Artykul dnia:
Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności. Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości […]

DevURL

Motoryzacja szerokim okiem

oakley-design-ferrari-italia-458-front-angled[1]Myśląc o motoryzacji widzimy przed oczami salony samochodowe, katalogi z najnowszymi modelami aut i opisem ich możliwości oraz parametrów. Najnowsze konstrukcje motoryzacyjne pobudzają wyobraźnię i sprawiają, że oddajemy się marzeniom. Marząc, określamy nowy cel w życiu. Chcemy zakupić nowe auto, wymienić nasz stary, zasłużony samochód. Warto spojrzeć na motoryzację nie tylko przez pryzmat marzeń, ale także zobaczyć w niej funkcję użytkową. Motoryzacja służy dwóm celem: szybkiemu przemieszczaniu się i transportowaniu towarów. Nikt nie wyobraża sobie prowadzenia firmy bez rozwiniętego transportu, najlepiej własnego. Firmowe samochody: osobowe i transportowe są mimo wszystko tańsze niż wynajmowanie firmy transportowej. Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie gospodarki i naszego życia bez przewożenia towarów i osób. Rozwijające się motoryzacja wpłynęła na rozwój gospodarki i przemianę trybu życia człowieka. Dostawy towarów, produktów do produkcji, przemieszczanie się ludzi zawdzięczamy rozwojowi motoryzacji. Motoryzacja jest istotną gałęzią gospodarki kształtującą poziom cen. Koszty transportu stanowią część składową ceny towaru lub usługi. Ekonomiści twierdzą, że wraz ze wzrostem cen paliw rosną ceny w sklepach. Powyższą prawidłowość zauważa konsument, które w miarę często robi zakupy i porównuje ceny. Nawet nadzwyczajne promocje w hipermarketach nie są w stanie przesłonić rosnących cen żywności, odzieży i produktów przemysłowych. Wpływ na ceny paliw mają: notowania ropy naftowej, koszty produkcji paliwa i podatki, marże pośredników i właścicieli stacji paliw. Największą częścią ceny paliw są podatki, które stanowią ponad 50% ceny. Podatki w cenie paliwa to przede wszystkim akcyza. Jest to ważne źródło budżetowych pieniędzy. Kierowcy oburzają się na rosnące ceny paliw, ale niewiele mogą zrobić, ponieważ muszą i chcą jeździć, więc płacą. Utrzymanie samochodu jest coraz droższe. Dlatego też zwiększoną popularnością cieszą się marki o mniejszej pojemności silnika. Duże samochody wybierają osoby mające liczną rodzinę. Część kierowców decyduje się na ograniczanie jazdy samochodem do niezbędnego minimum, np do dojazdu do pracy, czy do lekarza. Możliwości w tym zakresie jest bardzo wiele i zależą one jedynie od indywidualnych potrzeb posiadacz konkretnego samochodu w danym momencie. [przypisy: regeneracja przekładni kierowniczych warszawa, vw de konfigurator, auto komis lech ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto komis lech regeneracja przekładni kierowniczych warszawa vw de konfigurator

Przeczytaj też:
Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą: — kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju. Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km […]

Ciecz chłodząca

W samochodach VW układ chłodzenia jest napełniony mieszaniną wody i cieczy chłodzącej VW Gl O, sporządzonej na bazie glikolu. Mieszanina chłodząca wykazuje własności antykorozyjne oraz zapobiega osadzaniu się w układzie chłodzenia związków wapnia. W Polsce dostępną cieczą chłodzącą jest płyn Borygo. Uwaga. Cieczy chłodzących wytwarzanych przez różnych producentów nie wolno mieszać. Przeglądy i obsługi okresowe […]

Chociaz teoretyczny wzór na odleglosc hamowania daje wartosci prawdopodobne, rzeczywista dlugosc nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym

Chociaż teoretyczny wzór na odległość hamowania daje wartości prawdopodobne, rzeczywista długość nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym. Nowsze badania wykazują, że odległość hamowania z dostateczną dokładnością można przyjmować w stosunku prostym do szybkości ruchu. Otrzymuje się wtedy odległość hamowania Sil = o: V (z doświadczeń o: = 2, zatem Sil = 2· V), a […]

DevURL
Polecamy rowniez: