Artykul dnia:
Układ kierowniczy

Przekładnia kierownicza/zębatkowa Minimalny promień skrętu/4,76 m (4,63 m n— modele sportowe} Amortyzatory/teleskopowe, hydrauliczne, dwustronnego działania zarówno w przednim, jak i tylnym zawieszeniu. Wyposażenie elektryczne Akumulator/kwasowo-ołowiowy Napięcie znamionowe 12 v Pojemność akumulatora — dla silników o pojemności 1,1 dm3, 1,3 dm3 i 1,6 dm3 współpracujących z mechaniczną skrzynką biegów 38 A. h — dla silników o […]

DevURL

Podstawowe zespoły

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia.

Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia wraz z płytą podłogową i progami drzwi tworzy sztywną konstrukcję niosącą podwozie.

Niektóre samochody mają odejmowane błotniki i w tym przypadku błotniki nie są elementami konstrukcji  niosącej. W takich samochodach jak np. SKODA 100 lub TRABANT błotniki przykręcone są za pomocą śrub. Natomiast w samochodzie FIAT 126P przednie i tylne błotniki tworzą nierozdzielną całość z samoniosącym nadwoziem. Każdy samochód ma odejmowane pokrywy silnika i bagażnika. [patrz też: Mimośród, polyporus, odpływ liniowy ]

WAGEN 1300 i in. mają silnik umieszczony w tylnej części nadwozia i napędzane koła tylne.

Samochód osobowy z silnikiem w przedniej części nadwozia, napędzającym bezpośrednio przednie koła samochodu. Podobny układ napędu mają również samochody FIAT 127 oraz ZASTAWA 101. Z powszechnie znanych typów samochodów także samochody SYRENA 105 oraz WARTBURG mają silnik w przedniej części nadwozia, napędzający koła przednie.

Widok zewnętrzny silnika samochodu FIAT 125P. Do korpusu silnika przykręcona jest bezpośrednio obudowa sprzęgła wraz ze skrzynką biegów. Do głowicy silnika przykręcone są rury ssące i wydechowe. Gaźnik połączony jest z filtrem powietrza. Wentylator oraz prądnica napędzane są paskiem klinowym od wału korbowego.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Mimośród odpływ liniowy polyporus

Przeczytaj też:
OBCIAZENIE DRÓG

OBCIĄŻENIE DRÓG . PRZELOTNOŚĆ DROGI I INTENSYWNOŚĆ RUCHU Przelotnością trasy drogowej nazywa się ilość samochodów (ton n brutto), która może przejść przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Przelotność drogi zależy od ilości pasów ruchu drogowego i od przelotności jednego pasa ruchu. Przelotność jednego pasa ruchu jest uzależniona od: a) przelotności odcinków drogi, […]

Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nosnosciach, do przechylania skrzyni sluzy urzadzenie hydrauliczne

Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nośnościach, do przechylania skrzyni służy urządzenie hydrauliczne. Działanie urządzenia polega na tym, że pompa uruchomiona przez silnik samochodu za pośrednictwem skrzynki przekładniowej przepompowuje płyn ze zbiornika do dolnej części cylindra, w którym umieszczony jest tłok z zamocowanym od przodu tłoczyskiem. Wciskany płyn do dolnej części cylindra przesuwa tłok […]

Regulacja gaźnika

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników. Obsługa filtru powietrza Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w […]

DevURL
Polecamy rowniez: