Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach. Sprawdzenie ustawienia świateł Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach. Materiały eksploatacyjne Paliwa Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, […]

DevURL

Posts Tagged ‘darcar’

Schemat obsługi

sobota, Wrzesień 14th, 2019

(więcej…)

Układ zapłonowy silników V-6

sobota, Wrzesień 14th, 2019

(więcej…)

Obsługa układu kierowniczego

sobota, Wrzesień 14th, 2019

(więcej…)

Obsługa układu hamulcowego

sobota, Wrzesień 14th, 2019

(więcej…)

Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

sobota, Wrzesień 14th, 2019

(więcej…)

Ciecz chłodząca

piątek, Wrzesień 13th, 2019

W samochodach VW układ chłodzenia jest napełniony mieszaniną wody i cieczy chłodzącej VW Gl O, sporządzonej na bazie glikolu. Mieszanina chłodząca wykazuje własności antykorozyjne oraz zapobiega osadzaniu się w układzie chłodzenia związków wapnia.

W Polsce dostępną cieczą chłodzącą jest płyn Borygo.

Uwaga. Cieczy chłodzących wytwarzanych przez różnych producentów nie wolno mieszać.

Przeglądy i obsługi okresowe

Uwaga. Część dotyczącą obsługi samochodów Golf i Scirocco omówiono i zilustrowano na przykładzie modeli z lat 1974—78, posiadających silniki typów FA, FH lub FD. Przy korzystaniu z niej należy więc zwrócić uwagę na ewentualne różnice w budowie, wartościach parametrów i danych technicznych różnych typów silników.

Jest to forma sprawdzania prawidłowości przygotowania samochodu do eksploatacji przez fabrykę. (więcej…)

Obsługa wyposażenia elektrycznego

piątek, Wrzesień 13th, 2019

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach.

Sprawdzenie ustawienia świateł

Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach.

Materiały eksploatacyjne

Paliwa

Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, niż LO 91 (wyznaczonej metodą badawczą). Na terenie Polski należy więc używać benzyny LO 94 lub mieszanki benzyn: ok. 90% benzyny LO 94 i ok. 10% benzyny LO 78. Paliwo zalecane do silnika wysokoprężnego (Diesel) nie może wykazywać mniejszej liczby cetanowej niż LC 45. (więcej…)

Obsługa podwozia

piątek, Wrzesień 13th, 2019

Obsługa sprzęgła — identycznie jak w Fieście (automatycznie regulowany skok jałowy pedału). Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w pozostałych modelach.

Obsługa wału napędowego — smarowanie przegubów co 40 000 km smarem (55 g każdy).

Tylny most

Obsługa tylnego mostu sprowadza się do sprawdzenia poziomu oleju po odkręceniu korka przelewowego (rys. 5.3) i ewentualnego uzupełniania olejem SAE 90 Hypoid. [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Zawieszenie tylne

Obsługa tylnego zawieszenia polega na kontroli stanu połączeń i stanu elemetów zawieszania, w tym szczelności amortyzatorów. Ponadto należy sprawdzać zbieżność i kąt pochylenia kół. Tylko zbieżność jest wielkością regulowaną — za pomocą mimośrodowych śrub.

Zawieszenie przednie

Sprawdzanie przedniego zawieszenia obejmuje:

— sprawdzenie szczelności amortyzatorów.

— sprawdzenie stanu przegubów kulowych, osłon gumowych drążków kierowniczych oraz drążka stabilizatora,

— regulacje luzu łożysk kół,

— sprawdzenie geometrii przedniego zawieszenia, kąty pochylenia koła oraz wyprzedzenia sworznia

zwrotnicy są wielkościami nieregulowanymi, niewłaściwa wartość któregokolwiek z tych katów świadczy o zużyciu lub uszkodzeniu mechanicznym elementu zawieszenia,

— sprawdzenie i ewentualna regulacja zbieżności kół przednich.

Regulacja zbieżności kół przednich:

— poluzować nakrętki drążków kierowniczych i zaciski na wewnętrznych końcówkach drążków, — zbieżność jest regulowana przez zmianę długości drążków kierowniczych,

— po ustawieniu zbieżności dokręcić nakrętki kontrujace oraz zacisnąć opaski na końcówkach wewnętrznych.

Pomiar kątów kół oraz zbieżności jest możliwy jedynie przy użyciu urządzeń specjalistycznych. (więcej…)

Spraedzanie poziomu oleju

piątek, Wrzesień 13th, 2019

(więcej…)

WPLYW OBCIAZENIA NA POSZCZEGÓLNE CZESCI NAWIERZCHNI

niedziela, Wrzesień 1st, 2019

WPŁYW OBCIĄŻENIA NA POSZCZEGÓLNE CZĘŚCI NAWIERZCHNI . Wielkości współczynnika tarcia posuwistego (współczynnika przyczepności) dla pojazdów samochodowych, poruszających się po nawierzchni drogi, wahają się w granicach 0,8 – 0,1, przy czym wielkość 0,1 odnosi się do nawierzchni pokrytych topniejącym lodem. Współczynnik tarcia posuwistego wpływa na kształtowanie się sił tarcia (stycznych do nawierzchni), działających na nawierzchnie jako siły ścierające. Siły ścierające kształtują się różnie dla ruchu konnego i samochodowego przy ruchu konnym ich wielkości są znacznie mniejsze. Natomiast siły pionowe, chociaż są znacznie mniejsze przy ruchu konnym, wywołują większe naciski jednostkowe na nawierzchnię wskutek stosowania przeważnie wąskich obręczy kół pojazdów konnych. (więcej…)

Przeczytaj też:
Bardziej praktyczne w uzyciu do przewozu masy betonowej sa samochody wyposazone w mieszalnik kielichowy

Bardziej praktyczne w użyciu do przewozu masy betonowej są samochody wyposażone w mieszalnik kielichowy. Masę betonową w wytwórni masy ładuje się z betoniarki do kielicha o pojemności około 2,0 m, a następnie samochód przewozi ją na plac budowy, gdzie masa betonowa zostaje wyładowana przez obrót kielicha dookoła poprzecznej osi poziomej. W czasie jazdy samochodu kielich […]

Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

OBCIAZENIE DRÓG

OBCIĄŻENIE DRÓG . PRZELOTNOŚĆ DROGI I INTENSYWNOŚĆ RUCHU Przelotnością trasy drogowej nazywa się ilość samochodów (ton n brutto), która może przejść przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Przelotność drogi zależy od ilości pasów ruchu drogowego i od przelotności jednego pasa ruchu. Przelotność jednego pasa ruchu jest uzależniona od: a) przelotności odcinków drogi, […]

DevURL
Polecamy rowniez: