Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm. W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano […]

DevURL

Jak silnik ciągnie samochód

Źródłem napędu samochodu jest silnik. Obroty wału korbowego silnika nie są bezpośrednio przekazywane na koła. Między wałem korbowym silnika a osią koła napędzanego jest jeszcze kilka pośrednich urządzeń i mechanizmów. Napęd z silnika przechodzi najpierw na sprzęgło, dalej na wał napędowy i skrzynkę biegów, przekładnię główną i na osie kół napędzanych. Wymienione urządzenia mogą być różnie rozmieszczone.

Najczęściej, zwłaszcza w większych samochodach, silnik umieszczony jest w przedniej części nadwozia, a napędzane są koła tylne. Wał korbowy obraca șprzęgło, przez które napęd przechodzi na skrzynkę biegów, wał napędowy, przekładnię główną i półosie kół tylnych. Taki układ napędowy mają samochody FIAT 125P, FIAT 131, FIAT 132, ŁADA, WOŁGA, MERCEDES i in. [patrz też: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Jak wiemy, samochód może mieć także silnik umieszczony w tylnej części podwozia i napędzane koła tylne, a więc układ napędowy zblokowany w jedną całość łącznie z przekładnią główną. Wał korbowy napędza sprzęgło i krótki wał napędowy. Po przejściu przez skrzynkę biegów napęd wraca na przekładnię główną i idzie na półosie kół tylnych. Podobny układ mają samochody ŠKODA 100, FIAT 1 26P oraz starsze modele samochodów VOLKSWAGEN.

Taki zblokowany zespół napędowy można umieścić w przedniej części nadwozia i wtedy napędzane są osie kół przednich, jak np. w samochodzie SYRENA, WARTBURG, TRABANT i in. Samochód z napędem na koła przednie jest „ciągnięty”, co jest szczególnie korzystne podczas jazdy na zakrętach. Wykazuje on poza tym wiele zalet w czasie jazdy, jednak konstrukcja tego napędu jest bardziej skomplikowana, a to dlatego, że koła napędzane (przednie) muszą być również skręcane. Samochód z napędem na koła tylne jest „pchany”, co w pewnych sytuacjach może spowodować zarzucanie pojazdu. W nowoczesnych popularnych samochodach stosuje się powszechnie napędzanie kół przednich a silnik umieszcza się poprzecznie pomiędzy kołami przednimi.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Rozkładamy samochód na zespoły

W samochodach, w których silnik umieszczony jest pomiędzy kołami napędzanymi (lub w pobliżu kół napędzanych), cały układ napędowy zblokowany jest w jednym zespole wraz z silnikiem. Silnik osłonięty jest obudową kierującą powietrze chłodzące. Do silnika przykręcona jest obudowa mechanizmu różnicowego, z którego wyprowadzone są półosie napędzające koła samochodu. Skrzynka biegów umieszczona jest przed osiami napędowymi. […]

Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

Układ zapłonowy silników V-6

Układ zapłonowy silników V-6/rozdzielacz zapłonu Motorola, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa, świece zapłonowe oraz elektroniczny wzmacniacz modelowy włączony w obwód między cewkę i rozdzielacz Kąt wyprzedzenia zapłonu — gaźnik Solex                              9 0 przed ZZ — wtrysk paliwa                            1 20 przed ZZ — wtrysk paliwa (Szwecja)            1 50 przed ZZ Świece zapłonowe/Motorcraft AGR 22 Odstęp elektrod                            […]

DevURL
Polecamy rowniez: