Partnerzy serwisu:
Serwis samochodów, wynajem lawety, przewozy osób oraz autoholowanie zakopane - przewozy-zakopane.pl - kliknij i zobacz

Artykul dnia:
Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.): 1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału), 2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm), 3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby), 4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych […]

DevURL

Ogumienie

We własnym dobrze pojętym interesie, każdy użytkownik samochodu powinien dość często (a przed dłuższym wyjazdem — zawsze) kontrolować zewnętrzny stan ogumienia, zwłaszcza kół kierowanych.

W samochodach VW koła kierowane są jednocześnie kotami napędzanymi, a to oznacza że zużywają się prędzej od kół tylnych. Stąd wynika zasada, propagowana przez wytwórcę, wymiany kół, gdy tylko dostrzeże się wyraźna różnicę w zużyciu kół przednich i tylnych. Opony samochodowe, w które firma Volkswagen wyposaża swoje pojazdy, mają na obwodzie tzw. „strefy sygnalizacyjne” informujące użytkownika o stopniu zużycia opony. Zauważenie, braku rowków w oponie świadczy o zużyciu bieżnika do wysokości 1,6 mm i sygnalizuje konieczność zmiany ogumienia. Wytwórca podaje użytkownikom trzy zalecenia dotyczące ogumienia:

— opony o wyraźniejszym bieżniku powinny znajdować się na kołach kierowanych.

— do pojazdu należy stosować tylko opony tego samego typu i o jednakowym rodzaju bieżnika,

— po każdym montażu opony bezdętkowej wentylek do pompowania należy zmieniać na nowy. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Ponadto koła samochodu powinny być wyważone i wyważenie należy powtórzyć, nawet po opróżnieniu opony z powietrza wskutek wady wentyla.

Układ hamulcowy

Samochody VW są wyposażone w dwuobwodowy, bębnowy lub tarczowo-bębnowy układ hamulcowy ze wspomaganiem lub bez, z korektorem hamowania oraz mechanicznym hamulcem ręcznym.

Bardzo ważne jest, żeby poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku utrzymywać zawsze między oznaczeniami na ściance (min i max). Przy każdej okazji należy kontrolować ten poziom, bowiem ubywanie płynu ze zbiorniczka świadczy o nieszczelności układu hamulcowego. Przyczynę ubytków należy niezwłocznie zlokalizować i skutecznie usunąć.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Układ napędowy

Zaletą układu jest racjonalne wykorzystanie przestrzeni pod pokrywą silnika przy równoczesnym łatwym dostępie do elementów wymagających obsługi. Jak zwiększyć moc silnika? Niestety takiego urządzenia, które zwiększałoby moc silnika bez wprowadzania w nim zmian konstrukcyjnych, nie udało się zbudować. Jeżeli nie możemy zwiększyć mocy, to spróbujmy zwiększyć siłę napędową na kołach. Wyjaśnimy taką możliwość na następującym […]

Jak silnik ciągnie samochód

Źródłem napędu samochodu jest silnik. Obroty wału korbowego silnika nie są bezpośrednio przekazywane na koła. Między wałem korbowym silnika a osią koła napędzanego jest jeszcze kilka pośrednich urządzeń i mechanizmów. Napęd z silnika przechodzi najpierw na sprzęgło, dalej na wał napędowy i skrzynkę biegów, przekładnię główną i na osie kół napędzanych. Wymienione urządzenia mogą być […]

Budowa samochodu

Za kołem kierownicy umieszczony jest zespół wskaźników. Jest w nim zwykle szybkościomierz, licznik kilometrów, wskaźnik temperatury wody chłodzącej silnik, wskaźnik poziomu paliwa oraz różne kolorowe lampki sygnalizacyjne, informujące o stanie lub działaniu różnych urządzeń zarówno silnika, jak i elementów sterowania, np. o zbyt niskim ciśnieniu oleju (czerwone światełko), o zaciągniętym hamulcu ręcznym (żółte światełko). Pod […]

DevURL
Polecamy rowniez: