Posts Tagged ‘podesty ruchome’

Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

środa, Luty 21st, 2018

(więcej…)

Ustawienie rozrządu silnika VW — Diesel 1,5 dm3

wtorek, Luty 20th, 2018

Silnik wysokoprężny, np. silnik VW Diesel, jest jednostką znacznie bardziej skomplikowaną od silnika gaźnikowego. Od obsługującego takie silniki wymaga się dobrej znajomości ich konstrukcji oraz konstrukcji ich osprzętu. Do obsługi i napraw są niezbędne liczne specjalne narzędzia. Poważniejsze zabiegi obsługowe i naprawcze silnika VW Diesel powinny wiec bezwzględnie być wykonywane w stacji obsługi — najlepiej autoryzowanej przez firmę Volkswagen.

Zakładając, że czytelnik zastosuje się do tej rady, nie podano dokładnego wykazu czynności związanych z ustawianiem rozrządu. (więcej…)

Ustawianie rozrządu silników VW 1,5 dm3

wtorek, Luty 20th, 2018

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. Przesunąć alternator w celu zdjęcia paska klinowego. Zdjąć pasek.

Zdjąć blaszaną obudowę przekładni rozrządu.

Zluzować śrubę blokującą koło napinające. Koło obrócić na mimośrodzie, do pozycji umożliwiającej założenie paska zębatego na koła przekładni rozrządu.

Odkręcić (kluczem do świec) korek wziernika umieszczonego w obudowie sprzęgła (z góry, od strony skrzynki biegów). Obrócić wał korbowy silnika tak, żeby we wzierniku, naprzeciwko znaku, ustawić literę O wybitą na wieńcu koła zamachowego. (więcej…)

Ustawianie rozrządu silnika

wtorek, Luty 20th, 2018

W każdym czterosuwowym silniku, prawidłowe ustawienie rozrządu polega na połączeniu ze sobą (np. zębatym paskiem gumowym) koła zębatego osadzonego na wale korbowym silnika z odpowiednio uștawionym kołem zębatym osadzonym na wałku rozrządu.

Niekiedy, poza wymienionymi dwoma kołami, w skład przekładni rozrządu wchodzi jeszcze trzecie koło zębate — koło osadzone na wałku przekazującym napęd na aparat zapłonowy.

Połączenie kół, musi zapewniać ściśle określone położenie wzajemne wału korbowego i wałka rozrządu, niezmiennie aż do chwili demontażu lub awarii układu rozrządu. Ustalenie właściwych położeń kół ułatwiono przez umieszczenie na korpusie silnika lub na kołach specjalnych znaków.

Uwaga. Uruchomienie silnika, gdy koła rozrządu są ustawione niewłaściwie, może spowodować bardzo poważne uszkodzenie silnika. Po połączeniu kół paskiem zębatym, całego układu nie wolno uruchamiać inaczej, niż przez pokręcanie wałem korbowym silnika (pod groźbą zerwania paska zębatego). [przypisy: wypożyczalnia samochodów katowice, wypożyczalnia samochodów lublin, podesty ruchome ]

Ustawianie rozrządu silników VW 0,9 dm3 i 1,1 dm3

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. (więcej…)

Przeczytaj też:
Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska. Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe. […]

Hamowanie

Efektywność hamowania w danym momencie zależna jest od siły, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca. lm większy będzie nacisk na pedał, tym większe będzie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym i tym silniej szczęki hamulcowe będą przyciskane do tarczy hamulca.Tarcza hamulca obraca się razem z piastą koła i kołem. Obudowa tłoczków i szczęk hamulcowych jest […]

Układ hamulowy

Szczęki hamulca można „podejrzeć” przez zakręcane korkami wzierniki umieszczone w tarczy hamulca przymocowanej trwale do elementu zawieszenia. Stosownie do rodzaju nakładek nitowanych lub naprasowanych i ich dopuszczalnej grubości minimalnej, można ocenić wstępnie ich zużycie. [podobne: Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, serwis niszczarek, podesty magazynowe ] Hamulce bębnowe po dłuższym ich użytkowaniu muszą być wyregulowane. Sposób regulacji, mający na celu […]

DevURL
Polecamy rowniez: