Artykul dnia:
Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy. Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku […]

DevURL

Prądnica

Prądnica prądu przemiennego (alternator) w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi. Należy dbać jedynie o to, aby pasek klinowy napędzający prądnicę był prawidłowo naciągnięty. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać się w granicach 8…10 mm przy nacisku palcem siłą 40 N. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk prądnicy. Przegląd prądnicy należy rozpocząć od szczotek, szczotkotrzymaczy i pierścieni stykowych. Szczotki zużyte do 8 mm należy wymienić. Szczotki, szczotkotrzymacze i nieznacznie zanieszyszczone pierścienie stykowe przetrzeć czysta szczoteczką zamoczoną w benzynie. Prądnicę przedmuchać sprężonym powietrzem.

Aparat zapłonowy

Dostęp do aparatu zapłonowego jest bardzo łatwy, a samo ustawienie oraz regulacja odległości styków przerywacza i ich czyszczenie nie nastręcza większych trudności.

Odstęp styków przerywacza powinien wynosić zgodnie z zaleceniem wytwórni 0,35…0,45 mm. W przypadku zbyt małego odstępu styki rozwierają się niezupełnie i silnie iskrzą lub w ogóle się nie rozwierają. Wskutek tego iskra na świecach zapłonowych jest bardzo słaba. Jeżeli odstęp styków jest zbyt duży lub styki w ogóle nie zwierają się, to iskra na świecach zapłonowych jest zbyt słaba lub w ogóle nie występuje. [podobne: transport maszyn, kurs prawa jazdy, Skoki tandemowe ]

Obsługa reflektorów

Dwa razy w roku, najlepiej w czasie obsługi sezonowej, należy sprawdzić ustawienie reflektorów. Regulację i kontrolę ustawienia reflektorów trzeba koniecznie przeprowadzić po naprawie błotników, wyjmowaniu wkładu reflektora, a także po wymianie żarówki. W celu ustawienia reflektorów należy:

— ustawić samochód na płaskim i równym terenie w stanie nie obciążonym w odległości 10 m od pionowej płaskiej ściany,

— włączyć światło mijania i zakrywając jeden z reflektorów, ustawić drugi reflektor wkrętami regulacyjnymi tak, żeby granica światła i cienia ułożyła się tak.

Po zapaleniu świateł drogowych najbardziej oświetlone punkty dla obu reflektorów powinny być ustawione symetrycznie. Jeżeli plamy świetlne są przesunięte na boki, to należy reflektory ustawić w kierunku poziomym.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: kurs prawa jazdy Skoki tandemowe transport maszyn

Przeczytaj też:
Układ kierowniczy

Przekładnia kierownicza/zębatkowa Minimalny promień skrętu/4,76 m (4,63 m n— modele sportowe} Amortyzatory/teleskopowe, hydrauliczne, dwustronnego działania zarówno w przednim, jak i tylnym zawieszeniu. Wyposażenie elektryczne Akumulator/kwasowo-ołowiowy Napięcie znamionowe 12 v Pojemność akumulatora — dla silników o pojemności 1,1 dm3, 1,3 dm3 i 1,6 dm3 współpracujących z mechaniczną skrzynką biegów 38 A. h — dla silników o […]

Obsługa układu kierowniczego

Podczas przeglądów technicznych należy sprawdzić stan połączeń układu, mieszków ochronnych oraz obudów przegubów kulowych. Sprawdzenie układu wspomagania kierownicy sprowadza się do: — kontroli poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, — sprawdzenia napięcia paska klinowego w sposób pokazany w części dotyczącej układu chłodzenia modelu Fiesta. Układ zasilania Gaźnik — Weber (dwugardzielowy) stosowany do silnika OHC (opisany w […]

Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km sprawdzić ustawienie reflektorów. Opis czynności ustawienia został podany w części pierwszej. Punkty odniesienia Pe-Pe powinny znaleźć się 8 cm, a punkty Pi-Pi 5 cm poniżej odpowiednich krzyżyków. Regulację strumienia świetlnego w kierunku pionowym wykonuje się (po uprzednim zdjęciu zbiornika spryskiwacza wody) dla świateł mijania śrubą, dla świateł drogowych (długich) śrubą, regulację […]

DevURL
Polecamy rowniez: