Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Jeszcze za mała siła napedowa?

Jedziemy samochodem po poziomej drodze. Silnik lekko i równo pracuje, a samochód rozwija dużą prędkość. Ale nagle przed nami wzniesienie. Samochód jedzie teraz wolniej, mimo że dodajemy „gazu, a nawet zatrzymuje się. Przydałaby się jeszcze większa siła napędowa. Zdawałoby się, że nic prostszego, wystarczy zmienić przełożenie przekładni głównej i zamiast 1 : 5 dać 1 […]

DevURL

Oświetlenie samochodu

W danych technicznych zawarto informacje o żarówkach stosowanych w najważniejszych punktach świetlnych omawianych tu samochodów. Wymieniono tam moce tych żarówek. które mają najistotniejszy wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Każdy kierowca powinien mieć w samochodzie żarówki zapasowe.

Wymiany żarówek w reflektorach przednich i kierunkowskazach dokonuje się od „tyłu, czyli od strony komory silnikowej. Oprawkę pokrytą płaszczem gumowym wyjmuje się wraz z żarówką. Podczas wymiany należy zapamiętać położenie oprawki w reflektorze oraz żarówki w oprawce. Skróci to czas manipulacji i uchroni żarówki przed uszkodzeniem. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Dostęp do żarówek świateł tylnych uzyskuje się po odkręceniu kloszy wykonanych z tworzyw sztucznych.

Reflektory główne, po wymianie w nich żarówek, zawsze wymagają dokonania regulacji świateł. Wytwórca samochodu domaga się dokonywania tego zabiegu w stacji obsługi na odpowiednim przyrządzie (np. Bosch). W tym przypadku prowizoryczne metody ustawiania świateł na ścianie lub drzwiach garażu zawodzą i mogą prowadzić do stwarzania zagrożenia na drodze przez oślepianie innych kierowców. Reflektory świateł drogowych i mijania są wyposażone w śruby do regulacji ustawienia świateł.

Bezpieczniki

W danych technicznych, zamieszczonych na początku książki, zawarto informacje o żarówkach stosowanych w najważniejszych punktach świetlnych omawianych tu samochodów. Wymieniono tam moce tych żarówek. które mają najistotniejszy wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Każdy kierowca powinien mieć w samochodzie żarówki zapasowe.

Wymiany żarówek w reflektorach przednich i kierunkowskazach dokonuje się od „tyłu, czyli od strony komory silnikowej. Oprawkę pokrytą płaszczem gumowym wyjmuje się wraz z żarówką. Podczas wymiany należy zapamiętać położenie oprawki w reflektorze oraz żarówki w oprawce. Skróci to czas manipulacji i uchroni żarówki przed uszkodzeniem.

Dostęp do żarówek świateł tylnych uzyskuje się po odkręceniu kloszy wykonanych z tworzyw sztucznych.

Reflektory główne, po wymianie w nich żarówek, zawsze wymagają dokonania regulacji świateł. Wytwórca samochodu domaga się dokonywania tego zabiegu w stacji obsługi na odpowiednim przyrządzie (np. Bosch). W tym przypadku prowizoryczne metody ustawiania świateł na ścianie lub drzwiach garażu zawodzą i mogą prowadzić do stwarzania zagrożenia na drodze przez oślepianie innych kierowców. Reflektory świateł drogowych i mijania są wyposażone w śruby do regulacji ustawienia świateł.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Przepływ benzyny

Przepływ benzyny jest wymuszony przez pompę benzyny, napędzaną przez wałek rozrządu silnika. Pompa benzyny działa podobnie jak pompa ssąco-tłocząca, mimo że różni się od niej budową. Zamiast tłoka w pompie benzyny znajduje się elastyczna, ruchoma przepona, wykonana z kilku warstw płótna nasyconego tworzywem lub gumą odporną na działanie benzyny. Porównajmy różne ułożenie przepony. Jeżeli przepona […]

Układ kierowniczy

Przekładnia kierownicza/zębatkowa Minimalny promień skrętu/4,76 m (4,63 m n— modele sportowe} Amortyzatory/teleskopowe, hydrauliczne, dwustronnego działania zarówno w przednim, jak i tylnym zawieszeniu. Wyposażenie elektryczne Akumulator/kwasowo-ołowiowy Napięcie znamionowe 12 v Pojemność akumulatora — dla silników o pojemności 1,1 dm3, 1,3 dm3 i 1,6 dm3 współpracujących z mechaniczną skrzynką biegów 38 A. h — dla silników o […]

Obsługa podwozia

Obsługa sprzęgła — identycznie jak w Fieście (automatycznie regulowany skok jałowy pedału). Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w pozostałych modelach. Obsługa wału napędowego — smarowanie przegubów co 40 000 km smarem (55 g każdy). Tylny most Obsługa tylnego mostu sprowadza się do sprawdzenia poziomu oleju po odkręceniu korka przelewowego (rys. 5.3) i ewentualnego uzupełniania […]

DevURL
Polecamy rowniez: