Posts Tagged ‘olx człuchów’
Układ zapłonowy silników V-6
sobota, Wrzesień 14th, 2019Obsługa układu kierowniczego
sobota, Wrzesień 14th, 2019Obsługa układu hamulcowego
sobota, Wrzesień 14th, 2019Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła
sobota, Wrzesień 14th, 2019Ciecz chłodząca
piątek, Wrzesień 13th, 2019W samochodach VW układ chłodzenia jest napełniony mieszaniną wody i cieczy chłodzącej VW Gl O, sporządzonej na bazie glikolu. Mieszanina chłodząca wykazuje własności antykorozyjne oraz zapobiega osadzaniu się w układzie chłodzenia związków wapnia.
W Polsce dostępną cieczą chłodzącą jest płyn Borygo.
Uwaga. Cieczy chłodzących wytwarzanych przez różnych producentów nie wolno mieszać.
Przeglądy i obsługi okresowe
Uwaga. Część dotyczącą obsługi samochodów Golf i Scirocco omówiono i zilustrowano na przykładzie modeli z lat 1974—78, posiadających silniki typów FA, FH lub FD. Przy korzystaniu z niej należy więc zwrócić uwagę na ewentualne różnice w budowie, wartościach parametrów i danych technicznych różnych typów silników.
Jest to forma sprawdzania prawidłowości przygotowania samochodu do eksploatacji przez fabrykę. (więcej…)
Obsługa wyposażenia elektrycznego
piątek, Wrzesień 13th, 2019Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach.
Sprawdzenie ustawienia świateł
Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach.
Materiały eksploatacyjne
Paliwa
Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, niż LO 91 (wyznaczonej metodą badawczą). Na terenie Polski należy więc używać benzyny LO 94 lub mieszanki benzyn: ok. 90% benzyny LO 94 i ok. 10% benzyny LO 78. Paliwo zalecane do silnika wysokoprężnego (Diesel) nie może wykazywać mniejszej liczby cetanowej niż LC 45. (więcej…)
Obsługa podwozia
piątek, Wrzesień 13th, 2019Obsługa sprzęgła — identycznie jak w Fieście (automatycznie regulowany skok jałowy pedału). Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w pozostałych modelach.
Obsługa wału napędowego — smarowanie przegubów co 40 000 km smarem (55 g każdy).
Tylny most
Obsługa tylnego mostu sprowadza się do sprawdzenia poziomu oleju po odkręceniu korka przelewowego (rys. 5.3) i ewentualnego uzupełniania olejem SAE 90 Hypoid. [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]
Zawieszenie tylne
Obsługa tylnego zawieszenia polega na kontroli stanu połączeń i stanu elemetów zawieszania, w tym szczelności amortyzatorów. Ponadto należy sprawdzać zbieżność i kąt pochylenia kół. Tylko zbieżność jest wielkością regulowaną — za pomocą mimośrodowych śrub.
Zawieszenie przednie
Sprawdzanie przedniego zawieszenia obejmuje:
— sprawdzenie szczelności amortyzatorów.
— sprawdzenie stanu przegubów kulowych, osłon gumowych drążków kierowniczych oraz drążka stabilizatora,
— regulacje luzu łożysk kół,
— sprawdzenie geometrii przedniego zawieszenia, kąty pochylenia koła oraz wyprzedzenia sworznia
zwrotnicy są wielkościami nieregulowanymi, niewłaściwa wartość któregokolwiek z tych katów świadczy o zużyciu lub uszkodzeniu mechanicznym elementu zawieszenia,
— sprawdzenie i ewentualna regulacja zbieżności kół przednich.
Regulacja zbieżności kół przednich:
— poluzować nakrętki drążków kierowniczych i zaciski na wewnętrznych końcówkach drążków, — zbieżność jest regulowana przez zmianę długości drążków kierowniczych,
— po ustawieniu zbieżności dokręcić nakrętki kontrujace oraz zacisnąć opaski na końcówkach wewnętrznych.
Pomiar kątów kół oraz zbieżności jest możliwy jedynie przy użyciu urządzeń specjalistycznych. (więcej…)
Spraedzanie poziomu oleju
piątek, Wrzesień 13th, 2019Chociaz teoretyczny wzór na odleglosc hamowania daje wartosci prawdopodobne, rzeczywista dlugosc nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym
niedziela, Wrzesień 1st, 2019Chociaż teoretyczny wzór na odległość hamowania daje wartości prawdopodobne, rzeczywista długość nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym. Nowsze badania wykazują, że odległość hamowania z dostateczną dokładnością można przyjmować w stosunku prostym do szybkości ruchu. Otrzymuje się wtedy odległość hamowania Sil = o: V (z doświadczeń o: = 2, zatem Sil = 2· V), a odległość na drodze dla jednego samochodu S = S: + S + Li.Biorąc pod uwagę małą część odstępu bezpieczeństwa, jaką tworzy długość przebyta, w czasie sekundy zaskoczenia, można z dostatecznym przybliżeniem przy Hc: W rzeczywistości zależność ta nie jest tak prosta, ponieważ powstaje rodzaj fali, samochody posuwają się do skrzyżowania w porządku ustalonym ze względu na warunek bezpieczeństwa ruchu. Po przejechaniu skrzyżowania następuje ponownie to samo. Tego rodzaju przejazd przez odcinki między skrzyżowaniami obserwujemy dokładnie na ulicach miejskich na drogach międzymiastowych powtarza się to samo z tą tylko różnicą, że zamiast zatrzymania się na skrzyżowaniu mamy znaczne zmniejszenie szybkości ruchu. (więcej…)