Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Przekładnia kierownicza

Do regulacji przekładni służy śruba unieruchamiana nakrętką kontrująca. Regulację należy przeprowadzać, gdy koła samochodu są odciążone (pojazd uniesiony w górę). Po odkręceniu nakrętki kontrującej, pokręcając śrubą regulacyjną, ustawia się możliwie najmniejszy luz przekładni. Luz ten musi być tak dobrany, żeby umożliwiał wykonanie bez większych oporów pełnego ruchu kołem kierownicy. Po uzyskaniu odpowiedniego luzu śrubę regulacyjną […]

DevURL

Posts Tagged ‘Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa’

Wymiana klocków hamulcowych kół przednich

wtorek, Czerwiec 26th, 2018

Kolejność postępowania jest następująca:

poluzować śruby kół przednich, podnieść samochód, wyjąć zawleczki z prowadników,

— stosując niewielki nacisk na korpus „w kierunku sprężyn wysunąć prowadniki zacisku, wyjąć zacisk, wymontować klocki hamulca,

— zamontować nowe klocki, zwrócić uwagę, czy powierzchnie prowadników, tarcz oraz zacisku są czyste,

— zamontować prowadniki oraz nowe zawleczki,

— założyć koła i odkręcić je po opuszczeniu pojazdu.

Wymiana szczęk hamulców kół tylnych

Kolejność jest następująca:

po zdjęciu tylnych kół odłączyć linkę hamulca ręcznego,

— zdjąć pokrywę przeciwkurzową, odkręcić nakrętkę mocującą i zdjąć bęben, [hasła pokrewne: tani przewóz osób do anglii katowice, Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa, Poszukiwanie części samochodowych w sieci ]

— zdjąć szczęki hamulca z prowadników,

— odchylić szczękę przeciwbieżną od tarczy hamulca o ok. 90 i zdjąć sprężyny łączące szczęki,

— zsunąć koniec ramienia dźwigni regulacyjnej z otworu w tarczy hamulca, poruszając szczęką w obie strony wyjąć ją z tarczy i cofnąć dźwignię hamulca ręcznego,

— zdemontować szczękę przeciwbieżną, zdjąć podkładkę sprężystą i odsunąć dźwignię zębatki, zdjąć sprężynę z krótszego ramienia,

— odłączyć szczękę współbieżną od dźwigni regulacyjnej,

— zmontować nową szczękę współbieżną z dźwignią regulacyjną,

— zmontować zespół nowej szczęki przeciwbieżnej ustawiając krótsze ramię zębatki i sprężynę na szczęce tak, aby luz pomiędzy szczęką a zapadką wyniósł 0,2 mm, założyć nową podkładkę sprężyny powrotnej oraz sprawdzić obrót i swobodny ruch powrotny zapadki pod działaniem sprężyny,

— dopasować dłuższe ramię zębatki do szczęki i zabezpieczyć je nową sprężyną, zapewniając luz między szczęką a zapadką,

— ustawić zapadki,

— zamontować dźwignię hamulca ręcznego i wsunąć ją przez otwór w tarczy, oprzeć górny koniec szczęki współbieżnej na cylinderku, a dolny na rozpieraczu, zamontować dolną sprężynę w tarczy, połączyć obie sprężyny,

— zamocować szczękę przeciwbieżną na rozpieraczu i na tarczy, zabezpieczyć otwór w dłuższym ramieniu zębatki i dźwigni nastawczej oraz umieścić koniec szczęki na cylinderku,

— połączyć szczękę z zaczepem dolnej sprężyny łączącej ją ze szczęką przeciwbieżną,

— zamontować dźwignię hamulca ręcznego i połączyć ją,

— założyć bęben na tarczę i dokręcić nakrętkę mocującą przy użyciu klucza dynamometrycznego, momentem 36 N•m, obracając bębnem sprawdzić swobodę jego ruchu.

Regulacja gaźnika

poniedziałek, Czerwiec 25th, 2018

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników.

Obsługa filtru powietrza

Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w zamocowaniu obudowy filtra — sprowadza się do tych samych czynności obsługowych, jak w modelu Fiesta, tj. do okresowej wymiany wkładu papierowego. [patrz też: tani przewóz osób do anglii katowice, Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa, Poszukiwanie części samochodowych w sieci ]

Obsługa układu chłodzenia

W czasie przeglądów technicznych należy sprawdzać poziom cieczy chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym, stężenie cieczy chłodzącej (masa właściwa powinna być większa niż 1,08 g/cm3 ) oraz naciąg paska klinowego.

Sprawdzenie i regulację naciągu paska klinowego należy przeprowadzić jak dla modelu Fiesta.

Sprawdzanie i ewentualna wymiana cieczy chłodzącej

Podczas regularnych obsług należy za pomocą gęstościomierza sprawdzić masę właściwą cieczy chłodzącej, która dla 45-procentowego roztworu płynu Motorcraft Antifreeze Plus powinna wynosić I ,065 g/cm3. Płyn należy wymieniać co 2 lata.

Obsługa sprzęgła

Obsługa sprzęgła polega na okresowej kontroli jego działania i regulacji skoku jałowego pedału. (więcej…)

Materiały eksploatacyjne

poniedziałek, Czerwiec 25th, 2018

Olej silnikowy

— lepkość

SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC,

SAE 5W/30 przy temperaturze poniżej —6C,

SAE IOW/30

SAE I OW/40 w zakresie temperatur —23…+320C,

SAE IOW/50

SAE20W/40

SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej +1 20C,

-  wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40. [patrz też: tani przewóz osób do anglii katowice, Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa, Poszukiwanie części samochodowych w sieci ]

Płyn chłodzący

— wg specyfikacji Forda ,Antifreeze Plus S-M97/ /31002A.

Olej do skrzynki biegów

— wg specyfikacji Forda S-M2C-83-A, wg CPN Hipol 15 F.

Olej do przekładni głównej

-  SAE 90,

— wg specyfikacji Forda SQM-2C-9002 AA, – wg CPN Hipol 15E

Smar do przegubów wału napędowego wg specyfikacji Forda S-MI C-4515 A. Olej do przekładni kierowniczej

-  SAE 90 EP.

Smar do łożysk kół

— wg specyfikacji Forda S-M I C-4515 A.

Płyn hamulcowy

— wg specyfikacji Forda SAM-6C-9101 A lub C, – wg CPN płyn R3.

Smar do linki hamulca ręcznego — wg specyfikacji Forda EM-I C-18.

Smar do wałka rozdzielacza zapłonu

— wg Forda olej turbinowy ESF-M2C-70 A, Shell Turbo 41 , Mobil DTE, Texaco Rando, Castrol Perfecto Heavy.

Polskie zamienniki materiałów eksploatacyjnych nie są homolowane przez firmę Ford. Ich używanie w okresie gwarancyjnym może spowodować utratę gwarancji.

Wymiana oleju

Wymiana oleju powinna następować co 10 000 km (oleje Motorcraft, Mobil, Castrol — importowane), a w przypadku pracy silnika w trudnych warunkach (kurz, krótkie przebiegi, częsty rozruch zimnego silnika) — częściej. Podobnie jak w modelu Fiesta poziom oleju sprawdza się za pomocą miernika magnetowego.

Olej należy wymieniać razem z filtrem w taki sam sposób, jak w silniku Fiesty.

Regulacja zaworów

Zarówno silniki modelu Fiesta, jak i modelu Escort są silnikami OHV, 4-cylindrowymi. Dlatego regulacja luzów zaworowych jest w zasadzie identyczna.

Układ kierowniczy

poniedziałek, Czerwiec 25th, 2018

(więcej…)

Przeczytaj też:
Układ hamulcowy

Koszty utrzymania samochodu

Rosnące koszty utrzymania samochodu sprawiają, że kierowcy chwytają się wszelkich sposobów, aby trochę zaoszczędzić. W społeczeństwie panuje pogląd, że oszczędność polega na kupowaniu w punktach pokazujących na cenniku najniższe ceny. W wielu przypadkach owa reguła znajduje potwierdzenie. Musi być spełniony podstawowy warunek – wizyta w tańszym punkcie sprzedaży nie może generować dodatkowych kosztów. Nie opłaca […]

Jak silnik ciągnie samochód

Źródłem napędu samochodu jest silnik. Obroty wału korbowego silnika nie są bezpośrednio przekazywane na koła. Między wałem korbowym silnika a osią koła napędzanego jest jeszcze kilka pośrednich urządzeń i mechanizmów. Napęd z silnika przechodzi najpierw na sprzęgło, dalej na wał napędowy i skrzynkę biegów, przekładnię główną i na osie kół napędzanych. Wymienione urządzenia mogą być […]

DevURL
Polecamy rowniez: