Artykul dnia:
Ustawianie zapłonu

Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być dokonywane za pomocą lampy stroboskopowej, w stacji obsługi. Można jednak ustawić zapłon statycznie metodą dosyć prymitywną. jednak wystarczająco dokładną. W silniku wysokoprężnym, w którym zapłon następuje wskutek bardzo wysokiego ciśnienia i znacznej temperatury w komorze spalania i w którym z tej przyczyny nie ma aparatu zapłonowego, ustawieniu zapłonu — […]

DevURL

Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie wolno przeczyszczać dysz i innych kalibrowanych otworów drutem lub innym metalowym przedmiotem. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Obsługa filtru dokładnego oczyszczania paliwa ogranicza się do okresowego oczyszczania osadnika z brudu i osadu oraz do dokładnego wymycia elementu filtrującego w benzynie ekstrakcyjnej, a następnie przedmuchania strumieniem sprężonego powietrza. Obsługa pompy paliwa ogranicza się do okresowego usuwania zanieczyszczeń z głowicy i przemywania filtru siatkowego.

Obsługa filtru powietrza polega na okresowym przemywaniu elementu filtrującego i na wymianie oleju. W celu oczyszczenia filtru należy zdjąć zwężkę zbiornika i odpiąć cztery zapinki do obudowy filtru, a następnie wyjąć element filtrujący.

Po przemyciu filtru naftą, należy do jej wnętrza nalać oleju do poziomu płaskiej poziomej części dna (0,45 1), przemyć element filtrujący naftą i po jej ścieknięciu zanurzyć w czystym oleju. Podczas montażu filtru należy zwrócić uwagę na położenie uszczelek między obudową filtru oraz na złączu z gaźnikiem. Naprawa filtru polega na wymianie zużytych części.

Układ przeniesienia napędu

Obsługa sprzęgła polega na okresowym sprawdzaniu i regulacji mechanizmów wyłączania sprzęgła i wymianie okładzin ciernych tarczy napędzanej w miarę ich zużycia.

Regulacja mechanizmów wyłączania sprzęgła ogranicza się do regulacji jałowego ruchu zewnętrznego końca widełek wyłączania sprzęgła. Jałowy ruch zewnętrznego końca widełek winien wynosić 3,5…4 mm, co odpowiada luzowi 2,5 mm między końcami dźwigienek wyłączania a łożyskiem wyciskowym. Regulację wykonuje się przez zmianę długości popychacza cylindra głównego, który składa się z główki popychacza i wkręconego w nią trzpienia. Po regulacji należy połączenie zabezpieczyć przeciwnakrętką.

Zbiorniczek głównego cylindra powinien być napełniony płynem hamulcowym do poziomu I 1 5 mm poniżej jego górnej krawędzi. Sposób odpowietrzania układu hydraulicznego wyłączania sprzęgła podano w części pierwszej.

Obsługa skrzynki biegów polega na dokręceniu śrub mocujących ją do osłony sprzęgła i na sprawdzeniu poziomu oleju, jego dolaniu i wymianie zgodnie . z tablicą smarowania. Sprawdzenie poziomu oleju dokonuje się przez otwór wlewowy w samochodzie stojącym na równym podłożu.

Obsługa wału napędowego polega na dokręcaniu śrub mocowania wału do kołnierza tylnego i na okresowym smarowaniu przegubów. Przed przystąpieniem do smarowania należy ostrożnie oczyścić smarowniczkę starając się nie uszkodzić gumowego kołpaka na smarowniczce.

Obsługa tylnego mostu polega na okresowym sprawdzaniu poziomu oleju w obudowie mostu, uzupełnianiu lub wymianie oleju. Przy sprawdzaniu poziomu oleju w obudowie tylnego mostu samochód winien stać na równym podłożu. Należy także sprawdzić dokręcenie śrub łączących pokrywę z obudową.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie […]

Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część […]

Termostat

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy. Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą […]

DevURL
Polecamy rowniez: