Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany. Obwód zapłonowy W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy: — oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m, — oczyścić […]

DevURL

Hamowanie

Efektywność hamowania w danym momencie zależna jest od siły, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca. lm większy będzie nacisk na pedał, tym większe będzie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym i tym silniej szczęki hamulcowe będą przyciskane do tarczy hamulca.Tarcza hamulca obraca się razem z piastą koła i kołem. Obudowa tłoczków i szczęk hamulcowych jest zawieszona nieruchomo na zwrotnicy koła.

W samochodzie FIAT 125P zastosowano w układzie hamulcowym jeszcze jedno dodatkowe urządzenie ułatwiające hamowanie. Pompa hamulcowa tego samochodu połączona jest mechanicznie bezpośrednio ze specjalnym tłokiem i przeponą uruchamianą przez podciśnienie w rurze ssącej gaźnika. W chwili naciskania na pedał hamulca samoczynnie działający zawór uruchamia urządzenie wspomagające działanie pompy hamulca. Dzięki temu urządzeniu wystarczy pedał hamulca naciskać z niewielką siłą, a efekt hamowania będzie wystarczający, ponieważ pompę wspomaga urządzenie podciśnieniowe. [hasła pokrewne: quadzik, vw de konfigurator, auto komis lech ]

W celu zwiększenia bezpieczeństwa jazdy, w niektórych samochodach układ przewodów hamulcowych jest podzielony na dwa oddzielne obwody. Koła przednie zasilane są np. przez jeden segment pompy hamulca, a koła tylne zasilane są przez drugi segment tej samej pompy hamulca. W przypadku uszkodzenia — wypłynięcia płynu z jednego obwodu działać będzie jeszcze drugi obwód. Taki układ hamulcowy mają np. samochody SKODA 100. Pompa hamulcowa ma w górnej części zbiornik doprowadzający płyn hamulcowy. Po naciśnięciu pedału płyn jest ściskany równocześnie w segmencie pompy jak i w segmencie pompy. Przewody doprowadzają odpowiednio płyn do tarczowych hamulców przednich. Przewody doprowadzają płyn odpowiednio do hamulców bębnowych w kołach tylnych. Specjalne zaworki w przewodach odcinają przepływ przez poszczególne obwody w przypadku uszkodzenia danego przewodu. W każdym samochodzie należy okresowo sprawdzać stan techniczny poszczególnych części, a zwłaszcza przewodów hamulcowych. Zużyte lub uszkodzone przewody należy wymienić na nowe.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto komis lech quadzik vw de konfigurator

Przeczytaj też:
PODZIAL RUCHU NA JEZDNI

PODZIAŁ RUCHU NA JEZDNI . Podziałem ruchu na jezdni jest umieszczenie tego ruchu na nawierzchni drogowej lub też na oddzielnych pasach nawierzchni drogowej tak, aby otrzymać możliwie największą przelotność trasy drogowej lub też możliwie największą szybkość przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa ruchu pojazdów, poruszających się po nawierzchni. W zasadzie regulacja konstrukcyjna ruchu drogowego na jezdni dwupasowej […]

Hamowanie

Efektywność hamowania w danym momencie zależna jest od siły, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca. lm większy będzie nacisk na pedał, tym większe będzie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym i tym silniej szczęki hamulcowe będą przyciskane do tarczy hamulca.Tarcza hamulca obraca się razem z piastą koła i kołem. Obudowa tłoczków i szczęk hamulcowych jest […]

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm. W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano […]

DevURL
Polecamy rowniez: