Artykul dnia:
O gaźniku, który gazu nie wytwarza

Z jednej strony gaźnik połączony jest z rurą ssącą silnika, z drugiej z filtrem powietrza. Filtr powietrza oczyszcza zasysane do gaźnika powietrze, zatrzymując pył i kurz. Ukośna rurka, zwana rozpylaczem, połączona jest z komorą pływakową. Poziom benzyny w tej komorze oraz w rozpylaczu utrzymywany jest stale na takiej samej wysokości, za pomocą metalowego pływaka. Utrzymuje […]

DevURL

Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stale dazenie do zwiekszania szybkosci


Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stałe dążenie do zwiększania szybkości. Wpływa to również na zwiększenie sił działających na nawierzchnię. Na podstawie przytoczonych rozważań, można stwierdzić, że nowoczesne projektowanie dróg powinno spełniać następujące warunki: 1) na odcinkach nawierzchni drogowej, na których zwiększa się działanie sił przez istnienie sił dodatkowych (łuki poziome, przechyłki, łuki pionowe wklęsłe, połączenia łuków poziomych i pionowych na wspólnym odcinku), należy stosować odpowiednio wytrzymałą warstwę nośną 2) należy unikać połączenia na wspólnym odcinku łuków pionowych i poziomych ze względu na wielkość konstrukcyjną warstwy nośnej jest to możliwe tylko wskutek trudności przy trasowaniu oraz przy dostosowywaniu trasy do krajobrazu w takim przypadku warstwa nośna konstrukcyjnie powinna być dostosowana do warunków pracy nawierzchni 3) budowę nawierzchni drogowych należy re alizować w sposób zapewniający otrzymanie nawierzchni gładkiej, pozbawionej fal 4) warstwy ścieralne nawierzchni ulepszonych, wykonywane w postaci cienkich warstw bitumicznych (dywaniki bitumiczne grubości poniżej 3 cm oraz warstwy bitumowane powierzchniowo), powinno się łączyć z warstwą nośną tak, aby działanie sił stycznych i ssania nie odrywało ich 5) uwzględnienie działania sił stycznych obowiązuje, zwłaszcza na odcinkach pochyłych, gdzie w czasie ruchu następuje hamowanie pojazdów warstwa ścieralna nawierzchni na takich odcinkach powinna być dostatecznie odporna na działanie sił stycznych 6) dodatkowe obciążenie nawierzchni na łukach poziomych należy zmniejszać przez projektowanie dla tych łuków możliwie wielkich promieni prócz tego, pochylenie poprzeczne dla tych łuków powinno być dostatecznie duże, odmiennie niż dla odcinków prostych, gdzie należy stosować jak najmniejsze pochylenie poprzeczne nawierzchni. 7) [więcej w: opel rokicki, olx człuchów, otomoto chełm ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: olx człuchów opel rokicki otomoto chełm

Przeczytaj też:
Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół przednich. Przed sprawdzeniem należy ustalić, czy: — ogumienie ma prawidłowe ciśnienie, — koła ustawione do jazdy na wprost są ustawione symetrycznie do osi podłużnej samochodu, — bicie kół nie jest nadmierne, — luzy w przegubach kulistych drążków kierowniczych i […]

Pompa wtryskowa silnika wysokoprężnego

W myśl zaleceń wytwórcy, podobnie jak miało to miejsce w odniesieniu do gaźników, wszelkie czynności obsługowe i regulacyjne przy pompie wtryskowej powinien wykonywać wyłącznie dobrze wykwalifikowany pracownik stacji obsługi samochodów. Urządzenia podlegające regulacji są umieszczone na wierzchu pokrywy pompy. Są to zderzaki prędkości obrotowej biegu jałowego silnika oraz maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Również na pokrywie […]

Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska. Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe. […]

DevURL
Polecamy rowniez: