Artykul dnia:
Przekładnia kierownicza

Do regulacji przekładni służy śruba unieruchamiana nakrętką kontrująca. Regulację należy przeprowadzać, gdy koła samochodu są odciążone (pojazd uniesiony w górę). Po odkręceniu nakrętki kontrującej, pokręcając śrubą regulacyjną, ustawia się możliwie najmniejszy luz przekładni. Luz ten musi być tak dobrany, żeby umożliwiał wykonanie bez większych oporów pełnego ruchu kołem kierownicy. Po uzyskaniu odpowiedniego luzu śrubę regulacyjną […]

DevURL

Odstep czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przyblizeniu 1 sekunde, chociaz ostatnio przyjmuje sie, ze praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy

Odstęp czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przybliżeniu 1 sekundę, chociaż ostatnio przyjmuje się, że praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy. Przez intensywność ruchu na drodze rozumiemy ilość samochodów (ton brutto), która przechodzi przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Wzór na maksymalną intensywność ruchu drogowego: Nr = Nd G godz gdzie G jest ciężarem samochodu brutto. Podane rozważania odnoszą się do samochodów typowych, przyjętych dla danej drogi. Wszystkie inne samochody należy sprowadzać do samochodu typowego przez zastosowanie odpowiednich współczynników. Jeżeli zanalizujemy podane wzory, zauważymy, że przelotność drogi zwiększa się ze zwiększeniem szybkości ruchu do pewnej granicy, następnie przy dalszym zwiększaniu się szybkości ruchu przelotność drogi spada. Wartość graniczna, tj. przelotność maksymalna, waha się dla normalnych samochodów w granicach szybko ci ruchu około 40 km/godz. Od tej granicy przy zmniejszaniu się szybkości przelotność spada wskutek zbyt powolnego ruchu samochodów, natomiast przy dalszym wzroście szybkości ruchu wskutek poważnego wzrostu odległości hamowania (a zatem odległości między pojazdami) droga hamowania samochodu rośnie w stosunku prostym do kwadratu szybkości. Przy ustaleniu wzoru na przelotność trasy odstęp bezpieczeństwa między samochodami został ustalony z założenia nagłego zatrzymania się samochodu jadącego na przodzie. [patrz też: ganinex otomoto, bemo motors poznań, big autohandel ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań big autohandel ganinex otomoto

Przeczytaj też:
Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany. Obwód zapłonowy W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy: — oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m, — oczyścić […]

Ciecz chłodząca

W samochodach VW układ chłodzenia jest napełniony mieszaniną wody i cieczy chłodzącej VW Gl O, sporządzonej na bazie glikolu. Mieszanina chłodząca wykazuje własności antykorozyjne oraz zapobiega osadzaniu się w układzie chłodzenia związków wapnia. W Polsce dostępną cieczą chłodzącą jest płyn Borygo. Uwaga. Cieczy chłodzących wytwarzanych przez różnych producentów nie wolno mieszać. Przeglądy i obsługi okresowe […]

Schemat obsługi

Jest on identyczny jak w poprzednio omawianych modelach. Różnice w obsługach okresowych wynikaja z faktu, że istnieje kilka wersji modelu różniących się od siebie wyposażeniem dodatkowym: — klimatyzacją wnętrza pojazdu, — automatyczną skrzynką biegów, — elektronicznym układem zapłonowym, — wspomaganiem układu kierowniczego, — elektronicznym wtryskiem paliwa. W związku z powyższym w skład przeglądu technicznego będą […]

DevURL
Polecamy rowniez: