Obsługi okresowe
Przegląd przed dostawą, przeprowadzany w fabryce, ma na celu sprawdzenie wszystkich zespołów i elementów samochodu.
Obsługa po przejechaniu pierwszych 2500 km jest obsługą gwarancyjną (bezpłatną) mającą na celu sprawdzenie ogólnego stanu pojazdu i usunięcie ewentualnych usterek.
Obsługa po pierwszych 10 000 km lub 6 miesiącach eksploatacji, a następnie co 20 000 km obejmuje następujące czynności.
W komorze silnika:
— sprawdzenie naciągu paska klinowego, stanu i odstępu elektrod świec zapłonowych, smarowanie roZdzielacza zapłonu, wzrokowe sprawdzenie przewodów wysokiego napięcia i pokrywy rozdzielacza, — regulację zapłonu i gaźnika. Na podnośniku lub w kanale:
wymiana oleju i filtru w silniku,
— sprawdzenie stanu nakładek ciemych i szczęk hamulcowych, — regulacja hamulców.
Obsługa co każde 20 000 km
Z zewnątrz pojazdu — sprawdzenie działania zawiasów, zamków, drzwi oraz pokryw (i ewentualne ich nasmarowanie).
W komorze silnika:
— sprawdzenie i ewentualna regulacja naciągu paska klinowego,
— sprawdzenie przewodów wysokiego napięcia, ich końcówek oraz szczelności silnika,
— regulacja zaworów, zapłonu, gaźnika, sprawdzenie stanu świec, ich ewentualna wymiana. Na podnośniku lub w kanale:
wymiana oleju i filtru w silniku oraz oczyszczenie pokrywy wlewu oleju,
— sprawdzenie zespołu napędowego i uzupełnienie oleju,
— sprawdzenie stanu okładzin hamulcowych, sprawdzenie elementów prowadzących linki hamulca ręcznego i ich smarowanie,
— sprawdzenie szczelności układu hamulcowego, przede wszystkim przewodów elastycznych,
— sprawdzenie stanu i zamocowania gumowych osłon układu kierowniczego i przegubów kulowych,
— smarowanie linki sprzęgła,
— sprawdzenie ogólnego stanu podwozia ze zwróceniem uwagi na ewentualne przecieki i przedmuchy spalin. [patrz też: opel rokicki, autorud, lamborghini wypożyczalnia ]