Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika. Wymiana oleju Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: […]

DevURL

Obsługa układu hamulcowego

Podczas przeglądu podlega sprawdzeniu:

— poziom płynu hamulcowego oraz stan przewodów hamulcowych,

— stan okładzin ciernych hamulców kół oraz ich grubość (minimum 1,5 mm),

— stan oraz grubość szczęk hamulców kół tylnych (min. 1,5 mm).

Wymiana klocków hamulcowych kół przednich Kolejność postępowania jest następująca:

— zdjąć kołpaki kół, poluzować śruby kół i podnieść samochód w górę oraz zdjąć koła, [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

— wyjąć zawleczki i wysunąć sworznie ustalające,

— wyjąć sprężyny zabezpieczające i klocki hamulcowe,

— przed założeniem nowych klocków włożyć tłok,

— zamontować nowe klocki, i zabezpieczyć je sprężynami, kołkami i zawleczkami, prawidłowe zamocowanie sprężyn,

— kilkakrotnie nacisnąć pedał hamulca w celu właściwego ułożenia płytek.

Wymiana szczęk hamulców kół tylnych

W celu wymiany szczęk należy:

zdjąć kołpaki kół, odkręcić śruby i zdjąć koła tylne,

— zwolnić dźwignię hamulca ręcznego,

— zdjąć sprężyny łączące szczęki,

— zdjąć sprężyny ustalające szczeki na tarczy hamulca za pomocą narzędzia wykonanego z wkrętaka o średnicy 6 mm, przekręcając je o kąt 90,

— odciągnąć dolny koniec szczęki współbieżnej w celu odłączenia jej od zapadki oraz zsunąć szczękę z pręta nastawczego,

— poruszyć szczęką przeciwbieżną i odsunąć ją od tarczy w celu odłączenia linki hamulca ręcznego,

— rozmontować zespół szczęki przeciwbieżnej poprzez zdjęcie zacisku sprężystego ze sworznia i wyjęcie sworznia ze szczęki, zsunąć dźwignię hamulca ręcznego z pręta nastawczego.

— zdjąć dźwignię i sprężynę powrotną,

— rozmontować szczękę współbieżną, w celu zmontowania należy połączyć zespół szczęki przeciwbieżnej w odwrotnej kolejności niż przy demontażu,

— zamontować zespół szczęki współbieżnej,
— połączyć dźwignię hamulca ręcznego do szczęki przeciwbieżnej i zmontować razem na tarczy, — zamontować sprężynę łączącą ramiona zębatki,

— ustawić zębatki,

— zamontować szczękę współbieżną na cylinderku,

— opuścić zębatkę w dół,

— założyć sprężyny powrotne, po założeniu bębnów sprawdzić przez naciśnięcie hamulca prawidłowość ułożenia szczęk (szczęki powinny się automatycznie wyregulować),

— założyć koła, opuścić samochód i dokręcić śruby kół.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak: — przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy, — hamulec nożny oraz ręczny, — pedał przyspieszenia i kierownica, — sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy […]

Układ napędowy

Jeżeli zmierzymy drogę, jaką przejdą koła samochodu jadącego na zakręcie lub dookoła placu, okaże się, że droga kół wewnętrznych jest znacznie krótsza od drogi kół zewnętrznych. Przebywając krótszą drogę, koło wykona mniej obrotów, a przebywając drogę dłuższą — więcej. Ponieważ kola z jednej i z drugiej strony pojazdu obracają się z różną prędkością (z różną […]

Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska. Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe. […]

DevURL
Polecamy rowniez: