Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Ciecz chłodząca

W samochodach VW układ chłodzenia jest napełniony mieszaniną wody i cieczy chłodzącej VW Gl O, sporządzonej na bazie glikolu. Mieszanina chłodząca wykazuje własności antykorozyjne oraz zapobiega osadzaniu się w układzie chłodzenia związków wapnia. W Polsce dostępną cieczą chłodzącą jest płyn Borygo. Uwaga. Cieczy chłodzących wytwarzanych przez różnych producentów nie wolno mieszać. Przeglądy i obsługi okresowe […]

DevURL

Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie wolno przeczyszczać dysz i innych kalibrowanych otworów drutem lub innym metalowym przedmiotem. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Obsługa filtru dokładnego oczyszczania paliwa ogranicza się do okresowego oczyszczania osadnika z brudu i osadu oraz do dokładnego wymycia elementu filtrującego w benzynie ekstrakcyjnej, a następnie przedmuchania strumieniem sprężonego powietrza. Obsługa pompy paliwa ogranicza się do okresowego usuwania zanieczyszczeń z głowicy i przemywania filtru siatkowego.

Obsługa filtru powietrza polega na okresowym przemywaniu elementu filtrującego i na wymianie oleju. W celu oczyszczenia filtru należy zdjąć zwężkę zbiornika i odpiąć cztery zapinki do obudowy filtru, a następnie wyjąć element filtrujący.

Po przemyciu filtru naftą, należy do jej wnętrza nalać oleju do poziomu płaskiej poziomej części dna (0,45 1), przemyć element filtrujący naftą i po jej ścieknięciu zanurzyć w czystym oleju. Podczas montażu filtru należy zwrócić uwagę na położenie uszczelek między obudową filtru oraz na złączu z gaźnikiem. Naprawa filtru polega na wymianie zużytych części.

Układ przeniesienia napędu

Obsługa sprzęgła polega na okresowym sprawdzaniu i regulacji mechanizmów wyłączania sprzęgła i wymianie okładzin ciernych tarczy napędzanej w miarę ich zużycia.

Regulacja mechanizmów wyłączania sprzęgła ogranicza się do regulacji jałowego ruchu zewnętrznego końca widełek wyłączania sprzęgła. Jałowy ruch zewnętrznego końca widełek winien wynosić 3,5…4 mm, co odpowiada luzowi 2,5 mm między końcami dźwigienek wyłączania a łożyskiem wyciskowym. Regulację wykonuje się przez zmianę długości popychacza cylindra głównego, który składa się z główki popychacza i wkręconego w nią trzpienia. Po regulacji należy połączenie zabezpieczyć przeciwnakrętką.

Zbiorniczek głównego cylindra powinien być napełniony płynem hamulcowym do poziomu I 1 5 mm poniżej jego górnej krawędzi. Sposób odpowietrzania układu hydraulicznego wyłączania sprzęgła podano w części pierwszej.

Obsługa skrzynki biegów polega na dokręceniu śrub mocujących ją do osłony sprzęgła i na sprawdzeniu poziomu oleju, jego dolaniu i wymianie zgodnie . z tablicą smarowania. Sprawdzenie poziomu oleju dokonuje się przez otwór wlewowy w samochodzie stojącym na równym podłożu.

Obsługa wału napędowego polega na dokręcaniu śrub mocowania wału do kołnierza tylnego i na okresowym smarowaniu przegubów. Przed przystąpieniem do smarowania należy ostrożnie oczyścić smarowniczkę starając się nie uszkodzić gumowego kołpaka na smarowniczce.

Obsługa tylnego mostu polega na okresowym sprawdzaniu poziomu oleju w obudowie mostu, uzupełnianiu lub wymianie oleju. Przy sprawdzaniu poziomu oleju w obudowie tylnego mostu samochód winien stać na równym podłożu. Należy także sprawdzić dokręcenie śrub łączących pokrywę z obudową.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajezdza na baze materialowa, gdzie z silosów jest napelniana materialami skladowymi

W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajeżdża na bazę materiałową, gdzie z silosów jest napełniana materiałami składowymi. Równocześnie zbiornik napełnia się wodą. Napełniona betoniarka przyjeżdża na budowę i w odległości 1,5 + 2,0 kim od miejsca wbudowania masy betonowej doprowadza sie do mieszalnika ustaloną ilość wody, a następnie materiały poddaje się dokładnemu wymieszaniu przez obrót […]

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm. W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano […]

W tylnej czesci ramy zbiornika znajduje sie pomost przeznaczony dla operatora skrapiarki

W tylnej części ramy zbiornika znajduje się pomost przeznaczony dla operatora skrapiarki. Na pomoście jest umieszczona pompa wraz z silnikiem napędowym, przewodami i rozpylaczami. Właściwe urządzenie do skrapiania zamocowane jest poniżej pomostu operatora. Składa się ono ze wspornikowych odcinków rur zaopatrzonych w szereg rozpylaczy. Rury te są różnej długości, od której zależy szerokość spryskiwania nawierzchni […]

DevURL
Polecamy rowniez: