Artykul dnia:
Smarowanie walczy z tarciem

Zamarznięte ręce można rozgrzać przez silne pocieranie. lm silniej i dłużej będziemy je trzeć, tym bardziej się rozgrzeją. Ostrząc wiertło na wirującej tarczy szlifierskiej, widzimy iskry odrzucane na boki. Są to cząsteczki stali spalane w wyniku tarcia. W każdym samochodzie znajduje się bardzo dużo punktów, w których występuje tarcie, np. między tłokiem a cylindrem, w […]

DevURL

Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie wolno przeczyszczać dysz i innych kalibrowanych otworów drutem lub innym metalowym przedmiotem. [patrz też: wyposażenie stajni, pompy ciepła, osuszacze powietrza ]

Obsługa filtru dokładnego oczyszczania paliwa ogranicza się do okresowego oczyszczania osadnika z brudu i osadu oraz do dokładnego wymycia elementu filtrującego w benzynie ekstrakcyjnej, a następnie przedmuchania strumieniem sprężonego powietrza. Obsługa pompy paliwa ogranicza się do okresowego usuwania zanieczyszczeń z głowicy i przemywania filtru siatkowego.

Obsługa filtru powietrza polega na okresowym przemywaniu elementu filtrującego i na wymianie oleju. W celu oczyszczenia filtru należy zdjąć zwężkę zbiornika i odpiąć cztery zapinki do obudowy filtru, a następnie wyjąć element filtrujący.

Po przemyciu filtru naftą, należy do jej wnętrza nalać oleju do poziomu płaskiej poziomej części dna (0,45 1), przemyć element filtrujący naftą i po jej ścieknięciu zanurzyć w czystym oleju. Podczas montażu filtru należy zwrócić uwagę na położenie uszczelek między obudową filtru oraz na złączu z gaźnikiem. Naprawa filtru polega na wymianie zużytych części.

Układ przeniesienia napędu

Obsługa sprzęgła polega na okresowym sprawdzaniu i regulacji mechanizmów wyłączania sprzęgła i wymianie okładzin ciernych tarczy napędzanej w miarę ich zużycia.

Regulacja mechanizmów wyłączania sprzęgła ogranicza się do regulacji jałowego ruchu zewnętrznego końca widełek wyłączania sprzęgła. Jałowy ruch zewnętrznego końca widełek winien wynosić 3,5…4 mm, co odpowiada luzowi 2,5 mm między końcami dźwigienek wyłączania a łożyskiem wyciskowym. Regulację wykonuje się przez zmianę długości popychacza cylindra głównego, który składa się z główki popychacza i wkręconego w nią trzpienia. Po regulacji należy połączenie zabezpieczyć przeciwnakrętką.

Zbiorniczek głównego cylindra powinien być napełniony płynem hamulcowym do poziomu I 1 5 mm poniżej jego górnej krawędzi. Sposób odpowietrzania układu hydraulicznego wyłączania sprzęgła podano w części pierwszej.

Obsługa skrzynki biegów polega na dokręceniu śrub mocujących ją do osłony sprzęgła i na sprawdzeniu poziomu oleju, jego dolaniu i wymianie zgodnie . z tablicą smarowania. Sprawdzenie poziomu oleju dokonuje się przez otwór wlewowy w samochodzie stojącym na równym podłożu.

Obsługa wału napędowego polega na dokręcaniu śrub mocowania wału do kołnierza tylnego i na okresowym smarowaniu przegubów. Przed przystąpieniem do smarowania należy ostrożnie oczyścić smarowniczkę starając się nie uszkodzić gumowego kołpaka na smarowniczce.

Obsługa tylnego mostu polega na okresowym sprawdzaniu poziomu oleju w obudowie mostu, uzupełnianiu lub wymianie oleju. Przy sprawdzaniu poziomu oleju w obudowie tylnego mostu samochód winien stać na równym podłożu. Należy także sprawdzić dokręcenie śrub łączących pokrywę z obudową.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: osuszacze powietrza pompy ciepła wyposażenie stajni

Przeczytaj też:
Oświetlenie w samochodzie

Działanie żarówki elektrycznej jest powszechnie znane. Energia elektryczna rozgrzewa włókno żarówki, a to z kolei wysyła promienie świetlne. W każdym samochodzie jest wbudowanych kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt różnych żarówek. Służą one m. in. do oświetlenia wnętrza samochodu, oświetlenia tablicy wskaźników, bagażnika itp. Aby żarówka świeciła, należy włączyć ją w obwód zamknięty ze źródłem prądu. Prąd […]

Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy. Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku […]

Czwarta grupe stanowia samochody specjalne o charakterze pomocniczym

Czwartą grupę stanowią samochody specjalne o charakterze pomocniczym. Do pierwszej grupy samochodów specjalnych można zaliczyć: 1) samochody betoniarki, 2) samochody skrapiarki bitumu, 3) samochody skrapiarki wody. Do grupy drugiej należą: 1) żurawie samochodowe, 2) łamacze kamienia o podwoziu samochodowym, 3) otaczarki mas bitumicznych o podwoziu samochodowym, 4) samochodowe warsztaty mechaniczne, 5) samochody kombajny do remontu […]

DevURL
Polecamy rowniez: