Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.): 1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału), 2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm), 3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby), 4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych […]

DevURL

O gaźniku, który gazu nie wytwarza

Z jednej strony gaźnik połączony jest z rurą ssącą silnika, z drugiej z filtrem powietrza. Filtr powietrza oczyszcza zasysane do gaźnika powietrze, zatrzymując pył i kurz. Ukośna rurka, zwana rozpylaczem, połączona jest z komorą pływakową. Poziom benzyny w tej komorze oraz w rozpylaczu utrzymywany jest stale na takiej samej wysokości, za pomocą metalowego pływaka. Utrzymuje się on na powierzchni benzyny i podnosi do góry zawór zamykający dopływ benzyny. Jeżeli poziom benzyny obniży się, to pływak opadnie, spowoduje odsunięcie się zaworu i uzupełnienie benzyny do poprzedniego poziomu.W dolnej części pionowej rury gaźnika, tzw. gardzieli, na poprzecznej osi umocowana jest przepustnica.

Z opisu działania silnika wiemy, że suw pracy wykonuje tłok naciskany przez rozprężające się gazy powstałe w czasie spalania mieszanki paliwowej. Czy można by np. wlać porcję benzyny do komory spalania w cylindrze, a następnie ją zapalić, aby uzyskać wybuch ? Zanim odpowiemy na to pytanie, przypomnijmy najpierw, na czym polega zjawisko spalania. Spalanie np. benzyny polega na utlenianiu, czyli chemicznym łączeniu się benzyny z tlenem. Potrzebny do spalania tlen znajduje się w powietrzu. Aby spalanie odbywało się sprawnie, dopływ powietrza musi być stały. W silnikach gaźnikowych najlepiej spala się mieszanka, w której stosunek benzyny do powietrza wynosi 1 : 1 5. Benzyna wlana do komory spalania i zapalona w normalnej atmosferze nie dałaby wybuchu koniecznego do przesunięcia tłoka w dół. Wybuch możliwy jest wówczas, gdy cząsteczki benzyny rozpylone są w powietrzu, to znaczy, gdy w komorze spalania znajduje się mieszanina benzyny i powietrza, zwana mieszanką paliwową. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Oś przepustnicy jest połączona z pedałem przyspieszenia. Naciśnięcie tego pedału powoduje otwarcie przepustnicy, a tym samym zwiększenie ilości mieszanki dopływającej do silnika. Benzyna w samochodzie zmagazynowana jest w specjalnym zbiorniku paliwa. Zbiornik jest zwykle wbudowany w płytę podłogową bagażnika lub w boczną część bagażnika. Rurki doprowadzają benzynę ze zbiornika do gaźnika.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Spraedzanie poziomu oleju

Kontrola poziomu oleju powinna być przeprowadzana w samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu przy nagrzanym silniku. Olej sprawdza się wskaźnikiem prętowym. Między poziomami „min” i „max” jest 0,75…1,0 dm3 oleju. Wymianę oleju należy przeprowadzać co 10 000 km. Olej należy wymieniać wraz z filtrem pełnoprzepływowym w sposób opisany w części pierwszej. Przebieg między wymianą oleju […]

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm. W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano […]

Układ napędowy

Jeżeli zmierzymy drogę, jaką przejdą koła samochodu jadącego na zakręcie lub dookoła placu, okaże się, że droga kół wewnętrznych jest znacznie krótsza od drogi kół zewnętrznych. Przebywając krótszą drogę, koło wykona mniej obrotów, a przebywając drogę dłuższą — więcej. Ponieważ kola z jednej i z drugiej strony pojazdu obracają się z różną prędkością (z różną […]

DevURL
Polecamy rowniez: