Artykul dnia:
Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy […]

DevURL

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy

— lepkość

SAE IOW/30

SAE 1 OW/40 przy temperaturze —23…+32 QC,

SAE IOW/50

SAE 20W/40

SAE 20W/50 f przy temperaturze ponad +320C, SAE 5W/20

SAE 5W/30 J P rzy temperaturze poniżej —23C,

— wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA,

- wg CPN olej Selektol Special SO SAE 20W/40.

Używanie materiałów eksploatacyjnych zalecanych przez CPN w okresie gwarancji może spowodować jej utratę, ponieważ materiały te nie są weryfikowane przez firmę Ford. [podobne: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Płyn chłodzący

— wg specyfikacji Forda Antifreeze Plus SSM-97B9101 A,

— wg CPN płyn Borygo.

Olej do skrzynki biegów

— wg specyfikacji Forda SQM-2C-9008 A, — wg CPN olej przekładniowy Hipol 1 5F.

Olej do tylnego mostu

-  wg specyfikacji Forda SQM-2C-9008 AA, wg CPN olej przekładniowy Hipol 1 5F.

Smar do przegubów kulistych przedniego zawieszenia

— wg specyfikacji Forda SM-1C-1020 B.

Olej do przekładni kierowniczej

-  wg Forda SAM-1C-9106 A.

Płyn do układu wspomagania przekładni kierowniczej

— wg specyfikacji Forda SQM-2C-9007 AA.

Płyn hamulcowy

— wg specyfikacji Forda SAM-6C-9101 A lub C ESEAM-6C-1001 A, – wg CPN płyn R3.

Smar do wałka rozdzielacza zapłonu

-  wg Forda olej turbinowy ESF-M2C-70 A, Shell Turbo 41, Texaco Rando F, Castrol Perfecto Heavy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Produkowane sa równiez skrapiarki jako przyczepy samochodowe

Produkowane są również skrapiarki jako przyczepy samochodowe. Skrapiarki samochodowe składają się z następujących części: 1) podwozia samochodowego, 2) ramy podstawowej zamocowanej do podwozia, 3) zbiornika bitumu, 4) urządzenia do podgrzewania, którego zadaniem jest utrzymywanie należytej temperatury bitumu bądź też podgrzewanie bitumu do temperatury roboczej, 5) urządzeń sterowniczych. Na ramie ze stali promowej spawanej zamocowany jest […]

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm. W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano […]

Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

DevURL
Polecamy rowniez: