Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Wywrotka nie obróci sie samoczynnie, gdy ladunek przesuniety jest w tyl, albo gdy ciagnik stoi na wzniesieniu

Wywrotka nie obróci się samoczynnie, gdy ładunek przesunięty jest w tył, albo gdy ciągnik stoi na wzniesieniu. W tym wypadku kierowca może spowodować przechylenie skrzyni nagle hamując z jednoczesnym zwolnieniem zaczepu. Charakterystyczną cechą tego samochodu jest przystosowanie go do jednakowej jazdy zarówno do tyłu, jak i do przodu, w tym celu samochód wyposażony jest w […]

DevURL

Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, powstające w czasie ruchu pojazdu na obwodzie kół, powodują ścieranie warstwy górnej nawierzchni. Siły te mogą wpłynąć na całkowite zerwanie warstwy górnej (ścieralnej) nawierzchni, gdy ma ona zbyt małą grubość (przykład – powierzchniowe bitumowanie, cienkie dywaniki bitumiczne). W razie intensywnego działania sił stycznych na nawierzchni powstają fale (krótkie), które następnie powodują zwiększanie niszczącego działania sił na nawierzchnię. Działanie pionowych sił ssących, występujących wsk utek rozrzedzenia powietrza za oponami pojazdu, jest niebezpieczne dla nawierzchni o zbyt słabym spoiwie (np. nawierzchnie tłuczniowe, żwirowe). Nawierzchnie ulepszone betonowe lub bitumiczne i nawierzchnie kostkowe na zaprawie cementowej są dostatecznie odporne na działanie sił ssących. Przy nawierzchniach powierzchniowo bitumowanych natomiast siły te pomagają w odrywaniu tej warstwy od warstwy nośnej. Obliczenia wykazują, że siły powstające dodatkowo, jako powiększenie działania sił normalnie działających na nawierzchnię, mają różne wielkości w różnych częściach nawierzchni. W związku z tym konstrukcja nawierzchni powinna być różna, dostosowana do wielkości sił i ich charakteru działania. [przypisy: ganinex pszczyna, mechanizm zwrotniczy, autokomis cigacice ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice ganinex pszczyna mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Urządzenia do zmywania szyb

W samochodach VW, w celu zapewnienia odpowiedniej widoczności w każdych warunkach drogowych, bywają stosowane aż trzy rodzaje wycieraczek i spryskiwaczy: do szyby przedniej, do szyby tylnej i do reflektorów. Wycieraki, gdy już zużyją się do tego stopnia, że. rozmazują brud po szybie zamiast go usuwać, należy wymienić. Ponieważ od widoczności zależy bezpieczeństwo, użytkownik samochodu VW […]

O gaźniku, który gazu nie wytwarza

Z jednej strony gaźnik połączony jest z rurą ssącą silnika, z drugiej z filtrem powietrza. Filtr powietrza oczyszcza zasysane do gaźnika powietrze, zatrzymując pył i kurz. Ukośna rurka, zwana rozpylaczem, połączona jest z komorą pływakową. Poziom benzyny w tej komorze oraz w rozpylaczu utrzymywany jest stale na takiej samej wysokości, za pomocą metalowego pływaka. Utrzymuje […]

Chociaz teoretyczny wzór na odleglosc hamowania daje wartosci prawdopodobne, rzeczywista dlugosc nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym

Chociaż teoretyczny wzór na odległość hamowania daje wartości prawdopodobne, rzeczywista długość nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym. Nowsze badania wykazują, że odległość hamowania z dostateczną dokładnością można przyjmować w stosunku prostym do szybkości ruchu. Otrzymuje się wtedy odległość hamowania Sil = o: V (z doświadczeń o: = 2, zatem Sil = 2· V), a […]

DevURL
Polecamy rowniez: