Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Smarowanie walczy z tarciem

Zamarznięte ręce można rozgrzać przez silne pocieranie. lm silniej i dłużej będziemy je trzeć, tym bardziej się rozgrzeją. Ostrząc wiertło na wirującej tarczy szlifierskiej, widzimy iskry odrzucane na boki. Są to cząsteczki stali spalane w wyniku tarcia. W każdym samochodzie znajduje się bardzo dużo punktów, w których występuje tarcie, np. między tłokiem a cylindrem, w […]

DevURL

Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach.

Sprawdzenie ustawienia świateł

Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach.

Materiały eksploatacyjne

Paliwa

Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, niż LO 91 (wyznaczonej metodą badawczą). Na terenie Polski należy więc używać benzyny LO 94 lub mieszanki benzyn: ok. 90% benzyny LO 94 i ok. 10% benzyny LO 78. Paliwo zalecane do silnika wysokoprężnego (Diesel) nie może wykazywać mniejszej liczby cetanowej niż LC 45. Warunkom tym odpowiada w Polsce paliwo o nazwie: olej napędowy I-L przeznaczony do stosowania latem. Olej napędowy l-Z wykazuje tylko nieznacznie mniejszą liczbę cetanową. [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Oleje silnikowe

pośród dostępnych w Polsce olejów silnikowych sklasyfikowanych wg SAE, do stosowania w omawianych samochodach VW z silnikiem gaźnikowym, nadają się oleje zestawione wg tabeli poleconej przez

CPN:

latem — Selektol Special SD SAE 30, zimą – Selektol Special SD SAE 20W, wielosezonowo— Selektol Special SAE IOW/30 lub SAE 20W/40.

Do silnika VW wysokoprężnego (VW Golf-DieseI) wg tabeli polecanej przez CPN nadają się oleje: latem – Superol CC SAE 30, zima – Superol CC SAE 30, wielosezonowo Superol CC SAE IOW/30 lub SAE 20W/40.

Poza wymienionymi wyżej olejami istnieje jeszcze możliwość stosowania olejów produkcji firm zagranicznych, które są dostępne w stacjach benzynowych CPN za dewizy.

Oleje przekładniowe

Do skrzynek biegów (typ 084 i 020) wytwórca zaleca stosowanie oleju SAE 80 lub SAE 80W/90 (także oleju GL 4 odpowiadającego specyfikacji MIL-L-2 105).

W warunkach polskich, wg tabeli CPN, należy stosować olej Hipol IOZF.

Należy zaznaczyć, że olej ten nie nadaje się do stosowania w automatycznych skrzynkach biegów.

Płyn hamulcowy

Układ hamulcowy samochodów VW jest napełniony przez fabrykę płynem o symbolu FMV55 1 16 DOT 3 produkowanym wg norm amerykańskich. Na terenie Polski, w stacjach benzynowych CPN jest dostępny płyn R3, nadający się wg zaleceń CPN do układów hamulcowych tarczowo-bebnowych.

Uwaga. Płyny hamulcowe mają własności szkodliwe dla zdrowia oraz działają niszcząco na lakier samochodu. Płynów hamulcowych różnych producentów nie wolno mieszać! Dopełnienie zbiornika płynu hamulcówego można dokonać tylko płynem identycznym (tej samej marki) z płynem znajdującym się w układzie hamulcowym.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —003030; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica […]

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm. W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano […]

Obsługa układu hamulcowego

Podczas przeglądu podlega sprawdzeniu: — poziom płynu hamulcowego oraz stan przewodów hamulcowych, — stan okładzin ciernych hamulców kół oraz ich grubość (minimum 1,5 mm), — stan oraz grubość szczęk hamulców kół tylnych (min. 1,5 mm). Wymiana klocków hamulcowych kół przednich Kolejność postępowania jest następująca: — zdjąć kołpaki kół, poluzować śruby kół i podnieść samochód w […]

DevURL
Polecamy rowniez: