Filtry powietrza
W samochodach VW znalazły zastosowanie różne typy filtrów powietrza. Wszystkie te filtry łączą wspólne cechy: są to filtry suche z wymiennym wkładem. Czynności obsługowe ze strony użytkownika ograniczają się do wymiany wkładu filtrującego, po określonym przebiegu lub tylko oczyszczeniu tego wkładu, dokładnego oczyszczenia obudowy filtru i przewodów ssawnych, przy okazji wymiany wkładu oraz przestawienia rury ssawnej (jeżeli filtr tego wymaga) w pozycję stosowną do pory roku. Przestawienia do warunków zima — lato wymaga tylko filtr skrzynkowy, który dokonuje odpowiedniej regulacji automatycznie za pośrednictwem termostatu, a filtr silnika wysokoprężnego (może pracować bez jakichkolwiek regulacji. Czyszczenia wkładów filtrów dokonuje się w sposób następujący: po wyjęciu wkładu z obudowy filtru, ostukuje się go o twardy przedmiot (w celu usunięcia największych i najcięższych zanieczyszczeń), a następnie przedmuchuje się silnym strumieniem sprężonego powietrza. Kierunek przedmuchiwania musi być przeciwny do kierunku zasysania powietrza w czasie pracy filtru. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]
Pompa paliwa i gaźnik
Pompa paliwa w silnikach VW jest umieszczona przy głowicy silnika (napęd od wałka rozrządu) lub przy korpusie silnika (napęd od watka napędowego aparatu zapłonowego i pompy oleju). Pompa wymaga jedynie okresowego czyszczenia filtru siatkowego (co około 5000 km). Dostęp do filtru uzyskuje się po odkręceniu wkręta umieszczonego centralnie w pokrywie pompy.
Omawiane modele samochodów VW są wyposażone w gaźnik typu Solex 31 PICT-5, Solex 34 PICT-5 lub Zenith 2 BZ. Bardziej szczegółowe dane dotyczące gaźników znajdują się na początku rozdziału I — Dane techniczne. W myśl zaleceń producenta wszelkie regulacje i obsługa gaźnika powinny być wykonywane w odpowiedniej stacji obsługi. Wytwórca nie zaleca także czyszczenia gaźnika. Zakres działań użytkownika sprowadza sie więc do smarowania cięgieł oraz sworzni dźwigienek gaźnika. Z poważniejszych zabiegów dopuszcza się jedynie przeprowadzenie przez użytkownika regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika.