Artykul dnia:
W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajezdza na baze materialowa, gdzie z silosów jest napelniana materialami skladowymi

W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajeżdża na bazę materiałową, gdzie z silosów jest napełniana materiałami składowymi. Równocześnie zbiornik napełnia się wodą. Napełniona betoniarka przyjeżdża na budowę i w odległości 1,5 + 2,0 kim od miejsca wbudowania masy betonowej doprowadza sie do mieszalnika ustaloną ilość wody, a następnie materiały poddaje się dokładnemu wymieszaniu przez obrót […]

DevURL

Pompa wtryskowa silnika wysokoprężnego

W myśl zaleceń wytwórcy, podobnie jak miało to miejsce w odniesieniu do gaźników, wszelkie czynności obsługowe i regulacyjne przy pompie wtryskowej powinien wykonywać wyłącznie dobrze wykwalifikowany pracownik stacji obsługi samochodów.

Urządzenia podlegające regulacji są umieszczone na wierzchu pokrywy pompy. Są to zderzaki prędkości obrotowej biegu jałowego silnika oraz maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Również na pokrywie znajduje się końcówka cięgła pedału przyspieszenia wraz ze śrubą regulacji cięgła. Zakres działań użytkownika powinien więc ograniczyć się do smarowania elementów dźwigni i cięgieł oraz usuwania luzów, występujących z czasem na cięgle pedału przyspieszenia.

Układ chłodzenia

Wszystkie silniki samochodów VW omawianych w niniejszym rozdziale są chłodzone cieczą. Układ chłodzenia składa się z aluminiowej chłodnicy połączonej ze zbiornikiem wyrównawczym, wentylatora uruchamianego elektrycznie, pompy wody i termostatu.

Jeżeli układ chłodzenia jest napełniony cieczą VW GIO lub inną wysokiej jakości cieczą chłodzącą, to użytkownik ma do wykonania jedna tylko czynność obsługową: uzupełnianie cieczy. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Dzięki mimośrodowemu osadzeniu wirnika pompy w obudowie, ta ostatnia może spełniać rolę napinacza paska zębatego. Nieco inaczej jest napędzana pompa silnika VW I ,5 dm3. Źródłem napędu jest koło pasowe paska klinowego. Pompa jest zespolona w jednej obudowie z termostatem.

Zbiorniki wykonane z tworzywa sztucznego umożliwiają częste i łatwe kontrolowanie poziomu cieczy. Jeżeli poziom jest za niski, to należy przez otwór zakręcany korkiem dolać płynu tyle, żeby jego poziom znalazł się pomiędzy kreskami „min” i „max” wytłoczonymi na ściance zbiornika. Stosuje się również innego rodzaju zbiornik, wbudowany do chłodnicy. W tym zbiorniku kontroli poziomu cieczy dokonuje się za pomocą miarki.

Użytkownika pojazdu przestrzegamy przed popełnianiem najczęściej spotykanych błędów brzemiennych w skutki: Pierwszy z nich. Nie należy dopuszczać do zamarznięcia wody lub płynu chłodzącego w układzie oraz uzupełniać inną cieczą, niż znajdująca się w układzie (może to spowodować wytworzenie się związków sprzyjających silnej korozji metalu lub zwarzenie się mieszaniny).

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Układ hamulowy

Szczęki hamulca można „podejrzeć” przez zakręcane korkami wzierniki umieszczone w tarczy hamulca przymocowanej trwale do elementu zawieszenia. Stosownie do rodzaju nakładek nitowanych lub naprasowanych i ich dopuszczalnej grubości minimalnej, można ocenić wstępnie ich zużycie. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ] Hamulce bębnowe po dłuższym ich użytkowaniu muszą być wyregulowane. Sposób regulacji, mający na celu ustawienie […]

Budowa samochodu

Za kołem kierownicy umieszczony jest zespół wskaźników. Jest w nim zwykle szybkościomierz, licznik kilometrów, wskaźnik temperatury wody chłodzącej silnik, wskaźnik poziomu paliwa oraz różne kolorowe lampki sygnalizacyjne, informujące o stanie lub działaniu różnych urządzeń zarówno silnika, jak i elementów sterowania, np. o zbyt niskim ciśnieniu oleju (czerwone światełko), o zaciągniętym hamulcu ręcznym (żółte światełko). Pod […]

Nadwozie

Samochody Wołga GAZ-24 mają nadwozie samonośne. całkowicie stalowe. W części przedniej karoserii znajduje się szczątkowa rama podsilnikowa, do której jest zamocowany silnik, przednie zawieszenie i chłodnica. Nadwozie samochodu w procesie produkcyjnym jest poddawane antykorozyjnemu chemicznemu zabiegowi — fosfatyzowaniu, które chroni przed korozją oraz zwiększa przyczepność lakieru. Ponadto podłoga, wewnętrzne powierzchnie błotników, przegroda czołowa, wewnętrzne powierzchnie drzwi, […]

DevURL