Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Oświetlenie w samochodzie

Działanie żarówki elektrycznej jest powszechnie znane. Energia elektryczna rozgrzewa włókno żarówki, a to z kolei wysyła promienie świetlne. W każdym samochodzie jest wbudowanych kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt różnych żarówek. Służą one m. in. do oświetlenia wnętrza samochodu, oświetlenia tablicy wskaźników, bagażnika itp. Aby żarówka świeciła, należy włączyć ją w obwód zamknięty ze źródłem prądu. Prąd […]

DevURL

Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach.

Sprawdzenie ustawienia świateł

Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach.

Materiały eksploatacyjne

Paliwa

Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, niż LO 91 (wyznaczonej metodą badawczą). Na terenie Polski należy więc używać benzyny LO 94 lub mieszanki benzyn: ok. 90% benzyny LO 94 i ok. 10% benzyny LO 78. Paliwo zalecane do silnika wysokoprężnego (Diesel) nie może wykazywać mniejszej liczby cetanowej niż LC 45. Warunkom tym odpowiada w Polsce paliwo o nazwie: olej napędowy I-L przeznaczony do stosowania latem. Olej napędowy l-Z wykazuje tylko nieznacznie mniejszą liczbę cetanową. [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Oleje silnikowe

pośród dostępnych w Polsce olejów silnikowych sklasyfikowanych wg SAE, do stosowania w omawianych samochodach VW z silnikiem gaźnikowym, nadają się oleje zestawione wg tabeli poleconej przez

CPN:

latem — Selektol Special SD SAE 30, zimą – Selektol Special SD SAE 20W, wielosezonowo— Selektol Special SAE IOW/30 lub SAE 20W/40.

Do silnika VW wysokoprężnego (VW Golf-DieseI) wg tabeli polecanej przez CPN nadają się oleje: latem – Superol CC SAE 30, zima – Superol CC SAE 30, wielosezonowo Superol CC SAE IOW/30 lub SAE 20W/40.

Poza wymienionymi wyżej olejami istnieje jeszcze możliwość stosowania olejów produkcji firm zagranicznych, które są dostępne w stacjach benzynowych CPN za dewizy.

Oleje przekładniowe

Do skrzynek biegów (typ 084 i 020) wytwórca zaleca stosowanie oleju SAE 80 lub SAE 80W/90 (także oleju GL 4 odpowiadającego specyfikacji MIL-L-2 105).

W warunkach polskich, wg tabeli CPN, należy stosować olej Hipol IOZF.

Należy zaznaczyć, że olej ten nie nadaje się do stosowania w automatycznych skrzynkach biegów.

Płyn hamulcowy

Układ hamulcowy samochodów VW jest napełniony przez fabrykę płynem o symbolu FMV55 1 16 DOT 3 produkowanym wg norm amerykańskich. Na terenie Polski, w stacjach benzynowych CPN jest dostępny płyn R3, nadający się wg zaleceń CPN do układów hamulcowych tarczowo-bebnowych.

Uwaga. Płyny hamulcowe mają własności szkodliwe dla zdrowia oraz działają niszcząco na lakier samochodu. Płynów hamulcowych różnych producentów nie wolno mieszać! Dopełnienie zbiornika płynu hamulcówego można dokonać tylko płynem identycznym (tej samej marki) z płynem znajdującym się w układzie hamulcowym.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Oświetlenie w samochodzie

Działanie żarówki elektrycznej jest powszechnie znane. Energia elektryczna rozgrzewa włókno żarówki, a to z kolei wysyła promienie świetlne. W każdym samochodzie jest wbudowanych kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt różnych żarówek. Służą one m. in. do oświetlenia wnętrza samochodu, oświetlenia tablicy wskaźników, bagażnika itp. Aby żarówka świeciła, należy włączyć ją w obwód zamknięty ze źródłem prądu. Prąd […]

Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany. Obwód zapłonowy W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy: — oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m, — oczyścić […]

DevURL
Polecamy rowniez: