Artykul dnia:
Termostat

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy. Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą […]

DevURL

Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą:

— kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju.

Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km przy długotrwałych jazdach. Poziom oleju należy sprawdzić za pomocą bagnetowego wskaźnika.

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia składa się z płaszcza wodnego otaczającego cylindry i głowicę silnika, pompy wody, chłodnicy z przesłoną, wentylatora z elektromagnetycznym sprzęgłem włączania termostatu, zaworów zabezpieczających i kranów spustowych. [hasła pokrewne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Obsługa układu chłodzenia polega na:

— sprawdzeniu i w przypadku konieczności uzupełnieniu poziomu płynu chłodzącego w chłodnicy przed każdym wyjazdem samochodu

— okresowym smarowaniu łożyska pompy wody, — utrzymaniu właściwego naciągu paska klinowego, którego ugięcie powinno zawierać się w granicach 8…10 mm przy nacisku siłą 4 daN,

— likwidacji pojawiających się przecieków w układzie chłodzenia.

Jeżeli w okresie letnim używa się do układu chłodzenia wody, to na okres zimowy zaleca się napełnić układ chłodzenia płynem trudnozamarzającym. Można do tego celu stosować krajowy płyn „Borygo. Należy pamiętać, aby nie mieszać płynów trudnozamarzających różnych marek.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm. W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano […]

Układ hamulcowy

Podczas okresowej kontroli układu należy: — sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełnić go. — sprawdzić szczelność przewodów hamulcowych (w przypadku uszkodzenia któregokolwiek z przewodów należy wymienić go na nowy, a układ odpowietrzyć), — sprawdzić stan nakładek hamulcowych (klocków) hamulców kół przednich (minimalna grubość klocków hamulcowych wynosi I mm), — sprawdzić […]

DevURL
Polecamy rowniez: