Próby ogólne
Wypróbować działanie takich elementów, jak:
— przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy,
— hamulec nożny oraz ręczny,
— pedał przyspieszenia i kierownica,
— sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy zespołów (czy nie jest nadmierna). Dodatkowa obsługa okresowa po każdych 40 000 km przebiegu.
Pod pokrywą silnika:
— sprawdzenie i wymiana filtru odpowietrzania skrzyni korbowej, wymiana wkładu filtru powietrza,
— smarowanie rozdzielacza i czyszczenie jego kopułki oraz przewodów wysokiego napięcia,
— sprawdzenie oraz wyregulowanie prędkości obrotowej biegu jałowego, na podnośniku lub w kanale, oczyszczenie i wymiana zaworu w pokrywie wlewu oleju.
Materiały eksploatacyjne
Olej silnikowy
— lepkość
SAE IOW/30
SAE 1 OW/40 przy temperaturze —230C…+32C.
SAE IOW/50
SAE 20W/40
12C…+2TC,
SAE 20W/50 f przy temperaturze — SAE 5W/20
SAE 5W/30 J przy temperaturze poniżej —230 – wg specyfikacji Forda olej SSM-2c-9001 AA,
- wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40.
POLskie zamienniki materiałów eksploatacyjnych nie są homologowane przez firmę Ford. Ich używanie w okresie gwarancyjnym może spowodować utratę gwarancji.
Płyn chłodzący
— wg specyfikacji Forda Motorcraft Antifreeze płus SSM-97B-9101 A,
— wg CPN płyn Borygo.
Olej przekładniowy
— wg specyfikacji Forda SQM—2C—9008 A, – wg CPN Hipol 15F.
Smar do przegubów
wg specyfikacji Forda S—M I C—75 A (40 g na każdy przegub).
Smar do łożysk kół
— wg specyfikacji Forda S—MI C—4515 A, – wg CPN smar ŁT-4S2.
Płyn hamulcowy
— wg specyfikacji Forda Ol A lub C, – wg CPN płynR3.
Smar do wałka rozdzielacza zapłonu [więcej w: opel rokicki, autorud, lamborghini wypożyczalnia ]
- wg Forda olej turbinowy ESF-M2C-70 A, Shell Turbo 41 , Mobil DTE, Texaco Rando, Castrol Perfecto Heavy.