Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część […]

DevURL

O gaźniku, który gazu nie wytwarza

Z jednej strony gaźnik połączony jest z rurą ssącą silnika, z drugiej z filtrem powietrza. Filtr powietrza oczyszcza zasysane do gaźnika powietrze, zatrzymując pył i kurz. Ukośna rurka, zwana rozpylaczem, połączona jest z komorą pływakową. Poziom benzyny w tej komorze oraz w rozpylaczu utrzymywany jest stale na takiej samej wysokości, za pomocą metalowego pływaka. Utrzymuje się on na powierzchni benzyny i podnosi do góry zawór zamykający dopływ benzyny. Jeżeli poziom benzyny obniży się, to pływak opadnie, spowoduje odsunięcie się zaworu i uzupełnienie benzyny do poprzedniego poziomu.W dolnej części pionowej rury gaźnika, tzw. gardzieli, na poprzecznej osi umocowana jest przepustnica.

Z opisu działania silnika wiemy, że suw pracy wykonuje tłok naciskany przez rozprężające się gazy powstałe w czasie spalania mieszanki paliwowej. Czy można by np. wlać porcję benzyny do komory spalania w cylindrze, a następnie ją zapalić, aby uzyskać wybuch ? Zanim odpowiemy na to pytanie, przypomnijmy najpierw, na czym polega zjawisko spalania. Spalanie np. benzyny polega na utlenianiu, czyli chemicznym łączeniu się benzyny z tlenem. Potrzebny do spalania tlen znajduje się w powietrzu. Aby spalanie odbywało się sprawnie, dopływ powietrza musi być stały. W silnikach gaźnikowych najlepiej spala się mieszanka, w której stosunek benzyny do powietrza wynosi 1 : 1 5. Benzyna wlana do komory spalania i zapalona w normalnej atmosferze nie dałaby wybuchu koniecznego do przesunięcia tłoka w dół. Wybuch możliwy jest wówczas, gdy cząsteczki benzyny rozpylone są w powietrzu, to znaczy, gdy w komorze spalania znajduje się mieszanina benzyny i powietrza, zwana mieszanką paliwową. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Oś przepustnicy jest połączona z pedałem przyspieszenia. Naciśnięcie tego pedału powoduje otwarcie przepustnicy, a tym samym zwiększenie ilości mieszanki dopływającej do silnika. Benzyna w samochodzie zmagazynowana jest w specjalnym zbiorniku paliwa. Zbiornik jest zwykle wbudowany w płytę podłogową bagażnika lub w boczną część bagażnika. Rurki doprowadzają benzynę ze zbiornika do gaźnika.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Regulacja gaźnika

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników. Obsługa filtru powietrza Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w […]

Podstawowe zespoły

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia. Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia […]

O gaźniku, który gazu nie wytwarza

Z jednej strony gaźnik połączony jest z rurą ssącą silnika, z drugiej z filtrem powietrza. Filtr powietrza oczyszcza zasysane do gaźnika powietrze, zatrzymując pył i kurz. Ukośna rurka, zwana rozpylaczem, połączona jest z komorą pływakową. Poziom benzyny w tej komorze oraz w rozpylaczu utrzymywany jest stale na takiej samej wysokości, za pomocą metalowego pływaka. Utrzymuje […]

DevURL
Polecamy rowniez: