Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie […]

DevURL

O gaźniku, który gazu nie wytwarza

Z jednej strony gaźnik połączony jest z rurą ssącą silnika, z drugiej z filtrem powietrza. Filtr powietrza oczyszcza zasysane do gaźnika powietrze, zatrzymując pył i kurz. Ukośna rurka, zwana rozpylaczem, połączona jest z komorą pływakową. Poziom benzyny w tej komorze oraz w rozpylaczu utrzymywany jest stale na takiej samej wysokości, za pomocą metalowego pływaka. Utrzymuje się on na powierzchni benzyny i podnosi do góry zawór zamykający dopływ benzyny. Jeżeli poziom benzyny obniży się, to pływak opadnie, spowoduje odsunięcie się zaworu i uzupełnienie benzyny do poprzedniego poziomu.W dolnej części pionowej rury gaźnika, tzw. gardzieli, na poprzecznej osi umocowana jest przepustnica.

Z opisu działania silnika wiemy, że suw pracy wykonuje tłok naciskany przez rozprężające się gazy powstałe w czasie spalania mieszanki paliwowej. Czy można by np. wlać porcję benzyny do komory spalania w cylindrze, a następnie ją zapalić, aby uzyskać wybuch ? Zanim odpowiemy na to pytanie, przypomnijmy najpierw, na czym polega zjawisko spalania. Spalanie np. benzyny polega na utlenianiu, czyli chemicznym łączeniu się benzyny z tlenem. Potrzebny do spalania tlen znajduje się w powietrzu. Aby spalanie odbywało się sprawnie, dopływ powietrza musi być stały. W silnikach gaźnikowych najlepiej spala się mieszanka, w której stosunek benzyny do powietrza wynosi 1 : 1 5. Benzyna wlana do komory spalania i zapalona w normalnej atmosferze nie dałaby wybuchu koniecznego do przesunięcia tłoka w dół. Wybuch możliwy jest wówczas, gdy cząsteczki benzyny rozpylone są w powietrzu, to znaczy, gdy w komorze spalania znajduje się mieszanina benzyny i powietrza, zwana mieszanką paliwową. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Oś przepustnicy jest połączona z pedałem przyspieszenia. Naciśnięcie tego pedału powoduje otwarcie przepustnicy, a tym samym zwiększenie ilości mieszanki dopływającej do silnika. Benzyna w samochodzie zmagazynowana jest w specjalnym zbiorniku paliwa. Zbiornik jest zwykle wbudowany w płytę podłogową bagażnika lub w boczną część bagażnika. Rurki doprowadzają benzynę ze zbiornika do gaźnika.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca: podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny, — sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach, — odkręcić nakrętkę zabezpieczającą, — przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg, — dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca, — opuścić samochód. Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona […]

Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. […]

Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, […]

DevURL
Polecamy rowniez: