Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —003030; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica […]

DevURL

Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie wolno przeczyszczać dysz i innych kalibrowanych otworów drutem lub innym metalowym przedmiotem. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Obsługa filtru dokładnego oczyszczania paliwa ogranicza się do okresowego oczyszczania osadnika z brudu i osadu oraz do dokładnego wymycia elementu filtrującego w benzynie ekstrakcyjnej, a następnie przedmuchania strumieniem sprężonego powietrza. Obsługa pompy paliwa ogranicza się do okresowego usuwania zanieczyszczeń z głowicy i przemywania filtru siatkowego.

Obsługa filtru powietrza polega na okresowym przemywaniu elementu filtrującego i na wymianie oleju. W celu oczyszczenia filtru należy zdjąć zwężkę zbiornika i odpiąć cztery zapinki do obudowy filtru, a następnie wyjąć element filtrujący.

Po przemyciu filtru naftą, należy do jej wnętrza nalać oleju do poziomu płaskiej poziomej części dna (0,45 1), przemyć element filtrujący naftą i po jej ścieknięciu zanurzyć w czystym oleju. Podczas montażu filtru należy zwrócić uwagę na położenie uszczelek między obudową filtru oraz na złączu z gaźnikiem. Naprawa filtru polega na wymianie zużytych części.

Układ przeniesienia napędu

Obsługa sprzęgła polega na okresowym sprawdzaniu i regulacji mechanizmów wyłączania sprzęgła i wymianie okładzin ciernych tarczy napędzanej w miarę ich zużycia.

Regulacja mechanizmów wyłączania sprzęgła ogranicza się do regulacji jałowego ruchu zewnętrznego końca widełek wyłączania sprzęgła. Jałowy ruch zewnętrznego końca widełek winien wynosić 3,5…4 mm, co odpowiada luzowi 2,5 mm między końcami dźwigienek wyłączania a łożyskiem wyciskowym. Regulację wykonuje się przez zmianę długości popychacza cylindra głównego, który składa się z główki popychacza i wkręconego w nią trzpienia. Po regulacji należy połączenie zabezpieczyć przeciwnakrętką.

Zbiorniczek głównego cylindra powinien być napełniony płynem hamulcowym do poziomu I 1 5 mm poniżej jego górnej krawędzi. Sposób odpowietrzania układu hydraulicznego wyłączania sprzęgła podano w części pierwszej.

Obsługa skrzynki biegów polega na dokręceniu śrub mocujących ją do osłony sprzęgła i na sprawdzeniu poziomu oleju, jego dolaniu i wymianie zgodnie . z tablicą smarowania. Sprawdzenie poziomu oleju dokonuje się przez otwór wlewowy w samochodzie stojącym na równym podłożu.

Obsługa wału napędowego polega na dokręcaniu śrub mocowania wału do kołnierza tylnego i na okresowym smarowaniu przegubów. Przed przystąpieniem do smarowania należy ostrożnie oczyścić smarowniczkę starając się nie uszkodzić gumowego kołpaka na smarowniczce.

Obsługa tylnego mostu polega na okresowym sprawdzaniu poziomu oleju w obudowie mostu, uzupełnianiu lub wymianie oleju. Przy sprawdzaniu poziomu oleju w obudowie tylnego mostu samochód winien stać na równym podłożu. Należy także sprawdzić dokręcenie śrub łączących pokrywę z obudową.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Smarowanie silnika

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru […]

Układ zapłonowy silników V-6

Układ zapłonowy silników V-6/rozdzielacz zapłonu Motorola, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa, świece zapłonowe oraz elektroniczny wzmacniacz modelowy włączony w obwód między cewkę i rozdzielacz Kąt wyprzedzenia zapłonu — gaźnik Solex                              9 0 przed ZZ — wtrysk paliwa                            1 20 przed ZZ — wtrysk paliwa (Szwecja)            1 50 przed ZZ Świece zapłonowe/Motorcraft AGR 22 Odstęp elektrod                            […]

Skrzynka biegów

W skrzynce biegów włączona jest największa przekładnia (koła zębate) i samochód ma na kołach napędzanych największą siłę napędową. Ten pierwszy bieg włącza się podczas pokonywania dużych oporów jazdy, np. w czasie ruszania z miejsca, w czasie jazdy pod górę, na drodze piaszczystej itp. Zwiększa on również siłę napędową, lecz w stopniu mniejszym (koła zębate) niż […]

DevURL
Polecamy rowniez: