Artykul dnia:
Przeciazenie nawierzchni podczas ruchu na luku pionowym

Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym.Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym następuje dla łuków pionowych wklęsłych wskutek występowania siły odśrodkowej, działającej w kierunku promienia łuku i skierowanej z góry na dół. Przeciążenie tego rodzaju istnieje na każdej nawierzchni, nawet na nawierzchni w dobrym stanie. Wywołuje je istnienie fal powstających przy wykonaniu nawierzchni (wałowanie). […]

DevURL

Pompa wtryskowa silnika wysokoprężnego

W myśl zaleceń wytwórcy, podobnie jak miało to miejsce w odniesieniu do gaźników, wszelkie czynności obsługowe i regulacyjne przy pompie wtryskowej powinien wykonywać wyłącznie dobrze wykwalifikowany pracownik stacji obsługi samochodów.

Urządzenia podlegające regulacji są umieszczone na wierzchu pokrywy pompy. Są to zderzaki prędkości obrotowej biegu jałowego silnika oraz maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Również na pokrywie znajduje się końcówka cięgła pedału przyspieszenia wraz ze śrubą regulacji cięgła. Zakres działań użytkownika powinien więc ograniczyć się do smarowania elementów dźwigni i cięgieł oraz usuwania luzów, występujących z czasem na cięgle pedału przyspieszenia.

Układ chłodzenia

Wszystkie silniki samochodów VW omawianych w niniejszym rozdziale są chłodzone cieczą. Układ chłodzenia składa się z aluminiowej chłodnicy połączonej ze zbiornikiem wyrównawczym, wentylatora uruchamianego elektrycznie, pompy wody i termostatu.

Jeżeli układ chłodzenia jest napełniony cieczą VW GIO lub inną wysokiej jakości cieczą chłodzącą, to użytkownik ma do wykonania jedna tylko czynność obsługową: uzupełnianie cieczy. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, inchcape bmw ]

Dzięki mimośrodowemu osadzeniu wirnika pompy w obudowie, ta ostatnia może spełniać rolę napinacza paska zębatego. Nieco inaczej jest napędzana pompa silnika VW I ,5 dm3. Źródłem napędu jest koło pasowe paska klinowego. Pompa jest zespolona w jednej obudowie z termostatem.

Zbiorniki wykonane z tworzywa sztucznego umożliwiają częste i łatwe kontrolowanie poziomu cieczy. Jeżeli poziom jest za niski, to należy przez otwór zakręcany korkiem dolać płynu tyle, żeby jego poziom znalazł się pomiędzy kreskami „min” i „max” wytłoczonymi na ściance zbiornika. Stosuje się również innego rodzaju zbiornik, wbudowany do chłodnicy. W tym zbiorniku kontroli poziomu cieczy dokonuje się za pomocą miarki.

Użytkownika pojazdu przestrzegamy przed popełnianiem najczęściej spotykanych błędów brzemiennych w skutki: Pierwszy z nich. Nie należy dopuszczać do zamarznięcia wody lub płynu chłodzącego w układzie oraz uzupełniać inną cieczą, niż znajdująca się w układzie (może to spowodować wytworzenie się związków sprzyjających silnej korozji metalu lub zwarzenie się mieszaniny).

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań inchcape bmw otomoto żory

Przeczytaj też:
Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności. Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości […]

Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło […]

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów ogranicza się do kontroli jej działania, sprawdzania, czy nie ma przecieków oraz sprawdzania i ewentualnego uzupełniania oleju. Poziom oleju powinien być sprawdzany na samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu, po odczekaniu pewnej chwili po wjeździe na stanowisko (rozgrzany olej ma tendencję do spieniania). Poziom oleju jest sprawdzany za pomocą otworu przelewowego po […]

DevURL