Posts Tagged ‘inchcape bmw’

Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

piątek, Wrzesień 21st, 2018

(więcej…)

Ustawienie rozrządu silnika VW — Diesel 1,5 dm3

czwartek, Wrzesień 20th, 2018

Silnik wysokoprężny, np. silnik VW Diesel, jest jednostką znacznie bardziej skomplikowaną od silnika gaźnikowego. Od obsługującego takie silniki wymaga się dobrej znajomości ich konstrukcji oraz konstrukcji ich osprzętu. Do obsługi i napraw są niezbędne liczne specjalne narzędzia. Poważniejsze zabiegi obsługowe i naprawcze silnika VW Diesel powinny wiec bezwzględnie być wykonywane w stacji obsługi — najlepiej autoryzowanej przez firmę Volkswagen.

Zakładając, że czytelnik zastosuje się do tej rady, nie podano dokładnego wykazu czynności związanych z ustawianiem rozrządu. (więcej…)

Ustawianie rozrządu silników VW 1,5 dm3

czwartek, Wrzesień 20th, 2018

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. Przesunąć alternator w celu zdjęcia paska klinowego. Zdjąć pasek.

Zdjąć blaszaną obudowę przekładni rozrządu.

Zluzować śrubę blokującą koło napinające. Koło obrócić na mimośrodzie, do pozycji umożliwiającej założenie paska zębatego na koła przekładni rozrządu.

Odkręcić (kluczem do świec) korek wziernika umieszczonego w obudowie sprzęgła (z góry, od strony skrzynki biegów). Obrócić wał korbowy silnika tak, żeby we wzierniku, naprzeciwko znaku, ustawić literę O wybitą na wieńcu koła zamachowego. (więcej…)

Ustawianie rozrządu silnika

czwartek, Wrzesień 20th, 2018

W każdym czterosuwowym silniku, prawidłowe ustawienie rozrządu polega na połączeniu ze sobą (np. zębatym paskiem gumowym) koła zębatego osadzonego na wale korbowym silnika z odpowiednio uștawionym kołem zębatym osadzonym na wałku rozrządu.

Niekiedy, poza wymienionymi dwoma kołami, w skład przekładni rozrządu wchodzi jeszcze trzecie koło zębate — koło osadzone na wałku przekazującym napęd na aparat zapłonowy.

Połączenie kół, musi zapewniać ściśle określone położenie wzajemne wału korbowego i wałka rozrządu, niezmiennie aż do chwili demontażu lub awarii układu rozrządu. Ustalenie właściwych położeń kół ułatwiono przez umieszczenie na korpusie silnika lub na kołach specjalnych znaków.

Uwaga. Uruchomienie silnika, gdy koła rozrządu są ustawione niewłaściwie, może spowodować bardzo poważne uszkodzenie silnika. Po połączeniu kół paskiem zębatym, całego układu nie wolno uruchamiać inaczej, niż przez pokręcanie wałem korbowym silnika (pod groźbą zerwania paska zębatego). [przypisy: bemo motors poznań, otomoto żory, inchcape bmw ]

Ustawianie rozrządu silników VW 0,9 dm3 i 1,1 dm3

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. (więcej…)

Przeczytaj też:
Obsługa filtru powietrza

Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu

Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu są tak zbudowane i tak połączone, że przy każdorazowym włączeniu świateł przednich natychmiast zapalają się światła tylne samochodu. Światła pozycyjne zapalają się łącznie z lampą oświetlającą tablicę. Reflektory przednie: — światła drogowe, — światła mijania rejestracyjnym. Kierunkowskaz lewy i prawy zapalają się razem z kierunkowskazami przednimi. Lampy to lampy sygnalizujące […]

DevURL
Polecamy rowniez: