Artykul dnia:
Spraedzanie poziomu oleju

Kontrola poziomu oleju powinna być przeprowadzana w samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu przy nagrzanym silniku. Olej sprawdza się wskaźnikiem prętowym. Między poziomami „min” i „max” jest 0,75…1,0 dm3 oleju. Wymianę oleju należy przeprowadzać co 10 000 km. Olej należy wymieniać wraz z filtrem pełnoprzepływowym w sposób opisany w części pierwszej. Przebieg między wymianą oleju […]

DevURL

Kanał przelotowy

Tłok przesuwa się w górę i zamyka (zasłania) wszystkie okienka w ściankach cylindra. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje sprężanie mieszanki paliwowej nad tłokiem. W skrzyni korbowej powstaje podciśnienie. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje dalsze sprężanie mieszanki w cylindrze. Równocześnie, po odsłonięciu okienka rury ssącej, świeża porcja mieszanki przepływa do skrzyni korbowej. Kiedy tłok zbliży się do najwyższego położenia, na elektrodach świecy zapłonowej przeskakuje iskra elektryczna. Zapala ona mieszankę sprężoną w komorze spalania. Równocześnie pod tłokiem kończy się napełnianie mieszanką skrzyni korbowej. W wyniku spalania mieszanki paliwowej następuje gwałtowny wzrost cisnienia w cylindrze. Rozprężające się gazy spalinowe naciskają na tłok, który przesuwa w dół korbowód, a ten poprzez korbę wału korbowego obraca wal korbowy.  Kiedy tłok przesunie się w dolne położenie, otwiera się najpierw okienko rury wydechowej. Rozprężające się gazy wypływają nią na zewnątrz. Sprężona pod tłokiem w skrzyni korbowej świeża mieszanka przepływa kanałem przelotowym nad tłok i wydmuchuje resztki spalin do rury wydechowej. Przesuwający się w górę tłok znów zamyka wszystkie okienka i cykl powtarza się od początku. Podczas normalnej pracy cykl dwóch suwów tego silnika przypada na jeden pełny obrót wału korbowego. Jak wynika z opisu, na każdy pełny obrót wału korbowego połowa tego obrotu jest SUWEM PRACY. Druga połowa obrotu walu korbowego, czyli przesunięcie tłoka od dołu do góry, jest wykonana przez rozpędzone koło zamachowe lub przez pozostałe tłoki silnika. [podobne: foteliki samochodowe, motoryzacja samochody, Przewozy bagażowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: foteliki samochodowe motoryzacja samochody Przewozy bagażowe

Przeczytaj też:
Własna elektrownia

Przeznaczeniem akumulatora jest dostarczenie prądu elektrycznego przede wszystkim do urządzeń rozruchowych (rozrusznik, instalacja zapłonowa) oraz do odbiorników prądu podczas postoju samochodu (oświetlenie itp.). W czasie jazdy zapotrzebowanie na prąd jest tak wielkie, że akumulator rozładowałby się całkowicie już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Każdy samochód ma więc własną elektrownię, wytwarzającą prąd elektryczny. Urządzeniem tym jest prądnica. […]

Przednie zawieszenie

Obsługa przedniego zawieszenia polega na okresowym sprawdzaniu: — stanu amortyzatorów i ewentualnych ich nieszczelności, — zużycia tłoków amortyzatorów, — stanu tulei gumowych, przegubów i osłon gumowych, — zbieżności kół przednich, w przypadku nieprawidłowej należy regulować (przez skrócenie lub wydłużenie drążków kierowniczych). Kąt pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy są w modelu Fiesta wielkościami nieregulowanymi i ich […]

Wedlug sposobu przechylenie skrzyni ladunkowej, wywrotki dzieli sie

Według sposobu przechylenie skrzyni ładunkowej, wywrotki dzieli się. 1) na wywrotki z samoczynnym przechylaniem, 2) wywrotkarz, przechylaniem skrzyni za pomocą specjalnego urządzenia. W pierwszym przypadku przechylenie skrzyni następuje przez zwolnienie mechanizmu przytrzymującego skrzynię w położeniu poziomym. Przechylenie to następuje pod wpływem ciężaru ładunku, wskutek podparcia skrzyni przegubowo poza środkiem ciężkości. Typowym przykładem samochodów o samoczynnym […]

DevURL
Polecamy rowniez: