Partnerzy serwisu:
Serwis samochodów, wynajem lawety, przewozy osób oraz autoholowanie zakopane - przewozy-zakopane.pl - kliknij i zobacz

Artykul dnia:
Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

DevURL

Ogumienie

We własnym dobrze pojętym interesie, każdy użytkownik samochodu powinien dość często (a przed dłuższym wyjazdem — zawsze) kontrolować zewnętrzny stan ogumienia, zwłaszcza kół kierowanych.

W samochodach VW koła kierowane są jednocześnie kotami napędzanymi, a to oznacza że zużywają się prędzej od kół tylnych. Stąd wynika zasada, propagowana przez wytwórcę, wymiany kół, gdy tylko dostrzeże się wyraźna różnicę w zużyciu kół przednich i tylnych. Opony samochodowe, w które firma Volkswagen wyposaża swoje pojazdy, mają na obwodzie tzw. „strefy sygnalizacyjne” informujące użytkownika o stopniu zużycia opony. Zauważenie, braku rowków w oponie świadczy o zużyciu bieżnika do wysokości 1,6 mm i sygnalizuje konieczność zmiany ogumienia. Wytwórca podaje użytkownikom trzy zalecenia dotyczące ogumienia:

— opony o wyraźniejszym bieżniku powinny znajdować się na kołach kierowanych.

— do pojazdu należy stosować tylko opony tego samego typu i o jednakowym rodzaju bieżnika,

— po każdym montażu opony bezdętkowej wentylek do pompowania należy zmieniać na nowy. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Ponadto koła samochodu powinny być wyważone i wyważenie należy powtórzyć, nawet po opróżnieniu opony z powietrza wskutek wady wentyla.

Układ hamulcowy

Samochody VW są wyposażone w dwuobwodowy, bębnowy lub tarczowo-bębnowy układ hamulcowy ze wspomaganiem lub bez, z korektorem hamowania oraz mechanicznym hamulcem ręcznym.

Bardzo ważne jest, żeby poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku utrzymywać zawsze między oznaczeniami na ściance (min i max). Przy każdej okazji należy kontrolować ten poziom, bowiem ubywanie płynu ze zbiorniczka świadczy o nieszczelności układu hamulcowego. Przyczynę ubytków należy niezwłocznie zlokalizować i skutecznie usunąć.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Spraedzanie poziomu oleju

Kontrola poziomu oleju powinna być przeprowadzana w samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu przy nagrzanym silniku. Olej sprawdza się wskaźnikiem prętowym. Między poziomami „min” i „max” jest 0,75…1,0 dm3 oleju. Wymianę oleju należy przeprowadzać co 10 000 km. Olej należy wymieniać wraz z filtrem pełnoprzepływowym w sposób opisany w części pierwszej. Przebieg między wymianą oleju […]

Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca: podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny, — sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach, — odkręcić nakrętkę zabezpieczającą, — przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg, — dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca, — opuścić samochód. Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona […]

Poniewaz skrzyzowania drogowe sa powazna przeszkoda w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniaja sie do zmniejszenia przelotnosci trasy drogowej

Ponieważ skrzyżowania drogowe są poważną przeszkodą w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniają się do zmniejszenia przelotności trasy drogowej, ważny jest sposób ustalania przelotności na odcinkach między skrzyżowaniami i wpływ na przelotność czasu zatrzymywania się na skrzyżowaniu. Przelotność w samochodach na godzinę, obserwowana między skrzyżowaniami, zależy w wysokim stopniu od odległości skrzyżowań i od czasu zatrzymania […]

DevURL
Polecamy rowniez: