Artykul dnia:
Jeszcze za mała siła napedowa?

Jedziemy samochodem po poziomej drodze. Silnik lekko i równo pracuje, a samochód rozwija dużą prędkość. Ale nagle przed nami wzniesienie. Samochód jedzie teraz wolniej, mimo że dodajemy „gazu, a nawet zatrzymuje się. Przydałaby się jeszcze większa siła napędowa. Zdawałoby się, że nic prostszego, wystarczy zmienić przełożenie przekładni głównej i zamiast 1 : 5 dać 1 […]

DevURL

Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stale dazenie do zwiekszania szybkosci


Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stałe dążenie do zwiększania szybkości. Wpływa to również na zwiększenie sił działających na nawierzchnię. Na podstawie przytoczonych rozważań, można stwierdzić, że nowoczesne projektowanie dróg powinno spełniać następujące warunki: 1) na odcinkach nawierzchni drogowej, na których zwiększa się działanie sił przez istnienie sił dodatkowych (łuki poziome, przechyłki, łuki pionowe wklęsłe, połączenia łuków poziomych i pionowych na wspólnym odcinku), należy stosować odpowiednio wytrzymałą warstwę nośną 2) należy unikać połączenia na wspólnym odcinku łuków pionowych i poziomych ze względu na wielkość konstrukcyjną warstwy nośnej jest to możliwe tylko wskutek trudności przy trasowaniu oraz przy dostosowywaniu trasy do krajobrazu w takim przypadku warstwa nośna konstrukcyjnie powinna być dostosowana do warunków pracy nawierzchni 3) budowę nawierzchni drogowych należy re alizować w sposób zapewniający otrzymanie nawierzchni gładkiej, pozbawionej fal 4) warstwy ścieralne nawierzchni ulepszonych, wykonywane w postaci cienkich warstw bitumicznych (dywaniki bitumiczne grubości poniżej 3 cm oraz warstwy bitumowane powierzchniowo), powinno się łączyć z warstwą nośną tak, aby działanie sił stycznych i ssania nie odrywało ich 5) uwzględnienie działania sił stycznych obowiązuje, zwłaszcza na odcinkach pochyłych, gdzie w czasie ruchu następuje hamowanie pojazdów warstwa ścieralna nawierzchni na takich odcinkach powinna być dostatecznie odporna na działanie sił stycznych 6) dodatkowe obciążenie nawierzchni na łukach poziomych należy zmniejszać przez projektowanie dla tych łuków możliwie wielkich promieni prócz tego, pochylenie poprzeczne dla tych łuków powinno być dostatecznie duże, odmiennie niż dla odcinków prostych, gdzie należy stosować jak najmniejsze pochylenie poprzeczne nawierzchni. 7) [więcej w: opel rokicki, olx człuchów, otomoto chełm ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: olx człuchów opel rokicki otomoto chełm

Przeczytaj też:
Jeszcze za mała siła napedowa?

Jedziemy samochodem po poziomej drodze. Silnik lekko i równo pracuje, a samochód rozwija dużą prędkość. Ale nagle przed nami wzniesienie. Samochód jedzie teraz wolniej, mimo że dodajemy „gazu, a nawet zatrzymuje się. Przydałaby się jeszcze większa siła napędowa. Zdawałoby się, że nic prostszego, wystarczy zmienić przełożenie przekładni głównej i zamiast 1 : 5 dać 1 […]

W razie wiekszej odleglosci gotowa mase betonowa mozna przewozic w betoniarkach wbudowanych w podwozie samochodowe

W razie większej odległości gotową masę betonową można przewozić w betoniarkach wbudowanych w podwozie samochodowe. Za pomocą tych betoniarek również można produkować masę betonową. Z uwagi na możliwość sporządzenia masy betonowej zarówno tuż przed wyładowaniem, jak i w czasie transportu, betoniarki samochodowe mogą być użyte nawet przy znacznych odległościach wytwórni masy betonowej lub placu materiałowego […]

Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany. Obwód zapłonowy W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy: — oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m, — oczyścić […]

DevURL
Polecamy rowniez: