Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
OBCIAZENIE DRÓG

OBCIĄŻENIE DRÓG . PRZELOTNOŚĆ DROGI I INTENSYWNOŚĆ RUCHU Przelotnością trasy drogowej nazywa się ilość samochodów (ton n brutto), która może przejść przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Przelotność drogi zależy od ilości pasów ruchu drogowego i od przelotności jednego pasa ruchu. Przelotność jednego pasa ruchu jest uzależniona od: a) przelotności odcinków drogi, […]

DevURL

Odstep czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przyblizeniu 1 sekunde, chociaz ostatnio przyjmuje sie, ze praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy

Odstęp czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przybliżeniu 1 sekundę, chociaż ostatnio przyjmuje się, że praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy. Przez intensywność ruchu na drodze rozumiemy ilość samochodów (ton brutto), która przechodzi przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Wzór na maksymalną intensywność ruchu drogowego: Nr = Nd G godz gdzie G jest ciężarem samochodu brutto. Podane rozważania odnoszą się do samochodów typowych, przyjętych dla danej drogi. Wszystkie inne samochody należy sprowadzać do samochodu typowego przez zastosowanie odpowiednich współczynników. Jeżeli zanalizujemy podane wzory, zauważymy, że przelotność drogi zwiększa się ze zwiększeniem szybkości ruchu do pewnej granicy, następnie przy dalszym zwiększaniu się szybkości ruchu przelotność drogi spada. Wartość graniczna, tj. przelotność maksymalna, waha się dla normalnych samochodów w granicach szybko ci ruchu około 40 km/godz. Od tej granicy przy zmniejszaniu się szybkości przelotność spada wskutek zbyt powolnego ruchu samochodów, natomiast przy dalszym wzroście szybkości ruchu wskutek poważnego wzrostu odległości hamowania (a zatem odległości między pojazdami) droga hamowania samochodu rośnie w stosunku prostym do kwadratu szybkości. Przy ustaleniu wzoru na przelotność trasy odstęp bezpieczeństwa między samochodami został ustalony z założenia nagłego zatrzymania się samochodu jadącego na przodzie. [patrz też: opłaty drogowe włochy kalkulator, bemo motors poznań, big autohandel ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań big autohandel opłaty drogowe włochy kalkulator

Przeczytaj też:
Podstawowe zespoły

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia. Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia […]

Mechanizm sterujący skrzynią biegów

Urządzeniem umożliwiającym łagodne przyspieszanie podczas ruszania z miejsca jest sprzęgło. Spełnia ono jeszcze drugie ważne zadanie: umożliwia rozłączenie silnika od skrzynki biegów podczas zmiany biegów, czyli sprzęga (lub rozłącza) silnik z układem napędowym.Do wału korbowego silnika przymocowane jest ciężkie kolo zamachowe. Tarcza tego kola jest jednocześnie jedną z tarcz sprzęgła. Równolegle do płaszczyzny tarczy ustawiona […]

Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu […]

DevURL
Polecamy rowniez: