Artykul dnia:
Oświetlenie samochodu

W danych technicznych zawarto informacje o żarówkach stosowanych w najważniejszych punktach świetlnych omawianych tu samochodów. Wymieniono tam moce tych żarówek. które mają najistotniejszy wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Każdy kierowca powinien mieć w samochodzie żarówki zapasowe. Wymiany żarówek w reflektorach przednich i kierunkowskazach dokonuje się od „tyłu, czyli od strony komory silnikowej. Oprawkę pokrytą […]

DevURL

Posts Tagged ‘olx człuchów’

Schemat obsługi

sobota, Wrzesień 14th, 2019

(więcej…)

Układ zapłonowy silników V-6

sobota, Wrzesień 14th, 2019

(więcej…)

Obsługa układu kierowniczego

sobota, Wrzesień 14th, 2019

(więcej…)

Obsługa układu hamulcowego

sobota, Wrzesień 14th, 2019

(więcej…)

Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

sobota, Wrzesień 14th, 2019

(więcej…)

Ciecz chłodząca

piątek, Wrzesień 13th, 2019

W samochodach VW układ chłodzenia jest napełniony mieszaniną wody i cieczy chłodzącej VW Gl O, sporządzonej na bazie glikolu. Mieszanina chłodząca wykazuje własności antykorozyjne oraz zapobiega osadzaniu się w układzie chłodzenia związków wapnia.

W Polsce dostępną cieczą chłodzącą jest płyn Borygo.

Uwaga. Cieczy chłodzących wytwarzanych przez różnych producentów nie wolno mieszać.

Przeglądy i obsługi okresowe

Uwaga. Część dotyczącą obsługi samochodów Golf i Scirocco omówiono i zilustrowano na przykładzie modeli z lat 1974—78, posiadających silniki typów FA, FH lub FD. Przy korzystaniu z niej należy więc zwrócić uwagę na ewentualne różnice w budowie, wartościach parametrów i danych technicznych różnych typów silników.

Jest to forma sprawdzania prawidłowości przygotowania samochodu do eksploatacji przez fabrykę. (więcej…)

Obsługa wyposażenia elektrycznego

piątek, Wrzesień 13th, 2019

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach.

Sprawdzenie ustawienia świateł

Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach.

Materiały eksploatacyjne

Paliwa

Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, niż LO 91 (wyznaczonej metodą badawczą). Na terenie Polski należy więc używać benzyny LO 94 lub mieszanki benzyn: ok. 90% benzyny LO 94 i ok. 10% benzyny LO 78. Paliwo zalecane do silnika wysokoprężnego (Diesel) nie może wykazywać mniejszej liczby cetanowej niż LC 45. (więcej…)

Obsługa podwozia

piątek, Wrzesień 13th, 2019

Obsługa sprzęgła — identycznie jak w Fieście (automatycznie regulowany skok jałowy pedału). Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w pozostałych modelach.

Obsługa wału napędowego — smarowanie przegubów co 40 000 km smarem (55 g każdy).

Tylny most

Obsługa tylnego mostu sprowadza się do sprawdzenia poziomu oleju po odkręceniu korka przelewowego (rys. 5.3) i ewentualnego uzupełniania olejem SAE 90 Hypoid. [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Zawieszenie tylne

Obsługa tylnego zawieszenia polega na kontroli stanu połączeń i stanu elemetów zawieszania, w tym szczelności amortyzatorów. Ponadto należy sprawdzać zbieżność i kąt pochylenia kół. Tylko zbieżność jest wielkością regulowaną — za pomocą mimośrodowych śrub.

Zawieszenie przednie

Sprawdzanie przedniego zawieszenia obejmuje:

— sprawdzenie szczelności amortyzatorów.

— sprawdzenie stanu przegubów kulowych, osłon gumowych drążków kierowniczych oraz drążka stabilizatora,

— regulacje luzu łożysk kół,

— sprawdzenie geometrii przedniego zawieszenia, kąty pochylenia koła oraz wyprzedzenia sworznia

zwrotnicy są wielkościami nieregulowanymi, niewłaściwa wartość któregokolwiek z tych katów świadczy o zużyciu lub uszkodzeniu mechanicznym elementu zawieszenia,

— sprawdzenie i ewentualna regulacja zbieżności kół przednich.

Regulacja zbieżności kół przednich:

— poluzować nakrętki drążków kierowniczych i zaciski na wewnętrznych końcówkach drążków, — zbieżność jest regulowana przez zmianę długości drążków kierowniczych,

— po ustawieniu zbieżności dokręcić nakrętki kontrujace oraz zacisnąć opaski na końcówkach wewnętrznych.

Pomiar kątów kół oraz zbieżności jest możliwy jedynie przy użyciu urządzeń specjalistycznych. (więcej…)

Spraedzanie poziomu oleju

piątek, Wrzesień 13th, 2019

(więcej…)

Chociaz teoretyczny wzór na odleglosc hamowania daje wartosci prawdopodobne, rzeczywista dlugosc nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym

niedziela, Wrzesień 1st, 2019

Chociaż teoretyczny wzór na odległość hamowania daje wartości prawdopodobne, rzeczywista długość nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym. Nowsze badania wykazują, że odległość hamowania z dostateczną dokładnością można przyjmować w stosunku prostym do szybkości ruchu. Otrzymuje się wtedy odległość hamowania Sil = o: V (z doświadczeń o: = 2, zatem Sil = 2· V), a odległość na drodze dla jednego samochodu S = S: + S + Li.Biorąc pod uwagę małą część odstępu bezpieczeństwa, jaką tworzy długość przebyta, w czasie sekundy zaskoczenia, można z dostatecznym przybliżeniem przy Hc: W rzeczywistości zależność ta nie jest tak prosta, ponieważ powstaje rodzaj fali, samochody posuwają się do skrzyżowania w porządku ustalonym ze względu na warunek bezpieczeństwa ruchu. Po przejechaniu skrzyżowania następuje ponownie to samo. Tego rodzaju przejazd przez odcinki między skrzyżowaniami obserwujemy dokładnie na ulicach miejskich na drogach międzymiastowych powtarza się to samo z tą tylko różnicą, że zamiast zatrzymania się na skrzyżowaniu mamy znaczne zmniejszenie szybkości ruchu. (więcej…)

Przeczytaj też:
Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony […]

Wywrotka nie obróci sie samoczynnie, gdy ladunek przesuniety jest w tyl, albo gdy ciagnik stoi na wzniesieniu

Wywrotka nie obróci się samoczynnie, gdy ładunek przesunięty jest w tył, albo gdy ciągnik stoi na wzniesieniu. W tym wypadku kierowca może spowodować przechylenie skrzyni nagle hamując z jednoczesnym zwolnieniem zaczepu. Charakterystyczną cechą tego samochodu jest przystosowanie go do jednakowej jazdy zarówno do tyłu, jak i do przodu, w tym celu samochód wyposażony jest w […]

Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu […]

DevURL
Polecamy rowniez: