Artykul dnia:
W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajezdza na baze materialowa, gdzie z silosów jest napelniana materialami skladowymi

W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajeżdża na bazę materiałową, gdzie z silosów jest napełniana materiałami składowymi. Równocześnie zbiornik napełnia się wodą. Napełniona betoniarka przyjeżdża na budowę i w odległości 1,5 + 2,0 kim od miejsca wbudowania masy betonowej doprowadza sie do mieszalnika ustaloną ilość wody, a następnie materiały poddaje się dokładnemu wymieszaniu przez obrót […]

DevURL

Mechanizm sterujący skrzynią biegów

Urządzeniem umożliwiającym łagodne przyspieszanie podczas ruszania z miejsca jest sprzęgło. Spełnia ono jeszcze drugie ważne zadanie: umożliwia rozłączenie silnika od skrzynki biegów podczas zmiany biegów, czyli sprzęga (lub rozłącza) silnik z układem napędowym.Do wału korbowego silnika przymocowane jest ciężkie kolo zamachowe. Tarcza tego kola jest jednocześnie jedną z tarcz sprzęgła. Równolegle do płaszczyzny tarczy ustawiona jest druga tarcza sprzęgła, połączona z wałkiem głównym skrzynki biegów. Tarcza może się przesuwać na wielowypuście wzdłuż wałka, lecz musi obracać się razem z wałkiem. Jeżeli obydwie tarcze są od siebie odsunięte, to obroty wału korbowego silnika nie są przekazywane na wałek główny skrzynki biegów. Napęd jest po prostu przerwany. Jeżeli tarcza sprzęgła zostanie przesunięta wzdłuż wałka i dotknie koła, to początkowo obie tarcze zaczną ślizgać się względem siebie, ale spowodują już powolny obrót wałka głównego skrzynki biegów. Po zupełnym dociśnięciu tarcze „sprzęgną się”, przestaną się ślizgać, a obroty silnika będą przekazywane na wałek główny skrzynki biegów. Tarcze sprzęgła są dociskane przez specjalne, silne sprężyny. Po naciśnięciu pedału tarcza sprzęgła zostaje odciągnięta od tarczy koła zamachowego, a sprężyny ściśnięte. [podobne: inchcape otomoto, wartburg forum, opel rokicki ] Po zwolnieniu pedału sprężyny rozprężą się, docisną obydwie tarcze i nastąpi ich połączenie. Jeżeli zwalniając nacisk stopy na pedał sprzęgła, czyli w chwili włączania sprzęgła, zatrzymamy pedał w położeniu umożliwiającym wzajemny poślizg tarcz sprzęgła, to na wałek główny skrzynki biegów przekazywane będą obroty wielokrotnie mniejsze niż obroty silnika. Takie wykorzystanie „poślizgu sprzęgła” umożliwia elastyczne i łagodne ruszanie pojazdem z miejsca.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inchcape otomoto opel rokicki wartburg forum

Przeczytaj też:
Ogumienie

We własnym dobrze pojętym interesie, każdy użytkownik samochodu powinien dość często (a przed dłuższym wyjazdem — zawsze) kontrolować zewnętrzny stan ogumienia, zwłaszcza kół kierowanych. W samochodach VW koła kierowane są jednocześnie kotami napędzanymi, a to oznacza że zużywają się prędzej od kół tylnych. Stąd wynika zasada, propagowana przez wytwórcę, wymiany kół, gdy tylko dostrzeże się […]

Obsługi okresowe

Przegląd przed dostawą, przeprowadzany w fabryce, ma na celu sprawdzenie wszystkich zespołów i elementów samochodu. Obsługa po przejechaniu pierwszych 2500 km jest obsługą gwarancyjną (bezpłatną) mającą na celu sprawdzenie ogólnego stanu pojazdu i usunięcie ewentualnych usterek. Obsługa po pierwszych 10 000 km lub 6 miesiącach eksploatacji, a następnie co 20 000 km obejmuje następujące czynności. […]

Termostat

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy. Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą […]

DevURL
Polecamy rowniez: