Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Samochody skrzyniowe samozaladowcze

Samochody skrzyniowe samozaładowcze . Samochody służące do transportu, samoładowania i samowyładowania materiałów są sporadycznie spotykane w budownictwie drogowym. W zasadzie wśród tych samochodów można wyróżnić dwa typy: a) ładujący na samochód własnym urządzeniem dźwigowym pojemniki uprzednio już załadowane i wyładowujący je samoczynnie przez obrócenie b) wyposażony w ładowarkę i mechanizmy do wyładowywania skrzyni Samochody te […]

DevURL

O gaźniku, który gazu nie wytwarza

Z jednej strony gaźnik połączony jest z rurą ssącą silnika, z drugiej z filtrem powietrza. Filtr powietrza oczyszcza zasysane do gaźnika powietrze, zatrzymując pył i kurz. Ukośna rurka, zwana rozpylaczem, połączona jest z komorą pływakową. Poziom benzyny w tej komorze oraz w rozpylaczu utrzymywany jest stale na takiej samej wysokości, za pomocą metalowego pływaka. Utrzymuje się on na powierzchni benzyny i podnosi do góry zawór zamykający dopływ benzyny. Jeżeli poziom benzyny obniży się, to pływak opadnie, spowoduje odsunięcie się zaworu i uzupełnienie benzyny do poprzedniego poziomu.W dolnej części pionowej rury gaźnika, tzw. gardzieli, na poprzecznej osi umocowana jest przepustnica.

Z opisu działania silnika wiemy, że suw pracy wykonuje tłok naciskany przez rozprężające się gazy powstałe w czasie spalania mieszanki paliwowej. Czy można by np. wlać porcję benzyny do komory spalania w cylindrze, a następnie ją zapalić, aby uzyskać wybuch ? Zanim odpowiemy na to pytanie, przypomnijmy najpierw, na czym polega zjawisko spalania. Spalanie np. benzyny polega na utlenianiu, czyli chemicznym łączeniu się benzyny z tlenem. Potrzebny do spalania tlen znajduje się w powietrzu. Aby spalanie odbywało się sprawnie, dopływ powietrza musi być stały. W silnikach gaźnikowych najlepiej spala się mieszanka, w której stosunek benzyny do powietrza wynosi 1 : 1 5. Benzyna wlana do komory spalania i zapalona w normalnej atmosferze nie dałaby wybuchu koniecznego do przesunięcia tłoka w dół. Wybuch możliwy jest wówczas, gdy cząsteczki benzyny rozpylone są w powietrzu, to znaczy, gdy w komorze spalania znajduje się mieszanina benzyny i powietrza, zwana mieszanką paliwową. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Oś przepustnicy jest połączona z pedałem przyspieszenia. Naciśnięcie tego pedału powoduje otwarcie przepustnicy, a tym samym zwiększenie ilości mieszanki dopływającej do silnika. Benzyna w samochodzie zmagazynowana jest w specjalnym zbiorniku paliwa. Zbiornik jest zwykle wbudowany w płytę podłogową bagażnika lub w boczną część bagażnika. Rurki doprowadzają benzynę ze zbiornika do gaźnika.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Praktycznie tak sie nie zdarza, gdyz samochód podlegajacy awarii zawsze przed calkowitym zatrzymaniem sie przejedzie jakas godzine droge

Praktycznie tak się nie zdarza, gdyż samochód podlegający awarii zawsze przed całkowitym zatrzymaniem się przejedzie jakąś godzinę drogę. Pomimo teoretycznego obliczenia wzoru na przelotność, biorąc pod uwagę konieczność zachowania jeszcze pewnego odstępu pomiędzy samochodem zatrzymującym się a podległym awarii, wzór ten można uznać za praktycznie wystarczający. Zasadniczym elementem do obliczenia odstępu bezpieczeństwa przy ruchu samochodów […]

Obsługa układu kierowniczego

Podczas przeglądów technicznych należy sprawdzić stan połączeń układu, mieszków ochronnych oraz obudów przegubów kulowych. Sprawdzenie układu wspomagania kierownicy sprowadza się do: — kontroli poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, — sprawdzenia napięcia paska klinowego w sposób pokazany w części dotyczącej układu chłodzenia modelu Fiesta. Układ zasilania Gaźnik — Weber (dwugardzielowy) stosowany do silnika OHC (opisany w […]

Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności. Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości […]

DevURL
Polecamy rowniez: