Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Prądnica

Prądnica prądu przemiennego (alternator) w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi. Należy dbać jedynie o to, aby pasek klinowy napędzający prądnicę był prawidłowo naciągnięty. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać się w granicach 8…10 mm przy nacisku palcem siłą 40 N. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk prądnicy. Przegląd prądnicy należy rozpocząć od szczotek, szczotkotrzymaczy […]

DevURL

Obsługi okresowe

Przegląd przed dostawą, przeprowadzany w fabryce, ma na celu sprawdzenie wszystkich zespołów i elementów samochodu.

Obsługa po przejechaniu pierwszych 2500 km jest obsługą gwarancyjną (bezpłatną) mającą na celu sprawdzenie ogólnego stanu pojazdu i usunięcie ewentualnych usterek.

Obsługa po pierwszych 10 000 km lub 6 miesiącach eksploatacji, a następnie co 20 000 km obejmuje następujące czynności.

W komorze silnika:

— sprawdzenie naciągu paska klinowego, stanu i odstępu elektrod świec zapłonowych, smarowanie roZdzielacza zapłonu, wzrokowe sprawdzenie przewodów wysokiego napięcia i pokrywy rozdzielacza, — regulację zapłonu i gaźnika. Na podnośniku lub w kanale:

wymiana oleju i filtru w silniku,

— sprawdzenie stanu nakładek ciemych i szczęk hamulcowych, — regulacja hamulców.

Obsługa co każde 20 000 km

Z zewnątrz pojazdu — sprawdzenie działania zawiasów, zamków, drzwi oraz pokryw (i ewentualne ich nasmarowanie).

W komorze silnika:

— sprawdzenie i ewentualna regulacja naciągu paska klinowego,

— sprawdzenie przewodów wysokiego napięcia, ich końcówek oraz szczelności silnika,

— regulacja zaworów, zapłonu, gaźnika, sprawdzenie stanu świec, ich ewentualna wymiana. Na podnośniku lub w kanale:

wymiana oleju i filtru w silniku oraz oczyszczenie pokrywy wlewu oleju,

— sprawdzenie zespołu napędowego i uzupełnienie oleju,

— sprawdzenie stanu okładzin hamulcowych, sprawdzenie elementów prowadzących linki hamulca ręcznego i ich smarowanie,

— sprawdzenie szczelności układu hamulcowego, przede wszystkim przewodów elastycznych,

— sprawdzenie stanu i zamocowania gumowych osłon układu kierowniczego i przegubów kulowych,

— smarowanie linki sprzęgła,

— sprawdzenie ogólnego stanu podwozia ze zwróceniem uwagi na ewentualne przecieki i przedmuchy spalin. [patrz też: opel rokicki, autorud, lamborghini wypożyczalnia ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud lamborghini wypożyczalnia opel rokicki

Przeczytaj też:
Turbina dmuchawy

Urządzeniem, które wymusza obieg powietrza (a więc „pompuje” powietrze), jest turbina dmuchawy. Zasada działania tej turbiny jest taka sama, jak turbiny w domowym odkurzaczu. Cząsteczki powietrza odrzucane odśrodkowo przez łopatki turbiny kierowane są specjalnymi kanałami do wszystkich części wymagających chłodzenia. Powietrze jest zasysane przez otwory w bocznych częściach nadwozia samochodu. Elastyczna rura o dużej średnicy […]

Akumulator

Akumulator można doładowywać tylko prądem stalym. W tym celu w prądnicy prądu zmiennego (alternatorze) umieszczony jest prostownik. Na przewodach wyprowadzonych z alternatora otrzymuje się wtedy prąd stały. Niektóre samochody mają prądnice wytwarzające bezpośrednio prąd stały. Zasada działania prądnicy prądu słalego jest podobna do działania prądnicy prądu zmiennego. Różnica polega na sposobie odprowadzenia prądu na szczotki. […]

Przekładnia kierownicza

Do regulacji przekładni służy śruba unieruchamiana nakrętką kontrująca. Regulację należy przeprowadzać, gdy koła samochodu są odciążone (pojazd uniesiony w górę). Po odkręceniu nakrętki kontrującej, pokręcając śrubą regulacyjną, ustawia się możliwie najmniejszy luz przekładni. Luz ten musi być tak dobrany, żeby umożliwiał wykonanie bez większych oporów pełnego ruchu kołem kierownicy. Po uzyskaniu odpowiedniego luzu śrubę regulacyjną […]

DevURL
Polecamy rowniez: