Partnerzy serwisu:
salon lexus warszawa lexuswarszawa-pulawska.pl

Artykul dnia:
Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stale dazenie do zwiekszania szybkosci

Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stałe dążenie do zwiększania szybkości. Wpływa to również na zwiększenie sił działających na nawierzchnię. Na podstawie przytoczonych rozważań, można stwierdzić, że nowoczesne projektowanie dróg powinno spełniać następujące warunki: 1) na odcinkach nawierzchni drogowej, na których zwiększa się działanie sił przez istnienie sił dodatkowych (łuki poziome, przechyłki, łuki pionowe wklęsłe, połączenia […]

DevURL

Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stale dazenie do zwiekszania szybkosci


Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stałe dążenie do zwiększania szybkości. Wpływa to również na zwiększenie sił działających na nawierzchnię. Na podstawie przytoczonych rozważań, można stwierdzić, że nowoczesne projektowanie dróg powinno spełniać następujące warunki: 1) na odcinkach nawierzchni drogowej, na których zwiększa się działanie sił przez istnienie sił dodatkowych (łuki poziome, przechyłki, łuki pionowe wklęsłe, połączenia łuków poziomych i pionowych na wspólnym odcinku), należy stosować odpowiednio wytrzymałą warstwę nośną 2) należy unikać połączenia na wspólnym odcinku łuków pionowych i poziomych ze względu na wielkość konstrukcyjną warstwy nośnej jest to możliwe tylko wskutek trudności przy trasowaniu oraz przy dostosowywaniu trasy do krajobrazu w takim przypadku warstwa nośna konstrukcyjnie powinna być dostosowana do warunków pracy nawierzchni 3) budowę nawierzchni drogowych należy re alizować w sposób zapewniający otrzymanie nawierzchni gładkiej, pozbawionej fal 4) warstwy ścieralne nawierzchni ulepszonych, wykonywane w postaci cienkich warstw bitumicznych (dywaniki bitumiczne grubości poniżej 3 cm oraz warstwy bitumowane powierzchniowo), powinno się łączyć z warstwą nośną tak, aby działanie sił stycznych i ssania nie odrywało ich 5) uwzględnienie działania sił stycznych obowiązuje, zwłaszcza na odcinkach pochyłych, gdzie w czasie ruchu następuje hamowanie pojazdów warstwa ścieralna nawierzchni na takich odcinkach powinna być dostatecznie odporna na działanie sił stycznych 6) dodatkowe obciążenie nawierzchni na łukach poziomych należy zmniejszać przez projektowanie dla tych łuków możliwie wielkich promieni prócz tego, pochylenie poprzeczne dla tych łuków powinno być dostatecznie duże, odmiennie niż dla odcinków prostych, gdzie należy stosować jak najmniejsze pochylenie poprzeczne nawierzchni. 7) [więcej w: opel rokicki, olx człuchów, otomoto chełm ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: olx człuchów opel rokicki otomoto chełm

Przeczytaj też:
Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km sprawdzić ustawienie reflektorów. Opis czynności ustawienia został podany w części pierwszej. Punkty odniesienia Pe-Pe powinny znaleźć się 8 cm, a punkty Pi-Pi 5 cm poniżej odpowiednich krzyżyków. Regulację strumienia świetlnego w kierunku pionowym wykonuje się (po uprzednim zdjęciu zbiornika spryskiwacza wody) dla świateł mijania śrubą, dla świateł drogowych (długich) śrubą, regulację […]

Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu

Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu są tak zbudowane i tak połączone, że przy każdorazowym włączeniu świateł przednich natychmiast zapalają się światła tylne samochodu. Światła pozycyjne zapalają się łącznie z lampą oświetlającą tablicę. Reflektory przednie: — światła drogowe, — światła mijania rejestracyjnym. Kierunkowskaz lewy i prawy zapalają się razem z kierunkowskazami przednimi. Lampy to lampy sygnalizujące […]

Hamowanie

Efektywność hamowania w danym momencie zależna jest od siły, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca. lm większy będzie nacisk na pedał, tym większe będzie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym i tym silniej szczęki hamulcowe będą przyciskane do tarczy hamulca.Tarcza hamulca obraca się razem z piastą koła i kołem. Obudowa tłoczków i szczęk hamulcowych jest […]

DevURL
Polecamy rowniez: