Artykul dnia:
Przeciazenie nawierzchni podczas ruchu na luku pionowym

Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym.Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym następuje dla łuków pionowych wklęsłych wskutek występowania siły odśrodkowej, działającej w kierunku promienia łuku i skierowanej z góry na dół. Przeciążenie tego rodzaju istnieje na każdej nawierzchni, nawet na nawierzchni w dobrym stanie. Wywołuje je istnienie fal powstających przy wykonaniu nawierzchni (wałowanie). […]

DevURL

OBCIAZENIE DRÓG

OBCIĄŻENIE DRÓG . PRZELOTNOŚĆ DROGI I INTENSYWNOŚĆ RUCHU Przelotnością trasy drogowej nazywa się ilość samochodów (ton n brutto), która może przejść przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Przelotność drogi zależy od ilości pasów ruchu drogowego i od przelotności jednego pasa ruchu. Przelotność jednego pasa ruchu jest uzależniona od: a) przelotności odcinków drogi, położonych w znacznym wzniesieniu, mających ostre skręty, b) nawierzchni drogowej w złym stanie, c) skrzyżowań drogowych o intensywnym ruchu poprzecznym d) obiektów drogowych o niskim obciążeniu dopuszczalnym Przelotność pasa ruchu zależy również od właściwości samochodów, jak skrajnia, zwrotność, dostosowanie do danych warunków drogowych, ciężar itp. Na odcinkach, drogi między skrzyżowaniami, na których samochód może rozwijać znaczne szybkości, największą przelotność drogi osiąga się przez poruszanie się samochodów w najmniejszych dop uszczalnych odstępach od siebie. Odstępy te są uwarunkowane względami bezpieczeństwa ruchu. Wielkość odstępu między samochodami powinna zapewniać możliwość całkowitego zatrzymania się samochodu w razie zatrzymania samochodu poruszającego się na przodzie. Wielkość odstępu między samochodami składa się z odcinka drogi, który samochód przejeżdża od momentu zauważenia przez kierowcę przeszkody do momentu uruchomienia hamulca, tj. drogi przejechanej przez samochód w tzw. sekundzie zaskoczenia, z drogi hamowania samochodu oraz z odstępu bezpieczeństwa. [więcej w: vw de konfigurator, autokomis cigacice, auto komis lech ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto komis lech autokomis cigacice vw de konfigurator

Przeczytaj też:
Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —003030; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica […]

Czwarta grupe stanowia samochody specjalne o charakterze pomocniczym

Czwartą grupę stanowią samochody specjalne o charakterze pomocniczym. Do pierwszej grupy samochodów specjalnych można zaliczyć: 1) samochody betoniarki, 2) samochody skrapiarki bitumu, 3) samochody skrapiarki wody. Do grupy drugiej należą: 1) żurawie samochodowe, 2) łamacze kamienia o podwoziu samochodowym, 3) otaczarki mas bitumicznych o podwoziu samochodowym, 4) samochodowe warsztaty mechaniczne, 5) samochody kombajny do remontu […]

Spraedzanie poziomu oleju

Kontrola poziomu oleju powinna być przeprowadzana w samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu przy nagrzanym silniku. Olej sprawdza się wskaźnikiem prętowym. Między poziomami „min” i „max” jest 0,75…1,0 dm3 oleju. Wymianę oleju należy przeprowadzać co 10 000 km. Olej należy wymieniać wraz z filtrem pełnoprzepływowym w sposób opisany w części pierwszej. Przebieg między wymianą oleju […]

DevURL
Polecamy rowniez: