Artykul dnia:
Chłodzenie silnika

Po pewnym okresie pracy silnik tak by się nagrzał, że olej w silniku uległby spaleniu, a zatarcie łożysk i tłoków oraz inne uszkodzenia spowodowałyby zniszczenie silnika. Dlatego każdy silnik spalinowy musi być chłodzony. Układ chłodzenia silnika odbiera nadmierne ciepło i odprowadza je do otaczającego samochód powietrza.Najprostszy sposób chłodzenia polega na dmuchaniu na gorący przedmiot. W […]

DevURL

Obsługa podwozia

Obsługa sprzęgła — identycznie jak w Fieście (automatycznie regulowany skok jałowy pedału). Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w pozostałych modelach.

Obsługa wału napędowego — smarowanie przegubów co 40 000 km smarem (55 g każdy).

Tylny most

Obsługa tylnego mostu sprowadza się do sprawdzenia poziomu oleju po odkręceniu korka przelewowego (rys. 5.3) i ewentualnego uzupełniania olejem SAE 90 Hypoid. [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Zawieszenie tylne

Obsługa tylnego zawieszenia polega na kontroli stanu połączeń i stanu elemetów zawieszania, w tym szczelności amortyzatorów. Ponadto należy sprawdzać zbieżność i kąt pochylenia kół. Tylko zbieżność jest wielkością regulowaną — za pomocą mimośrodowych śrub.

Zawieszenie przednie

Sprawdzanie przedniego zawieszenia obejmuje:

— sprawdzenie szczelności amortyzatorów.

— sprawdzenie stanu przegubów kulowych, osłon gumowych drążków kierowniczych oraz drążka stabilizatora,

— regulacje luzu łożysk kół,

— sprawdzenie geometrii przedniego zawieszenia, kąty pochylenia koła oraz wyprzedzenia sworznia

zwrotnicy są wielkościami nieregulowanymi, niewłaściwa wartość któregokolwiek z tych katów świadczy o zużyciu lub uszkodzeniu mechanicznym elementu zawieszenia,

— sprawdzenie i ewentualna regulacja zbieżności kół przednich.

Regulacja zbieżności kół przednich:

— poluzować nakrętki drążków kierowniczych i zaciski na wewnętrznych końcówkach drążków, — zbieżność jest regulowana przez zmianę długości drążków kierowniczych,

— po ustawieniu zbieżności dokręcić nakrętki kontrujace oraz zacisnąć opaski na końcówkach wewnętrznych.

Pomiar kątów kół oraz zbieżności jest możliwy jedynie przy użyciu urządzeń specjalistycznych. Obsługa ogumienia — jak w modelu Fiesta.

Obsługa układu kierowniczego

Poza okresowym sprawdzaniem stanu przegubów kulowych i ewentualnym kasowaniu luzów drążków kierowniczych należy sprawdzać stan płynu w układzie wspomagania układu — jak w modelu Taunus.

 

 

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło […]

Jak silnik ciągnie samochód

Źródłem napędu samochodu jest silnik. Obroty wału korbowego silnika nie są bezpośrednio przekazywane na koła. Między wałem korbowym silnika a osią koła napędzanego jest jeszcze kilka pośrednich urządzeń i mechanizmów. Napęd z silnika przechodzi najpierw na sprzęgło, dalej na wał napędowy i skrzynkę biegów, przekładnię główną i na osie kół napędzanych. Wymienione urządzenia mogą być […]

Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu

Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu są tak zbudowane i tak połączone, że przy każdorazowym włączeniu świateł przednich natychmiast zapalają się światła tylne samochodu. Światła pozycyjne zapalają się łącznie z lampą oświetlającą tablicę. Reflektory przednie: — światła drogowe, — światła mijania rejestracyjnym. Kierunkowskaz lewy i prawy zapalają się razem z kierunkowskazami przednimi. Lampy to lampy sygnalizujące […]

DevURL
Polecamy rowniez: