Artykul dnia:
Mechanizm sterujący skrzynią biegów

Urządzeniem umożliwiającym łagodne przyspieszanie podczas ruszania z miejsca jest sprzęgło. Spełnia ono jeszcze drugie ważne zadanie: umożliwia rozłączenie silnika od skrzynki biegów podczas zmiany biegów, czyli sprzęga (lub rozłącza) silnik z układem napędowym.Do wału korbowego silnika przymocowane jest ciężkie kolo zamachowe. Tarcza tego kola jest jednocześnie jedną z tarcz sprzęgła. Równolegle do płaszczyzny tarczy ustawiona […]

DevURL

Kanał przelotowy

Tłok przesuwa się w górę i zamyka (zasłania) wszystkie okienka w ściankach cylindra. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje sprężanie mieszanki paliwowej nad tłokiem. W skrzyni korbowej powstaje podciśnienie. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje dalsze sprężanie mieszanki w cylindrze. Równocześnie, po odsłonięciu okienka rury ssącej, świeża porcja mieszanki przepływa do skrzyni korbowej. Kiedy tłok zbliży się do najwyższego położenia, na elektrodach świecy zapłonowej przeskakuje iskra elektryczna. Zapala ona mieszankę sprężoną w komorze spalania. Równocześnie pod tłokiem kończy się napełnianie mieszanką skrzyni korbowej. W wyniku spalania mieszanki paliwowej następuje gwałtowny wzrost cisnienia w cylindrze. Rozprężające się gazy spalinowe naciskają na tłok, który przesuwa w dół korbowód, a ten poprzez korbę wału korbowego obraca wal korbowy.  Kiedy tłok przesunie się w dolne położenie, otwiera się najpierw okienko rury wydechowej. Rozprężające się gazy wypływają nią na zewnątrz. Sprężona pod tłokiem w skrzyni korbowej świeża mieszanka przepływa kanałem przelotowym nad tłok i wydmuchuje resztki spalin do rury wydechowej. Przesuwający się w górę tłok znów zamyka wszystkie okienka i cykl powtarza się od początku. Podczas normalnej pracy cykl dwóch suwów tego silnika przypada na jeden pełny obrót wału korbowego. Jak wynika z opisu, na każdy pełny obrót wału korbowego połowa tego obrotu jest SUWEM PRACY. Druga połowa obrotu walu korbowego, czyli przesunięcie tłoka od dołu do góry, jest wykonana przez rozpędzone koło zamachowe lub przez pozostałe tłoki silnika. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —003030; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica […]

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół przednich. Przed sprawdzeniem należy ustalić, czy: — ogumienie ma prawidłowe ciśnienie, — koła ustawione do jazdy na wprost są ustawione symetrycznie do osi podłużnej samochodu, — bicie kół nie jest nadmierne, — luzy w przegubach kulistych drążków kierowniczych i […]

Układ hamulowy

Szczęki hamulca można „podejrzeć” przez zakręcane korkami wzierniki umieszczone w tarczy hamulca przymocowanej trwale do elementu zawieszenia. Stosownie do rodzaju nakładek nitowanych lub naprasowanych i ich dopuszczalnej grubości minimalnej, można ocenić wstępnie ich zużycie. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ] Hamulce bębnowe po dłuższym ich użytkowaniu muszą być wyregulowane. Sposób regulacji, mający na celu ustawienie […]

DevURL
Polecamy rowniez: