Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Ustawianie rozrządu silnika

W każdym czterosuwowym silniku, prawidłowe ustawienie rozrządu polega na połączeniu ze sobą (np. zębatym paskiem gumowym) koła zębatego osadzonego na wale korbowym silnika z odpowiednio uștawionym kołem zębatym osadzonym na wałku rozrządu. Niekiedy, poza wymienionymi dwoma kołami, w skład przekładni rozrządu wchodzi jeszcze trzecie koło zębate — koło osadzone na wałku przekazującym napęd na aparat […]

DevURL

Kanał przelotowy

Tłok przesuwa się w górę i zamyka (zasłania) wszystkie okienka w ściankach cylindra. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje sprężanie mieszanki paliwowej nad tłokiem. W skrzyni korbowej powstaje podciśnienie. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje dalsze sprężanie mieszanki w cylindrze. Równocześnie, po odsłonięciu okienka rury ssącej, świeża porcja mieszanki przepływa do skrzyni korbowej. Kiedy tłok zbliży się do najwyższego położenia, na elektrodach świecy zapłonowej przeskakuje iskra elektryczna. Zapala ona mieszankę sprężoną w komorze spalania. Równocześnie pod tłokiem kończy się napełnianie mieszanką skrzyni korbowej. W wyniku spalania mieszanki paliwowej następuje gwałtowny wzrost cisnienia w cylindrze. Rozprężające się gazy spalinowe naciskają na tłok, który przesuwa w dół korbowód, a ten poprzez korbę wału korbowego obraca wal korbowy.  Kiedy tłok przesunie się w dolne położenie, otwiera się najpierw okienko rury wydechowej. Rozprężające się gazy wypływają nią na zewnątrz. Sprężona pod tłokiem w skrzyni korbowej świeża mieszanka przepływa kanałem przelotowym nad tłok i wydmuchuje resztki spalin do rury wydechowej. Przesuwający się w górę tłok znów zamyka wszystkie okienka i cykl powtarza się od początku. Podczas normalnej pracy cykl dwóch suwów tego silnika przypada na jeden pełny obrót wału korbowego. Jak wynika z opisu, na każdy pełny obrót wału korbowego połowa tego obrotu jest SUWEM PRACY. Druga połowa obrotu walu korbowego, czyli przesunięcie tłoka od dołu do góry, jest wykonana przez rozpędzone koło zamachowe lub przez pozostałe tłoki silnika. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Obsługi okresowe

Przegląd przed dostawą, przeprowadzany w fabryce, ma na celu sprawdzenie wszystkich zespołów i elementów samochodu. Obsługa po przejechaniu pierwszych 2500 km jest obsługą gwarancyjną (bezpłatną) mającą na celu sprawdzenie ogólnego stanu pojazdu i usunięcie ewentualnych usterek. Obsługa po pierwszych 10 000 km lub 6 miesiącach eksploatacji, a następnie co 20 000 km obejmuje następujące czynności. […]

Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część […]

Smarowanie silnika

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru […]

DevURL
Polecamy rowniez: