Artykul dnia:
Chłodzenie silnika

Po pewnym okresie pracy silnik tak by się nagrzał, że olej w silniku uległby spaleniu, a zatarcie łożysk i tłoków oraz inne uszkodzenia spowodowałyby zniszczenie silnika. Dlatego każdy silnik spalinowy musi być chłodzony. Układ chłodzenia silnika odbiera nadmierne ciepło i odprowadza je do otaczającego samochód powietrza.Najprostszy sposób chłodzenia polega na dmuchaniu na gorący przedmiot. W […]

DevURL

Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nosnosciach, do przechylania skrzyni sluzy urzadzenie hydrauliczne

Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nośnościach, do przechylania skrzyni służy urządzenie hydrauliczne. Działanie urządzenia polega na tym, że pompa uruchomiona przez silnik samochodu za pośrednictwem skrzynki przekładniowej przepompowuje płyn ze zbiornika do dolnej części cylindra, w którym umieszczony jest tłok z zamocowanym od przodu tłoczyskiem. Wciskany płyn do dolnej części cylindra przesuwa tłok do przodu. Tłok za pośrednictwem tłoczyska naciska beleczki podstawowa skrzyni, która przechyla się na bok bądź też do tyłu. Po rozładowaniu skrzyni kierowca otwiera kurek na przewodzie łączącym dolną część cylindra ze zbiornikiem płynu, wobec czego skrzynia wywierając własnym ciężarem nacisk na tłok cofa go. Tłok wypycha wówczas płyn z cylindra z powrotem do zbiornika i skrzynia powoli pada do położenia normalnego (poziomego). Zamiast tłoczyska połączonego z tłokiem w konstrukcji mechanizmów do przechylania skrz yni stosuje się szereg cylindrów połączonych teleskopowo. Tego rodzaju konstrukcja przy małej długości cylindra daje możność uzyskania znacznego wydłużenia końcowego. [przypisy: otomoto chełm, wartburg forum, autorud rzeszów ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów otomoto chełm wartburg forum

Przeczytaj też:
Wsiadamy do samochodu

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach. Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na […]

Ustawianie rozrządu silników VW 1,5 dm3

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. Przesunąć alternator w celu zdjęcia paska klinowego. Zdjąć pasek. Zdjąć blaszaną obudowę przekładni rozrządu. Zluzować śrubę blokującą koło napinające. Koło obrócić na mimośrodzie, do pozycji umożliwiającej założenie paska zębatego na koła przekładni rozrządu. Odkręcić (kluczem do świec) korek wziernika umieszczonego w obudowie sprzęgła (z góry, od strony skrzynki biegów). Obrócić […]

Filtry powietrza

W samochodach VW znalazły zastosowanie różne typy filtrów powietrza. Wszystkie te filtry łączą wspólne cechy: są to filtry suche z wymiennym wkładem. Czynności obsługowe ze strony użytkownika ograniczają się do wymiany wkładu filtrującego, po określonym przebiegu lub tylko oczyszczeniu tego wkładu, dokładnego oczyszczenia obudowy filtru i przewodów ssawnych, przy okazji wymiany wkładu oraz przestawienia rury […]

DevURL
Polecamy rowniez: