Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Przednie zawieszenie

Obsługa przedniego zawieszenia polega na okresowym sprawdzaniu: — stanu amortyzatorów i ewentualnych ich nieszczelności, — zużycia tłoków amortyzatorów, — stanu tulei gumowych, przegubów i osłon gumowych, — zbieżności kół przednich, w przypadku nieprawidłowej należy regulować (przez skrócenie lub wydłużenie drążków kierowniczych). Kąt pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy są w modelu Fiesta wielkościami nieregulowanymi i ich […]

DevURL

Obsługa układu hamulcowego

Podczas przeglądu podlega sprawdzeniu:

— poziom płynu hamulcowego oraz stan przewodów hamulcowych,

— stan okładzin ciernych hamulców kół oraz ich grubość (minimum 1,5 mm),

— stan oraz grubość szczęk hamulców kół tylnych (min. 1,5 mm).

Wymiana klocków hamulcowych kół przednich Kolejność postępowania jest następująca:

— zdjąć kołpaki kół, poluzować śruby kół i podnieść samochód w górę oraz zdjąć koła, [hasła pokrewne: wypożyczalnia samochodów Warszawa, lustra magazynowe, wynajem samochodów ]

— wyjąć zawleczki i wysunąć sworznie ustalające,

— wyjąć sprężyny zabezpieczające i klocki hamulcowe,

— przed założeniem nowych klocków włożyć tłok,

— zamontować nowe klocki, i zabezpieczyć je sprężynami, kołkami i zawleczkami, prawidłowe zamocowanie sprężyn,

— kilkakrotnie nacisnąć pedał hamulca w celu właściwego ułożenia płytek.

Wymiana szczęk hamulców kół tylnych

W celu wymiany szczęk należy:

zdjąć kołpaki kół, odkręcić śruby i zdjąć koła tylne,

— zwolnić dźwignię hamulca ręcznego,

— zdjąć sprężyny łączące szczęki,

— zdjąć sprężyny ustalające szczeki na tarczy hamulca za pomocą narzędzia wykonanego z wkrętaka o średnicy 6 mm, przekręcając je o kąt 90,

— odciągnąć dolny koniec szczęki współbieżnej w celu odłączenia jej od zapadki oraz zsunąć szczękę z pręta nastawczego,

— poruszyć szczęką przeciwbieżną i odsunąć ją od tarczy w celu odłączenia linki hamulca ręcznego,

— rozmontować zespół szczęki przeciwbieżnej poprzez zdjęcie zacisku sprężystego ze sworznia i wyjęcie sworznia ze szczęki, zsunąć dźwignię hamulca ręcznego z pręta nastawczego.

— zdjąć dźwignię i sprężynę powrotną,

— rozmontować szczękę współbieżną, w celu zmontowania należy połączyć zespół szczęki przeciwbieżnej w odwrotnej kolejności niż przy demontażu,

— zamontować zespół szczęki współbieżnej,
— połączyć dźwignię hamulca ręcznego do szczęki przeciwbieżnej i zmontować razem na tarczy, — zamontować sprężynę łączącą ramiona zębatki,

— ustawić zębatki,

— zamontować szczękę współbieżną na cylinderku,

— opuścić zębatkę w dół,

— założyć sprężyny powrotne, po założeniu bębnów sprawdzić przez naciśnięcie hamulca prawidłowość ułożenia szczęk (szczęki powinny się automatycznie wyregulować),

— założyć koła, opuścić samochód i dokręcić śruby kół.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: lustra magazynowe wynajem samochodów wypożyczalnia samochodów Warszawa

Przeczytaj też:
Praktycznie tak sie nie zdarza, gdyz samochód podlegajacy awarii zawsze przed calkowitym zatrzymaniem sie przejedzie jakas godzine droge

Praktycznie tak się nie zdarza, gdyż samochód podlegający awarii zawsze przed całkowitym zatrzymaniem się przejedzie jakąś godzinę drogę. Pomimo teoretycznego obliczenia wzoru na przelotność, biorąc pod uwagę konieczność zachowania jeszcze pewnego odstępu pomiędzy samochodem zatrzymującym się a podległym awarii, wzór ten można uznać za praktycznie wystarczający. Zasadniczym elementem do obliczenia odstępu bezpieczeństwa przy ruchu samochodów […]

Rozkładamy samochód na zespoły

W samochodach, w których silnik umieszczony jest pomiędzy kołami napędzanymi (lub w pobliżu kół napędzanych), cały układ napędowy zblokowany jest w jednym zespole wraz z silnikiem. Silnik osłonięty jest obudową kierującą powietrze chłodzące. Do silnika przykręcona jest obudowa mechanizmu różnicowego, z którego wyprowadzone są półosie napędzające koła samochodu. Skrzynka biegów umieszczona jest przed osiami napędowymi. […]

O gaźniku, który gazu nie wytwarza

Z jednej strony gaźnik połączony jest z rurą ssącą silnika, z drugiej z filtrem powietrza. Filtr powietrza oczyszcza zasysane do gaźnika powietrze, zatrzymując pył i kurz. Ukośna rurka, zwana rozpylaczem, połączona jest z komorą pływakową. Poziom benzyny w tej komorze oraz w rozpylaczu utrzymywany jest stale na takiej samej wysokości, za pomocą metalowego pływaka. Utrzymuje […]

DevURL
Polecamy rowniez: