Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, […]

DevURL

Prądnica

Prądnica prądu przemiennego (alternator) w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi. Należy dbać jedynie o to, aby pasek klinowy napędzający prądnicę był prawidłowo naciągnięty. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać się w granicach 8…10 mm przy nacisku palcem siłą 40 N. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk prądnicy. Przegląd prądnicy należy rozpocząć od szczotek, szczotkotrzymaczy i pierścieni stykowych. Szczotki zużyte do 8 mm należy wymienić. Szczotki, szczotkotrzymacze i nieznacznie zanieszyszczone pierścienie stykowe przetrzeć czysta szczoteczką zamoczoną w benzynie. Prądnicę przedmuchać sprężonym powietrzem.

Aparat zapłonowy

Dostęp do aparatu zapłonowego jest bardzo łatwy, a samo ustawienie oraz regulacja odległości styków przerywacza i ich czyszczenie nie nastręcza większych trudności.

Odstęp styków przerywacza powinien wynosić zgodnie z zaleceniem wytwórni 0,35…0,45 mm. W przypadku zbyt małego odstępu styki rozwierają się niezupełnie i silnie iskrzą lub w ogóle się nie rozwierają. Wskutek tego iskra na świecach zapłonowych jest bardzo słaba. Jeżeli odstęp styków jest zbyt duży lub styki w ogóle nie zwierają się, to iskra na świecach zapłonowych jest zbyt słaba lub w ogóle nie występuje. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Obsługa reflektorów

Dwa razy w roku, najlepiej w czasie obsługi sezonowej, należy sprawdzić ustawienie reflektorów. Regulację i kontrolę ustawienia reflektorów trzeba koniecznie przeprowadzić po naprawie błotników, wyjmowaniu wkładu reflektora, a także po wymianie żarówki. W celu ustawienia reflektorów należy:

— ustawić samochód na płaskim i równym terenie w stanie nie obciążonym w odległości 10 m od pionowej płaskiej ściany,

— włączyć światło mijania i zakrywając jeden z reflektorów, ustawić drugi reflektor wkrętami regulacyjnymi tak, żeby granica światła i cienia ułożyła się tak.

Po zapaleniu świateł drogowych najbardziej oświetlone punkty dla obu reflektorów powinny być ustawione symetrycznie. Jeżeli plamy świetlne są przesunięte na boki, to należy reflektory ustawić w kierunku poziomym.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Układ zapłonowy silników V-6

Układ zapłonowy silników V-6/rozdzielacz zapłonu Motorola, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa, świece zapłonowe oraz elektroniczny wzmacniacz modelowy włączony w obwód między cewkę i rozdzielacz Kąt wyprzedzenia zapłonu — gaźnik Solex                              9 0 przed ZZ — wtrysk paliwa                            1 20 przed ZZ — wtrysk paliwa (Szwecja)            1 50 przed ZZ Świece zapłonowe/Motorcraft AGR 22 Odstęp elektrod                            […]

Układ kierowniczy

Przekładnia kierownicza/zębatkowa Minimalny promień skrętu/4,76 m (4,63 m n— modele sportowe} Amortyzatory/teleskopowe, hydrauliczne, dwustronnego działania zarówno w przednim, jak i tylnym zawieszeniu. Wyposażenie elektryczne Akumulator/kwasowo-ołowiowy Napięcie znamionowe 12 v Pojemność akumulatora — dla silników o pojemności 1,1 dm3, 1,3 dm3 i 1,6 dm3 współpracujących z mechaniczną skrzynką biegów 38 A. h — dla silników o […]

Skrzynka biegów

W skrzynce biegów włączona jest największa przekładnia (koła zębate) i samochód ma na kołach napędzanych największą siłę napędową. Ten pierwszy bieg włącza się podczas pokonywania dużych oporów jazdy, np. w czasie ruszania z miejsca, w czasie jazdy pod górę, na drodze piaszczystej itp. Zwiększa on również siłę napędową, lecz w stopniu mniejszym (koła zębate) niż […]

DevURL
Polecamy rowniez: