Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Jak silnik ciągnie samochód

Źródłem napędu samochodu jest silnik. Obroty wału korbowego silnika nie są bezpośrednio przekazywane na koła. Między wałem korbowym silnika a osią koła napędzanego jest jeszcze kilka pośrednich urządzeń i mechanizmów. Napęd z silnika przechodzi najpierw na sprzęgło, dalej na wał napędowy i skrzynkę biegów, przekładnię główną i na osie kół napędzanych. Wymienione urządzenia mogą być […]

DevURL

Prądnica

Prądnica prądu przemiennego (alternator) w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi. Należy dbać jedynie o to, aby pasek klinowy napędzający prądnicę był prawidłowo naciągnięty. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać się w granicach 8…10 mm przy nacisku palcem siłą 40 N. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk prądnicy. Przegląd prądnicy należy rozpocząć od szczotek, szczotkotrzymaczy i pierścieni stykowych. Szczotki zużyte do 8 mm należy wymienić. Szczotki, szczotkotrzymacze i nieznacznie zanieszyszczone pierścienie stykowe przetrzeć czysta szczoteczką zamoczoną w benzynie. Prądnicę przedmuchać sprężonym powietrzem.

Aparat zapłonowy

Dostęp do aparatu zapłonowego jest bardzo łatwy, a samo ustawienie oraz regulacja odległości styków przerywacza i ich czyszczenie nie nastręcza większych trudności.

Odstęp styków przerywacza powinien wynosić zgodnie z zaleceniem wytwórni 0,35…0,45 mm. W przypadku zbyt małego odstępu styki rozwierają się niezupełnie i silnie iskrzą lub w ogóle się nie rozwierają. Wskutek tego iskra na świecach zapłonowych jest bardzo słaba. Jeżeli odstęp styków jest zbyt duży lub styki w ogóle nie zwierają się, to iskra na świecach zapłonowych jest zbyt słaba lub w ogóle nie występuje. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Obsługa reflektorów

Dwa razy w roku, najlepiej w czasie obsługi sezonowej, należy sprawdzić ustawienie reflektorów. Regulację i kontrolę ustawienia reflektorów trzeba koniecznie przeprowadzić po naprawie błotników, wyjmowaniu wkładu reflektora, a także po wymianie żarówki. W celu ustawienia reflektorów należy:

— ustawić samochód na płaskim i równym terenie w stanie nie obciążonym w odległości 10 m od pionowej płaskiej ściany,

— włączyć światło mijania i zakrywając jeden z reflektorów, ustawić drugi reflektor wkrętami regulacyjnymi tak, żeby granica światła i cienia ułożyła się tak.

Po zapaleniu świateł drogowych najbardziej oświetlone punkty dla obu reflektorów powinny być ustawione symetrycznie. Jeżeli plamy świetlne są przesunięte na boki, to należy reflektory ustawić w kierunku poziomym.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Własna elektrownia

Przeznaczeniem akumulatora jest dostarczenie prądu elektrycznego przede wszystkim do urządzeń rozruchowych (rozrusznik, instalacja zapłonowa) oraz do odbiorników prądu podczas postoju samochodu (oświetlenie itp.). W czasie jazdy zapotrzebowanie na prąd jest tak wielkie, że akumulator rozładowałby się całkowicie już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Każdy samochód ma więc własną elektrownię, wytwarzającą prąd elektryczny. Urządzeniem tym jest prądnica. […]

Jeszcze za mała siła napedowa?

Jedziemy samochodem po poziomej drodze. Silnik lekko i równo pracuje, a samochód rozwija dużą prędkość. Ale nagle przed nami wzniesienie. Samochód jedzie teraz wolniej, mimo że dodajemy „gazu, a nawet zatrzymuje się. Przydałaby się jeszcze większa siła napędowa. Zdawałoby się, że nic prostszego, wystarczy zmienić przełożenie przekładni głównej i zamiast 1 : 5 dać 1 […]

OBCIAZENIE DRÓG

OBCIĄŻENIE DRÓG . PRZELOTNOŚĆ DROGI I INTENSYWNOŚĆ RUCHU Przelotnością trasy drogowej nazywa się ilość samochodów (ton n brutto), która może przejść przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Przelotność drogi zależy od ilości pasów ruchu drogowego i od przelotności jednego pasa ruchu. Przelotność jednego pasa ruchu jest uzależniona od: a) przelotności odcinków drogi, […]

DevURL
Polecamy rowniez: