Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Przepływ benzyny

Przepływ benzyny jest wymuszony przez pompę benzyny, napędzaną przez wałek rozrządu silnika. Pompa benzyny działa podobnie jak pompa ssąco-tłocząca, mimo że różni się od niej budową. Zamiast tłoka w pompie benzyny znajduje się elastyczna, ruchoma przepona, wykonana z kilku warstw płótna nasyconego tworzywem lub gumą odporną na działanie benzyny. Porównajmy różne ułożenie przepony. Jeżeli przepona […]

DevURL

Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony jest amortyzator.W zawieszenie kół samochodu wbudowane są ponadto amortyzatory i stabilizatory. Amortyzatory służą do tłumienia drgań resorów i skracania w ten sposób czasu kołysania się samochodu, wywołanego nierównością drogi. Stabilizatory zapobiegają nadmiernemu przechylaniu się nadwozia samochodu podczas jazdy na zakręcie.

Skręcając kierownicę w lewo lub w prawo, powodujemy skręcanie przednich kół samochodu. W czasie jazdy skręcane koła zmieniają kierunek ruchu samochodu. Mechanizmy, które zmieniają ruchy koła kierownicy na skręt kół przednich, nazywają się układem kierowniczym. Budowa zawieszenia koła przedniego w samochodzie FIAT 126P. Ponieważ koła przednie, niezależnie od skręcania na boki, wychylają się na wahaczach również do góry i w dół, połączenia drążków kierowniczych wykonane są w kształcie sworzni kulistych. Przeguby ze sworzniami kulistymi pozwalają na przemieszczanie się połączonych części nie tylko w górę i w dół, lecz również do przodu i do tyłu. Obroty kierownicy i wału kierownicy powodują obracanie śruby przekładni ślimakowej. Obracająca się w lewą stronę. [podobne: inchcape otomoto, wartburg forum, opel rokicki ]

Układ kierowniczy widoczny i dostępny jest częściowo od dolnej strony nadwozia. Przyjrzyjmy się, jak zbudowany jest układ kierowniczy oraz zawieszenie kół przednich samochodu FIAT 126P. W rzeczywistości poszczególne części układów, a więc wahacze kół, resor, amortyzatory, mechanizm kierowniczy, kolumna kierownicy itp. przykręcone (przymocowane) są do elementów nadwozia. Obracając koło kierownicy kręcimy wałem kierownicy. W dolnej części wał kierownicy połączony jest z mechanizmem kierowniczym. Dźwignia przemieszcza się kątowo pociągając drążki kierownicze — środkowy oraz boczne. Końce drążków poprzez przeguby Kulowe pociągają dźwignie zwrotnic i zwrotnice kół. Układ zawieszenia drążków kierowniczych jest symetryczny. Z lewej strony drążki połączone są przegubami kulowymi z dźwignią; natomiast z prawej strony dźwignia pośrednia służy do podwieszenia drążków. Dźwignia ułożyskowana jest wahadłowo w obudowie, a ta przykręcona jest do wewnętrznej, czołowej przegrody nadwozia samochodu. Resor płaski, piórowy naciska na dolne przeguby wieszaków. U góry wieszaki połączone są przegubowo z górnymi wahaczami kół. Amortyzatory hydrauliczne tłumią drgania zawieszenia kół.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inchcape otomoto opel rokicki wartburg forum

Przeczytaj też:
Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —003030; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica […]

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm. W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano […]

Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nosnosciach, do przechylania skrzyni sluzy urzadzenie hydrauliczne

Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nośnościach, do przechylania skrzyni służy urządzenie hydrauliczne. Działanie urządzenia polega na tym, że pompa uruchomiona przez silnik samochodu za pośrednictwem skrzynki przekładniowej przepompowuje płyn ze zbiornika do dolnej części cylindra, w którym umieszczony jest tłok z zamocowanym od przodu tłoczyskiem. Wciskany płyn do dolnej części cylindra przesuwa tłok […]

DevURL
Polecamy rowniez: