Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Oświetlenie w samochodzie

Działanie żarówki elektrycznej jest powszechnie znane. Energia elektryczna rozgrzewa włókno żarówki, a to z kolei wysyła promienie świetlne. W każdym samochodzie jest wbudowanych kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt różnych żarówek. Służą one m. in. do oświetlenia wnętrza samochodu, oświetlenia tablicy wskaźników, bagażnika itp. Aby żarówka świeciła, należy włączyć ją w obwód zamknięty ze źródłem prądu. Prąd […]

DevURL

Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony jest amortyzator.W zawieszenie kół samochodu wbudowane są ponadto amortyzatory i stabilizatory. Amortyzatory służą do tłumienia drgań resorów i skracania w ten sposób czasu kołysania się samochodu, wywołanego nierównością drogi. Stabilizatory zapobiegają nadmiernemu przechylaniu się nadwozia samochodu podczas jazdy na zakręcie.

Skręcając kierownicę w lewo lub w prawo, powodujemy skręcanie przednich kół samochodu. W czasie jazdy skręcane koła zmieniają kierunek ruchu samochodu. Mechanizmy, które zmieniają ruchy koła kierownicy na skręt kół przednich, nazywają się układem kierowniczym. Budowa zawieszenia koła przedniego w samochodzie FIAT 126P. Ponieważ koła przednie, niezależnie od skręcania na boki, wychylają się na wahaczach również do góry i w dół, połączenia drążków kierowniczych wykonane są w kształcie sworzni kulistych. Przeguby ze sworzniami kulistymi pozwalają na przemieszczanie się połączonych części nie tylko w górę i w dół, lecz również do przodu i do tyłu. Obroty kierownicy i wału kierownicy powodują obracanie śruby przekładni ślimakowej. Obracająca się w lewą stronę. [podobne: inchcape otomoto, wartburg forum, opel rokicki ]

Układ kierowniczy widoczny i dostępny jest częściowo od dolnej strony nadwozia. Przyjrzyjmy się, jak zbudowany jest układ kierowniczy oraz zawieszenie kół przednich samochodu FIAT 126P. W rzeczywistości poszczególne części układów, a więc wahacze kół, resor, amortyzatory, mechanizm kierowniczy, kolumna kierownicy itp. przykręcone (przymocowane) są do elementów nadwozia. Obracając koło kierownicy kręcimy wałem kierownicy. W dolnej części wał kierownicy połączony jest z mechanizmem kierowniczym. Dźwignia przemieszcza się kątowo pociągając drążki kierownicze — środkowy oraz boczne. Końce drążków poprzez przeguby Kulowe pociągają dźwignie zwrotnic i zwrotnice kół. Układ zawieszenia drążków kierowniczych jest symetryczny. Z lewej strony drążki połączone są przegubami kulowymi z dźwignią; natomiast z prawej strony dźwignia pośrednia służy do podwieszenia drążków. Dźwignia ułożyskowana jest wahadłowo w obudowie, a ta przykręcona jest do wewnętrznej, czołowej przegrody nadwozia samochodu. Resor płaski, piórowy naciska na dolne przeguby wieszaków. U góry wieszaki połączone są przegubowo z górnymi wahaczami kół. Amortyzatory hydrauliczne tłumią drgania zawieszenia kół.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inchcape otomoto opel rokicki wartburg forum

Przeczytaj też:
Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności. Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości […]

Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE IOW/30 SAE 1 OW/40 przy temperaturze —23…+32 QC, SAE IOW/50 SAE 20W/40 SAE 20W/50 f przy temperaturze ponad +320C, SAE 5W/20 SAE 5W/30 J P rzy temperaturze poniżej —23C, — wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, - wg CPN olej Selektol Special SO SAE 20W/40. Używanie materiałów eksploatacyjnych zalecanych przez […]

DevURL
Polecamy rowniez: