Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Praktycznie tak sie nie zdarza, gdyz samochód podlegajacy awarii zawsze przed calkowitym zatrzymaniem sie przejedzie jakas godzine droge

Praktycznie tak się nie zdarza, gdyż samochód podlegający awarii zawsze przed całkowitym zatrzymaniem się przejedzie jakąś godzinę drogę. Pomimo teoretycznego obliczenia wzoru na przelotność, biorąc pod uwagę konieczność zachowania jeszcze pewnego odstępu pomiędzy samochodem zatrzymującym się a podległym awarii, wzór ten można uznać za praktycznie wystarczający. Zasadniczym elementem do obliczenia odstępu bezpieczeństwa przy ruchu samochodów […]

DevURL

Podstawowe zespoły

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia.

Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia wraz z płytą podłogową i progami drzwi tworzy sztywną konstrukcję niosącą podwozie.

Niektóre samochody mają odejmowane błotniki i w tym przypadku błotniki nie są elementami konstrukcji  niosącej. W takich samochodach jak np. SKODA 100 lub TRABANT błotniki przykręcone są za pomocą śrub. Natomiast w samochodzie FIAT 126P przednie i tylne błotniki tworzą nierozdzielną całość z samoniosącym nadwoziem. Każdy samochód ma odejmowane pokrywy silnika i bagażnika. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

WAGEN 1300 i in. mają silnik umieszczony w tylnej części nadwozia i napędzane koła tylne.

Samochód osobowy z silnikiem w przedniej części nadwozia, napędzającym bezpośrednio przednie koła samochodu. Podobny układ napędu mają również samochody FIAT 127 oraz ZASTAWA 101. Z powszechnie znanych typów samochodów także samochody SYRENA 105 oraz WARTBURG mają silnik w przedniej części nadwozia, napędzający koła przednie.

Widok zewnętrzny silnika samochodu FIAT 125P. Do korpusu silnika przykręcona jest bezpośrednio obudowa sprzęgła wraz ze skrzynką biegów. Do głowicy silnika przykręcone są rury ssące i wydechowe. Gaźnik połączony jest z filtrem powietrza. Wentylator oraz prądnica napędzane są paskiem klinowym od wału korbowego.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajezdza na baze materialowa, gdzie z silosów jest napelniana materialami skladowymi

W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajeżdża na bazę materiałową, gdzie z silosów jest napełniana materiałami składowymi. Równocześnie zbiornik napełnia się wodą. Napełniona betoniarka przyjeżdża na budowę i w odległości 1,5 + 2,0 kim od miejsca wbudowania masy betonowej doprowadza sie do mieszalnika ustaloną ilość wody, a następnie materiały poddaje się dokładnemu wymieszaniu przez obrót […]

Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stale dazenie do zwiekszania szybkosci

Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stałe dążenie do zwiększania szybkości. Wpływa to również na zwiększenie sił działających na nawierzchnię. Na podstawie przytoczonych rozważań, można stwierdzić, że nowoczesne projektowanie dróg powinno spełniać następujące warunki: 1) na odcinkach nawierzchni drogowej, na których zwiększa się działanie sił przez istnienie sił dodatkowych (łuki poziome, przechyłki, łuki pionowe wklęsłe, połączenia […]

Układ zapłonowy silników V-6

Układ zapłonowy silników V-6/rozdzielacz zapłonu Motorola, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa, świece zapłonowe oraz elektroniczny wzmacniacz modelowy włączony w obwód między cewkę i rozdzielacz Kąt wyprzedzenia zapłonu — gaźnik Solex                              9 0 przed ZZ — wtrysk paliwa                            1 20 przed ZZ — wtrysk paliwa (Szwecja)            1 50 przed ZZ Świece zapłonowe/Motorcraft AGR 22 Odstęp elektrod                            […]

DevURL
Polecamy rowniez: