Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany. Obwód zapłonowy W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy: — oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m, — oczyścić […]

DevURL

Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, powstające w czasie ruchu pojazdu na obwodzie kół, powodują ścieranie warstwy górnej nawierzchni. Siły te mogą wpłynąć na całkowite zerwanie warstwy górnej (ścieralnej) nawierzchni, gdy ma ona zbyt małą grubość (przykład – powierzchniowe bitumowanie, cienkie dywaniki bitumiczne). W razie intensywnego działania sił stycznych na nawierzchni powstają fale (krótkie), które następnie powodują zwiększanie niszczącego działania sił na nawierzchnię. Działanie pionowych sił ssących, występujących wsk utek rozrzedzenia powietrza za oponami pojazdu, jest niebezpieczne dla nawierzchni o zbyt słabym spoiwie (np. nawierzchnie tłuczniowe, żwirowe). Nawierzchnie ulepszone betonowe lub bitumiczne i nawierzchnie kostkowe na zaprawie cementowej są dostatecznie odporne na działanie sił ssących. Przy nawierzchniach powierzchniowo bitumowanych natomiast siły te pomagają w odrywaniu tej warstwy od warstwy nośnej. Obliczenia wykazują, że siły powstające dodatkowo, jako powiększenie działania sił normalnie działających na nawierzchnię, mają różne wielkości w różnych częściach nawierzchni. W związku z tym konstrukcja nawierzchni powinna być różna, dostosowana do wielkości sił i ich charakteru działania. [przypisy: ganinex pszczyna, mechanizm zwrotniczy, autokomis cigacice ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice ganinex pszczyna mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Przeciazenie nawierzchni podczas ruchu na luku pionowym

Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym.Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym następuje dla łuków pionowych wklęsłych wskutek występowania siły odśrodkowej, działającej w kierunku promienia łuku i skierowanej z góry na dół. Przeciążenie tego rodzaju istnieje na każdej nawierzchni, nawet na nawierzchni w dobrym stanie. Wywołuje je istnienie fal powstających przy wykonaniu nawierzchni (wałowanie). […]

Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach. Sprawdzenie ustawienia świateł Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach. Materiały eksploatacyjne Paliwa Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, […]

Mechanizm sterujący skrzynią biegów

Urządzeniem umożliwiającym łagodne przyspieszanie podczas ruszania z miejsca jest sprzęgło. Spełnia ono jeszcze drugie ważne zadanie: umożliwia rozłączenie silnika od skrzynki biegów podczas zmiany biegów, czyli sprzęga (lub rozłącza) silnik z układem napędowym.Do wału korbowego silnika przymocowane jest ciężkie kolo zamachowe. Tarcza tego kola jest jednocześnie jedną z tarcz sprzęgła. Równolegle do płaszczyzny tarczy ustawiona […]

DevURL
Polecamy rowniez: