Artykul dnia:
Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

DevURL

Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stale dazenie do zwiekszania szybkosci


Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stałe dążenie do zwiększania szybkości. Wpływa to również na zwiększenie sił działających na nawierzchnię. Na podstawie przytoczonych rozważań, można stwierdzić, że nowoczesne projektowanie dróg powinno spełniać następujące warunki: 1) na odcinkach nawierzchni drogowej, na których zwiększa się działanie sił przez istnienie sił dodatkowych (łuki poziome, przechyłki, łuki pionowe wklęsłe, połączenia łuków poziomych i pionowych na wspólnym odcinku), należy stosować odpowiednio wytrzymałą warstwę nośną 2) należy unikać połączenia na wspólnym odcinku łuków pionowych i poziomych ze względu na wielkość konstrukcyjną warstwy nośnej jest to możliwe tylko wskutek trudności przy trasowaniu oraz przy dostosowywaniu trasy do krajobrazu w takim przypadku warstwa nośna konstrukcyjnie powinna być dostosowana do warunków pracy nawierzchni 3) budowę nawierzchni drogowych należy re alizować w sposób zapewniający otrzymanie nawierzchni gładkiej, pozbawionej fal 4) warstwy ścieralne nawierzchni ulepszonych, wykonywane w postaci cienkich warstw bitumicznych (dywaniki bitumiczne grubości poniżej 3 cm oraz warstwy bitumowane powierzchniowo), powinno się łączyć z warstwą nośną tak, aby działanie sił stycznych i ssania nie odrywało ich 5) uwzględnienie działania sił stycznych obowiązuje, zwłaszcza na odcinkach pochyłych, gdzie w czasie ruchu następuje hamowanie pojazdów warstwa ścieralna nawierzchni na takich odcinkach powinna być dostatecznie odporna na działanie sił stycznych 6) dodatkowe obciążenie nawierzchni na łukach poziomych należy zmniejszać przez projektowanie dla tych łuków możliwie wielkich promieni prócz tego, pochylenie poprzeczne dla tych łuków powinno być dostatecznie duże, odmiennie niż dla odcinków prostych, gdzie należy stosować jak najmniejsze pochylenie poprzeczne nawierzchni. 7) [więcej w: taśmy transportujące, Kurs na wózki widłowe, podesty magazynowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Kurs na wózki widłowe podesty magazynowe taśmy transportujące

Przeczytaj też:
Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stale dazenie do zwiekszania szybkosci

Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stałe dążenie do zwiększania szybkości. Wpływa to również na zwiększenie sił działających na nawierzchnię. Na podstawie przytoczonych rozważań, można stwierdzić, że nowoczesne projektowanie dróg powinno spełniać następujące warunki: 1) na odcinkach nawierzchni drogowej, na których zwiększa się działanie sił przez istnienie sił dodatkowych (łuki poziome, przechyłki, łuki pionowe wklęsłe, połączenia […]

Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony […]

Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy […]

DevURL
Polecamy rowniez: