Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło […]

DevURL

Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak:

— przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy,

— hamulec nożny oraz ręczny,

— pedał przyspieszenia i kierownica,

— sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy zespołów (czy nie jest nadmierna). Dodatkowa obsługa okresowa po każdych 40 000 km przebiegu.

Pod pokrywą silnika:

— sprawdzenie i wymiana filtru odpowietrzania skrzyni korbowej,  wymiana wkładu filtru powietrza,

— smarowanie rozdzielacza i czyszczenie jego kopułki oraz przewodów wysokiego napięcia,

— sprawdzenie oraz wyregulowanie prędkości obrotowej biegu jałowego, na podnośniku lub w kanale,  oczyszczenie i wymiana zaworu w pokrywie wlewu oleju.

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy

— lepkość

SAE IOW/30

SAE 1 OW/40 przy temperaturze —230C…+32C.

SAE IOW/50

SAE 20W/40

12C…+2TC,

SAE 20W/50 f przy temperaturze — SAE 5W/20

SAE 5W/30 J przy temperaturze poniżej —230 – wg specyfikacji Forda olej SSM-2c-9001 AA,

- wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40.

POLskie zamienniki materiałów eksploatacyjnych nie są homologowane przez firmę Ford. Ich używanie w okresie gwarancyjnym może spowodować utratę gwarancji.

Płyn chłodzący

— wg specyfikacji Forda Motorcraft Antifreeze płus SSM-97B-9101 A,

— wg CPN płyn Borygo.

Olej przekładniowy

— wg specyfikacji Forda SQM—2C—9008 A, – wg CPN Hipol 15F.

Smar do przegubów

wg specyfikacji Forda S—M I C—75 A (40 g na każdy przegub).

Smar do łożysk kół

— wg specyfikacji Forda S—MI C—4515 A, – wg CPN smar ŁT-4S2.

Płyn hamulcowy

— wg specyfikacji Forda Ol A lub C, – wg CPN płynR3.

Smar do wałka rozdzielacza zapłonu [więcej w: opel rokicki, autorud, lamborghini wypożyczalnia ]

- wg Forda olej turbinowy ESF-M2C-70 A, Shell Turbo 41 , Mobil DTE, Texaco Rando, Castrol Perfecto Heavy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud lamborghini wypożyczalnia opel rokicki

Przeczytaj też:
Obsługa podwozia

Obsługa sprzęgła — identycznie jak w Fieście (automatycznie regulowany skok jałowy pedału). Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w pozostałych modelach. Obsługa wału napędowego — smarowanie przegubów co 40 000 km smarem (55 g każdy). Tylny most Obsługa tylnego mostu sprowadza się do sprawdzenia poziomu oleju po odkręceniu korka przelewowego (rys. 5.3) i ewentualnego uzupełniania […]

Ogumienie

We własnym dobrze pojętym interesie, każdy użytkownik samochodu powinien dość często (a przed dłuższym wyjazdem — zawsze) kontrolować zewnętrzny stan ogumienia, zwłaszcza kół kierowanych. W samochodach VW koła kierowane są jednocześnie kotami napędzanymi, a to oznacza że zużywają się prędzej od kół tylnych. Stąd wynika zasada, propagowana przez wytwórcę, wymiany kół, gdy tylko dostrzeże się […]

Odstep czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przyblizeniu 1 sekunde, chociaz ostatnio przyjmuje sie, ze praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy

Odstęp czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przybliżeniu 1 sekundę, chociaż ostatnio przyjmuje się, że praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy. Przez intensywność ruchu na drodze rozumiemy ilość samochodów (ton brutto), która przechodzi przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Wzór na maksymalną intensywność ruchu drogowego: Nr […]

DevURL
Polecamy rowniez: