Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie […]

DevURL

Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, powstające w czasie ruchu pojazdu na obwodzie kół, powodują ścieranie warstwy górnej nawierzchni. Siły te mogą wpłynąć na całkowite zerwanie warstwy górnej (ścieralnej) nawierzchni, gdy ma ona zbyt małą grubość (przykład – powierzchniowe bitumowanie, cienkie dywaniki bitumiczne). W razie intensywnego działania sił stycznych na nawierzchni powstają fale (krótkie), które następnie powodują zwiększanie niszczącego działania sił na nawierzchnię. Działanie pionowych sił ssących, występujących wsk utek rozrzedzenia powietrza za oponami pojazdu, jest niebezpieczne dla nawierzchni o zbyt słabym spoiwie (np. nawierzchnie tłuczniowe, żwirowe). Nawierzchnie ulepszone betonowe lub bitumiczne i nawierzchnie kostkowe na zaprawie cementowej są dostatecznie odporne na działanie sił ssących. Przy nawierzchniach powierzchniowo bitumowanych natomiast siły te pomagają w odrywaniu tej warstwy od warstwy nośnej. Obliczenia wykazują, że siły powstające dodatkowo, jako powiększenie działania sił normalnie działających na nawierzchnię, mają różne wielkości w różnych częściach nawierzchni. W związku z tym konstrukcja nawierzchni powinna być różna, dostosowana do wielkości sił i ich charakteru działania. [przypisy: ganinex pszczyna, mechanizm zwrotniczy, autokomis cigacice ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice ganinex pszczyna mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Jeszcze za mała siła napedowa?

Jedziemy samochodem po poziomej drodze. Silnik lekko i równo pracuje, a samochód rozwija dużą prędkość. Ale nagle przed nami wzniesienie. Samochód jedzie teraz wolniej, mimo że dodajemy „gazu, a nawet zatrzymuje się. Przydałaby się jeszcze większa siła napędowa. Zdawałoby się, że nic prostszego, wystarczy zmienić przełożenie przekładni głównej i zamiast 1 : 5 dać 1 […]

Wedlug sposobu przechylenie skrzyni ladunkowej, wywrotki dzieli sie

Według sposobu przechylenie skrzyni ładunkowej, wywrotki dzieli się. 1) na wywrotki z samoczynnym przechylaniem, 2) wywrotkarz, przechylaniem skrzyni za pomocą specjalnego urządzenia. W pierwszym przypadku przechylenie skrzyni następuje przez zwolnienie mechanizmu przytrzymującego skrzynię w położeniu poziomym. Przechylenie to następuje pod wpływem ciężaru ładunku, wskutek podparcia skrzyni przegubowo poza środkiem ciężkości. Typowym przykładem samochodów o samoczynnym […]

Ogumienie

We własnym dobrze pojętym interesie, każdy użytkownik samochodu powinien dość często (a przed dłuższym wyjazdem — zawsze) kontrolować zewnętrzny stan ogumienia, zwłaszcza kół kierowanych. W samochodach VW koła kierowane są jednocześnie kotami napędzanymi, a to oznacza że zużywają się prędzej od kół tylnych. Stąd wynika zasada, propagowana przez wytwórcę, wymiany kół, gdy tylko dostrzeże się […]

DevURL
Polecamy rowniez: