Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Obsługi okresowe

Przegląd przed dostawą, przeprowadzany w fabryce, ma na celu sprawdzenie wszystkich zespołów i elementów samochodu. Obsługa po przejechaniu pierwszych 2500 km jest obsługą gwarancyjną (bezpłatną) mającą na celu sprawdzenie ogólnego stanu pojazdu i usunięcie ewentualnych usterek. Obsługa po pierwszych 10 000 km lub 6 miesiącach eksploatacji, a następnie co 20 000 km obejmuje następujące czynności. […]

DevURL

Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach.

Sprawdzenie ustawienia świateł

Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach.

Materiały eksploatacyjne

Paliwa

Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, niż LO 91 (wyznaczonej metodą badawczą). Na terenie Polski należy więc używać benzyny LO 94 lub mieszanki benzyn: ok. 90% benzyny LO 94 i ok. 10% benzyny LO 78. Paliwo zalecane do silnika wysokoprężnego (Diesel) nie może wykazywać mniejszej liczby cetanowej niż LC 45. Warunkom tym odpowiada w Polsce paliwo o nazwie: olej napędowy I-L przeznaczony do stosowania latem. Olej napędowy l-Z wykazuje tylko nieznacznie mniejszą liczbę cetanową. [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Oleje silnikowe

pośród dostępnych w Polsce olejów silnikowych sklasyfikowanych wg SAE, do stosowania w omawianych samochodach VW z silnikiem gaźnikowym, nadają się oleje zestawione wg tabeli poleconej przez

CPN:

latem — Selektol Special SD SAE 30, zimą – Selektol Special SD SAE 20W, wielosezonowo— Selektol Special SAE IOW/30 lub SAE 20W/40.

Do silnika VW wysokoprężnego (VW Golf-DieseI) wg tabeli polecanej przez CPN nadają się oleje: latem – Superol CC SAE 30, zima – Superol CC SAE 30, wielosezonowo Superol CC SAE IOW/30 lub SAE 20W/40.

Poza wymienionymi wyżej olejami istnieje jeszcze możliwość stosowania olejów produkcji firm zagranicznych, które są dostępne w stacjach benzynowych CPN za dewizy.

Oleje przekładniowe

Do skrzynek biegów (typ 084 i 020) wytwórca zaleca stosowanie oleju SAE 80 lub SAE 80W/90 (także oleju GL 4 odpowiadającego specyfikacji MIL-L-2 105).

W warunkach polskich, wg tabeli CPN, należy stosować olej Hipol IOZF.

Należy zaznaczyć, że olej ten nie nadaje się do stosowania w automatycznych skrzynkach biegów.

Płyn hamulcowy

Układ hamulcowy samochodów VW jest napełniony przez fabrykę płynem o symbolu FMV55 1 16 DOT 3 produkowanym wg norm amerykańskich. Na terenie Polski, w stacjach benzynowych CPN jest dostępny płyn R3, nadający się wg zaleceń CPN do układów hamulcowych tarczowo-bebnowych.

Uwaga. Płyny hamulcowe mają własności szkodliwe dla zdrowia oraz działają niszcząco na lakier samochodu. Płynów hamulcowych różnych producentów nie wolno mieszać! Dopełnienie zbiornika płynu hamulcówego można dokonać tylko płynem identycznym (tej samej marki) z płynem znajdującym się w układzie hamulcowym.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Stop! Zatrzymać samochód

Silnik napędza samochód, opony i resory łagodzą wstrząsy i drgania, układ kierowniczy umożliwia zmianę kierunku jazdy. A jeżeli kierowca pragnie zmniejszyć prędkość jazdy lub zatrzymać samochód to uruchamia układ hamulcowy, który utrudnia obroty kół i hamuje ruch pojazdu. Jadąc z góry sankami i chcąc zwolnić prędkość, wywołujemy tarcie między obcasami a powierzchnią śniegu. Podobnie tarcie […]

Przekładnia kierownicza

Do regulacji przekładni służy śruba unieruchamiana nakrętką kontrująca. Regulację należy przeprowadzać, gdy koła samochodu są odciążone (pojazd uniesiony w górę). Po odkręceniu nakrętki kontrującej, pokręcając śrubą regulacyjną, ustawia się możliwie najmniejszy luz przekładni. Luz ten musi być tak dobrany, żeby umożliwiał wykonanie bez większych oporów pełnego ruchu kołem kierownicy. Po uzyskaniu odpowiedniego luzu śrubę regulacyjną […]

Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony […]

DevURL
Polecamy rowniez: