Artykul dnia:
Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany. Obwód zapłonowy W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy: — oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m, — oczyścić […]

DevURL

Hamowanie

Efektywność hamowania w danym momencie zależna jest od siły, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca. lm większy będzie nacisk na pedał, tym większe będzie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym i tym silniej szczęki hamulcowe będą przyciskane do tarczy hamulca.Tarcza hamulca obraca się razem z piastą koła i kołem. Obudowa tłoczków i szczęk hamulcowych jest zawieszona nieruchomo na zwrotnicy koła.

W samochodzie FIAT 125P zastosowano w układzie hamulcowym jeszcze jedno dodatkowe urządzenie ułatwiające hamowanie. Pompa hamulcowa tego samochodu połączona jest mechanicznie bezpośrednio ze specjalnym tłokiem i przeponą uruchamianą przez podciśnienie w rurze ssącej gaźnika. W chwili naciskania na pedał hamulca samoczynnie działający zawór uruchamia urządzenie wspomagające działanie pompy hamulca. Dzięki temu urządzeniu wystarczy pedał hamulca naciskać z niewielką siłą, a efekt hamowania będzie wystarczający, ponieważ pompę wspomaga urządzenie podciśnieniowe. [hasła pokrewne: regeneracja przekładni kierowniczych warszawa, vw de konfigurator, auto komis lech ]

W celu zwiększenia bezpieczeństwa jazdy, w niektórych samochodach układ przewodów hamulcowych jest podzielony na dwa oddzielne obwody. Koła przednie zasilane są np. przez jeden segment pompy hamulca, a koła tylne zasilane są przez drugi segment tej samej pompy hamulca. W przypadku uszkodzenia — wypłynięcia płynu z jednego obwodu działać będzie jeszcze drugi obwód. Taki układ hamulcowy mają np. samochody SKODA 100. Pompa hamulcowa ma w górnej części zbiornik doprowadzający płyn hamulcowy. Po naciśnięciu pedału płyn jest ściskany równocześnie w segmencie pompy jak i w segmencie pompy. Przewody doprowadzają odpowiednio płyn do tarczowych hamulców przednich. Przewody doprowadzają płyn odpowiednio do hamulców bębnowych w kołach tylnych. Specjalne zaworki w przewodach odcinają przepływ przez poszczególne obwody w przypadku uszkodzenia danego przewodu. W każdym samochodzie należy okresowo sprawdzać stan techniczny poszczególnych części, a zwłaszcza przewodów hamulcowych. Zużyte lub uszkodzone przewody należy wymienić na nowe.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto komis lech regeneracja przekładni kierowniczych warszawa vw de konfigurator

Przeczytaj też:
W tylnej czesci ramy zbiornika znajduje sie pomost przeznaczony dla operatora skrapiarki

W tylnej części ramy zbiornika znajduje się pomost przeznaczony dla operatora skrapiarki. Na pomoście jest umieszczona pompa wraz z silnikiem napędowym, przewodami i rozpylaczami. Właściwe urządzenie do skrapiania zamocowane jest poniżej pomostu operatora. Składa się ono ze wspornikowych odcinków rur zaopatrzonych w szereg rozpylaczy. Rury te są różnej długości, od której zależy szerokość spryskiwania nawierzchni […]

Przepływ benzyny

Przepływ benzyny jest wymuszony przez pompę benzyny, napędzaną przez wałek rozrządu silnika. Pompa benzyny działa podobnie jak pompa ssąco-tłocząca, mimo że różni się od niej budową. Zamiast tłoka w pompie benzyny znajduje się elastyczna, ruchoma przepona, wykonana z kilku warstw płótna nasyconego tworzywem lub gumą odporną na działanie benzyny. Porównajmy różne ułożenie przepony. Jeżeli przepona […]

Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

DevURL
Polecamy rowniez: