Artykul dnia:
Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część […]

DevURL

Prądnica

Prądnica prądu przemiennego (alternator) w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi. Należy dbać jedynie o to, aby pasek klinowy napędzający prądnicę był prawidłowo naciągnięty. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać się w granicach 8…10 mm przy nacisku palcem siłą 40 N. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk prądnicy. Przegląd prądnicy należy rozpocząć od szczotek, szczotkotrzymaczy i pierścieni stykowych. Szczotki zużyte do 8 mm należy wymienić. Szczotki, szczotkotrzymacze i nieznacznie zanieszyszczone pierścienie stykowe przetrzeć czysta szczoteczką zamoczoną w benzynie. Prądnicę przedmuchać sprężonym powietrzem.

Aparat zapłonowy

Dostęp do aparatu zapłonowego jest bardzo łatwy, a samo ustawienie oraz regulacja odległości styków przerywacza i ich czyszczenie nie nastręcza większych trudności.

Odstęp styków przerywacza powinien wynosić zgodnie z zaleceniem wytwórni 0,35…0,45 mm. W przypadku zbyt małego odstępu styki rozwierają się niezupełnie i silnie iskrzą lub w ogóle się nie rozwierają. Wskutek tego iskra na świecach zapłonowych jest bardzo słaba. Jeżeli odstęp styków jest zbyt duży lub styki w ogóle nie zwierają się, to iskra na świecach zapłonowych jest zbyt słaba lub w ogóle nie występuje. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Obsługa reflektorów

Dwa razy w roku, najlepiej w czasie obsługi sezonowej, należy sprawdzić ustawienie reflektorów. Regulację i kontrolę ustawienia reflektorów trzeba koniecznie przeprowadzić po naprawie błotników, wyjmowaniu wkładu reflektora, a także po wymianie żarówki. W celu ustawienia reflektorów należy:

— ustawić samochód na płaskim i równym terenie w stanie nie obciążonym w odległości 10 m od pionowej płaskiej ściany,

— włączyć światło mijania i zakrywając jeden z reflektorów, ustawić drugi reflektor wkrętami regulacyjnymi tak, żeby granica światła i cienia ułożyła się tak.

Po zapaleniu świateł drogowych najbardziej oświetlone punkty dla obu reflektorów powinny być ustawione symetrycznie. Jeżeli plamy świetlne są przesunięte na boki, to należy reflektory ustawić w kierunku poziomym.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska. Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe. […]

Wizyta na stacji paliw

Jadąc na stację paliw nigdy nie możemy być pewni, jakie wartości zobaczymy na cenniku. Przeważnie widzimy wyższe ceny, choć zdarzają się niespodzianki i koszt litra paliwa spada. Najczęściej nie są to duże obniżki, więc wielkiej oszczędności w portfelu nie zauważamy. Kilka tygodni później kończą się dobre czasy i ceny wracają do wyższej wartości. Rozwiązaniem drogiego […]

Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak: — przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy, — hamulec nożny oraz ręczny, — pedał przyspieszenia i kierownica, — sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy […]

DevURL
Polecamy rowniez: