Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Termostat

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy. Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą […]

DevURL

Posts Tagged ‘big autohandel’

Termostat

czwartek, Wrzesień 5th, 2019

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy.

Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą przepływ powietrza chłodzącego.

W samochodzie FIAT 126P nagrzane bezpośrednio przez silnik powietrze kierowane jest do wnętrza nadwozia. Powietrze zassane przez boczne otwory w nadwoziu, przepływa w dwóch kierunkach. (więcej…)

Układ napędowy

środa, Wrzesień 4th, 2019

Zaletą układu jest racjonalne wykorzystanie przestrzeni pod pokrywą silnika przy równoczesnym łatwym dostępie do elementów wymagających obsługi.

Jak zwiększyć moc silnika?

Niestety takiego urządzenia, które zwiększałoby moc silnika bez wprowadzania w nim zmian konstrukcyjnych, nie udało się zbudować. Jeżeli nie możemy zwiększyć mocy, to spróbujmy zwiększyć siłę napędową na kołach.

Wyjaśnimy taką możliwość na następującym przykładzie. Pomagając przy budowie szkoły, chłopiec pragnie przesunąć ciężki 100 kilogramowy blok budowlany. Ale „moc” chłopca, to znaczy jego zdolność uniesienia ciężaru rękoma, wynosi tylko 30 kilogramów.

Nie rezygnując z pracy, chłopiec posłużył się dźwignią, o której dowiedział się na lekcji fizyki. W tym celu długą listwę podparł w pobliżu ciężkiego bloku i naciskając na dłuższy odcinek listwy łatwo uniósł go i przesunął. (więcej…)

Jak silnik ciągnie samochód

środa, Wrzesień 4th, 2019

Źródłem napędu samochodu jest silnik. Obroty wału korbowego silnika nie są bezpośrednio przekazywane na koła. Między wałem korbowym silnika a osią koła napędzanego jest jeszcze kilka pośrednich urządzeń i mechanizmów. Napęd z silnika przechodzi najpierw na sprzęgło, dalej na wał napędowy i skrzynkę biegów, przekładnię główną i na osie kół napędzanych. Wymienione urządzenia mogą być różnie rozmieszczone.

Najczęściej, zwłaszcza w większych samochodach, silnik umieszczony jest w przedniej części nadwozia, a napędzane są koła tylne. (więcej…)

W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajezdza na baze materialowa, gdzie z silosów jest napelniana materialami skladowymi

niedziela, Wrzesień 1st, 2019

W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajeżdża na bazę materiałową, gdzie z silosów jest napełniana materiałami składowymi. Równocześnie zbiornik napełnia się wodą. Napełniona betoniarka przyjeżdża na budowę i w odległości 1,5 + 2,0 kim od miejsca wbudowania masy betonowej doprowadza sie do mieszalnika ustaloną ilość wody, a następnie materiały poddaje się dokładnemu wymieszaniu przez obrót mieszalnika. Po przybyciu na miejsce budowy otwiera się zamknięcie w tyle mieszalnika i ustawia się rynnę rozładunkową, a następnie powoduje się obracanie mieszalnika w kierunku przeciwnym do obrotów mieszania, wskutek czego masa betonowa spada do rynny, która odprowadza masę na miejsce ułożenia. Rynna powinna być nachylona pod kątem od 40 do 55° i obracać się w płaszczyźnie poziomej o kąt zbliżony do 180°. (więcej…)

Odstep czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przyblizeniu 1 sekunde, chociaz ostatnio przyjmuje sie, ze praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy

niedziela, Wrzesień 1st, 2019

Odstęp czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przybliżeniu 1 sekundę, chociaż ostatnio przyjmuje się, że praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy. Przez intensywność ruchu na drodze rozumiemy ilość samochodów (ton brutto), która przechodzi przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Wzór na maksymalną intensywność ruchu drogowego: Nr = Nd G godz gdzie G jest ciężarem samochodu brutto. Podane rozważania odnoszą się do samochodów typowych, przyjętych dla danej drogi. Wszystkie inne samochody należy sprowadzać do samochodu typowego przez zastosowanie odpowiednich współczynników. (więcej…)

Praktycznie tak sie nie zdarza, gdyz samochód podlegajacy awarii zawsze przed calkowitym zatrzymaniem sie przejedzie jakas godzine droge

niedziela, Wrzesień 1st, 2019

Praktycznie tak się nie zdarza, gdyż samochód podlegający awarii zawsze przed całkowitym zatrzymaniem się przejedzie jakąś godzinę drogę. Pomimo teoretycznego obliczenia wzoru na przelotność, biorąc pod uwagę konieczność zachowania jeszcze pewnego odstępu pomiędzy samochodem zatrzymującym się a podległym awarii, wzór ten można uznać za praktycznie wystarczający. Zasadniczym elementem do obliczenia odstępu bezpieczeństwa przy ruchu samochodów jest droga hamowania. Krzywa teoretycznej przelotu samochodu, tj. droga, na której samochód na długości drogi zostanie całkowicie unieruchomiony bez zablokowania kół. (więcej…)

Poniewaz skrzyzowania drogowe sa powazna przeszkoda w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniaja sie do zmniejszenia przelotnosci trasy drogowej

niedziela, Wrzesień 1st, 2019

Ponieważ skrzyżowania drogowe są poważną przeszkodą w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniają się do zmniejszenia przelotności trasy drogowej, ważny jest sposób ustalania przelotności na odcinkach między skrzyżowaniami i wpływ na przelotność czasu zatrzymywania się na skrzyżowaniu. Przelotność w samochodach na godzinę, obserwowana między skrzyżowaniami, zależy w wysokim stopniu od odległości skrzyżowań i od czasu zatrzymania się na skrzyżowaniu. Różnica czasu postoju na skrzyżowaniu, od 60 do 30 sekund daje już poważne różnice w przelotności trasy. Dla odległości między skrzyżowaniami D = = 1400 m, przy tk = 60 sek, Namax = około 1000 samochodów na godzinę przy szybkości 8,5 m/sek = 30,6 km/godz. Dla tej samej odległości przy czasie zatrzymania się, na skrzyżowaniu tk = 30 sek, Ndmax = 1170 samochodów na godzinę przy szybkości 11,5 m/sek = 41,4 km/godz. (więcej…)

Przeczytaj też:
WPLYW OBCIAZENIA NA POSZCZEGÓLNE CZESCI NAWIERZCHNI

WPŁYW OBCIĄŻENIA NA POSZCZEGÓLNE CZĘŚCI NAWIERZCHNI . Wielkości współczynnika tarcia posuwistego (współczynnika przyczepności) dla pojazdów samochodowych, poruszających się po nawierzchni drogi, wahają się w granicach 0,8 – 0,1, przy czym wielkość 0,1 odnosi się do nawierzchni pokrytych topniejącym lodem. Współczynnik tarcia posuwistego wpływa na kształtowanie się sił tarcia (stycznych do nawierzchni), działających na nawierzchnie jako […]

Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

Mechanizm sterujący skrzynią biegów

Urządzeniem umożliwiającym łagodne przyspieszanie podczas ruszania z miejsca jest sprzęgło. Spełnia ono jeszcze drugie ważne zadanie: umożliwia rozłączenie silnika od skrzynki biegów podczas zmiany biegów, czyli sprzęga (lub rozłącza) silnik z układem napędowym.Do wału korbowego silnika przymocowane jest ciężkie kolo zamachowe. Tarcza tego kola jest jednocześnie jedną z tarcz sprzęgła. Równolegle do płaszczyzny tarczy ustawiona […]

DevURL
Polecamy rowniez: