Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów ogranicza się do kontroli jej działania, sprawdzania, czy nie ma przecieków oraz sprawdzania i ewentualnego uzupełniania oleju. Poziom oleju powinien być sprawdzany na samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu, po odczekaniu pewnej chwili po wjeździe na stanowisko (rozgrzany olej ma tendencję do spieniania). Poziom oleju jest sprawdzany za pomocą otworu przelewowego po […]

DevURL

Oświetlenie samochodu

W danych technicznych zawarto informacje o żarówkach stosowanych w najważniejszych punktach świetlnych omawianych tu samochodów. Wymieniono tam moce tych żarówek. które mają najistotniejszy wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Każdy kierowca powinien mieć w samochodzie żarówki zapasowe.

Wymiany żarówek w reflektorach przednich i kierunkowskazach dokonuje się od „tyłu, czyli od strony komory silnikowej. Oprawkę pokrytą płaszczem gumowym wyjmuje się wraz z żarówką. Podczas wymiany należy zapamiętać położenie oprawki w reflektorze oraz żarówki w oprawce. Skróci to czas manipulacji i uchroni żarówki przed uszkodzeniem. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Dostęp do żarówek świateł tylnych uzyskuje się po odkręceniu kloszy wykonanych z tworzyw sztucznych.

Reflektory główne, po wymianie w nich żarówek, zawsze wymagają dokonania regulacji świateł. Wytwórca samochodu domaga się dokonywania tego zabiegu w stacji obsługi na odpowiednim przyrządzie (np. Bosch). W tym przypadku prowizoryczne metody ustawiania świateł na ścianie lub drzwiach garażu zawodzą i mogą prowadzić do stwarzania zagrożenia na drodze przez oślepianie innych kierowców. Reflektory świateł drogowych i mijania są wyposażone w śruby do regulacji ustawienia świateł.

Bezpieczniki

W danych technicznych, zamieszczonych na początku książki, zawarto informacje o żarówkach stosowanych w najważniejszych punktach świetlnych omawianych tu samochodów. Wymieniono tam moce tych żarówek. które mają najistotniejszy wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Każdy kierowca powinien mieć w samochodzie żarówki zapasowe.

Wymiany żarówek w reflektorach przednich i kierunkowskazach dokonuje się od „tyłu, czyli od strony komory silnikowej. Oprawkę pokrytą płaszczem gumowym wyjmuje się wraz z żarówką. Podczas wymiany należy zapamiętać położenie oprawki w reflektorze oraz żarówki w oprawce. Skróci to czas manipulacji i uchroni żarówki przed uszkodzeniem.

Dostęp do żarówek świateł tylnych uzyskuje się po odkręceniu kloszy wykonanych z tworzyw sztucznych.

Reflektory główne, po wymianie w nich żarówek, zawsze wymagają dokonania regulacji świateł. Wytwórca samochodu domaga się dokonywania tego zabiegu w stacji obsługi na odpowiednim przyrządzie (np. Bosch). W tym przypadku prowizoryczne metody ustawiania świateł na ścianie lub drzwiach garażu zawodzą i mogą prowadzić do stwarzania zagrożenia na drodze przez oślepianie innych kierowców. Reflektory świateł drogowych i mijania są wyposażone w śruby do regulacji ustawienia świateł.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Obsługa układu kierowniczego

Podczas przeglądów technicznych należy sprawdzić stan połączeń układu, mieszków ochronnych oraz obudów przegubów kulowych. Sprawdzenie układu wspomagania kierownicy sprowadza się do: — kontroli poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, — sprawdzenia napięcia paska klinowego w sposób pokazany w części dotyczącej układu chłodzenia modelu Fiesta. Układ zasilania Gaźnik — Weber (dwugardzielowy) stosowany do silnika OHC (opisany w […]

Układ zasilania

Gaźnik — silników o pojemności 1,1 dm3 i 1,3dm 3/jednogardziełowy, dolnossący, firmy Motorcarft lub dwugardziełowy, dolnossący, firmy Weber — silników o pojemności 1,6 dm3/dwugardzielowy, dolnossący z automatycznie sterowaną Wał napędowy/jedno- lub dwuczęściowy z przegubami równobieżnymi i kulowymi zależnie od rodzaju silnika. Zawieszenie przednie/niezależne na kolumnach zwrotnicowych typu Mac Phersona z pionowo umieszczonym amortyzatorem i sprężyna […]

Ustawienie rozrządu silnika VW — Diesel 1,5 dm3

Silnik wysokoprężny, np. silnik VW Diesel, jest jednostką znacznie bardziej skomplikowaną od silnika gaźnikowego. Od obsługującego takie silniki wymaga się dobrej znajomości ich konstrukcji oraz konstrukcji ich osprzętu. Do obsługi i napraw są niezbędne liczne specjalne narzędzia. Poważniejsze zabiegi obsługowe i naprawcze silnika VW Diesel powinny wiec bezwzględnie być wykonywane w stacji obsługi — najlepiej […]

DevURL
Polecamy rowniez: