Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Rozrusznik i inne silniki elektryczne

Rozrusznik jest silnikiem elektrycznym, w którym doprowadzona energia elektryczna zostaje zamieniona na energię mechaniczną. Zadaniem rozrusznika jest doprowadzenie wału korbowego silnika do takiej prędkości obrotowej, aby nastąpił rozruch silnika. Rozrusznik umieszczony jest obok obudowy sprzęgła, w pobliżu koła zamachowego walu korbowego. Obok igły magnetycznej kompasu ustawiona jest sztabka żelazna z uzwojeniem. Po doprowadzeniu do uzwojenia […]

DevURL

Podstawowe zespoły

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia.

Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia wraz z płytą podłogową i progami drzwi tworzy sztywną konstrukcję niosącą podwozie.

Niektóre samochody mają odejmowane błotniki i w tym przypadku błotniki nie są elementami konstrukcji  niosącej. W takich samochodach jak np. SKODA 100 lub TRABANT błotniki przykręcone są za pomocą śrub. Natomiast w samochodzie FIAT 126P przednie i tylne błotniki tworzą nierozdzielną całość z samoniosącym nadwoziem. Każdy samochód ma odejmowane pokrywy silnika i bagażnika. [patrz też: dobierz akumulator do auta, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

WAGEN 1300 i in. mają silnik umieszczony w tylnej części nadwozia i napędzane koła tylne.

Samochód osobowy z silnikiem w przedniej części nadwozia, napędzającym bezpośrednio przednie koła samochodu. Podobny układ napędu mają również samochody FIAT 127 oraz ZASTAWA 101. Z powszechnie znanych typów samochodów także samochody SYRENA 105 oraz WARTBURG mają silnik w przedniej części nadwozia, napędzający koła przednie.

Widok zewnętrzny silnika samochodu FIAT 125P. Do korpusu silnika przykręcona jest bezpośrednio obudowa sprzęgła wraz ze skrzynką biegów. Do głowicy silnika przykręcone są rury ssące i wydechowe. Gaźnik połączony jest z filtrem powietrza. Wentylator oraz prądnica napędzane są paskiem klinowym od wału korbowego.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: dobierz akumulator do auta opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności. Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości […]

Wedlug sposobu przechylenie skrzyni ladunkowej, wywrotki dzieli sie

Według sposobu przechylenie skrzyni ładunkowej, wywrotki dzieli się. 1) na wywrotki z samoczynnym przechylaniem, 2) wywrotkarz, przechylaniem skrzyni za pomocą specjalnego urządzenia. W pierwszym przypadku przechylenie skrzyni następuje przez zwolnienie mechanizmu przytrzymującego skrzynię w położeniu poziomym. Przechylenie to następuje pod wpływem ciężaru ładunku, wskutek podparcia skrzyni przegubowo poza środkiem ciężkości. Typowym przykładem samochodów o samoczynnym […]

Ustawianie rozrządu silników VW 1,5 dm3

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. Przesunąć alternator w celu zdjęcia paska klinowego. Zdjąć pasek. Zdjąć blaszaną obudowę przekładni rozrządu. Zluzować śrubę blokującą koło napinające. Koło obrócić na mimośrodzie, do pozycji umożliwiającej założenie paska zębatego na koła przekładni rozrządu. Odkręcić (kluczem do świec) korek wziernika umieszczonego w obudowie sprzęgła (z góry, od strony skrzynki biegów). Obrócić […]

DevURL
Polecamy rowniez: