Artykul dnia:
Czwarta grupe stanowia samochody specjalne o charakterze pomocniczym

Czwartą grupę stanowią samochody specjalne o charakterze pomocniczym. Do pierwszej grupy samochodów specjalnych można zaliczyć: 1) samochody betoniarki, 2) samochody skrapiarki bitumu, 3) samochody skrapiarki wody. Do grupy drugiej należą: 1) żurawie samochodowe, 2) łamacze kamienia o podwoziu samochodowym, 3) otaczarki mas bitumicznych o podwoziu samochodowym, 4) samochodowe warsztaty mechaniczne, 5) samochody kombajny do remontu […]

DevURL

Katalogi samochodowe

Przeglądając katalogi, oferty kupna samochodów w serwisach, czy ogłoszenia o sprzedaży aut w sieci zwracamy uwagę na kilka aspektów wymarzonego pojazdu, takich jak: marka, rocznik, silnik, wygląd zewnętrzny, stan opon i ilość zużycia paliwa. Ostatni parametr jest szczególnie istotny dla użytkownika. Od niego zależy, na jaką odległość właściciel będzie jeździł, ile pieniędzy wyda na utrzymanie samochodu. Na rynku polskim, europejskim i światowym wygrywają producenci samochodów oferujący auta zużywające minimalną ilość paliwa w przeliczeniu na 100 kilometrów. Sprzedawcy zaobserwowali, że sprzedają więcej modeli samochodów z mniejszym silnikiem, bo to oznacza mniejsze zużycie paliwa. Dla klientów oszczędzanie benzyny, gazu lub oleju napędowego jest ważniejsze niż komfort i przyśpieszenie. Wychodzą z założenia, że samochód nie jeździ na wiatr, a paliwo na stacjach jest kosztowne. Mniejsze zużywanie paliwa ma szczególne znaczenie dla osób często jeżdżących w długie trasy. Koszt paliwa jest znaczną pozycją w bilansie firmowym, więc przedsiębiorcy również zainteresowani są samochodami z mniejszym silnikiem ceny paliw rzadko spadają. Najczęściej po krótkotrwałej obniżce koncerny paliwowe szybko podnoszą ceny, tłumacząc się rosnącymi cenami ropy na rynkach światowych.  Drożyzna na stacjach powoduje, że jak grzyby po deszczu powstają punkty, które sprzedają chrzczone paliwo, charakteryzujące się nie najlepszą, jakością. Dla silnika dolewanie niskiej, jakości paliwa kończy się licznymi usterkami. W gruncie rzeczy właściciel nie oszczędza tylko płaci dodatkowo za naprawę silnika. Cennik napraw usterek w silniku nie należy do najtańszych. Niestety, kierowcy nie patrzą w perspektywie długofalowej – liczy się dla nich tu i teraz. Ceny paliw są bardzo wysokie, więc szukają sposobu, aby trochę zaoszczędzić i kupują paliwo z drugiej ręki. Trzeba przyznać, że nie brakuje tego typu ogłoszeń w internecie. Kierowcy przeważnie wiedzą, że paliwo jest gorszej, jakości, ale niska cena kusi zbyt mocno. Myślą, że kupowanie chrzczonego paliwa pozwoli im przetrwać czas kryzysu i drożyzny na stacjach. Jest to błędne przekonanie. Mechanicy ostrzegają, że oszczędność na chrzczonym paliwie jest pozorna, bowiem samochód częściej dotykają awarie i konieczna jest wizyta w warsztacie samochodowym. Koszty naprawy są zróżnicowane i zależą od rodzaju usterki. Lepiej kupować paliwo ze sprawdzonych źródeł, mimo, że jest trochę droższe, to jednak lepsze dla silnika. [więcej w: opel rokicki, autorud, lamborghini wypożyczalnia ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud lamborghini wypożyczalnia opel rokicki

Przeczytaj też:
Ogumienie

We własnym dobrze pojętym interesie, każdy użytkownik samochodu powinien dość często (a przed dłuższym wyjazdem — zawsze) kontrolować zewnętrzny stan ogumienia, zwłaszcza kół kierowanych. W samochodach VW koła kierowane są jednocześnie kotami napędzanymi, a to oznacza że zużywają się prędzej od kół tylnych. Stąd wynika zasada, propagowana przez wytwórcę, wymiany kół, gdy tylko dostrzeże się […]

Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika. Wymiana oleju Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: […]

Wsiadamy do samochodu

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach. Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na […]

DevURL
Polecamy rowniez: