Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

DevURL

Posts Tagged ‘opłaty drogowe włochy kalkulator’

Wymiana klocków hamulcowych kół przednich

wtorek, Listopad 20th, 2018

Kolejność postępowania jest następująca:

poluzować śruby kół przednich, podnieść samochód, wyjąć zawleczki z prowadników,

— stosując niewielki nacisk na korpus „w kierunku sprężyn wysunąć prowadniki zacisku, wyjąć zacisk, wymontować klocki hamulca,

— zamontować nowe klocki, zwrócić uwagę, czy powierzchnie prowadników, tarcz oraz zacisku są czyste,

— zamontować prowadniki oraz nowe zawleczki,

— założyć koła i odkręcić je po opuszczeniu pojazdu.

Wymiana szczęk hamulców kół tylnych

Kolejność jest następująca:

po zdjęciu tylnych kół odłączyć linkę hamulca ręcznego,

— zdjąć pokrywę przeciwkurzową, odkręcić nakrętkę mocującą i zdjąć bęben, [hasła pokrewne: opłaty drogowe włochy kalkulator, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

— zdjąć szczęki hamulca z prowadników,

— odchylić szczękę przeciwbieżną od tarczy hamulca o ok. 90 i zdjąć sprężyny łączące szczęki,

— zsunąć koniec ramienia dźwigni regulacyjnej z otworu w tarczy hamulca, poruszając szczęką w obie strony wyjąć ją z tarczy i cofnąć dźwignię hamulca ręcznego,

— zdemontować szczękę przeciwbieżną, zdjąć podkładkę sprężystą i odsunąć dźwignię zębatki, zdjąć sprężynę z krótszego ramienia,

— odłączyć szczękę współbieżną od dźwigni regulacyjnej,

— zmontować nową szczękę współbieżną z dźwignią regulacyjną,

— zmontować zespół nowej szczęki przeciwbieżnej ustawiając krótsze ramię zębatki i sprężynę na szczęce tak, aby luz pomiędzy szczęką a zapadką wyniósł 0,2 mm, założyć nową podkładkę sprężyny powrotnej oraz sprawdzić obrót i swobodny ruch powrotny zapadki pod działaniem sprężyny,

— dopasować dłuższe ramię zębatki do szczęki i zabezpieczyć je nową sprężyną, zapewniając luz między szczęką a zapadką,

— ustawić zapadki,

— zamontować dźwignię hamulca ręcznego i wsunąć ją przez otwór w tarczy, oprzeć górny koniec szczęki współbieżnej na cylinderku, a dolny na rozpieraczu, zamontować dolną sprężynę w tarczy, połączyć obie sprężyny,

— zamocować szczękę przeciwbieżną na rozpieraczu i na tarczy, zabezpieczyć otwór w dłuższym ramieniu zębatki i dźwigni nastawczej oraz umieścić koniec szczęki na cylinderku,

— połączyć szczękę z zaczepem dolnej sprężyny łączącej ją ze szczęką przeciwbieżną,

— zamontować dźwignię hamulca ręcznego i połączyć ją,

— założyć bęben na tarczę i dokręcić nakrętkę mocującą przy użyciu klucza dynamometrycznego, momentem 36 N•m, obracając bębnem sprawdzić swobodę jego ruchu.

Regulacja gaźnika

poniedziałek, Listopad 19th, 2018

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników.

Obsługa filtru powietrza

Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w zamocowaniu obudowy filtra — sprowadza się do tych samych czynności obsługowych, jak w modelu Fiesta, tj. do okresowej wymiany wkładu papierowego. [patrz też: opłaty drogowe włochy kalkulator, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Obsługa układu chłodzenia

W czasie przeglądów technicznych należy sprawdzać poziom cieczy chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym, stężenie cieczy chłodzącej (masa właściwa powinna być większa niż 1,08 g/cm3 ) oraz naciąg paska klinowego.

Sprawdzenie i regulację naciągu paska klinowego należy przeprowadzić jak dla modelu Fiesta.

Sprawdzanie i ewentualna wymiana cieczy chłodzącej

Podczas regularnych obsług należy za pomocą gęstościomierza sprawdzić masę właściwą cieczy chłodzącej, która dla 45-procentowego roztworu płynu Motorcraft Antifreeze Plus powinna wynosić I ,065 g/cm3. Płyn należy wymieniać co 2 lata.

Obsługa sprzęgła

Obsługa sprzęgła polega na okresowej kontroli jego działania i regulacji skoku jałowego pedału. (więcej…)

Materiały eksploatacyjne

poniedziałek, Listopad 19th, 2018

Olej silnikowy

— lepkość

SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC,

SAE 5W/30 przy temperaturze poniżej —6C,

SAE IOW/30

SAE I OW/40 w zakresie temperatur —23…+320C,

SAE IOW/50

SAE20W/40

SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej +1 20C,

-  wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40. [patrz też: opłaty drogowe włochy kalkulator, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Płyn chłodzący

— wg specyfikacji Forda ,Antifreeze Plus S-M97/ /31002A.

Olej do skrzynki biegów

— wg specyfikacji Forda S-M2C-83-A, wg CPN Hipol 15 F.

Olej do przekładni głównej

-  SAE 90,

— wg specyfikacji Forda SQM-2C-9002 AA, – wg CPN Hipol 15E

Smar do przegubów wału napędowego wg specyfikacji Forda S-MI C-4515 A. Olej do przekładni kierowniczej

-  SAE 90 EP.

Smar do łożysk kół

— wg specyfikacji Forda S-M I C-4515 A.

Płyn hamulcowy

— wg specyfikacji Forda SAM-6C-9101 A lub C, – wg CPN płyn R3.

Smar do linki hamulca ręcznego — wg specyfikacji Forda EM-I C-18.

Smar do wałka rozdzielacza zapłonu

— wg Forda olej turbinowy ESF-M2C-70 A, Shell Turbo 41 , Mobil DTE, Texaco Rando, Castrol Perfecto Heavy.

Polskie zamienniki materiałów eksploatacyjnych nie są homolowane przez firmę Ford. Ich używanie w okresie gwarancyjnym może spowodować utratę gwarancji.

Wymiana oleju

Wymiana oleju powinna następować co 10 000 km (oleje Motorcraft, Mobil, Castrol — importowane), a w przypadku pracy silnika w trudnych warunkach (kurz, krótkie przebiegi, częsty rozruch zimnego silnika) — częściej. Podobnie jak w modelu Fiesta poziom oleju sprawdza się za pomocą miernika magnetowego.

Olej należy wymieniać razem z filtrem w taki sam sposób, jak w silniku Fiesty.

Regulacja zaworów

Zarówno silniki modelu Fiesta, jak i modelu Escort są silnikami OHV, 4-cylindrowymi. Dlatego regulacja luzów zaworowych jest w zasadzie identyczna.

Układ kierowniczy

poniedziałek, Listopad 19th, 2018

(więcej…)

Przeczytaj też:
Świece zapłonowe

Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony […]

Próby ogólne

DevURL
Polecamy rowniez: