Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, […]

DevURL

Obsługa układu hamulcowego

Podczas przeglądu podlega sprawdzeniu:

— poziom płynu hamulcowego oraz stan przewodów hamulcowych,

— stan okładzin ciernych hamulców kół oraz ich grubość (minimum 1,5 mm),

— stan oraz grubość szczęk hamulców kół tylnych (min. 1,5 mm).

Wymiana klocków hamulcowych kół przednich Kolejność postępowania jest następująca:

— zdjąć kołpaki kół, poluzować śruby kół i podnieść samochód w górę oraz zdjąć koła, [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

— wyjąć zawleczki i wysunąć sworznie ustalające,

— wyjąć sprężyny zabezpieczające i klocki hamulcowe,

— przed założeniem nowych klocków włożyć tłok,

— zamontować nowe klocki, i zabezpieczyć je sprężynami, kołkami i zawleczkami, prawidłowe zamocowanie sprężyn,

— kilkakrotnie nacisnąć pedał hamulca w celu właściwego ułożenia płytek.

Wymiana szczęk hamulców kół tylnych

W celu wymiany szczęk należy:

zdjąć kołpaki kół, odkręcić śruby i zdjąć koła tylne,

— zwolnić dźwignię hamulca ręcznego,

— zdjąć sprężyny łączące szczęki,

— zdjąć sprężyny ustalające szczeki na tarczy hamulca za pomocą narzędzia wykonanego z wkrętaka o średnicy 6 mm, przekręcając je o kąt 90,

— odciągnąć dolny koniec szczęki współbieżnej w celu odłączenia jej od zapadki oraz zsunąć szczękę z pręta nastawczego,

— poruszyć szczęką przeciwbieżną i odsunąć ją od tarczy w celu odłączenia linki hamulca ręcznego,

— rozmontować zespół szczęki przeciwbieżnej poprzez zdjęcie zacisku sprężystego ze sworznia i wyjęcie sworznia ze szczęki, zsunąć dźwignię hamulca ręcznego z pręta nastawczego.

— zdjąć dźwignię i sprężynę powrotną,

— rozmontować szczękę współbieżną, w celu zmontowania należy połączyć zespół szczęki przeciwbieżnej w odwrotnej kolejności niż przy demontażu,

— zamontować zespół szczęki współbieżnej,
— połączyć dźwignię hamulca ręcznego do szczęki przeciwbieżnej i zmontować razem na tarczy, — zamontować sprężynę łączącą ramiona zębatki,

— ustawić zębatki,

— zamontować szczękę współbieżną na cylinderku,

— opuścić zębatkę w dół,

— założyć sprężyny powrotne, po założeniu bębnów sprawdzić przez naciśnięcie hamulca prawidłowość ułożenia szczęk (szczęki powinny się automatycznie wyregulować),

— założyć koła, opuścić samochód i dokręcić śruby kół.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE IOW/30 SAE 1 OW/40 przy temperaturze —23…+32 QC, SAE IOW/50 SAE 20W/40 SAE 20W/50 f przy temperaturze ponad +320C, SAE 5W/20 SAE 5W/30 J P rzy temperaturze poniżej —23C, — wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, - wg CPN olej Selektol Special SO SAE 20W/40. Używanie materiałów eksploatacyjnych zalecanych przez […]

Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm. W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano […]

DevURL
Polecamy rowniez: