Partnerzy serwisu:
warszawa wypożyczalnia samochodów
W sumie ciężko mi wierzyć że dla facetów tak ważna jest auto kosmetyka, jestem kobietą to tego nie rozumiem
Artykul dnia:
Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC, SAE 5W/30 przy temperaturze poniżej —6C, SAE IOW/30 SAE I OW/40 w zakresie temperatur —23…+320C, SAE IOW/50 SAE20W/40 SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej +1 20C, -  wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40. [patrz też: opłaty drogowe […]

DevURL

Prądnica

Prądnica prądu przemiennego (alternator) w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi. Należy dbać jedynie o to, aby pasek klinowy napędzający prądnicę był prawidłowo naciągnięty. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać się w granicach 8…10 mm przy nacisku palcem siłą 40 N. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk prądnicy. Przegląd prądnicy należy rozpocząć od szczotek, szczotkotrzymaczy i pierścieni stykowych. Szczotki zużyte do 8 mm należy wymienić. Szczotki, szczotkotrzymacze i nieznacznie zanieszyszczone pierścienie stykowe przetrzeć czysta szczoteczką zamoczoną w benzynie. Prądnicę przedmuchać sprężonym powietrzem.

Aparat zapłonowy

Dostęp do aparatu zapłonowego jest bardzo łatwy, a samo ustawienie oraz regulacja odległości styków przerywacza i ich czyszczenie nie nastręcza większych trudności.

Odstęp styków przerywacza powinien wynosić zgodnie z zaleceniem wytwórni 0,35…0,45 mm. W przypadku zbyt małego odstępu styki rozwierają się niezupełnie i silnie iskrzą lub w ogóle się nie rozwierają. Wskutek tego iskra na świecach zapłonowych jest bardzo słaba. Jeżeli odstęp styków jest zbyt duży lub styki w ogóle nie zwierają się, to iskra na świecach zapłonowych jest zbyt słaba lub w ogóle nie występuje. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Obsługa reflektorów

Dwa razy w roku, najlepiej w czasie obsługi sezonowej, należy sprawdzić ustawienie reflektorów. Regulację i kontrolę ustawienia reflektorów trzeba koniecznie przeprowadzić po naprawie błotników, wyjmowaniu wkładu reflektora, a także po wymianie żarówki. W celu ustawienia reflektorów należy:

— ustawić samochód na płaskim i równym terenie w stanie nie obciążonym w odległości 10 m od pionowej płaskiej ściany,

— włączyć światło mijania i zakrywając jeden z reflektorów, ustawić drugi reflektor wkrętami regulacyjnymi tak, żeby granica światła i cienia ułożyła się tak.

Po zapaleniu świateł drogowych najbardziej oświetlone punkty dla obu reflektorów powinny być ustawione symetrycznie. Jeżeli plamy świetlne są przesunięte na boki, to należy reflektory ustawić w kierunku poziomym.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Filtry powietrza

W samochodach VW znalazły zastosowanie różne typy filtrów powietrza. Wszystkie te filtry łączą wspólne cechy: są to filtry suche z wymiennym wkładem. Czynności obsługowe ze strony użytkownika ograniczają się do wymiany wkładu filtrującego, po określonym przebiegu lub tylko oczyszczeniu tego wkładu, dokładnego oczyszczenia obudowy filtru i przewodów ssawnych, przy okazji wymiany wkładu oraz przestawienia rury […]

Chociaz teoretyczny wzór na odleglosc hamowania daje wartosci prawdopodobne, rzeczywista dlugosc nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym

Chociaż teoretyczny wzór na odległość hamowania daje wartości prawdopodobne, rzeczywista długość nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym. Nowsze badania wykazują, że odległość hamowania z dostateczną dokładnością można przyjmować w stosunku prostym do szybkości ruchu. Otrzymuje się wtedy odległość hamowania Sil = o: V (z doświadczeń o: = 2, zatem Sil = 2· V), a […]

Przeciazenie nawierzchni podczas ruchu na luku pionowym

Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym.Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym następuje dla łuków pionowych wklęsłych wskutek występowania siły odśrodkowej, działającej w kierunku promienia łuku i skierowanej z góry na dół. Przeciążenie tego rodzaju istnieje na każdej nawierzchni, nawet na nawierzchni w dobrym stanie. Wywołuje je istnienie fal powstających przy wykonaniu nawierzchni (wałowanie). […]

DevURL
Polecamy rowniez: