Artykul dnia:
Chociaz teoretyczny wzór na odleglosc hamowania daje wartosci prawdopodobne, rzeczywista dlugosc nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym

Chociaż teoretyczny wzór na odległość hamowania daje wartości prawdopodobne, rzeczywista długość nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym. Nowsze badania wykazują, że odległość hamowania z dostateczną dokładnością można przyjmować w stosunku prostym do szybkości ruchu. Otrzymuje się wtedy odległość hamowania Sil = o: V (z doświadczeń o: = 2, zatem Sil = 2· V), a […]

DevURL

Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą:

— kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju.

Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km przy długotrwałych jazdach. Poziom oleju należy sprawdzić za pomocą bagnetowego wskaźnika.

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia składa się z płaszcza wodnego otaczającego cylindry i głowicę silnika, pompy wody, chłodnicy z przesłoną, wentylatora z elektromagnetycznym sprzęgłem włączania termostatu, zaworów zabezpieczających i kranów spustowych. [hasła pokrewne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Obsługa układu chłodzenia polega na:

— sprawdzeniu i w przypadku konieczności uzupełnieniu poziomu płynu chłodzącego w chłodnicy przed każdym wyjazdem samochodu

— okresowym smarowaniu łożyska pompy wody, — utrzymaniu właściwego naciągu paska klinowego, którego ugięcie powinno zawierać się w granicach 8…10 mm przy nacisku siłą 4 daN,

— likwidacji pojawiających się przecieków w układzie chłodzenia.

Jeżeli w okresie letnim używa się do układu chłodzenia wody, to na okres zimowy zaleca się napełnić układ chłodzenia płynem trudnozamarzającym. Można do tego celu stosować krajowy płyn „Borygo. Należy pamiętać, aby nie mieszać płynów trudnozamarzających różnych marek.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Układ zapłonowy silników V-6

Układ zapłonowy silników V-6/rozdzielacz zapłonu Motorola, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa, świece zapłonowe oraz elektroniczny wzmacniacz modelowy włączony w obwód między cewkę i rozdzielacz Kąt wyprzedzenia zapłonu — gaźnik Solex                              9 0 przed ZZ — wtrysk paliwa                            1 20 przed ZZ — wtrysk paliwa (Szwecja)            1 50 przed ZZ Świece zapłonowe/Motorcraft AGR 22 Odstęp elektrod                            […]

Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska. Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe. […]

Świece zapłonowe

Dobrej jakości świece zapłonowe o prawidłowo wyregulowanym odstępie elektrod mm) są w zasadzie bezobsługowym elementem silnika samochodowego. Świece te powinny być użytkowane dłużej, niż przez okres odpowiadający przebiegowi samochodu około 15 000 kilometrów. Po takim przebiegu, świece należy wymienić, mimo że zewnętrznie nie są na nich dostrzegalne ślady zużycia. Komplet wykręconych świec, po ich dokładnym […]

DevURL
Polecamy rowniez: