Artykul dnia:
Termostat

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy. Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą […]

DevURL

Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak:

— przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy,

— hamulec nożny oraz ręczny,

— pedał przyspieszenia i kierownica,

— sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy zespołów (czy nie jest nadmierna). Dodatkowa obsługa okresowa po każdych 40 000 km przebiegu.

Pod pokrywą silnika:

— sprawdzenie i wymiana filtru odpowietrzania skrzyni korbowej,  wymiana wkładu filtru powietrza,

— smarowanie rozdzielacza i czyszczenie jego kopułki oraz przewodów wysokiego napięcia,

— sprawdzenie oraz wyregulowanie prędkości obrotowej biegu jałowego, na podnośniku lub w kanale,  oczyszczenie i wymiana zaworu w pokrywie wlewu oleju.

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy

— lepkość

SAE IOW/30

SAE 1 OW/40 przy temperaturze —230C…+32C.

SAE IOW/50

SAE 20W/40

12C…+2TC,

SAE 20W/50 f przy temperaturze — SAE 5W/20

SAE 5W/30 J przy temperaturze poniżej —230 – wg specyfikacji Forda olej SSM-2c-9001 AA,

- wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40.

POLskie zamienniki materiałów eksploatacyjnych nie są homologowane przez firmę Ford. Ich używanie w okresie gwarancyjnym może spowodować utratę gwarancji.

Płyn chłodzący

— wg specyfikacji Forda Motorcraft Antifreeze płus SSM-97B-9101 A,

— wg CPN płyn Borygo.

Olej przekładniowy

— wg specyfikacji Forda SQM—2C—9008 A, – wg CPN Hipol 15F.

Smar do przegubów

wg specyfikacji Forda S—M I C—75 A (40 g na każdy przegub).

Smar do łożysk kół

— wg specyfikacji Forda S—MI C—4515 A, – wg CPN smar ŁT-4S2.

Płyn hamulcowy

— wg specyfikacji Forda Ol A lub C, – wg CPN płynR3.

Smar do wałka rozdzielacza zapłonu [więcej w: taśmy transportujące, acetazolamid, mechanizm zwrotniczy ]

- wg Forda olej turbinowy ESF-M2C-70 A, Shell Turbo 41 , Mobil DTE, Texaco Rando, Castrol Perfecto Heavy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: acetazolamid mechanizm zwrotniczy taśmy transportujące

Przeczytaj też:
Własna elektrownia

Przeznaczeniem akumulatora jest dostarczenie prądu elektrycznego przede wszystkim do urządzeń rozruchowych (rozrusznik, instalacja zapłonowa) oraz do odbiorników prądu podczas postoju samochodu (oświetlenie itp.). W czasie jazdy zapotrzebowanie na prąd jest tak wielkie, że akumulator rozładowałby się całkowicie już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Każdy samochód ma więc własną elektrownię, wytwarzającą prąd elektryczny. Urządzeniem tym jest prądnica. […]

Smarowanie walczy z tarciem

Zamarznięte ręce można rozgrzać przez silne pocieranie. lm silniej i dłużej będziemy je trzeć, tym bardziej się rozgrzeją. Ostrząc wiertło na wirującej tarczy szlifierskiej, widzimy iskry odrzucane na boki. Są to cząsteczki stali spalane w wyniku tarcia. W każdym samochodzie znajduje się bardzo dużo punktów, w których występuje tarcie, np. między tłokiem a cylindrem, w […]

Spraedzanie poziomu oleju

Kontrola poziomu oleju powinna być przeprowadzana w samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu przy nagrzanym silniku. Olej sprawdza się wskaźnikiem prętowym. Między poziomami „min” i „max” jest 0,75…1,0 dm3 oleju. Wymianę oleju należy przeprowadzać co 10 000 km. Olej należy wymieniać wraz z filtrem pełnoprzepływowym w sposób opisany w części pierwszej. Przebieg między wymianą oleju […]

DevURL
Polecamy rowniez: