Szczęki hamulca można „podejrzeć” przez zakręcane korkami wzierniki umieszczone w tarczy hamulca przymocowanej trwale do elementu zawieszenia. Stosownie do rodzaju nakładek nitowanych lub naprasowanych i ich dopuszczalnej grubości minimalnej, można ocenić wstępnie ich zużycie. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]
Hamulce bębnowe po dłuższym ich użytkowaniu muszą być wyregulowane. Sposób regulacji, mający na celu ustawienie luzu między szczęką z nakładką a bębnem, polega na pokręcaniu wkrętakiem głęboko moletowanej nakrętki regula...
Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy uzyskanej z silnika czterosuwowego. Przekrój silnika samochodu TRABANT. Tłoki na wale korbowym przestawione są o kąt 180 0 : w lewym cylindrze tłok znajduje się u góry, a w prawym...
Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. Przesunąć alternator w celu zdjęcia paska klinowego. Zdjąć pasek.
Zdjąć blaszaną obudowę przekładni rozrządu.
Zluzować śrubę blokującą koło napinające. Koło obrócić na mimośrodzie, do pozycji umożliwiającej założenie paska zębatego na koła przekładni rozrządu.
Odkręcić (kluczem do świec) korek wziernika umieszczonego w obudowie sprzęgła (z góry, od strony skrzynki biegów). Obrócić wał korbowy silnika tak, żeby we wzierniku, naprzeciwko znaku, ustawić literę O wybitą na wieńcu koła zamachowego. Ustalone ...