Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Obsługa podwozia

Obsługa sprzęgła — identycznie jak w Fieście (automatycznie regulowany skok jałowy pedału). Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w pozostałych modelach. Obsługa wału napędowego — smarowanie przegubów co 40 000 km smarem (55 g każdy). Tylny most Obsługa tylnego mostu sprowadza się do sprawdzenia poziomu oleju po odkręceniu korka przelewowego (rys. 5.3) i ewentualnego uzupełniania […]

DevURL

Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach.

Sprawdzenie ustawienia świateł

Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach.

Materiały eksploatacyjne

Paliwa

Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, niż LO 91 (wyznaczonej metodą badawczą). Na terenie Polski należy więc używać benzyny LO 94 lub mieszanki benzyn: ok. 90% benzyny LO 94 i ok. 10% benzyny LO 78. Paliwo zalecane do silnika wysokoprężnego (Diesel) nie może wykazywać mniejszej liczby cetanowej niż LC 45. Warunkom tym odpowiada w Polsce paliwo o nazwie: olej napędowy I-L przeznaczony do stosowania latem. Olej napędowy l-Z wykazuje tylko nieznacznie mniejszą liczbę cetanową. [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Oleje silnikowe

pośród dostępnych w Polsce olejów silnikowych sklasyfikowanych wg SAE, do stosowania w omawianych samochodach VW z silnikiem gaźnikowym, nadają się oleje zestawione wg tabeli poleconej przez

CPN:

latem — Selektol Special SD SAE 30, zimą – Selektol Special SD SAE 20W, wielosezonowo— Selektol Special SAE IOW/30 lub SAE 20W/40.

Do silnika VW wysokoprężnego (VW Golf-DieseI) wg tabeli polecanej przez CPN nadają się oleje: latem – Superol CC SAE 30, zima – Superol CC SAE 30, wielosezonowo Superol CC SAE IOW/30 lub SAE 20W/40.

Poza wymienionymi wyżej olejami istnieje jeszcze możliwość stosowania olejów produkcji firm zagranicznych, które są dostępne w stacjach benzynowych CPN za dewizy.

Oleje przekładniowe

Do skrzynek biegów (typ 084 i 020) wytwórca zaleca stosowanie oleju SAE 80 lub SAE 80W/90 (także oleju GL 4 odpowiadającego specyfikacji MIL-L-2 105).

W warunkach polskich, wg tabeli CPN, należy stosować olej Hipol IOZF.

Należy zaznaczyć, że olej ten nie nadaje się do stosowania w automatycznych skrzynkach biegów.

Płyn hamulcowy

Układ hamulcowy samochodów VW jest napełniony przez fabrykę płynem o symbolu FMV55 1 16 DOT 3 produkowanym wg norm amerykańskich. Na terenie Polski, w stacjach benzynowych CPN jest dostępny płyn R3, nadający się wg zaleceń CPN do układów hamulcowych tarczowo-bebnowych.

Uwaga. Płyny hamulcowe mają własności szkodliwe dla zdrowia oraz działają niszcząco na lakier samochodu. Płynów hamulcowych różnych producentów nie wolno mieszać! Dopełnienie zbiornika płynu hamulcówego można dokonać tylko płynem identycznym (tej samej marki) z płynem znajdującym się w układzie hamulcowym.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu

Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu są tak zbudowane i tak połączone, że przy każdorazowym włączeniu świateł przednich natychmiast zapalają się światła tylne samochodu. Światła pozycyjne zapalają się łącznie z lampą oświetlającą tablicę. Reflektory przednie: — światła drogowe, — światła mijania rejestracyjnym. Kierunkowskaz lewy i prawy zapalają się razem z kierunkowskazami przednimi. Lampy to lampy sygnalizujące […]

Schemat obsługi

Jest on identyczny jak w poprzednio omawianych modelach. Różnice w obsługach okresowych wynikaja z faktu, że istnieje kilka wersji modelu różniących się od siebie wyposażeniem dodatkowym: — klimatyzacją wnętrza pojazdu, — automatyczną skrzynką biegów, — elektronicznym układem zapłonowym, — wspomaganiem układu kierowniczego, — elektronicznym wtryskiem paliwa. W związku z powyższym w skład przeglądu technicznego będą […]

Obsługa układu kierowniczego

Podczas przeglądów technicznych należy sprawdzić stan połączeń układu, mieszków ochronnych oraz obudów przegubów kulowych. Sprawdzenie układu wspomagania kierownicy sprowadza się do: — kontroli poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, — sprawdzenia napięcia paska klinowego w sposób pokazany w części dotyczącej układu chłodzenia modelu Fiesta. Układ zasilania Gaźnik — Weber (dwugardzielowy) stosowany do silnika OHC (opisany w […]

DevURL
Polecamy rowniez: