Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony […]

DevURL

Posts Tagged ‘osuszacze powietrza’

Obsługa układu smarowania

poniedziałek, Czerwiec 18th, 2018

(więcej…)

Przekładnia kierownicza

niedziela, Czerwiec 17th, 2018

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we własnym zakresie. W tym celu należy:

— odkręcić przeciwnakrętkę śruby ustalającej  i zdjąć pierścień zabezpieczający,

— wkręcać śrubę ustalającą zgodnie z ruchem wskazówek zegara o kilka skoków gwintu sprawdzając jałowy ruch koła kierownicy, regulację można zakończyć, jeżeli ruch jałowy koła kierownicy (przy stojących nieruchomo kotach) będzie nie większy niż 15 mm, po zakończeniu regulacji” założyć pierścień zabezpieczający i mocno dokręcić przeciwnakrętkę.

Właściwe wyregulowanie mechanizmu kierowniczego należy sprawdzić w czasie jazdy samochodem. (więcej…)

Regulacja ustawienia kół przednich

niedziela, Czerwiec 17th, 2018

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —0030’30′; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30′. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica kątów pochylenia sworznia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 0’30′.

Zbieżność kół powinna zawierać się w granicach 1,5…3,0 mm przy pomiarze opon, 0,8…1 ,5 mm przy pomiarze obręczy.

Największy kąt skrętu wewnętrznego koła w każdą stronę powinien wynosić 30…400.

Obsługa układu hamulcowego

Samochody Wołga GAZ-24 są wyposażone w hydrauliczny układ hamulcowy z hamulcami bębnowymi w przednich i tylnych kołach.

Układ hydrauliczny jest wyposażony w urządzenie wspomagające (serwo) hamulców typu podciśnieniowego z urządzeniem do niezależnego hamowania przednich i tylnych kół. Mechanizmy hamowania umieszczone w kołach mają przyrządy regulujące automatycznie luzy między bębnami a okładzinami ciernymi szczęk, w miarę ich zużycia. [patrz też: wyposażenie stajni, pompy ciepła, osuszacze powietrza ]

Mechaniczny hamulec pomocniczy (ręczny) działa na tylne koła. Przed regulacja hamulca pomocniczego należy odciążyć tylne koła samochodu, aby mogły swobodnie się obracać.

Po zaciągnięciu dźwigni na pierwszą zapadkę okładziny powinny ocierać się o bęben hamulcowy. Po zaciągnięciu dźwigni hamulca na czwartą zapadkę, docisk szczęk powinien być na tyle silny, aby nie można było obrócić kół rękami.

Regulacja hamulca ręcznego:

— zluzować przeciwnakrętką cięgła,

— dokręcać pierwszą nakrętkę cięgła do chwili zlikwidowania luzu linki,

— sprawdzić działania hamulca jw.,

— dokręcić przeciwnakrętki.

Pełne zahamowanie tylnych kół powinno nastąpić po wyciągnięciu dźwigni hamulca ręcznego do połowy swojego skoku.

Obsługa układu chłodzenia

niedziela, Czerwiec 17th, 2018

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie wolno przeczyszczać dysz i innych kalibrowanych otworów drutem lub innym metalowym przedmiotem. [patrz też: wyposażenie stajni, pompy ciepła, osuszacze powietrza ]

Obsługa filtru dokładnego oczyszczania paliwa ogranicza się do okresowego oczyszczania osadnika z brudu i osadu oraz do dokładnego wymycia elementu filtrującego w benzynie ekstrakcyjnej, a następnie przedmuchania strumieniem sprężonego powietrza. (więcej…)

Przeczytaj też:
Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

Smarowanie silnika

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru […]

Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

DevURL
Polecamy rowniez: