Artykul dnia:
Wywrotka nie obróci sie samoczynnie, gdy ladunek przesuniety jest w tyl, albo gdy ciagnik stoi na wzniesieniu

Wywrotka nie obróci się samoczynnie, gdy ładunek przesunięty jest w tył, albo gdy ciągnik stoi na wzniesieniu. W tym wypadku kierowca może spowodować przechylenie skrzyni nagle hamując z jednoczesnym zwolnieniem zaczepu. Charakterystyczną cechą tego samochodu jest przystosowanie go do jednakowej jazdy zarówno do tyłu, jak i do przodu, w tym celu samochód wyposażony jest w […]

DevURL

Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą:

— kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju.

Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km przy długotrwałych jazdach. Poziom oleju należy sprawdzić za pomocą bagnetowego wskaźnika.

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia składa się z płaszcza wodnego otaczającego cylindry i głowicę silnika, pompy wody, chłodnicy z przesłoną, wentylatora z elektromagnetycznym sprzęgłem włączania termostatu, zaworów zabezpieczających i kranów spustowych. [hasła pokrewne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Obsługa układu chłodzenia polega na:

— sprawdzeniu i w przypadku konieczności uzupełnieniu poziomu płynu chłodzącego w chłodnicy przed każdym wyjazdem samochodu

— okresowym smarowaniu łożyska pompy wody, — utrzymaniu właściwego naciągu paska klinowego, którego ugięcie powinno zawierać się w granicach 8…10 mm przy nacisku siłą 4 daN,

— likwidacji pojawiających się przecieków w układzie chłodzenia.

Jeżeli w okresie letnim używa się do układu chłodzenia wody, to na okres zimowy zaleca się napełnić układ chłodzenia płynem trudnozamarzającym. Można do tego celu stosować krajowy płyn „Borygo. Należy pamiętać, aby nie mieszać płynów trudnozamarzających różnych marek.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

Układ hamulcowy

Podczas okresowej kontroli układu należy: — sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełnić go. — sprawdzić szczelność przewodów hamulcowych (w przypadku uszkodzenia któregokolwiek z przewodów należy wymienić go na nowy, a układ odpowietrzyć), — sprawdzić stan nakładek hamulcowych (klocków) hamulców kół przednich (minimalna grubość klocków hamulcowych wynosi I mm), — sprawdzić […]

Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część […]

DevURL
Polecamy rowniez: