Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie […]

DevURL

O gaźniku, który gazu nie wytwarza

Z jednej strony gaźnik połączony jest z rurą ssącą silnika, z drugiej z filtrem powietrza. Filtr powietrza oczyszcza zasysane do gaźnika powietrze, zatrzymując pył i kurz. Ukośna rurka, zwana rozpylaczem, połączona jest z komorą pływakową. Poziom benzyny w tej komorze oraz w rozpylaczu utrzymywany jest stale na takiej samej wysokości, za pomocą metalowego pływaka. Utrzymuje się on na powierzchni benzyny i podnosi do góry zawór zamykający dopływ benzyny. Jeżeli poziom benzyny obniży się, to pływak opadnie, spowoduje odsunięcie się zaworu i uzupełnienie benzyny do poprzedniego poziomu.W dolnej części pionowej rury gaźnika, tzw. gardzieli, na poprzecznej osi umocowana jest przepustnica.

Z opisu działania silnika wiemy, że suw pracy wykonuje tłok naciskany przez rozprężające się gazy powstałe w czasie spalania mieszanki paliwowej. Czy można by np. wlać porcję benzyny do komory spalania w cylindrze, a następnie ją zapalić, aby uzyskać wybuch ? Zanim odpowiemy na to pytanie, przypomnijmy najpierw, na czym polega zjawisko spalania. Spalanie np. benzyny polega na utlenianiu, czyli chemicznym łączeniu się benzyny z tlenem. Potrzebny do spalania tlen znajduje się w powietrzu. Aby spalanie odbywało się sprawnie, dopływ powietrza musi być stały. W silnikach gaźnikowych najlepiej spala się mieszanka, w której stosunek benzyny do powietrza wynosi 1 : 1 5. Benzyna wlana do komory spalania i zapalona w normalnej atmosferze nie dałaby wybuchu koniecznego do przesunięcia tłoka w dół. Wybuch możliwy jest wówczas, gdy cząsteczki benzyny rozpylone są w powietrzu, to znaczy, gdy w komorze spalania znajduje się mieszanina benzyny i powietrza, zwana mieszanką paliwową. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Oś przepustnicy jest połączona z pedałem przyspieszenia. Naciśnięcie tego pedału powoduje otwarcie przepustnicy, a tym samym zwiększenie ilości mieszanki dopływającej do silnika. Benzyna w samochodzie zmagazynowana jest w specjalnym zbiorniku paliwa. Zbiornik jest zwykle wbudowany w płytę podłogową bagażnika lub w boczną część bagażnika. Rurki doprowadzają benzynę ze zbiornika do gaźnika.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Ustawianie zapłonu

Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być dokonywane za pomocą lampy stroboskopowej, w stacji obsługi. Można jednak ustawić zapłon statycznie metodą dosyć prymitywną. jednak wystarczająco dokładną. W silniku wysokoprężnym, w którym zapłon następuje wskutek bardzo wysokiego ciśnienia i znacznej temperatury w komorze spalania i w którym z tej przyczyny nie ma aparatu zapłonowego, ustawieniu zapłonu — […]

Wsiadamy do samochodu

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach. Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na […]

Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część […]

DevURL
Polecamy rowniez: