Ogumienie
We własnym dobrze pojętym interesie, każdy użytkownik samochodu powinien dość często (a przed dłuższym wyjazdem — zawsze) kontrolować zewnętrzny stan ogumienia, zwłaszcza kół kierowanych.
W samochodach VW koła kierowane są jednocześnie kotami napędzanymi, a to oznacza że zużywają się prędzej od kół tylnych. Stąd wynika zasada, propagowana przez wytwórcę, wymiany kół, gdy tylko dostrzeże się wyraźna różnicę w zużyciu kół przednich i tylnych. Opony samochodowe, w które firma Volkswagen wyposaża swoje pojazdy, mają na obwodzie tzw. „strefy sygnalizacyjne” informujące użytkownika o stopniu zużycia opony. Zauważenie, braku rowków w oponie świadczy o zużyciu bieżnika do wysokości 1,6 mm i sygnalizuje konieczność zmiany ogumienia. Wytwórca podaje użytkownikom trzy zalecenia dotyczące ogumienia:
— opony o wyraźniejszym bieżniku powinny znajdować się na kołach kierowanych.
— do pojazdu należy stosować tylko opony tego samego typu i o jednakowym rodzaju bieżnika,
— po każdym montażu opony bezdętkowej wentylek do pompowania należy zmieniać na nowy. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]
Ponadto koła samochodu powinny być wyważone i wyważenie należy powtórzyć, nawet po opróżnieniu opony z powietrza wskutek wady wentyla.
Układ hamulcowy
Samochody VW są wyposażone w dwuobwodowy, bębnowy lub tarczowo-bębnowy układ hamulcowy ze wspomaganiem lub bez, z korektorem hamowania oraz mechanicznym hamulcem ręcznym.
Bardzo ważne jest, żeby poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku utrzymywać zawsze między oznaczeniami na ściance (min i max). Przy każdej okazji należy kontrolować ten poziom, bowiem ubywanie płynu ze zbiorniczka świadczy o nieszczelności układu hamulcowego. Przyczynę ubytków należy niezwłocznie zlokalizować i skutecznie usunąć.