Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Ustawianie rozrządu silnika

W każdym czterosuwowym silniku, prawidłowe ustawienie rozrządu polega na połączeniu ze sobą (np. zębatym paskiem gumowym) koła zębatego osadzonego na wale korbowym silnika z odpowiednio uștawionym kołem zębatym osadzonym na wałku rozrządu. Niekiedy, poza wymienionymi dwoma kołami, w skład przekładni rozrządu wchodzi jeszcze trzecie koło zębate — koło osadzone na wałku przekazującym napęd na aparat […]

DevURL

Pompa wtryskowa silnika wysokoprężnego

W myśl zaleceń wytwórcy, podobnie jak miało to miejsce w odniesieniu do gaźników, wszelkie czynności obsługowe i regulacyjne przy pompie wtryskowej powinien wykonywać wyłącznie dobrze wykwalifikowany pracownik stacji obsługi samochodów.

Urządzenia podlegające regulacji są umieszczone na wierzchu pokrywy pompy. Są to zderzaki prędkości obrotowej biegu jałowego silnika oraz maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Również na pokrywie znajduje się końcówka cięgła pedału przyspieszenia wraz ze śrubą regulacji cięgła. Zakres działań użytkownika powinien więc ograniczyć się do smarowania elementów dźwigni i cięgieł oraz usuwania luzów, występujących z czasem na cięgle pedału przyspieszenia.

Układ chłodzenia

Wszystkie silniki samochodów VW omawianych w niniejszym rozdziale są chłodzone cieczą. Układ chłodzenia składa się z aluminiowej chłodnicy połączonej ze zbiornikiem wyrównawczym, wentylatora uruchamianego elektrycznie, pompy wody i termostatu.

Jeżeli układ chłodzenia jest napełniony cieczą VW GIO lub inną wysokiej jakości cieczą chłodzącą, to użytkownik ma do wykonania jedna tylko czynność obsługową: uzupełnianie cieczy. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Dzięki mimośrodowemu osadzeniu wirnika pompy w obudowie, ta ostatnia może spełniać rolę napinacza paska zębatego. Nieco inaczej jest napędzana pompa silnika VW I ,5 dm3. Źródłem napędu jest koło pasowe paska klinowego. Pompa jest zespolona w jednej obudowie z termostatem.

Zbiorniki wykonane z tworzywa sztucznego umożliwiają częste i łatwe kontrolowanie poziomu cieczy. Jeżeli poziom jest za niski, to należy przez otwór zakręcany korkiem dolać płynu tyle, żeby jego poziom znalazł się pomiędzy kreskami „min” i „max” wytłoczonymi na ściance zbiornika. Stosuje się również innego rodzaju zbiornik, wbudowany do chłodnicy. W tym zbiorniku kontroli poziomu cieczy dokonuje się za pomocą miarki.

Użytkownika pojazdu przestrzegamy przed popełnianiem najczęściej spotykanych błędów brzemiennych w skutki: Pierwszy z nich. Nie należy dopuszczać do zamarznięcia wody lub płynu chłodzącego w układzie oraz uzupełniać inną cieczą, niż znajdująca się w układzie (może to spowodować wytworzenie się związków sprzyjających silnej korozji metalu lub zwarzenie się mieszaniny).

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Sprzęgło

W czasie eksploatacji pojazdu należy okresowo przeprowadzać regulację ruchu jałowego pedału sprzęgła, która jest jedyną czynnością obsługowa układu sprzęgłowego. Luz pedału sprzęgła wynosi 1 5 mm dla wszystkich omawianych tu typów sprzęgieł. W samochodzie VW Polo regulacji dokonuje się przez pokręcanie nakrętki specjalnej. W samochodzie VW Golf regulacja wymaga poluzowania nakrętki kontrującej, przeprowadzenia regulacji przez […]

Praktycznie tak sie nie zdarza, gdyz samochód podlegajacy awarii zawsze przed calkowitym zatrzymaniem sie przejedzie jakas godzine droge

Praktycznie tak się nie zdarza, gdyż samochód podlegający awarii zawsze przed całkowitym zatrzymaniem się przejedzie jakąś godzinę drogę. Pomimo teoretycznego obliczenia wzoru na przelotność, biorąc pod uwagę konieczność zachowania jeszcze pewnego odstępu pomiędzy samochodem zatrzymującym się a podległym awarii, wzór ten można uznać za praktycznie wystarczający. Zasadniczym elementem do obliczenia odstępu bezpieczeństwa przy ruchu samochodów […]

Skrzynka biegów

W skrzynce biegów włączona jest największa przekładnia (koła zębate) i samochód ma na kołach napędzanych największą siłę napędową. Ten pierwszy bieg włącza się podczas pokonywania dużych oporów jazdy, np. w czasie ruszania z miejsca, w czasie jazdy pod górę, na drodze piaszczystej itp. Zwiększa on również siłę napędową, lecz w stopniu mniejszym (koła zębate) niż […]

DevURL
Polecamy rowniez: