Podstawowe zespoły

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia.

Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia wraz z płytą podłogową i progami drzwi tworzy sztywną konstrukcję niosącą podwozie.

Niektóre samochody mają odejmowane błotniki i w tym przypadku błotniki nie są elementami konstrukcji  niosącej. W takich samochodach jak np. SKODA 100 lub TRABANT błotniki przykręcone są za pomocą śrub. Natomiast w samochodzie FIAT 126P przednie i tylne błotniki tworzą nierozdzielną całość z samoniosącym nadwoziem. Każdy samochód ma odejmowane pokrywy silnika i bagażnika. [patrz też: granulaty tworzyw, szamba ekologiczne, auto szyby ]

WAGEN 1300 i in. mają silnik umieszczony w tylnej części nadwozia i napędzane koła tylne.

Samochód osobowy z silnikiem w przedniej części nadwozia, napędzającym bezpośrednio przednie koła samochodu. Podobny układ napędu mają również samochody FIAT 127 oraz ZASTAWA 101. Z powszechnie znanych typów samochodów także samochody SYRENA 105 oraz WARTBURG mają silnik w przedniej części nadwozia, napędzający koła przednie.

Widok zewnętrzny silnika samochodu FIAT 125P. Do korpusu silnika przykręcona jest bezpośrednio obudowa sprzęgła wraz ze skrzynką biegów. Do głowicy silnika przykręcone są rury ssące i wydechowe. Gaźnik połączony jest z filtrem powietrza. Wentylator oraz prądnica napędzane są paskiem klinowym od wału korbowego.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto szyby granulaty tworzyw szamba ekologiczne

Przeczytaj też:
Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

Sposób postępowania jest następujący: — wyjąć nakrętkę regulacyjną lub linkę sprzęgła z sześciokątnego wgłębienia i dokręcić nakrętkę tak, żeby otrzymaćć żądaną wartość skoku jałowego pedału, — umieścić ponownie nakrętkę lub linkę w zagłębieniu, — nacisnąć kilkakrotnie pedał „do podłogi i ponownie sprawdzić skok jałowy. Obsługa skrzynki biegów Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w poprzednio […]

Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część […]

Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach. Sprawdzenie ustawienia świateł Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach. Materiały eksploatacyjne Paliwa Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, […]

DevURL
Polecamy rowniez: