Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą: — kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju. Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km […]

DevURL

Hamowanie

Efektywność hamowania w danym momencie zależna jest od siły, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca. lm większy będzie nacisk na pedał, tym większe będzie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym i tym silniej szczęki hamulcowe będą przyciskane do tarczy hamulca.Tarcza hamulca obraca się razem z piastą koła i kołem. Obudowa tłoczków i szczęk hamulcowych jest zawieszona nieruchomo na zwrotnicy koła.

W samochodzie FIAT 125P zastosowano w układzie hamulcowym jeszcze jedno dodatkowe urządzenie ułatwiające hamowanie. Pompa hamulcowa tego samochodu połączona jest mechanicznie bezpośrednio ze specjalnym tłokiem i przeponą uruchamianą przez podciśnienie w rurze ssącej gaźnika. W chwili naciskania na pedał hamulca samoczynnie działający zawór uruchamia urządzenie wspomagające działanie pompy hamulca. Dzięki temu urządzeniu wystarczy pedał hamulca naciskać z niewielką siłą, a efekt hamowania będzie wystarczający, ponieważ pompę wspomaga urządzenie podciśnieniowe. [hasła pokrewne: quadzik, vw de konfigurator, auto komis lech ]

W celu zwiększenia bezpieczeństwa jazdy, w niektórych samochodach układ przewodów hamulcowych jest podzielony na dwa oddzielne obwody. Koła przednie zasilane są np. przez jeden segment pompy hamulca, a koła tylne zasilane są przez drugi segment tej samej pompy hamulca. W przypadku uszkodzenia — wypłynięcia płynu z jednego obwodu działać będzie jeszcze drugi obwód. Taki układ hamulcowy mają np. samochody SKODA 100. Pompa hamulcowa ma w górnej części zbiornik doprowadzający płyn hamulcowy. Po naciśnięciu pedału płyn jest ściskany równocześnie w segmencie pompy jak i w segmencie pompy. Przewody doprowadzają odpowiednio płyn do tarczowych hamulców przednich. Przewody doprowadzają płyn odpowiednio do hamulców bębnowych w kołach tylnych. Specjalne zaworki w przewodach odcinają przepływ przez poszczególne obwody w przypadku uszkodzenia danego przewodu. W każdym samochodzie należy okresowo sprawdzać stan techniczny poszczególnych części, a zwłaszcza przewodów hamulcowych. Zużyte lub uszkodzone przewody należy wymienić na nowe.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto komis lech quadzik vw de konfigurator

Przeczytaj też:
Termostat

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy. Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą […]

Skrzynka biegów

W skrzynce biegów włączona jest największa przekładnia (koła zębate) i samochód ma na kołach napędzanych największą siłę napędową. Ten pierwszy bieg włącza się podczas pokonywania dużych oporów jazdy, np. w czasie ruszania z miejsca, w czasie jazdy pod górę, na drodze piaszczystej itp. Zwiększa on również siłę napędową, lecz w stopniu mniejszym (koła zębate) niż […]

Nadwozie

Samochody Wołga GAZ-24 mają nadwozie samonośne. całkowicie stalowe. W części przedniej karoserii znajduje się szczątkowa rama podsilnikowa, do której jest zamocowany silnik, przednie zawieszenie i chłodnica. Nadwozie samochodu w procesie produkcyjnym jest poddawane antykorozyjnemu chemicznemu zabiegowi — fosfatyzowaniu, które chroni przed korozją oraz zwiększa przyczepność lakieru. Ponadto podłoga, wewnętrzne powierzchnie błotników, przegroda czołowa, wewnętrzne powierzchnie drzwi, […]

DevURL
Polecamy rowniez: