Artykul dnia:
Stop! Zatrzymać samochód

Silnik napędza samochód, opony i resory łagodzą wstrząsy i drgania, układ kierowniczy umożliwia zmianę kierunku jazdy. A jeżeli kierowca pragnie zmniejszyć prędkość jazdy lub zatrzymać samochód to uruchamia układ hamulcowy, który utrudnia obroty kół i hamuje ruch pojazdu. Jadąc z góry sankami i chcąc zwolnić prędkość, wywołujemy tarcie między obcasami a powierzchnią śniegu. Podobnie tarcie […]

DevURL

Posts Tagged ‘olx człuchów’

Schemat obsługi

czwartek, Luty 21st, 2019

(więcej…)

Układ zapłonowy silników V-6

czwartek, Luty 21st, 2019

(więcej…)

Obsługa układu kierowniczego

czwartek, Luty 21st, 2019

(więcej…)

Obsługa układu hamulcowego

czwartek, Luty 21st, 2019

(więcej…)

Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

czwartek, Luty 21st, 2019

(więcej…)

Ciecz chłodząca

środa, Luty 20th, 2019

W samochodach VW układ chłodzenia jest napełniony mieszaniną wody i cieczy chłodzącej VW Gl O, sporządzonej na bazie glikolu. Mieszanina chłodząca wykazuje własności antykorozyjne oraz zapobiega osadzaniu się w układzie chłodzenia związków wapnia.

W Polsce dostępną cieczą chłodzącą jest płyn Borygo.

Uwaga. Cieczy chłodzących wytwarzanych przez różnych producentów nie wolno mieszać.

Przeglądy i obsługi okresowe

Uwaga. Część dotyczącą obsługi samochodów Golf i Scirocco omówiono i zilustrowano na przykładzie modeli z lat 1974—78, posiadających silniki typów FA, FH lub FD. Przy korzystaniu z niej należy więc zwrócić uwagę na ewentualne różnice w budowie, wartościach parametrów i danych technicznych różnych typów silników.

Jest to forma sprawdzania prawidłowości przygotowania samochodu do eksploatacji przez fabrykę. (więcej…)

Obsługa wyposażenia elektrycznego

środa, Luty 20th, 2019

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach.

Sprawdzenie ustawienia świateł

Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach.

Materiały eksploatacyjne

Paliwa

Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, niż LO 91 (wyznaczonej metodą badawczą). Na terenie Polski należy więc używać benzyny LO 94 lub mieszanki benzyn: ok. 90% benzyny LO 94 i ok. 10% benzyny LO 78. Paliwo zalecane do silnika wysokoprężnego (Diesel) nie może wykazywać mniejszej liczby cetanowej niż LC 45. (więcej…)

Obsługa podwozia

środa, Luty 20th, 2019

Obsługa sprzęgła — identycznie jak w Fieście (automatycznie regulowany skok jałowy pedału). Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w pozostałych modelach.

Obsługa wału napędowego — smarowanie przegubów co 40 000 km smarem (55 g każdy).

Tylny most

Obsługa tylnego mostu sprowadza się do sprawdzenia poziomu oleju po odkręceniu korka przelewowego (rys. 5.3) i ewentualnego uzupełniania olejem SAE 90 Hypoid. [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Zawieszenie tylne

Obsługa tylnego zawieszenia polega na kontroli stanu połączeń i stanu elemetów zawieszania, w tym szczelności amortyzatorów. Ponadto należy sprawdzać zbieżność i kąt pochylenia kół. Tylko zbieżność jest wielkością regulowaną — za pomocą mimośrodowych śrub.

Zawieszenie przednie

Sprawdzanie przedniego zawieszenia obejmuje:

— sprawdzenie szczelności amortyzatorów.

— sprawdzenie stanu przegubów kulowych, osłon gumowych drążków kierowniczych oraz drążka stabilizatora,

— regulacje luzu łożysk kół,

— sprawdzenie geometrii przedniego zawieszenia, kąty pochylenia koła oraz wyprzedzenia sworznia

zwrotnicy są wielkościami nieregulowanymi, niewłaściwa wartość któregokolwiek z tych katów świadczy o zużyciu lub uszkodzeniu mechanicznym elementu zawieszenia,

— sprawdzenie i ewentualna regulacja zbieżności kół przednich.

Regulacja zbieżności kół przednich:

— poluzować nakrętki drążków kierowniczych i zaciski na wewnętrznych końcówkach drążków, — zbieżność jest regulowana przez zmianę długości drążków kierowniczych,

— po ustawieniu zbieżności dokręcić nakrętki kontrujace oraz zacisnąć opaski na końcówkach wewnętrznych.

Pomiar kątów kół oraz zbieżności jest możliwy jedynie przy użyciu urządzeń specjalistycznych. (więcej…)

Spraedzanie poziomu oleju

środa, Luty 20th, 2019

(więcej…)

Chociaz teoretyczny wzór na odleglosc hamowania daje wartosci prawdopodobne, rzeczywista dlugosc nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym

piątek, Luty 8th, 2019

Chociaż teoretyczny wzór na odległość hamowania daje wartości prawdopodobne, rzeczywista długość nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym. Nowsze badania wykazują, że odległość hamowania z dostateczną dokładnością można przyjmować w stosunku prostym do szybkości ruchu. Otrzymuje się wtedy odległość hamowania Sil = o: V (z doświadczeń o: = 2, zatem Sil = 2· V), a odległość na drodze dla jednego samochodu S = S: + S + Li.Biorąc pod uwagę małą część odstępu bezpieczeństwa, jaką tworzy długość przebyta, w czasie sekundy zaskoczenia, można z dostatecznym przybliżeniem przy Hc: W rzeczywistości zależność ta nie jest tak prosta, ponieważ powstaje rodzaj fali, samochody posuwają się do skrzyżowania w porządku ustalonym ze względu na warunek bezpieczeństwa ruchu. Po przejechaniu skrzyżowania następuje ponownie to samo. Tego rodzaju przejazd przez odcinki między skrzyżowaniami obserwujemy dokładnie na ulicach miejskich na drogach międzymiastowych powtarza się to samo z tą tylko różnicą, że zamiast zatrzymania się na skrzyżowaniu mamy znaczne zmniejszenie szybkości ruchu. (więcej…)

Przeczytaj też:
Układ chlodzenia silnika czterocylindrowego

Odśrodkowa pompa wody tłoczy wodę chłodzącą do komór w kadłubie silnika. Woda opływając cylindry oraz głowice nagrzewa się, przepływa przez otwarty zawór termostatu i rurę łączącą do górnego zbiornika chłodnicy. W chłodnicy woda przepływa przez pionowe płaskie rurki i nagrzewa je. Rurki nagrzewają poziome blaszki, dzięki czemu chłodzenie jest intensywniejsze, gdyż ciepło rozprowadzane jest na […]

Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności. Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości […]

Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

DevURL
Polecamy rowniez: