Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.): 1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału), 2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm), 3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby), 4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych […]

DevURL

Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony jest amortyzator.W zawieszenie kół samochodu wbudowane są ponadto amortyzatory i stabilizatory. Amortyzatory służą do tłumienia drgań resorów i skracania w ten sposób czasu kołysania się samochodu, wywołanego nierównością drogi. Stabilizatory zapobiegają nadmiernemu przechylaniu się nadwozia samochodu podczas jazdy na zakręcie.

Skręcając kierownicę w lewo lub w prawo, powodujemy skręcanie przednich kół samochodu. W czasie jazdy skręcane koła zmieniają kierunek ruchu samochodu. Mechanizmy, które zmieniają ruchy koła kierownicy na skręt kół przednich, nazywają się układem kierowniczym. Budowa zawieszenia koła przedniego w samochodzie FIAT 126P. Ponieważ koła przednie, niezależnie od skręcania na boki, wychylają się na wahaczach również do góry i w dół, połączenia drążków kierowniczych wykonane są w kształcie sworzni kulistych. Przeguby ze sworzniami kulistymi pozwalają na przemieszczanie się połączonych części nie tylko w górę i w dół, lecz również do przodu i do tyłu. Obroty kierownicy i wału kierownicy powodują obracanie śruby przekładni ślimakowej. Obracająca się w lewą stronę. [podobne: inchcape otomoto, wartburg forum, opel rokicki ]

Układ kierowniczy widoczny i dostępny jest częściowo od dolnej strony nadwozia. Przyjrzyjmy się, jak zbudowany jest układ kierowniczy oraz zawieszenie kół przednich samochodu FIAT 126P. W rzeczywistości poszczególne części układów, a więc wahacze kół, resor, amortyzatory, mechanizm kierowniczy, kolumna kierownicy itp. przykręcone (przymocowane) są do elementów nadwozia. Obracając koło kierownicy kręcimy wałem kierownicy. W dolnej części wał kierownicy połączony jest z mechanizmem kierowniczym. Dźwignia przemieszcza się kątowo pociągając drążki kierownicze — środkowy oraz boczne. Końce drążków poprzez przeguby Kulowe pociągają dźwignie zwrotnic i zwrotnice kół. Układ zawieszenia drążków kierowniczych jest symetryczny. Z lewej strony drążki połączone są przegubami kulowymi z dźwignią; natomiast z prawej strony dźwignia pośrednia służy do podwieszenia drążków. Dźwignia ułożyskowana jest wahadłowo w obudowie, a ta przykręcona jest do wewnętrznej, czołowej przegrody nadwozia samochodu. Resor płaski, piórowy naciska na dolne przeguby wieszaków. U góry wieszaki połączone są przegubowo z górnymi wahaczami kół. Amortyzatory hydrauliczne tłumią drgania zawieszenia kół.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inchcape otomoto opel rokicki wartburg forum

Przeczytaj też:
W razie wiekszej odleglosci gotowa mase betonowa mozna przewozic w betoniarkach wbudowanych w podwozie samochodowe

W razie większej odległości gotową masę betonową można przewozić w betoniarkach wbudowanych w podwozie samochodowe. Za pomocą tych betoniarek również można produkować masę betonową. Z uwagi na możliwość sporządzenia masy betonowej zarówno tuż przed wyładowaniem, jak i w czasie transportu, betoniarki samochodowe mogą być użyte nawet przy znacznych odległościach wytwórni masy betonowej lub placu materiałowego […]

Regulacja gaźnika

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników. Obsługa filtru powietrza Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w […]

Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach. Sprawdzenie ustawienia świateł Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach. Materiały eksploatacyjne Paliwa Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, […]

DevURL
Polecamy rowniez: