oleju

Kontrola poziomu oleju powinna być przeprowadzana w samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu przy nagrzanym silniku. Olej sprawdza się wskaźnikiem prętowym. Między poziomami „min” i „max” jest 0,75…1,0 dm3 oleju. Wymianę oleju należy przeprowadzać co 10 000 km. Olej należy wymieniać wraz z filtrem pełnoprzepływowym w sposób opisany w części pierwszej. Przebieg między wymianą oleju […]

DevURL
Polecamy rowniez: