Artykul dnia:
Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy. Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku […]

DevURL

Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stale dazenie do zwiekszania szybkosci


Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stałe dążenie do zwiększania szybkości. Wpływa to również na zwiększenie sił działających na nawierzchnię. Na podstawie przytoczonych rozważań, można stwierdzić, że nowoczesne projektowanie dróg powinno spełniać następujące warunki: 1) na odcinkach nawierzchni drogowej, na których zwiększa się działanie sił przez istnienie sił dodatkowych (łuki poziome, przechyłki, łuki pionowe wklęsłe, połączenia łuków poziomych i pionowych na wspólnym odcinku), należy stosować odpowiednio wytrzymałą warstwę nośną 2) należy unikać połączenia na wspólnym odcinku łuków pionowych i poziomych ze względu na wielkość konstrukcyjną warstwy nośnej jest to możliwe tylko wskutek trudności przy trasowaniu oraz przy dostosowywaniu trasy do krajobrazu w takim przypadku warstwa nośna konstrukcyjnie powinna być dostosowana do warunków pracy nawierzchni 3) budowę nawierzchni drogowych należy re alizować w sposób zapewniający otrzymanie nawierzchni gładkiej, pozbawionej fal 4) warstwy ścieralne nawierzchni ulepszonych, wykonywane w postaci cienkich warstw bitumicznych (dywaniki bitumiczne grubości poniżej 3 cm oraz warstwy bitumowane powierzchniowo), powinno się łączyć z warstwą nośną tak, aby działanie sił stycznych i ssania nie odrywało ich 5) uwzględnienie działania sił stycznych obowiązuje, zwłaszcza na odcinkach pochyłych, gdzie w czasie ruchu następuje hamowanie pojazdów warstwa ścieralna nawierzchni na takich odcinkach powinna być dostatecznie odporna na działanie sił stycznych 6) dodatkowe obciążenie nawierzchni na łukach poziomych należy zmniejszać przez projektowanie dla tych łuków możliwie wielkich promieni prócz tego, pochylenie poprzeczne dla tych łuków powinno być dostatecznie duże, odmiennie niż dla odcinków prostych, gdzie należy stosować jak najmniejsze pochylenie poprzeczne nawierzchni. 7) [więcej w: wypożyczalnia samochodów, oklejanie samochodów, wynajem aut warszawa ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: oklejanie samochodów wynajem aut warszawa wypożyczalnia samochodów

Przeczytaj też:
Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska. Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe. […]

Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą: — kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju. Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km […]

Ustawianie zapłonu

Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być dokonywane za pomocą lampy stroboskopowej, w stacji obsługi. Można jednak ustawić zapłon statycznie metodą dosyć prymitywną. jednak wystarczająco dokładną. W silniku wysokoprężnym, w którym zapłon następuje wskutek bardzo wysokiego ciśnienia i znacznej temperatury w komorze spalania i w którym z tej przyczyny nie ma aparatu zapłonowego, ustawieniu zapłonu — […]

DevURL
Polecamy rowniez: