Artykul dnia:
Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu […]

DevURL

PODZIAL RUCHU NA JEZDNI

PODZIAŁ RUCHU NA JEZDNI . Podziałem ruchu na jezdni jest umieszczenie tego ruchu na nawierzchni drogowej lub też na oddzielnych pasach nawierzchni drogowej tak, aby otrzymać możliwie największą przelotność trasy drogowej lub też możliwie największą szybkość przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa ruchu pojazdów, poruszających się po nawierzchni. W zasadzie regulacja konstrukcyjna ruchu drogowego na jezdni dwupasowej i dwukierunkowej nie jest możliwa bez usunięcia z nawierzchni pewnych typów pojazdów drogowych. Właściwa regulacja ruchu następuje przy stosowaniu jezdni drogowych o szerokości przekraczającej szerokość jednego pasa ruchu lub też przy stosowaniu rozdzielonych jezdni jedno i dwupasowych, przeznaczonych do jednego kierunku ruchu każda. Można stosować dwa rodzaje regulacji ruchu: a) ruch jednokierunkowy na każdym pasie skrajnym, a na pasie środkowym wyprzedzanie pojazdów poruszających się w obu kierunkach nie zapewnia to w należytym s topniu bezpieczeństwa ruchu dla pojazdów szybkich, a więc nie nadaje się do zastosowania na drogach pozamiejskich b) na drogach o większym obciążeniu ruchem w określonych porach doby, np. dojazd do zakładu pracy lub też trasa podmiejska w godzinach porannych, gdy ruch odbywa się przeważnie w jednym kierunku, przeznacza się na ten kierunek dwa pasy ruchu, a na kierunek przeciwny jeden pas. [podobne: mechanizm zwrotniczy, pompy lakiernicze, prasa do makulatury ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: mechanizm zwrotniczy pompy lakiernicze prasa do makulatury

Przeczytaj też:
Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika. Wymiana oleju Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: […]

Nadwozie

Samochody Wołga GAZ-24 mają nadwozie samonośne. całkowicie stalowe. W części przedniej karoserii znajduje się szczątkowa rama podsilnikowa, do której jest zamocowany silnik, przednie zawieszenie i chłodnica. Nadwozie samochodu w procesie produkcyjnym jest poddawane antykorozyjnemu chemicznemu zabiegowi — fosfatyzowaniu, które chroni przed korozją oraz zwiększa przyczepność lakieru. Ponadto podłoga, wewnętrzne powierzchnie błotników, przegroda czołowa, wewnętrzne powierzchnie drzwi, […]

Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca: podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny, — sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach, — odkręcić nakrętkę zabezpieczającą, — przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg, — dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca, — opuścić samochód. Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona […]

DevURL
Polecamy rowniez: