Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

DevURL

Posts Tagged ‘granulaty tworzyw’

Rozkładamy samochód na zespoły

czwartek, Luty 15th, 2018

W samochodach, w których silnik umieszczony jest pomiędzy kołami napędzanymi (lub w pobliżu kół napędzanych), cały układ napędowy zblokowany jest w jednym zespole wraz z silnikiem. Silnik osłonięty jest obudową kierującą powietrze chłodzące. Do silnika przykręcona jest obudowa mechanizmu różnicowego, z którego wyprowadzone są półosie napędzające koła samochodu. Skrzynka biegów umieszczona jest przed osiami napędowymi.

Do spodu nadwozia przymocowane będą również takie elementy jak zbiornik paliwa, rury wydechowe i tłumiki, przewody hamulców, rurka doprowadzająca benzynę do silnika. [patrz też: granulaty tworzyw, szamba ekologiczne, auto szyby ]

Pod tablicą rozdzielczą podwieszona jest kolumna kierownicy, a w przegrodzie czołowej zawieszone są pedały sprzęgła, hamulca i przyspieszenia („gazu”).

Silnik samochodu może być umieszczony w przedniej lub w tylnej części nadwozia. Silnik może napędzać koła przednie lub koła tylne. (więcej…)

Podstawowe zespoły

czwartek, Luty 15th, 2018

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia.

Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia wraz z płytą podłogową i progami drzwi tworzy sztywną konstrukcję niosącą podwozie.

Niektóre samochody mają odejmowane błotniki i w tym przypadku błotniki nie są elementami konstrukcji  niosącej. W takich samochodach jak np. (więcej…)

Budowa samochodu

czwartek, Luty 15th, 2018

Za kołem kierownicy umieszczony jest zespół wskaźników. Jest w nim zwykle szybkościomierz, licznik kilometrów, wskaźnik temperatury wody chłodzącej silnik, wskaźnik poziomu paliwa oraz różne kolorowe lampki sygnalizacyjne, informujące o stanie lub działaniu różnych urządzeń zarówno silnika, jak i elementów sterowania, np. o zbyt niskim ciśnieniu oleju (czerwone światełko), o zaciągniętym hamulcu ręcznym (żółte światełko).

Pod kołem kierownicy znajduje się włącznik zapłonu, przełączniki: reflektorów i kierunkowskazów.

Poniżej znajdują się pedały, których rozmieszczenie jest takie samo we wszystkich samochodach. Lewy pedał to pedał sprzęgła, który służy do włączania i wyłączania sprzęgła. Pedał środkowy to nożny hamulec, działający na wszystkie koła samochodu. (więcej…)

Wsiadamy do samochodu

czwartek, Luty 15th, 2018

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach.

Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na godzinę, a przed pojazdem szedł człowiek i czerwoną chorągiewką ostrzegał innych użytkowników drogi o zbliżaniu się pojazdu.

Jeszcze 70 lat temu samochód podobny był do powozu konnego i jeździł z prędkością około 40 kilometrów na godzinę. Był bardzo drogi, więc mogli go posiadać jedynie ludzie zamożni. [patrz też: granulaty tworzyw, szamba ekologiczne, auto szyby ]

Dzisiaj samochód stał się przedmiotem powszechnego użytku. (więcej…)

Przeczytaj też:
WPLYW OBCIAZENIA NA POSZCZEGÓLNE CZESCI NAWIERZCHNI

WPŁYW OBCIĄŻENIA NA POSZCZEGÓLNE CZĘŚCI NAWIERZCHNI . Wielkości współczynnika tarcia posuwistego (współczynnika przyczepności) dla pojazdów samochodowych, poruszających się po nawierzchni drogi, wahają się w granicach 0,8 – 0,1, przy czym wielkość 0,1 odnosi się do nawierzchni pokrytych topniejącym lodem. Współczynnik tarcia posuwistego wpływa na kształtowanie się sił tarcia (stycznych do nawierzchni), działających na nawierzchnie jako […]

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm. W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano […]

Budowa samochodu

Za kołem kierownicy umieszczony jest zespół wskaźników. Jest w nim zwykle szybkościomierz, licznik kilometrów, wskaźnik temperatury wody chłodzącej silnik, wskaźnik poziomu paliwa oraz różne kolorowe lampki sygnalizacyjne, informujące o stanie lub działaniu różnych urządzeń zarówno silnika, jak i elementów sterowania, np. o zbyt niskim ciśnieniu oleju (czerwone światełko), o zaciągniętym hamulcu ręcznym (żółte światełko). Pod […]

DevURL
Polecamy rowniez: