Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Wsiadamy do samochodu

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach. Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na […]

DevURL

Hamowanie

Efektywność hamowania w danym momencie zależna jest od siły, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca. lm większy będzie nacisk na pedał, tym większe będzie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym i tym silniej szczęki hamulcowe będą przyciskane do tarczy hamulca.Tarcza hamulca obraca się razem z piastą koła i kołem. Obudowa tłoczków i szczęk hamulcowych jest zawieszona nieruchomo na zwrotnicy koła.

W samochodzie FIAT 125P zastosowano w układzie hamulcowym jeszcze jedno dodatkowe urządzenie ułatwiające hamowanie. Pompa hamulcowa tego samochodu połączona jest mechanicznie bezpośrednio ze specjalnym tłokiem i przeponą uruchamianą przez podciśnienie w rurze ssącej gaźnika. W chwili naciskania na pedał hamulca samoczynnie działający zawór uruchamia urządzenie wspomagające działanie pompy hamulca. Dzięki temu urządzeniu wystarczy pedał hamulca naciskać z niewielką siłą, a efekt hamowania będzie wystarczający, ponieważ pompę wspomaga urządzenie podciśnieniowe. [hasła pokrewne: quadzik, vw de konfigurator, auto komis lech ]

W celu zwiększenia bezpieczeństwa jazdy, w niektórych samochodach układ przewodów hamulcowych jest podzielony na dwa oddzielne obwody. Koła przednie zasilane są np. przez jeden segment pompy hamulca, a koła tylne zasilane są przez drugi segment tej samej pompy hamulca. W przypadku uszkodzenia — wypłynięcia płynu z jednego obwodu działać będzie jeszcze drugi obwód. Taki układ hamulcowy mają np. samochody SKODA 100. Pompa hamulcowa ma w górnej części zbiornik doprowadzający płyn hamulcowy. Po naciśnięciu pedału płyn jest ściskany równocześnie w segmencie pompy jak i w segmencie pompy. Przewody doprowadzają odpowiednio płyn do tarczowych hamulców przednich. Przewody doprowadzają płyn odpowiednio do hamulców bębnowych w kołach tylnych. Specjalne zaworki w przewodach odcinają przepływ przez poszczególne obwody w przypadku uszkodzenia danego przewodu. W każdym samochodzie należy okresowo sprawdzać stan techniczny poszczególnych części, a zwłaszcza przewodów hamulcowych. Zużyte lub uszkodzone przewody należy wymienić na nowe.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto komis lech quadzik vw de konfigurator

Przeczytaj też:
Wymiana klocków hamulcowych kół przednich

Kolejność postępowania jest następująca: poluzować śruby kół przednich, podnieść samochód, wyjąć zawleczki z prowadników, — stosując niewielki nacisk na korpus „w kierunku sprężyn wysunąć prowadniki zacisku, wyjąć zacisk, wymontować klocki hamulca, — zamontować nowe klocki, zwrócić uwagę, czy powierzchnie prowadników, tarcz oraz zacisku są czyste, — zamontować prowadniki oraz nowe zawleczki, — założyć koła i […]

Rozkładamy samochód na zespoły

W samochodach, w których silnik umieszczony jest pomiędzy kołami napędzanymi (lub w pobliżu kół napędzanych), cały układ napędowy zblokowany jest w jednym zespole wraz z silnikiem. Silnik osłonięty jest obudową kierującą powietrze chłodzące. Do silnika przykręcona jest obudowa mechanizmu różnicowego, z którego wyprowadzone są półosie napędzające koła samochodu. Skrzynka biegów umieszczona jest przed osiami napędowymi. […]

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm. W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano […]

DevURL
Polecamy rowniez: