Artykul dnia:
Budowa samochodu

Za kołem kierownicy umieszczony jest zespół wskaźników. Jest w nim zwykle szybkościomierz, licznik kilometrów, wskaźnik temperatury wody chłodzącej silnik, wskaźnik poziomu paliwa oraz różne kolorowe lampki sygnalizacyjne, informujące o stanie lub działaniu różnych urządzeń zarówno silnika, jak i elementów sterowania, np. o zbyt niskim ciśnieniu oleju (czerwone światełko), o zaciągniętym hamulcu ręcznym (żółte światełko). Pod […]

DevURL

Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą:

— kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju.

Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km przy długotrwałych jazdach. Poziom oleju należy sprawdzić za pomocą bagnetowego wskaźnika.

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia składa się z płaszcza wodnego otaczającego cylindry i głowicę silnika, pompy wody, chłodnicy z przesłoną, wentylatora z elektromagnetycznym sprzęgłem włączania termostatu, zaworów zabezpieczających i kranów spustowych. [hasła pokrewne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Obsługa układu chłodzenia polega na:

— sprawdzeniu i w przypadku konieczności uzupełnieniu poziomu płynu chłodzącego w chłodnicy przed każdym wyjazdem samochodu

— okresowym smarowaniu łożyska pompy wody, — utrzymaniu właściwego naciągu paska klinowego, którego ugięcie powinno zawierać się w granicach 8…10 mm przy nacisku siłą 4 daN,

— likwidacji pojawiających się przecieków w układzie chłodzenia.

Jeżeli w okresie letnim używa się do układu chłodzenia wody, to na okres zimowy zaleca się napełnić układ chłodzenia płynem trudnozamarzającym. Można do tego celu stosować krajowy płyn „Borygo. Należy pamiętać, aby nie mieszać płynów trudnozamarzających różnych marek.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm. W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano […]

Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło […]

Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

DevURL
Polecamy rowniez: