Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Regulacja gaźnika

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników. Obsługa filtru powietrza Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w […]

DevURL

Kłopoty z ruszaniem z miejsca

Prześledźmy, co dzieje się w skrzynce biegów w chwili, gdy kierowca przestawia dźwignię zmiany biegów.W samochodach, w których silnik umieszczony jest w pobliżu kół napędzanych, skrzynka biegów połączona jest w jeden zespół wraz z silnikiem, obudową sprzęgła oraz obudową przekładni głównej. Do silnika samochodu przykręcona jest obudowa sprzęgła a do niej obudowa przekładni wraz ze skrzynką biegów. Napęd ze sprzęgła przekazywany jest poprzez wałek na koła zębate. Zależnie od przesunięcia dźwigni i cięgła zmiany biegów, następuje włączenie- jednego z kół. Koło zębate napędza przekładnię (i koła samochodu).

Bardzo ciekawy układ przenoszenia napędu mają samochody FIAT 127 oraz FIAT 128. Wałek sprzęgła tworzy jedną całość z zespołem kół zębatych w skrzynce biegów. Po włączeniu biegu, napęd poprzez koła przechodzi na przekładnię główną oraz na półosie kół napędowych. Półosie kół połączone są z mechanizmem różnicowym. Do włączenia — wymaganego w danym momencie — przełożenia w skrzynce biegów, służy dźwignia zmiany biegów. W większości samochodów, dźwignię zmiany biegów przesuwa się w układzie litery H. Dźwignia wychyla się na kulowym przegubie lecz również pod pewnym kątem skręcane dookoła swojej osi. Powoduje to odpowiednie przestawianie dźwigni wewnątrz skrzynki biegów. Zależnie od przestawienia dźwigni 1 następuje odpowiednie przesunięcie suwaków i pierścieni włączających koła przekładni. [więcej w: skup samochodów katowice, wartburg forum, volvo leasing ]

Obserwując początkujących kierowców, którzy „szarpią” samochodem przy ruszaniu z miejsca, możemy bez przesady stwierdzić, że łatwiej byłoby im ruszyć parowozem. Jaka jest więc różnica między ruszaniem z miejsca parowozem a samochodem? Otóż w parowozie maszynista odkręca powoli zawór, para powoli naciska na tłok, ciśnienie pary w cylindrze wzrasta, tłoki zaczynają powoli pchać korbowody, a te powoli obracają koła. W silniku samochodowym nie możemy uzyskać tak powolnego wzrostu ciśnienia. Silnik samochodowy działa bowiem dzięki wybuchowemu spalaniu mieszanki paliwowej w cylindrach. W wyniku tego najmniejsza prędkość obrotowa silnika wynosi kilkaset obrotów na minutę, Jeżeli zmusimy silnik do wolniejszej pracy, to po prostu przestanie działać. Gdyby szybko pracujący silnik połączyć bezpośrednio z układem napędowym, samochód ruszyłby z tak dużym „zrywem”, że mogłoby to doprowadzić do zniszczenia pojazdu. Tak wielkiego przyspieszenia nie wytrzymaliby zapewne także pasażerowie.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: skup samochodów katowice volvo leasing wartburg forum

Przeczytaj też:
Budowa samochodu

Za kołem kierownicy umieszczony jest zespół wskaźników. Jest w nim zwykle szybkościomierz, licznik kilometrów, wskaźnik temperatury wody chłodzącej silnik, wskaźnik poziomu paliwa oraz różne kolorowe lampki sygnalizacyjne, informujące o stanie lub działaniu różnych urządzeń zarówno silnika, jak i elementów sterowania, np. o zbyt niskim ciśnieniu oleju (czerwone światełko), o zaciągniętym hamulcu ręcznym (żółte światełko). Pod […]

Produkowane sa równiez skrapiarki jako przyczepy samochodowe

Produkowane są również skrapiarki jako przyczepy samochodowe. Skrapiarki samochodowe składają się z następujących części: 1) podwozia samochodowego, 2) ramy podstawowej zamocowanej do podwozia, 3) zbiornika bitumu, 4) urządzenia do podgrzewania, którego zadaniem jest utrzymywanie należytej temperatury bitumu bądź też podgrzewanie bitumu do temperatury roboczej, 5) urządzeń sterowniczych. Na ramie ze stali promowej spawanej zamocowany jest […]

WPLYW OBCIAZENIA NA POSZCZEGÓLNE CZESCI NAWIERZCHNI

WPŁYW OBCIĄŻENIA NA POSZCZEGÓLNE CZĘŚCI NAWIERZCHNI . Wielkości współczynnika tarcia posuwistego (współczynnika przyczepności) dla pojazdów samochodowych, poruszających się po nawierzchni drogi, wahają się w granicach 0,8 – 0,1, przy czym wielkość 0,1 odnosi się do nawierzchni pokrytych topniejącym lodem. Współczynnik tarcia posuwistego wpływa na kształtowanie się sił tarcia (stycznych do nawierzchni), działających na nawierzchnie jako […]

DevURL
Polecamy rowniez: