Artykul dnia:
Chłodzenie silnika

Po pewnym okresie pracy silnik tak by się nagrzał, że olej w silniku uległby spaleniu, a zatarcie łożysk i tłoków oraz inne uszkodzenia spowodowałyby zniszczenie silnika. Dlatego każdy silnik spalinowy musi być chłodzony. Układ chłodzenia silnika odbiera nadmierne ciepło i odprowadza je do otaczającego samochód powietrza.Najprostszy sposób chłodzenia polega na dmuchaniu na gorący przedmiot. W […]

DevURL

Ciecz chłodząca

W samochodach VW układ chłodzenia jest napełniony mieszaniną wody i cieczy chłodzącej VW Gl O, sporządzonej na bazie glikolu. Mieszanina chłodząca wykazuje własności antykorozyjne oraz zapobiega osadzaniu się w układzie chłodzenia związków wapnia.

W Polsce dostępną cieczą chłodzącą jest płyn Borygo.

Uwaga. Cieczy chłodzących wytwarzanych przez różnych producentów nie wolno mieszać.

Przeglądy i obsługi okresowe

Uwaga. Część dotyczącą obsługi samochodów Golf i Scirocco omówiono i zilustrowano na przykładzie modeli z lat 1974—78, posiadających silniki typów FA, FH lub FD. Przy korzystaniu z niej należy więc zwrócić uwagę na ewentualne różnice w budowie, wartościach parametrów i danych technicznych różnych typów silników.

Jest to forma sprawdzania prawidłowości przygotowania samochodu do eksploatacji przez fabrykę. Przegląd ten dokonywany jest najczęściej bezpośrednio przed oddaniem samochodu klientowi. [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Przegląd po przebiegu 1000 km

Przeglądu należy dokonywać stosując się do podanych wskazówek opracowanych przez wytwórcę pojazdu. Zakładając dokonywanie przeglądów, obsług i napraw w stacjach obsługi nie wyposażonych w komputerowe urządzenia diagnostyczne, a najczęściej także nie autoryzowanych, posiadacze samochodów VW powinni notować dokonane naprawy, regulacje i przeglądy, co ułatwi kolejne działania naprawcze.

Po przebiegu ok. 1000 km, kontroli i obsłudze podlegają:

I — sprzęgło (luz pedału ok. 15 mm), — docisk śrub głowicy silnika,

2— luzy zaworowe,

3— gumowe przewody hamulcowe przednie, 5 — gumowe przewody hamulcowe tylne (sprawdzenie szczelności i ew. uszkodzeń mechanicznych), 6 — szczelność skrzynki biegów oraz osłon osi napędowych,

7    — szczelność silnika,

8    — olej silnikowy (spuścić, następnie napełnić świeżym olejem, moment dokręcania korka spustu

7    — filtr oleju główny (wymiana),

8    — zbieżność kół (moment dokręcania nakrętek 45 N.m),

Następnie (podczas — lub po dokonaniu jazdy próbnej) należy sprawdzić:

1 3 — skuteczność działania hamulca nożnego,

14 — skuteczność działania hamulca ręcznego:

1 5 — płynność działania sprzęgła,

1 6 — sprawność działania układu kierowniczego,

1 7 — predkość obrotową biegu jałowego silnika

(900…1000 obr/min),

1 8 — szczelność pokrywy zaworów,

19 — szczelność głównego filtru oleju,

20 — prawidłowość ustawienia końcówki ssawnej obudowy filtru powietrza.

Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów z silnikiem benzynowym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 1 5 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.):

— zmienić olej silnikowy,

— sprawdzić ewentualnie wyregulować luzy zaworów

(dotyczy silników z dźwigniami zaworowymi),

— zmienić wkład głównego filtru oleju,

— zmienić świece zapłonowe,

— oczyścić suchy wkład filtru powietrza, — sprawdzić działanie regulatora skuteczności hamowania (korektora),

— sprawdzić drożność przewodów cieczy chłodzącej, ewentualnie udrożnić przewody,

— dokonać próbnej jazdy lub przeprowadzić badania na stanowisku diagnostycznym oraz analizę spalin. Dodatkowo po przebiegu 30 000, 60 000 km itd.:

— sprawdzić i ewentualnie wyregulować luzy zaworowe (dot. silników z popychaczami szklankowymi), — zmienić przerywacz (ustawić punkt zapłonu oraz wielkość przerwy),

— zmienić suchy wkład filtru powietrza, — zmienić filtr paliwa (jeżeli jest zainstalowany).

 

— zmienić płyn hamulcowy,

— sprawdzić skuteczność działania urządzenia alarmowego układu hamulcowego.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Smarowanie silnika

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru […]

Podstawowe zespoły

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia. Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia […]

Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

Sposób postępowania jest następujący: — wyjąć nakrętkę regulacyjną lub linkę sprzęgła z sześciokątnego wgłębienia i dokręcić nakrętkę tak, żeby otrzymaćć żądaną wartość skoku jałowego pedału, — umieścić ponownie nakrętkę lub linkę w zagłębieniu, — nacisnąć kilkakrotnie pedał „do podłogi i ponownie sprawdzić skok jałowy. Obsługa skrzynki biegów Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w poprzednio […]

DevURL
Polecamy rowniez: