Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak: — przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy, — hamulec nożny oraz ręczny, — pedał przyspieszenia i kierownica, — sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy […]

DevURL

Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie wolno przeczyszczać dysz i innych kalibrowanych otworów drutem lub innym metalowym przedmiotem. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Obsługa filtru dokładnego oczyszczania paliwa ogranicza się do okresowego oczyszczania osadnika z brudu i osadu oraz do dokładnego wymycia elementu filtrującego w benzynie ekstrakcyjnej, a następnie przedmuchania strumieniem sprężonego powietrza. Obsługa pompy paliwa ogranicza się do okresowego usuwania zanieczyszczeń z głowicy i przemywania filtru siatkowego.

Obsługa filtru powietrza polega na okresowym przemywaniu elementu filtrującego i na wymianie oleju. W celu oczyszczenia filtru należy zdjąć zwężkę zbiornika i odpiąć cztery zapinki do obudowy filtru, a następnie wyjąć element filtrujący.

Po przemyciu filtru naftą, należy do jej wnętrza nalać oleju do poziomu płaskiej poziomej części dna (0,45 1), przemyć element filtrujący naftą i po jej ścieknięciu zanurzyć w czystym oleju. Podczas montażu filtru należy zwrócić uwagę na położenie uszczelek między obudową filtru oraz na złączu z gaźnikiem. Naprawa filtru polega na wymianie zużytych części.

Układ przeniesienia napędu

Obsługa sprzęgła polega na okresowym sprawdzaniu i regulacji mechanizmów wyłączania sprzęgła i wymianie okładzin ciernych tarczy napędzanej w miarę ich zużycia.

Regulacja mechanizmów wyłączania sprzęgła ogranicza się do regulacji jałowego ruchu zewnętrznego końca widełek wyłączania sprzęgła. Jałowy ruch zewnętrznego końca widełek winien wynosić 3,5…4 mm, co odpowiada luzowi 2,5 mm między końcami dźwigienek wyłączania a łożyskiem wyciskowym. Regulację wykonuje się przez zmianę długości popychacza cylindra głównego, który składa się z główki popychacza i wkręconego w nią trzpienia. Po regulacji należy połączenie zabezpieczyć przeciwnakrętką.

Zbiorniczek głównego cylindra powinien być napełniony płynem hamulcowym do poziomu I 1 5 mm poniżej jego górnej krawędzi. Sposób odpowietrzania układu hydraulicznego wyłączania sprzęgła podano w części pierwszej.

Obsługa skrzynki biegów polega na dokręceniu śrub mocujących ją do osłony sprzęgła i na sprawdzeniu poziomu oleju, jego dolaniu i wymianie zgodnie . z tablicą smarowania. Sprawdzenie poziomu oleju dokonuje się przez otwór wlewowy w samochodzie stojącym na równym podłożu.

Obsługa wału napędowego polega na dokręcaniu śrub mocowania wału do kołnierza tylnego i na okresowym smarowaniu przegubów. Przed przystąpieniem do smarowania należy ostrożnie oczyścić smarowniczkę starając się nie uszkodzić gumowego kołpaka na smarowniczce.

Obsługa tylnego mostu polega na okresowym sprawdzaniu poziomu oleju w obudowie mostu, uzupełnianiu lub wymianie oleju. Przy sprawdzaniu poziomu oleju w obudowie tylnego mostu samochód winien stać na równym podłożu. Należy także sprawdzić dokręcenie śrub łączących pokrywę z obudową.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Jak silnik ciągnie samochód

Źródłem napędu samochodu jest silnik. Obroty wału korbowego silnika nie są bezpośrednio przekazywane na koła. Między wałem korbowym silnika a osią koła napędzanego jest jeszcze kilka pośrednich urządzeń i mechanizmów. Napęd z silnika przechodzi najpierw na sprzęgło, dalej na wał napędowy i skrzynkę biegów, przekładnię główną i na osie kół napędzanych. Wymienione urządzenia mogą być […]

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC, SAE 5W/30 przy temperaturze poniżej —6C, SAE IOW/30 SAE I OW/40 w zakresie temperatur —23…+320C, SAE IOW/50 SAE20W/40 SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej +1 20C, -  wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40. [patrz też: ganinex otomoto, […]

Układ hamulcowy

Podczas okresowej kontroli układu należy: — sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełnić go. — sprawdzić szczelność przewodów hamulcowych (w przypadku uszkodzenia któregokolwiek z przewodów należy wymienić go na nowy, a układ odpowietrzyć), — sprawdzić stan nakładek hamulcowych (klocków) hamulców kół przednich (minimalna grubość klocków hamulcowych wynosi I mm), — sprawdzić […]

DevURL
Polecamy rowniez: