OBCIAZENIE DRÓG

OBCIĄŻENIE DRÓG . PRZELOTNOŚĆ DROGI I INTENSYWNOŚĆ RUCHU Przelotnością trasy drogowej nazywa się ilość samochodów (ton n brutto), która może przejść przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Przelotność drogi zależy od ilości pasów ruchu drogowego i od przelotności jednego pasa ruchu. Przelotność jednego pasa ruchu jest uzależniona od: a) przelotności odcinków drogi, położonych w znacznym wzniesieniu, mających ostre skręty, b) nawierzchni drogowej w złym stanie, c) skrzyżowań drogowych o intensywnym ruchu poprzecznym d) obiektów drogowych o niskim obciążeniu dopuszczalnym Przelotność pasa ruchu zależy również od właściwości samochodów, jak skrajnia, zwrotność, dostosowanie do danych warunków drogowych, ciężar itp. Na odcinkach, drogi między skrzyżowaniami, na których samochód może rozwijać znaczne szybkości, największą przelotność drogi osiąga się przez poruszanie się samochodów w najmniejszych dop uszczalnych odstępach od siebie. Odstępy te są uwarunkowane względami bezpieczeństwa ruchu. Wielkość odstępu między samochodami powinna zapewniać możliwość całkowitego zatrzymania się samochodu w razie zatrzymania samochodu poruszającego się na przodzie. Wielkość odstępu między samochodami składa się z odcinka drogi, który samochód przejeżdża od momentu zauważenia przez kierowcę przeszkody do momentu uruchomienia hamulca, tj. drogi przejechanej przez samochód w tzw. sekundzie zaskoczenia, z drogi hamowania samochodu oraz z odstępu bezpieczeństwa. [więcej w: wynajem samochodów Katowice, Wynajem aut Poznań, wynajem samochodów warszawa ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Wynajem aut Poznań wynajem samochodów Katowice wynajem samochodów warszawa

Przeczytaj też:
Ustawienie rozrządu silnika VW — Diesel 1,5 dm3

Silnik wysokoprężny, np. silnik VW Diesel, jest jednostką znacznie bardziej skomplikowaną od silnika gaźnikowego. Od obsługującego takie silniki wymaga się dobrej znajomości ich konstrukcji oraz konstrukcji ich osprzętu. Do obsługi i napraw są niezbędne liczne specjalne narzędzia. Poważniejsze zabiegi obsługowe i naprawcze silnika VW Diesel powinny wiec bezwzględnie być wykonywane w stacji obsługi — najlepiej […]

Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, […]

Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności. Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości […]

DevURL