Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Jeszcze za mała siła napedowa?

Jedziemy samochodem po poziomej drodze. Silnik lekko i równo pracuje, a samochód rozwija dużą prędkość. Ale nagle przed nami wzniesienie. Samochód jedzie teraz wolniej, mimo że dodajemy „gazu, a nawet zatrzymuje się. Przydałaby się jeszcze większa siła napędowa. Zdawałoby się, że nic prostszego, wystarczy zmienić przełożenie przekładni głównej i zamiast 1 : 5 dać 1 […]

DevURL

Obsługi okresowe

Przegląd przed dostawą, przeprowadzany w fabryce, ma na celu sprawdzenie wszystkich zespołów i elementów samochodu.

Obsługa po przejechaniu pierwszych 2500 km jest obsługą gwarancyjną (bezpłatną) mającą na celu sprawdzenie ogólnego stanu pojazdu i usunięcie ewentualnych usterek.

Obsługa po pierwszych 10 000 km lub 6 miesiącach eksploatacji, a następnie co 20 000 km obejmuje następujące czynności.

W komorze silnika:

— sprawdzenie naciągu paska klinowego, stanu i odstępu elektrod świec zapłonowych, smarowanie roZdzielacza zapłonu, wzrokowe sprawdzenie przewodów wysokiego napięcia i pokrywy rozdzielacza, — regulację zapłonu i gaźnika. Na podnośniku lub w kanale:

wymiana oleju i filtru w silniku,

— sprawdzenie stanu nakładek ciemych i szczęk hamulcowych, — regulacja hamulców.

Obsługa co każde 20 000 km

Z zewnątrz pojazdu — sprawdzenie działania zawiasów, zamków, drzwi oraz pokryw (i ewentualne ich nasmarowanie).

W komorze silnika:

— sprawdzenie i ewentualna regulacja naciągu paska klinowego,

— sprawdzenie przewodów wysokiego napięcia, ich końcówek oraz szczelności silnika,

— regulacja zaworów, zapłonu, gaźnika, sprawdzenie stanu świec, ich ewentualna wymiana. Na podnośniku lub w kanale:

wymiana oleju i filtru w silniku oraz oczyszczenie pokrywy wlewu oleju,

— sprawdzenie zespołu napędowego i uzupełnienie oleju,

— sprawdzenie stanu okładzin hamulcowych, sprawdzenie elementów prowadzących linki hamulca ręcznego i ich smarowanie,

— sprawdzenie szczelności układu hamulcowego, przede wszystkim przewodów elastycznych,

— sprawdzenie stanu i zamocowania gumowych osłon układu kierowniczego i przegubów kulowych,

— smarowanie linki sprzęgła,

— sprawdzenie ogólnego stanu podwozia ze zwróceniem uwagi na ewentualne przecieki i przedmuchy spalin. [patrz też: opel rokicki, autorud, lamborghini wypożyczalnia ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud lamborghini wypożyczalnia opel rokicki

Przeczytaj też:
Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm. W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano […]

Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło […]

DevURL
Polecamy rowniez: