Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Przepływ benzyny

Przepływ benzyny jest wymuszony przez pompę benzyny, napędzaną przez wałek rozrządu silnika. Pompa benzyny działa podobnie jak pompa ssąco-tłocząca, mimo że różni się od niej budową. Zamiast tłoka w pompie benzyny znajduje się elastyczna, ruchoma przepona, wykonana z kilku warstw płótna nasyconego tworzywem lub gumą odporną na działanie benzyny. Porównajmy różne ułożenie przepony. Jeżeli przepona […]

DevURL

Oświetlenie samochodu

W danych technicznych zawarto informacje o żarówkach stosowanych w najważniejszych punktach świetlnych omawianych tu samochodów. Wymieniono tam moce tych żarówek. które mają najistotniejszy wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Każdy kierowca powinien mieć w samochodzie żarówki zapasowe.

Wymiany żarówek w reflektorach przednich i kierunkowskazach dokonuje się od „tyłu, czyli od strony komory silnikowej. Oprawkę pokrytą płaszczem gumowym wyjmuje się wraz z żarówką. Podczas wymiany należy zapamiętać położenie oprawki w reflektorze oraz żarówki w oprawce. Skróci to czas manipulacji i uchroni żarówki przed uszkodzeniem. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Dostęp do żarówek świateł tylnych uzyskuje się po odkręceniu kloszy wykonanych z tworzyw sztucznych.

Reflektory główne, po wymianie w nich żarówek, zawsze wymagają dokonania regulacji świateł. Wytwórca samochodu domaga się dokonywania tego zabiegu w stacji obsługi na odpowiednim przyrządzie (np. Bosch). W tym przypadku prowizoryczne metody ustawiania świateł na ścianie lub drzwiach garażu zawodzą i mogą prowadzić do stwarzania zagrożenia na drodze przez oślepianie innych kierowców. Reflektory świateł drogowych i mijania są wyposażone w śruby do regulacji ustawienia świateł.

Bezpieczniki

W danych technicznych, zamieszczonych na początku książki, zawarto informacje o żarówkach stosowanych w najważniejszych punktach świetlnych omawianych tu samochodów. Wymieniono tam moce tych żarówek. które mają najistotniejszy wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Każdy kierowca powinien mieć w samochodzie żarówki zapasowe.

Wymiany żarówek w reflektorach przednich i kierunkowskazach dokonuje się od „tyłu, czyli od strony komory silnikowej. Oprawkę pokrytą płaszczem gumowym wyjmuje się wraz z żarówką. Podczas wymiany należy zapamiętać położenie oprawki w reflektorze oraz żarówki w oprawce. Skróci to czas manipulacji i uchroni żarówki przed uszkodzeniem.

Dostęp do żarówek świateł tylnych uzyskuje się po odkręceniu kloszy wykonanych z tworzyw sztucznych.

Reflektory główne, po wymianie w nich żarówek, zawsze wymagają dokonania regulacji świateł. Wytwórca samochodu domaga się dokonywania tego zabiegu w stacji obsługi na odpowiednim przyrządzie (np. Bosch). W tym przypadku prowizoryczne metody ustawiania świateł na ścianie lub drzwiach garażu zawodzą i mogą prowadzić do stwarzania zagrożenia na drodze przez oślepianie innych kierowców. Reflektory świateł drogowych i mijania są wyposażone w śruby do regulacji ustawienia świateł.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Przednie zawieszenie

Obsługa przedniego zawieszenia polega na okresowym sprawdzaniu: — stanu amortyzatorów i ewentualnych ich nieszczelności, — zużycia tłoków amortyzatorów, — stanu tulei gumowych, przegubów i osłon gumowych, — zbieżności kół przednich, w przypadku nieprawidłowej należy regulować (przez skrócenie lub wydłużenie drążków kierowniczych). Kąt pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy są w modelu Fiesta wielkościami nieregulowanymi i ich […]

Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stale dazenie do zwiekszania szybkosci

Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stałe dążenie do zwiększania szybkości. Wpływa to również na zwiększenie sił działających na nawierzchnię. Na podstawie przytoczonych rozważań, można stwierdzić, że nowoczesne projektowanie dróg powinno spełniać następujące warunki: 1) na odcinkach nawierzchni drogowej, na których zwiększa się działanie sił przez istnienie sił dodatkowych (łuki poziome, przechyłki, łuki pionowe wklęsłe, połączenia […]

Prądnica

Prądnica prądu przemiennego (alternator) w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi. Należy dbać jedynie o to, aby pasek klinowy napędzający prądnicę był prawidłowo naciągnięty. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać się w granicach 8…10 mm przy nacisku palcem siłą 40 N. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk prądnicy. Przegląd prądnicy należy rozpocząć od szczotek, szczotkotrzymaczy […]

DevURL
Polecamy rowniez: