Poniewaz skrzyzowania drogowe sa powazna przeszkoda w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniaja sie do zmniejszenia przelotnosci trasy drogowej
Ponieważ skrzyżowania drogowe są poważną przeszkodą w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniają się do zmniejszenia przelotności trasy drogowej, ważny jest sposób ustalania przelotności na odcinkach między skrzyżowaniami i wpływ na przelotność czasu zatrzymywania się na skrzyżowaniu. Przelotność w samochodach na godzinę, obserwowana między skrzyżowaniami, zależy w wysokim stopniu od odległości skrzyżowań i od czasu zatrzymania się na skrzyżowaniu. Różnica czasu postoju na skrzyżowaniu, od 60 do 30 sekund daje już poważne różnice w przelotności trasy. Dla odległości między skrzyżowaniami D = = 1400 m, przy tk = 60 sek, Namax = około 1000 samochodów na godzinę przy szybkości 8,5 m/sek = 30,6 km/godz. Dla tej samej odległości przy czasie zatrzymania się, na skrzyżowaniu tk = 30 sek, Ndmax = 1170 samochodów na godzinę przy szybkości 11,5 m/sek = 41,4 km/godz. Stąd wniosek, że dla tras dalekobieżnych, przeznaczonych do ruchu szybkie go i wymagających utrzymania odpowiedniej przelotności, należy jak najrzadziej projektować skrzyżowania drogowe, zwłaszcza o intensywnym ruchu poprzecznym. [podobne: autokomis cigacice, bemo motors poznań, big autohandel ]
Tags: autokomis cigacice, bemo motors poznań, big autohandel