Partnerzy serwisu:
przeprowadzki w Gdańsku - http://www.elektron-trans.pl

Artykul dnia:
Ogumienie

We własnym dobrze pojętym interesie, każdy użytkownik samochodu powinien dość często (a przed dłuższym wyjazdem — zawsze) kontrolować zewnętrzny stan ogumienia, zwłaszcza kół kierowanych. W samochodach VW koła kierowane są jednocześnie kotami napędzanymi, a to oznacza że zużywają się prędzej od kół tylnych. Stąd wynika zasada, propagowana przez wytwórcę, wymiany kół, gdy tylko dostrzeże się […]

DevURL

Posts Tagged ‘darcar’

Schemat obsługi

czwartek, Luty 21st, 2019

(więcej…)

Układ zapłonowy silników V-6

czwartek, Luty 21st, 2019

(więcej…)

Obsługa układu kierowniczego

czwartek, Luty 21st, 2019

(więcej…)

Obsługa układu hamulcowego

czwartek, Luty 21st, 2019

(więcej…)

Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

czwartek, Luty 21st, 2019

(więcej…)

Ciecz chłodząca

środa, Luty 20th, 2019

W samochodach VW układ chłodzenia jest napełniony mieszaniną wody i cieczy chłodzącej VW Gl O, sporządzonej na bazie glikolu. Mieszanina chłodząca wykazuje własności antykorozyjne oraz zapobiega osadzaniu się w układzie chłodzenia związków wapnia.

W Polsce dostępną cieczą chłodzącą jest płyn Borygo.

Uwaga. Cieczy chłodzących wytwarzanych przez różnych producentów nie wolno mieszać.

Przeglądy i obsługi okresowe

Uwaga. Część dotyczącą obsługi samochodów Golf i Scirocco omówiono i zilustrowano na przykładzie modeli z lat 1974—78, posiadających silniki typów FA, FH lub FD. Przy korzystaniu z niej należy więc zwrócić uwagę na ewentualne różnice w budowie, wartościach parametrów i danych technicznych różnych typów silników.

Jest to forma sprawdzania prawidłowości przygotowania samochodu do eksploatacji przez fabrykę. (więcej…)

Obsługa wyposażenia elektrycznego

środa, Luty 20th, 2019

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach.

Sprawdzenie ustawienia świateł

Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach.

Materiały eksploatacyjne

Paliwa

Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, niż LO 91 (wyznaczonej metodą badawczą). Na terenie Polski należy więc używać benzyny LO 94 lub mieszanki benzyn: ok. 90% benzyny LO 94 i ok. 10% benzyny LO 78. Paliwo zalecane do silnika wysokoprężnego (Diesel) nie może wykazywać mniejszej liczby cetanowej niż LC 45. (więcej…)

Obsługa podwozia

środa, Luty 20th, 2019

Obsługa sprzęgła — identycznie jak w Fieście (automatycznie regulowany skok jałowy pedału). Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w pozostałych modelach.

Obsługa wału napędowego — smarowanie przegubów co 40 000 km smarem (55 g każdy).

Tylny most

Obsługa tylnego mostu sprowadza się do sprawdzenia poziomu oleju po odkręceniu korka przelewowego (rys. 5.3) i ewentualnego uzupełniania olejem SAE 90 Hypoid. [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Zawieszenie tylne

Obsługa tylnego zawieszenia polega na kontroli stanu połączeń i stanu elemetów zawieszania, w tym szczelności amortyzatorów. Ponadto należy sprawdzać zbieżność i kąt pochylenia kół. Tylko zbieżność jest wielkością regulowaną — za pomocą mimośrodowych śrub.

Zawieszenie przednie

Sprawdzanie przedniego zawieszenia obejmuje:

— sprawdzenie szczelności amortyzatorów.

— sprawdzenie stanu przegubów kulowych, osłon gumowych drążków kierowniczych oraz drążka stabilizatora,

— regulacje luzu łożysk kół,

— sprawdzenie geometrii przedniego zawieszenia, kąty pochylenia koła oraz wyprzedzenia sworznia

zwrotnicy są wielkościami nieregulowanymi, niewłaściwa wartość któregokolwiek z tych katów świadczy o zużyciu lub uszkodzeniu mechanicznym elementu zawieszenia,

— sprawdzenie i ewentualna regulacja zbieżności kół przednich.

Regulacja zbieżności kół przednich:

— poluzować nakrętki drążków kierowniczych i zaciski na wewnętrznych końcówkach drążków, — zbieżność jest regulowana przez zmianę długości drążków kierowniczych,

— po ustawieniu zbieżności dokręcić nakrętki kontrujace oraz zacisnąć opaski na końcówkach wewnętrznych.

Pomiar kątów kół oraz zbieżności jest możliwy jedynie przy użyciu urządzeń specjalistycznych. (więcej…)

Spraedzanie poziomu oleju

środa, Luty 20th, 2019

(więcej…)

WPLYW OBCIAZENIA NA POSZCZEGÓLNE CZESCI NAWIERZCHNI

czwartek, Luty 7th, 2019

WPŁYW OBCIĄŻENIA NA POSZCZEGÓLNE CZĘŚCI NAWIERZCHNI . Wielkości współczynnika tarcia posuwistego (współczynnika przyczepności) dla pojazdów samochodowych, poruszających się po nawierzchni drogi, wahają się w granicach 0,8 – 0,1, przy czym wielkość 0,1 odnosi się do nawierzchni pokrytych topniejącym lodem. Współczynnik tarcia posuwistego wpływa na kształtowanie się sił tarcia (stycznych do nawierzchni), działających na nawierzchnie jako siły ścierające. Siły ścierające kształtują się różnie dla ruchu konnego i samochodowego przy ruchu konnym ich wielkości są znacznie mniejsze. Natomiast siły pionowe, chociaż są znacznie mniejsze przy ruchu konnym, wywołują większe naciski jednostkowe na nawierzchnię wskutek stosowania przeważnie wąskich obręczy kół pojazdów konnych. (więcej…)

Przeczytaj też:
Odstep czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przyblizeniu 1 sekunde, chociaz ostatnio przyjmuje sie, ze praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy

Odstęp czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przybliżeniu 1 sekundę, chociaż ostatnio przyjmuje się, że praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy. Przez intensywność ruchu na drodze rozumiemy ilość samochodów (ton brutto), która przechodzi przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Wzór na maksymalną intensywność ruchu drogowego: Nr […]

Rozkładamy samochód na zespoły

W samochodach, w których silnik umieszczony jest pomiędzy kołami napędzanymi (lub w pobliżu kół napędzanych), cały układ napędowy zblokowany jest w jednym zespole wraz z silnikiem. Silnik osłonięty jest obudową kierującą powietrze chłodzące. Do silnika przykręcona jest obudowa mechanizmu różnicowego, z którego wyprowadzone są półosie napędzające koła samochodu. Skrzynka biegów umieszczona jest przed osiami napędowymi. […]

Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, […]

DevURL
Polecamy rowniez: