Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Rozkładamy samochód na zespoły

W samochodach, w których silnik umieszczony jest pomiędzy kołami napędzanymi (lub w pobliżu kół napędzanych), cały układ napędowy zblokowany jest w jednym zespole wraz z silnikiem. Silnik osłonięty jest obudową kierującą powietrze chłodzące. Do silnika przykręcona jest obudowa mechanizmu różnicowego, z którego wyprowadzone są półosie napędzające koła samochodu. Skrzynka biegów umieszczona jest przed osiami napędowymi. […]

DevURL

Obsługa układu hamulcowego

Podczas przeglądu podlega sprawdzeniu:

— poziom płynu hamulcowego oraz stan przewodów hamulcowych,

— stan okładzin ciernych hamulców kół oraz ich grubość (minimum 1,5 mm),

— stan oraz grubość szczęk hamulców kół tylnych (min. 1,5 mm).

Wymiana klocków hamulcowych kół przednich Kolejność postępowania jest następująca:

— zdjąć kołpaki kół, poluzować śruby kół i podnieść samochód w górę oraz zdjąć koła, [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

— wyjąć zawleczki i wysunąć sworznie ustalające,

— wyjąć sprężyny zabezpieczające i klocki hamulcowe,

— przed założeniem nowych klocków włożyć tłok,

— zamontować nowe klocki, i zabezpieczyć je sprężynami, kołkami i zawleczkami, prawidłowe zamocowanie sprężyn,

— kilkakrotnie nacisnąć pedał hamulca w celu właściwego ułożenia płytek.

Wymiana szczęk hamulców kół tylnych

W celu wymiany szczęk należy:

zdjąć kołpaki kół, odkręcić śruby i zdjąć koła tylne,

— zwolnić dźwignię hamulca ręcznego,

— zdjąć sprężyny łączące szczęki,

— zdjąć sprężyny ustalające szczeki na tarczy hamulca za pomocą narzędzia wykonanego z wkrętaka o średnicy 6 mm, przekręcając je o kąt 90,

— odciągnąć dolny koniec szczęki współbieżnej w celu odłączenia jej od zapadki oraz zsunąć szczękę z pręta nastawczego,

— poruszyć szczęką przeciwbieżną i odsunąć ją od tarczy w celu odłączenia linki hamulca ręcznego,

— rozmontować zespół szczęki przeciwbieżnej poprzez zdjęcie zacisku sprężystego ze sworznia i wyjęcie sworznia ze szczęki, zsunąć dźwignię hamulca ręcznego z pręta nastawczego.

— zdjąć dźwignię i sprężynę powrotną,

— rozmontować szczękę współbieżną, w celu zmontowania należy połączyć zespół szczęki przeciwbieżnej w odwrotnej kolejności niż przy demontażu,

— zamontować zespół szczęki współbieżnej,
— połączyć dźwignię hamulca ręcznego do szczęki przeciwbieżnej i zmontować razem na tarczy, — zamontować sprężynę łączącą ramiona zębatki,

— ustawić zębatki,

— zamontować szczękę współbieżną na cylinderku,

— opuścić zębatkę w dół,

— założyć sprężyny powrotne, po założeniu bębnów sprawdzić przez naciśnięcie hamulca prawidłowość ułożenia szczęk (szczęki powinny się automatycznie wyregulować),

— założyć koła, opuścić samochód i dokręcić śruby kół.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy. Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku […]

Jak silnik ciągnie samochód

Źródłem napędu samochodu jest silnik. Obroty wału korbowego silnika nie są bezpośrednio przekazywane na koła. Między wałem korbowym silnika a osią koła napędzanego jest jeszcze kilka pośrednich urządzeń i mechanizmów. Napęd z silnika przechodzi najpierw na sprzęgło, dalej na wał napędowy i skrzynkę biegów, przekładnię główną i na osie kół napędzanych. Wymienione urządzenia mogą być […]

Nadwozie

Samochody Wołga GAZ-24 mają nadwozie samonośne. całkowicie stalowe. W części przedniej karoserii znajduje się szczątkowa rama podsilnikowa, do której jest zamocowany silnik, przednie zawieszenie i chłodnica. Nadwozie samochodu w procesie produkcyjnym jest poddawane antykorozyjnemu chemicznemu zabiegowi — fosfatyzowaniu, które chroni przed korozją oraz zwiększa przyczepność lakieru. Ponadto podłoga, wewnętrzne powierzchnie błotników, przegroda czołowa, wewnętrzne powierzchnie drzwi, […]

DevURL
Polecamy rowniez: