Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Wizyta na stacji paliw

Jadąc na stację paliw nigdy nie możemy być pewni, jakie wartości zobaczymy na cenniku. Przeważnie widzimy wyższe ceny, choć zdarzają się niespodzianki i koszt litra paliwa spada. Najczęściej nie są to duże obniżki, więc wielkiej oszczędności w portfelu nie zauważamy. Kilka tygodni później kończą się dobre czasy i ceny wracają do wyższej wartości. Rozwiązaniem drogiego […]

DevURL

Filtry powietrza

W samochodach VW znalazły zastosowanie różne typy filtrów powietrza. Wszystkie te filtry łączą wspólne cechy: są to filtry suche z wymiennym wkładem. Czynności obsługowe ze strony użytkownika ograniczają się do wymiany wkładu filtrującego, po określonym przebiegu lub tylko oczyszczeniu tego wkładu, dokładnego oczyszczenia obudowy filtru i przewodów ssawnych, przy okazji wymiany wkładu oraz przestawienia rury ssawnej (jeżeli filtr tego wymaga) w pozycję stosowną do pory roku. Przestawienia do warunków zima — lato wymaga tylko filtr skrzynkowy, który dokonuje odpowiedniej regulacji automatycznie za pośrednictwem termostatu, a filtr silnika wysokoprężnego (może pracować bez jakichkolwiek regulacji. Czyszczenia wkładów filtrów dokonuje się w sposób następujący: po wyjęciu wkładu z obudowy filtru, ostukuje się go o twardy przedmiot (w celu usunięcia największych i najcięższych zanieczyszczeń), a następnie przedmuchuje się silnym strumieniem sprężonego powietrza. Kierunek przedmuchiwania musi być przeciwny do kierunku zasysania powietrza w czasie pracy filtru. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Pompa paliwa i gaźnik

Pompa paliwa w silnikach VW jest umieszczona przy głowicy silnika (napęd od wałka rozrządu) lub przy korpusie silnika (napęd od watka napędowego aparatu zapłonowego i pompy oleju). Pompa wymaga jedynie okresowego czyszczenia filtru siatkowego (co około 5000 km). Dostęp do filtru uzyskuje się po odkręceniu wkręta umieszczonego centralnie w pokrywie pompy.

Omawiane modele samochodów VW są wyposażone w gaźnik typu Solex 31 PICT-5, Solex 34 PICT-5 lub Zenith 2 BZ. Bardziej szczegółowe dane dotyczące gaźników znajdują się na początku rozdziału I — Dane techniczne. W myśl zaleceń producenta wszelkie regulacje i obsługa gaźnika powinny być wykonywane w odpowiedniej stacji obsługi. Wytwórca nie zaleca także czyszczenia gaźnika. Zakres działań użytkownika sprowadza sie więc do smarowania cięgieł oraz sworzni dźwigienek gaźnika. Z poważniejszych zabiegów dopuszcza się jedynie przeprowadzenie przez użytkownika regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika.

 

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Przednie zawieszenie

Obsługa przedniego zawieszenia polega na okresowym sprawdzaniu: — stanu amortyzatorów i ewentualnych ich nieszczelności, — zużycia tłoków amortyzatorów, — stanu tulei gumowych, przegubów i osłon gumowych, — zbieżności kół przednich, w przypadku nieprawidłowej należy regulować (przez skrócenie lub wydłużenie drążków kierowniczych). Kąt pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy są w modelu Fiesta wielkościami nieregulowanymi i ich […]

Sprzęgło

W czasie eksploatacji pojazdu należy okresowo przeprowadzać regulację ruchu jałowego pedału sprzęgła, która jest jedyną czynnością obsługowa układu sprzęgłowego. Luz pedału sprzęgła wynosi 1 5 mm dla wszystkich omawianych tu typów sprzęgieł. W samochodzie VW Polo regulacji dokonuje się przez pokręcanie nakrętki specjalnej. W samochodzie VW Golf regulacja wymaga poluzowania nakrętki kontrującej, przeprowadzenia regulacji przez […]

Mechanizm sterujący skrzynią biegów

Urządzeniem umożliwiającym łagodne przyspieszanie podczas ruszania z miejsca jest sprzęgło. Spełnia ono jeszcze drugie ważne zadanie: umożliwia rozłączenie silnika od skrzynki biegów podczas zmiany biegów, czyli sprzęga (lub rozłącza) silnik z układem napędowym.Do wału korbowego silnika przymocowane jest ciężkie kolo zamachowe. Tarcza tego kola jest jednocześnie jedną z tarcz sprzęgła. Równolegle do płaszczyzny tarczy ustawiona […]

DevURL
Polecamy rowniez: