Artykul dnia:
Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

DevURL

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy

— lepkość

SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC,

SAE 5W/30 przy temperaturze poniżej —6C,

SAE IOW/30

SAE I OW/40 w zakresie temperatur —23…+320C,

SAE IOW/50

SAE20W/40

SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej +1 20C,

-  wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40. [patrz też: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Płyn chłodzący

— wg specyfikacji Forda ,Antifreeze Plus S-M97/ /31002A.

Olej do skrzynki biegów

— wg specyfikacji Forda S-M2C-83-A, wg CPN Hipol 15 F.

Olej do przekładni głównej

-  SAE 90,

— wg specyfikacji Forda SQM-2C-9002 AA, – wg CPN Hipol 15E

Smar do przegubów wału napędowego wg specyfikacji Forda S-MI C-4515 A. Olej do przekładni kierowniczej

-  SAE 90 EP.

Smar do łożysk kół

— wg specyfikacji Forda S-M I C-4515 A.

Płyn hamulcowy

— wg specyfikacji Forda SAM-6C-9101 A lub C, – wg CPN płyn R3.

Smar do linki hamulca ręcznego — wg specyfikacji Forda EM-I C-18.

Smar do wałka rozdzielacza zapłonu

— wg Forda olej turbinowy ESF-M2C-70 A, Shell Turbo 41 , Mobil DTE, Texaco Rando, Castrol Perfecto Heavy.

Polskie zamienniki materiałów eksploatacyjnych nie są homolowane przez firmę Ford. Ich używanie w okresie gwarancyjnym może spowodować utratę gwarancji.

Wymiana oleju

Wymiana oleju powinna następować co 10 000 km (oleje Motorcraft, Mobil, Castrol — importowane), a w przypadku pracy silnika w trudnych warunkach (kurz, krótkie przebiegi, częsty rozruch zimnego silnika) — częściej. Podobnie jak w modelu Fiesta poziom oleju sprawdza się za pomocą miernika magnetowego.

Olej należy wymieniać razem z filtrem w taki sam sposób, jak w silniku Fiesty.

Regulacja zaworów

Zarówno silniki modelu Fiesta, jak i modelu Escort są silnikami OHV, 4-cylindrowymi. Dlatego regulacja luzów zaworowych jest w zasadzie identyczna.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Akumulator

Akumulator można doładowywać tylko prądem stalym. W tym celu w prądnicy prądu zmiennego (alternatorze) umieszczony jest prostownik. Na przewodach wyprowadzonych z alternatora otrzymuje się wtedy prąd stały. Niektóre samochody mają prądnice wytwarzające bezpośrednio prąd stały. Zasada działania prądnicy prądu słalego jest podobna do działania prądnicy prądu zmiennego. Różnica polega na sposobie odprowadzenia prądu na szczotki. […]

Sprzęgło

W czasie eksploatacji pojazdu należy okresowo przeprowadzać regulację ruchu jałowego pedału sprzęgła, która jest jedyną czynnością obsługowa układu sprzęgłowego. Luz pedału sprzęgła wynosi 1 5 mm dla wszystkich omawianych tu typów sprzęgieł. W samochodzie VW Polo regulacji dokonuje się przez pokręcanie nakrętki specjalnej. W samochodzie VW Golf regulacja wymaga poluzowania nakrętki kontrującej, przeprowadzenia regulacji przez […]

Odstep czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przyblizeniu 1 sekunde, chociaz ostatnio przyjmuje sie, ze praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy

Odstęp czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przybliżeniu 1 sekundę, chociaż ostatnio przyjmuje się, że praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy. Przez intensywność ruchu na drodze rozumiemy ilość samochodów (ton brutto), która przechodzi przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Wzór na maksymalną intensywność ruchu drogowego: Nr […]

DevURL
Polecamy rowniez: