Artykul dnia:
Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach. Sprawdzenie ustawienia świateł Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach. Materiały eksploatacyjne Paliwa Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, […]

DevURL

Posts Tagged ‘bemo motors poznań’

Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

piątek, Wrzesień 13th, 2019

(więcej…)

Ustawienie rozrządu silnika VW — Diesel 1,5 dm3

czwartek, Wrzesień 12th, 2019

Silnik wysokoprężny, np. silnik VW Diesel, jest jednostką znacznie bardziej skomplikowaną od silnika gaźnikowego. Od obsługującego takie silniki wymaga się dobrej znajomości ich konstrukcji oraz konstrukcji ich osprzętu. Do obsługi i napraw są niezbędne liczne specjalne narzędzia. Poważniejsze zabiegi obsługowe i naprawcze silnika VW Diesel powinny wiec bezwzględnie być wykonywane w stacji obsługi — najlepiej autoryzowanej przez firmę Volkswagen.

Zakładając, że czytelnik zastosuje się do tej rady, nie podano dokładnego wykazu czynności związanych z ustawianiem rozrządu. (więcej…)

Ustawianie rozrządu silników VW 1,5 dm3

czwartek, Wrzesień 12th, 2019

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. Przesunąć alternator w celu zdjęcia paska klinowego. Zdjąć pasek.

Zdjąć blaszaną obudowę przekładni rozrządu.

Zluzować śrubę blokującą koło napinające. Koło obrócić na mimośrodzie, do pozycji umożliwiającej założenie paska zębatego na koła przekładni rozrządu.

Odkręcić (kluczem do świec) korek wziernika umieszczonego w obudowie sprzęgła (z góry, od strony skrzynki biegów). Obrócić wał korbowy silnika tak, żeby we wzierniku, naprzeciwko znaku, ustawić literę O wybitą na wieńcu koła zamachowego. (więcej…)

Ustawianie rozrządu silnika

czwartek, Wrzesień 12th, 2019

W każdym czterosuwowym silniku, prawidłowe ustawienie rozrządu polega na połączeniu ze sobą (np. zębatym paskiem gumowym) koła zębatego osadzonego na wale korbowym silnika z odpowiednio uștawionym kołem zębatym osadzonym na wałku rozrządu.

Niekiedy, poza wymienionymi dwoma kołami, w skład przekładni rozrządu wchodzi jeszcze trzecie koło zębate — koło osadzone na wałku przekazującym napęd na aparat zapłonowy.

Połączenie kół, musi zapewniać ściśle określone położenie wzajemne wału korbowego i wałka rozrządu, niezmiennie aż do chwili demontażu lub awarii układu rozrządu. Ustalenie właściwych położeń kół ułatwiono przez umieszczenie na korpusie silnika lub na kołach specjalnych znaków.

Uwaga. Uruchomienie silnika, gdy koła rozrządu są ustawione niewłaściwie, może spowodować bardzo poważne uszkodzenie silnika. Po połączeniu kół paskiem zębatym, całego układu nie wolno uruchamiać inaczej, niż przez pokręcanie wałem korbowym silnika (pod groźbą zerwania paska zębatego). [przypisy: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Ustawianie rozrządu silników VW 0,9 dm3 i 1,1 dm3

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. (więcej…)

Smarowanie silnika

czwartek, Wrzesień 12th, 2019

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru należy ilość wlewanego oleju zwiększyć 0 0,5 dm3.)

Przebieg zmiany oleju w silniku

Bezpośrednio po zagrzaniu silnika (najlepiej po dłuższej jeździe) należy, na odpowiednim stanowisku do zmiany oleju w silniku, otworzyć korek wlewu oleju, wyjąć miarkę oleju, po czym okręcić korek spustowy i pozwolić ścieknąć zużytemu olejowi do podstawionego zbiornika. Następnie specjalnym kluczem odkręcić filtr oleju. (więcej…)

Regulacja luzu zaworów

czwartek, Wrzesień 12th, 2019

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm.

W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano inny układ zaworowy. Różni się on od poprzedniego układu przede wszystkim zastosowaniem popychacza szklankowego zamiast dźwigni zaworowej. (więcej…)

Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

środa, Wrzesień 11th, 2019

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności.

Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości poprzecznego drążka kierowniczego. W tym celu należy najpierw zluzować nakrętkę (pod łbem śruby mimośrodowej) oraz drugą podobną nakrętkę na drugim końcu drążka.

Uwaga. (więcej…)

Sprzęgło

środa, Wrzesień 11th, 2019

W czasie eksploatacji pojazdu należy okresowo przeprowadzać regulację ruchu jałowego pedału sprzęgła, która jest jedyną czynnością obsługowa układu sprzęgłowego. Luz pedału sprzęgła wynosi 1 5 mm dla wszystkich omawianych tu typów sprzęgieł.

W samochodzie VW Polo regulacji dokonuje się przez pokręcanie nakrętki specjalnej. W samochodzie VW Golf regulacja wymaga poluzowania nakrętki kontrującej, przeprowadzenia regulacji przez pokręcanie nagwintowaną tuleją i zablokowania tulei nakrętką kontrującą.

Podobnie przebiega regulacja mechanizmu sprzęgła w samochodach z silnikiem VW I ;5 dm3 (VW Scirocco, VW Golf—Diesel). Łatwy dostęp do nakrętek regulacyjnych ułatwia czynności obsługowe. Ustalenie potrzeby przeprowadzenia korekty luzu pedału sprzęgła jest dla kierowcy wyczuwalne. (więcej…)

Pompa wtryskowa silnika wysokoprężnego

środa, Wrzesień 11th, 2019

W myśl zaleceń wytwórcy, podobnie jak miało to miejsce w odniesieniu do gaźników, wszelkie czynności obsługowe i regulacyjne przy pompie wtryskowej powinien wykonywać wyłącznie dobrze wykwalifikowany pracownik stacji obsługi samochodów.

Urządzenia podlegające regulacji są umieszczone na wierzchu pokrywy pompy. Są to zderzaki prędkości obrotowej biegu jałowego silnika oraz maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Również na pokrywie znajduje się końcówka cięgła pedału przyspieszenia wraz ze śrubą regulacji cięgła. Zakres działań użytkownika powinien więc ograniczyć się do smarowania elementów dźwigni i cięgieł oraz usuwania luzów, występujących z czasem na cięgle pedału przyspieszenia.

Układ chłodzenia

Wszystkie silniki samochodów VW omawianych w niniejszym rozdziale są chłodzone cieczą. Układ chłodzenia składa się z aluminiowej chłodnicy połączonej ze zbiornikiem wyrównawczym, wentylatora uruchamianego elektrycznie, pompy wody i termostatu.

Jeżeli układ chłodzenia jest napełniony cieczą VW GIO lub inną wysokiej jakości cieczą chłodzącą, to użytkownik ma do wykonania jedna tylko czynność obsługową: uzupełnianie cieczy. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Dzięki mimośrodowemu osadzeniu wirnika pompy w obudowie, ta ostatnia może spełniać rolę napinacza paska zębatego. (więcej…)

Filtry powietrza

środa, Wrzesień 11th, 2019

W samochodach VW znalazły zastosowanie różne typy filtrów powietrza. Wszystkie te filtry łączą wspólne cechy: są to filtry suche z wymiennym wkładem. Czynności obsługowe ze strony użytkownika ograniczają się do wymiany wkładu filtrującego, po określonym przebiegu lub tylko oczyszczeniu tego wkładu, dokładnego oczyszczenia obudowy filtru i przewodów ssawnych, przy okazji wymiany wkładu oraz przestawienia rury ssawnej (jeżeli filtr tego wymaga) w pozycję stosowną do pory roku. Przestawienia do warunków zima — lato wymaga tylko filtr skrzynkowy, który dokonuje odpowiedniej regulacji automatycznie za pośrednictwem termostatu, a filtr silnika wysokoprężnego (może pracować bez jakichkolwiek regulacji. Czyszczenia wkładów filtrów dokonuje się w sposób następujący: po wyjęciu wkładu z obudowy filtru, ostukuje się go o twardy przedmiot (w celu usunięcia największych i najcięższych zanieczyszczeń), a następnie przedmuchuje się silnym strumieniem sprężonego powietrza. (więcej…)

Przeczytaj też:
O gaźniku, który gazu nie wytwarza

Z jednej strony gaźnik połączony jest z rurą ssącą silnika, z drugiej z filtrem powietrza. Filtr powietrza oczyszcza zasysane do gaźnika powietrze, zatrzymując pył i kurz. Ukośna rurka, zwana rozpylaczem, połączona jest z komorą pływakową. Poziom benzyny w tej komorze oraz w rozpylaczu utrzymywany jest stale na takiej samej wysokości, za pomocą metalowego pływaka. Utrzymuje […]

Termostat

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy. Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą […]

Układ hamulowy

Szczęki hamulca można „podejrzeć” przez zakręcane korkami wzierniki umieszczone w tarczy hamulca przymocowanej trwale do elementu zawieszenia. Stosownie do rodzaju nakładek nitowanych lub naprasowanych i ich dopuszczalnej grubości minimalnej, można ocenić wstępnie ich zużycie. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ] Hamulce bębnowe po dłuższym ich użytkowaniu muszą być wyregulowane. Sposób regulacji, mający na celu ustawienie […]

DevURL
Polecamy rowniez: