Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Podstawowe zespoły

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia. Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia […]

DevURL

Filtry powietrza

W samochodach VW znalazły zastosowanie różne typy filtrów powietrza. Wszystkie te filtry łączą wspólne cechy: są to filtry suche z wymiennym wkładem. Czynności obsługowe ze strony użytkownika ograniczają się do wymiany wkładu filtrującego, po określonym przebiegu lub tylko oczyszczeniu tego wkładu, dokładnego oczyszczenia obudowy filtru i przewodów ssawnych, przy okazji wymiany wkładu oraz przestawienia rury ssawnej (jeżeli filtr tego wymaga) w pozycję stosowną do pory roku. Przestawienia do warunków zima — lato wymaga tylko filtr skrzynkowy, który dokonuje odpowiedniej regulacji automatycznie za pośrednictwem termostatu, a filtr silnika wysokoprężnego (może pracować bez jakichkolwiek regulacji. Czyszczenia wkładów filtrów dokonuje się w sposób następujący: po wyjęciu wkładu z obudowy filtru, ostukuje się go o twardy przedmiot (w celu usunięcia największych i najcięższych zanieczyszczeń), a następnie przedmuchuje się silnym strumieniem sprężonego powietrza. Kierunek przedmuchiwania musi być przeciwny do kierunku zasysania powietrza w czasie pracy filtru. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Pompa paliwa i gaźnik

Pompa paliwa w silnikach VW jest umieszczona przy głowicy silnika (napęd od wałka rozrządu) lub przy korpusie silnika (napęd od watka napędowego aparatu zapłonowego i pompy oleju). Pompa wymaga jedynie okresowego czyszczenia filtru siatkowego (co około 5000 km). Dostęp do filtru uzyskuje się po odkręceniu wkręta umieszczonego centralnie w pokrywie pompy.

Omawiane modele samochodów VW są wyposażone w gaźnik typu Solex 31 PICT-5, Solex 34 PICT-5 lub Zenith 2 BZ. Bardziej szczegółowe dane dotyczące gaźników znajdują się na początku rozdziału I — Dane techniczne. W myśl zaleceń producenta wszelkie regulacje i obsługa gaźnika powinny być wykonywane w odpowiedniej stacji obsługi. Wytwórca nie zaleca także czyszczenia gaźnika. Zakres działań użytkownika sprowadza sie więc do smarowania cięgieł oraz sworzni dźwigienek gaźnika. Z poważniejszych zabiegów dopuszcza się jedynie przeprowadzenie przez użytkownika regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika.

 

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Spraedzanie poziomu oleju

Kontrola poziomu oleju powinna być przeprowadzana w samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu przy nagrzanym silniku. Olej sprawdza się wskaźnikiem prętowym. Między poziomami „min” i „max” jest 0,75…1,0 dm3 oleju. Wymianę oleju należy przeprowadzać co 10 000 km. Olej należy wymieniać wraz z filtrem pełnoprzepływowym w sposób opisany w części pierwszej. Przebieg między wymianą oleju […]

Smarowanie walczy z tarciem

Zamarznięte ręce można rozgrzać przez silne pocieranie. lm silniej i dłużej będziemy je trzeć, tym bardziej się rozgrzeją. Ostrząc wiertło na wirującej tarczy szlifierskiej, widzimy iskry odrzucane na boki. Są to cząsteczki stali spalane w wyniku tarcia. W każdym samochodzie znajduje się bardzo dużo punktów, w których występuje tarcie, np. między tłokiem a cylindrem, w […]

Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności. Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości […]

DevURL
Polecamy rowniez: