Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Ustawianie zapłonu

Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być dokonywane za pomocą lampy stroboskopowej, w stacji obsługi. Można jednak ustawić zapłon statycznie metodą dosyć prymitywną. jednak wystarczająco dokładną. W silniku wysokoprężnym, w którym zapłon następuje wskutek bardzo wysokiego ciśnienia i znacznej temperatury w komorze spalania i w którym z tej przyczyny nie ma aparatu zapłonowego, ustawieniu zapłonu — […]

DevURL

Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach.

Sprawdzenie ustawienia świateł

Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach.

Materiały eksploatacyjne

Paliwa

Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, niż LO 91 (wyznaczonej metodą badawczą). Na terenie Polski należy więc używać benzyny LO 94 lub mieszanki benzyn: ok. 90% benzyny LO 94 i ok. 10% benzyny LO 78. Paliwo zalecane do silnika wysokoprężnego (Diesel) nie może wykazywać mniejszej liczby cetanowej niż LC 45. Warunkom tym odpowiada w Polsce paliwo o nazwie: olej napędowy I-L przeznaczony do stosowania latem. Olej napędowy l-Z wykazuje tylko nieznacznie mniejszą liczbę cetanową. [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Oleje silnikowe

pośród dostępnych w Polsce olejów silnikowych sklasyfikowanych wg SAE, do stosowania w omawianych samochodach VW z silnikiem gaźnikowym, nadają się oleje zestawione wg tabeli poleconej przez

CPN:

latem — Selektol Special SD SAE 30, zimą – Selektol Special SD SAE 20W, wielosezonowo— Selektol Special SAE IOW/30 lub SAE 20W/40.

Do silnika VW wysokoprężnego (VW Golf-DieseI) wg tabeli polecanej przez CPN nadają się oleje: latem – Superol CC SAE 30, zima – Superol CC SAE 30, wielosezonowo Superol CC SAE IOW/30 lub SAE 20W/40.

Poza wymienionymi wyżej olejami istnieje jeszcze możliwość stosowania olejów produkcji firm zagranicznych, które są dostępne w stacjach benzynowych CPN za dewizy.

Oleje przekładniowe

Do skrzynek biegów (typ 084 i 020) wytwórca zaleca stosowanie oleju SAE 80 lub SAE 80W/90 (także oleju GL 4 odpowiadającego specyfikacji MIL-L-2 105).

W warunkach polskich, wg tabeli CPN, należy stosować olej Hipol IOZF.

Należy zaznaczyć, że olej ten nie nadaje się do stosowania w automatycznych skrzynkach biegów.

Płyn hamulcowy

Układ hamulcowy samochodów VW jest napełniony przez fabrykę płynem o symbolu FMV55 1 16 DOT 3 produkowanym wg norm amerykańskich. Na terenie Polski, w stacjach benzynowych CPN jest dostępny płyn R3, nadający się wg zaleceń CPN do układów hamulcowych tarczowo-bebnowych.

Uwaga. Płyny hamulcowe mają własności szkodliwe dla zdrowia oraz działają niszcząco na lakier samochodu. Płynów hamulcowych różnych producentów nie wolno mieszać! Dopełnienie zbiornika płynu hamulcówego można dokonać tylko płynem identycznym (tej samej marki) z płynem znajdującym się w układzie hamulcowym.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
WPLYW OBCIAZENIA NA POSZCZEGÓLNE CZESCI NAWIERZCHNI

WPŁYW OBCIĄŻENIA NA POSZCZEGÓLNE CZĘŚCI NAWIERZCHNI . Wielkości współczynnika tarcia posuwistego (współczynnika przyczepności) dla pojazdów samochodowych, poruszających się po nawierzchni drogi, wahają się w granicach 0,8 – 0,1, przy czym wielkość 0,1 odnosi się do nawierzchni pokrytych topniejącym lodem. Współczynnik tarcia posuwistego wpływa na kształtowanie się sił tarcia (stycznych do nawierzchni), działających na nawierzchnie jako […]

Urządzenia do zmywania szyb

W samochodach VW, w celu zapewnienia odpowiedniej widoczności w każdych warunkach drogowych, bywają stosowane aż trzy rodzaje wycieraczek i spryskiwaczy: do szyby przedniej, do szyby tylnej i do reflektorów. Wycieraki, gdy już zużyją się do tego stopnia, że. rozmazują brud po szybie zamiast go usuwać, należy wymienić. Ponieważ od widoczności zależy bezpieczeństwo, użytkownik samochodu VW […]

Układ napędowy

Zaletą układu jest racjonalne wykorzystanie przestrzeni pod pokrywą silnika przy równoczesnym łatwym dostępie do elementów wymagających obsługi. Jak zwiększyć moc silnika? Niestety takiego urządzenia, które zwiększałoby moc silnika bez wprowadzania w nim zmian konstrukcyjnych, nie udało się zbudować. Jeżeli nie możemy zwiększyć mocy, to spróbujmy zwiększyć siłę napędową na kołach. Wyjaśnimy taką możliwość na następującym […]

DevURL
Polecamy rowniez: