noma 2

Wizyta na stacji paliw

Jadąc na stację paliw nigdy nie możemy być pewni, jakie wartości zobaczymy na cenniku. Przeważnie widzimy wyższe ceny, choć zdarzają się niespodzianki i koszt litra paliwa spada. Najczęściej nie są to duże obniżki, więc wielkiej oszczędności w portfelu nie zauważamy. Kilka tygodni później kończą się dobre czasy i ceny wracają do wyższej wartości. Rozwiązaniem drogiego paliwa problemu wydaje się montaż instalacji gazowej. Ceny gazu są o połowę niższe. Nie we wszystkich samochodach jest możliwe, zwłaszcza w starszych modelach. Nowe samochody producent niemalże standardowo wyposaża w instalacj...

Więcej »

Hamowanie

Efektywność hamowania w danym momencie zależna jest od siły, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca. lm większy będzie nacisk na pedał, tym większe będzie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym i tym silniej szczęki hamulcowe będą przyciskane do tarczy hamulca.Tarcza hamulca obraca się razem z piastą koła i kołem. Obudowa tłoczków i szczęk hamulcowych jest zawieszona nieruchomo na zwrotnicy koła. W samochodzie FIAT 125P zastosowano w układzie hamulcowym jeszcze jedno dodatkowe urządzenie ułatwiające hamowanie. Pompa hamulcowa tego samochodu połączona jest mechanicznie bezpośrednio ze specjalnym tłokiem ...

Więcej »

Wsiadamy do samochodu

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach. Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na godzinę, a przed pojazdem szedł człowiek i czerwoną chorągiewką ostrzegał innych użytkowników drogi o zbliżaniu się pojazdu. Jeszcze 70 lat temu samochód podobny był do powozu konnego ...

Więcej »

Nowoczesna architektura : Nowe linki Nowe propozycje projektów Kwun Tong Konkurs / Adrian Lo

Tłok przesuwa się w górę i zamyka (zasłania) wszystkie okienka w ściankach cylindra. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje sprężanie mieszanki paliwowej nad tłokiem. W skrzyni korbowej powstaje podciśnienie. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje dalsze sprężanie mieszanki w cylindrze. Równocześnie, po odsłonięciu okienka rury ssącej, świeża porcja mieszanki przepływa do skrzyni korbowej. Kiedy tłok zbliży się do najwyższego położenia, na elektrodach świecy zapłonowej przeskakuje iskra elektryczna. Zapala ona mieszankę sprężoną w komorze spalania. Równocześnie pod tłokiem kończy się napełnianie...

Więcej »
http://www.dobra-ortopedia.com.pl 751#auto komis lublin związkowa , #otomoto maciek , #otomoto mercedes c , #glob cars , #peugeot traveller , #land rover leasing , #masterlease otomoto , #parametry opon , #paczkomaty ostrów wielkopolski , #fiat podlaskie ,