Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Układ napędowy

Jeżeli zmierzymy drogę, jaką przejdą koła samochodu jadącego na zakręcie lub dookoła placu, okaże się, że droga kół wewnętrznych jest znacznie krótsza od drogi kół zewnętrznych. Przebywając krótszą drogę, koło wykona mniej obrotów, a przebywając drogę dłuższą — więcej. Ponieważ kola z jednej i z drugiej strony pojazdu obracają się z różną prędkością (z różną […]

DevURL

Obsługa układu hamulcowego

Podczas przeglądu podlega sprawdzeniu:

— poziom płynu hamulcowego oraz stan przewodów hamulcowych,

— stan okładzin ciernych hamulców kół oraz ich grubość (minimum 1,5 mm),

— stan oraz grubość szczęk hamulców kół tylnych (min. 1,5 mm).

Wymiana klocków hamulcowych kół przednich Kolejność postępowania jest następująca:

— zdjąć kołpaki kół, poluzować śruby kół i podnieść samochód w górę oraz zdjąć koła, [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

— wyjąć zawleczki i wysunąć sworznie ustalające,

— wyjąć sprężyny zabezpieczające i klocki hamulcowe,

— przed założeniem nowych klocków włożyć tłok,

— zamontować nowe klocki, i zabezpieczyć je sprężynami, kołkami i zawleczkami, prawidłowe zamocowanie sprężyn,

— kilkakrotnie nacisnąć pedał hamulca w celu właściwego ułożenia płytek.

Wymiana szczęk hamulców kół tylnych

W celu wymiany szczęk należy:

zdjąć kołpaki kół, odkręcić śruby i zdjąć koła tylne,

— zwolnić dźwignię hamulca ręcznego,

— zdjąć sprężyny łączące szczęki,

— zdjąć sprężyny ustalające szczeki na tarczy hamulca za pomocą narzędzia wykonanego z wkrętaka o średnicy 6 mm, przekręcając je o kąt 90,

— odciągnąć dolny koniec szczęki współbieżnej w celu odłączenia jej od zapadki oraz zsunąć szczękę z pręta nastawczego,

— poruszyć szczęką przeciwbieżną i odsunąć ją od tarczy w celu odłączenia linki hamulca ręcznego,

— rozmontować zespół szczęki przeciwbieżnej poprzez zdjęcie zacisku sprężystego ze sworznia i wyjęcie sworznia ze szczęki, zsunąć dźwignię hamulca ręcznego z pręta nastawczego.

— zdjąć dźwignię i sprężynę powrotną,

— rozmontować szczękę współbieżną, w celu zmontowania należy połączyć zespół szczęki przeciwbieżnej w odwrotnej kolejności niż przy demontażu,

— zamontować zespół szczęki współbieżnej,
— połączyć dźwignię hamulca ręcznego do szczęki przeciwbieżnej i zmontować razem na tarczy, — zamontować sprężynę łączącą ramiona zębatki,

— ustawić zębatki,

— zamontować szczękę współbieżną na cylinderku,

— opuścić zębatkę w dół,

— założyć sprężyny powrotne, po założeniu bębnów sprawdzić przez naciśnięcie hamulca prawidłowość ułożenia szczęk (szczęki powinny się automatycznie wyregulować),

— założyć koła, opuścić samochód i dokręcić śruby kół.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
W tylnej czesci ramy zbiornika znajduje sie pomost przeznaczony dla operatora skrapiarki

W tylnej części ramy zbiornika znajduje się pomost przeznaczony dla operatora skrapiarki. Na pomoście jest umieszczona pompa wraz z silnikiem napędowym, przewodami i rozpylaczami. Właściwe urządzenie do skrapiania zamocowane jest poniżej pomostu operatora. Składa się ono ze wspornikowych odcinków rur zaopatrzonych w szereg rozpylaczy. Rury te są różnej długości, od której zależy szerokość spryskiwania nawierzchni […]

Koszty utrzymania samochodu

Rosnące koszty utrzymania samochodu sprawiają, że kierowcy chwytają się wszelkich sposobów, aby trochę zaoszczędzić. W społeczeństwie panuje pogląd, że oszczędność polega na kupowaniu w punktach pokazujących na cenniku najniższe ceny. W wielu przypadkach owa reguła znajduje potwierdzenie. Musi być spełniony podstawowy warunek – wizyta w tańszym punkcie sprzedaży nie może generować dodatkowych kosztów. Nie opłaca […]

Mechanizm sterujący skrzynią biegów

Urządzeniem umożliwiającym łagodne przyspieszanie podczas ruszania z miejsca jest sprzęgło. Spełnia ono jeszcze drugie ważne zadanie: umożliwia rozłączenie silnika od skrzynki biegów podczas zmiany biegów, czyli sprzęga (lub rozłącza) silnik z układem napędowym.Do wału korbowego silnika przymocowane jest ciężkie kolo zamachowe. Tarcza tego kola jest jednocześnie jedną z tarcz sprzęgła. Równolegle do płaszczyzny tarczy ustawiona […]

DevURL
Polecamy rowniez: