Artykul dnia:
Ogumienie

We własnym dobrze pojętym interesie, każdy użytkownik samochodu powinien dość często (a przed dłuższym wyjazdem — zawsze) kontrolować zewnętrzny stan ogumienia, zwłaszcza kół kierowanych. W samochodach VW koła kierowane są jednocześnie kotami napędzanymi, a to oznacza że zużywają się prędzej od kół tylnych. Stąd wynika zasada, propagowana przez wytwórcę, wymiany kół, gdy tylko dostrzeże się […]

DevURL

Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą:

— kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju.

Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km przy długotrwałych jazdach. Poziom oleju należy sprawdzić za pomocą bagnetowego wskaźnika.

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia składa się z płaszcza wodnego otaczającego cylindry i głowicę silnika, pompy wody, chłodnicy z przesłoną, wentylatora z elektromagnetycznym sprzęgłem włączania termostatu, zaworów zabezpieczających i kranów spustowych. [hasła pokrewne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Obsługa układu chłodzenia polega na:

— sprawdzeniu i w przypadku konieczności uzupełnieniu poziomu płynu chłodzącego w chłodnicy przed każdym wyjazdem samochodu

— okresowym smarowaniu łożyska pompy wody, — utrzymaniu właściwego naciągu paska klinowego, którego ugięcie powinno zawierać się w granicach 8…10 mm przy nacisku siłą 4 daN,

— likwidacji pojawiających się przecieków w układzie chłodzenia.

Jeżeli w okresie letnim używa się do układu chłodzenia wody, to na okres zimowy zaleca się napełnić układ chłodzenia płynem trudnozamarzającym. Można do tego celu stosować krajowy płyn „Borygo. Należy pamiętać, aby nie mieszać płynów trudnozamarzających różnych marek.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Przekładnia kierownicza

Do regulacji przekładni służy śruba unieruchamiana nakrętką kontrująca. Regulację należy przeprowadzać, gdy koła samochodu są odciążone (pojazd uniesiony w górę). Po odkręceniu nakrętki kontrującej, pokręcając śrubą regulacyjną, ustawia się możliwie najmniejszy luz przekładni. Luz ten musi być tak dobrany, żeby umożliwiał wykonanie bez większych oporów pełnego ruchu kołem kierownicy. Po uzyskaniu odpowiedniego luzu śrubę regulacyjną […]

Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło […]

Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie […]

DevURL
Polecamy rowniez: