Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

DevURL

Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony jest amortyzator.W zawieszenie kół samochodu wbudowane są ponadto amortyzatory i stabilizatory. Amortyzatory służą do tłumienia drgań resorów i skracania w ten sposób czasu kołysania się samochodu, wywołanego nierównością drogi. Stabilizatory zapobiegają nadmiernemu przechylaniu się nadwozia samochodu podczas jazdy na zakręcie.

Skręcając kierownicę w lewo lub w prawo, powodujemy skręcanie przednich kół samochodu. W czasie jazdy skręcane koła zmieniają kierunek ruchu samochodu. Mechanizmy, które zmieniają ruchy koła kierownicy na skręt kół przednich, nazywają się układem kierowniczym. Budowa zawieszenia koła przedniego w samochodzie FIAT 126P. Ponieważ koła przednie, niezależnie od skręcania na boki, wychylają się na wahaczach również do góry i w dół, połączenia drążków kierowniczych wykonane są w kształcie sworzni kulistych. Przeguby ze sworzniami kulistymi pozwalają na przemieszczanie się połączonych części nie tylko w górę i w dół, lecz również do przodu i do tyłu. Obroty kierownicy i wału kierownicy powodują obracanie śruby przekładni ślimakowej. Obracająca się w lewą stronę. [podobne: skup samochodów katowice, wartburg forum, volvo leasing ]

Układ kierowniczy widoczny i dostępny jest częściowo od dolnej strony nadwozia. Przyjrzyjmy się, jak zbudowany jest układ kierowniczy oraz zawieszenie kół przednich samochodu FIAT 126P. W rzeczywistości poszczególne części układów, a więc wahacze kół, resor, amortyzatory, mechanizm kierowniczy, kolumna kierownicy itp. przykręcone (przymocowane) są do elementów nadwozia. Obracając koło kierownicy kręcimy wałem kierownicy. W dolnej części wał kierownicy połączony jest z mechanizmem kierowniczym. Dźwignia przemieszcza się kątowo pociągając drążki kierownicze — środkowy oraz boczne. Końce drążków poprzez przeguby Kulowe pociągają dźwignie zwrotnic i zwrotnice kół. Układ zawieszenia drążków kierowniczych jest symetryczny. Z lewej strony drążki połączone są przegubami kulowymi z dźwignią; natomiast z prawej strony dźwignia pośrednia służy do podwieszenia drążków. Dźwignia ułożyskowana jest wahadłowo w obudowie, a ta przykręcona jest do wewnętrznej, czołowej przegrody nadwozia samochodu. Resor płaski, piórowy naciska na dolne przeguby wieszaków. U góry wieszaki połączone są przegubowo z górnymi wahaczami kół. Amortyzatory hydrauliczne tłumią drgania zawieszenia kół.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: skup samochodów katowice volvo leasing wartburg forum

Przeczytaj też:
Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika. Wymiana oleju Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: […]

Czwarta grupe stanowia samochody specjalne o charakterze pomocniczym

Czwartą grupę stanowią samochody specjalne o charakterze pomocniczym. Do pierwszej grupy samochodów specjalnych można zaliczyć: 1) samochody betoniarki, 2) samochody skrapiarki bitumu, 3) samochody skrapiarki wody. Do grupy drugiej należą: 1) żurawie samochodowe, 2) łamacze kamienia o podwoziu samochodowym, 3) otaczarki mas bitumicznych o podwoziu samochodowym, 4) samochodowe warsztaty mechaniczne, 5) samochody kombajny do remontu […]

Produkowane sa równiez skrapiarki jako przyczepy samochodowe

Produkowane są również skrapiarki jako przyczepy samochodowe. Skrapiarki samochodowe składają się z następujących części: 1) podwozia samochodowego, 2) ramy podstawowej zamocowanej do podwozia, 3) zbiornika bitumu, 4) urządzenia do podgrzewania, którego zadaniem jest utrzymywanie należytej temperatury bitumu bądź też podgrzewanie bitumu do temperatury roboczej, 5) urządzeń sterowniczych. Na ramie ze stali promowej spawanej zamocowany jest […]

DevURL
Polecamy rowniez: