Tłok przesuwa się w górę i zamyka (zasłania) wszystkie okienka w ściankach cylindra. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje sprężanie mieszanki paliwowej nad tłokiem. W skrzyni korbowej powstaje podciśnienie. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje dalsze sprężanie mieszanki w cylindrze. Równocześnie, po odsłonięciu okienka rury ssącej, świeża porcja mieszanki przepływa do skrzyni korbowej. Kiedy tłok zbliży się do najwyższego położenia, na elektrodach świecy zapłonowej przeskakuje iskra elektryczna. Zapala ona mieszankę sprężoną w kom...
Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach.
Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na godzinę, a przed pojazdem szedł człowiek i czerwoną chorągiewką ostrzegał innych użytkowników drogi o zbliżaniu się pojaz...
Czwartą grupę stanowią samochody specjalne o charakterze pomocniczym. Do pierwszej grupy samochodów specjalnych można zaliczyć: 1) samochody betoniarki, 2) samochody skrapiarki bitumu, 3) samochody skrapiarki wody. Do grupy drugiej należą: 1) żurawie samochodowe, 2) łamacze kamienia o podwoziu samochodowym, 3) otaczarki mas bitumicznych o podwoziu samochodowym, 4) samochodowe warsztaty mechaniczne, 5) samochody kombajny do remontu dróg, 6) pogotowia techniczne. Do grupy trzeciej można zaliczyć: 1) samochody cysterny do przewozu paliwa płynnego i olejów, 2)...