Artykul dnia:
Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

DevURL

Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak:

— przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy,

— hamulec nożny oraz ręczny,

— pedał przyspieszenia i kierownica,

— sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy zespołów (czy nie jest nadmierna). Dodatkowa obsługa okresowa po każdych 40 000 km przebiegu.

Pod pokrywą silnika:

— sprawdzenie i wymiana filtru odpowietrzania skrzyni korbowej,  wymiana wkładu filtru powietrza,

— smarowanie rozdzielacza i czyszczenie jego kopułki oraz przewodów wysokiego napięcia,

— sprawdzenie oraz wyregulowanie prędkości obrotowej biegu jałowego, na podnośniku lub w kanale,  oczyszczenie i wymiana zaworu w pokrywie wlewu oleju.

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy

— lepkość

SAE IOW/30

SAE 1 OW/40 przy temperaturze —230C…+32C.

SAE IOW/50

SAE 20W/40

12C…+2TC,

SAE 20W/50 f przy temperaturze — SAE 5W/20

SAE 5W/30 J przy temperaturze poniżej —230 – wg specyfikacji Forda olej SSM-2c-9001 AA,

- wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40.

POLskie zamienniki materiałów eksploatacyjnych nie są homologowane przez firmę Ford. Ich używanie w okresie gwarancyjnym może spowodować utratę gwarancji.

Płyn chłodzący

— wg specyfikacji Forda Motorcraft Antifreeze płus SSM-97B-9101 A,

— wg CPN płyn Borygo.

Olej przekładniowy

— wg specyfikacji Forda SQM—2C—9008 A, – wg CPN Hipol 15F.

Smar do przegubów

wg specyfikacji Forda S—M I C—75 A (40 g na każdy przegub).

Smar do łożysk kół

— wg specyfikacji Forda S—MI C—4515 A, – wg CPN smar ŁT-4S2.

Płyn hamulcowy

— wg specyfikacji Forda Ol A lub C, – wg CPN płynR3.

Smar do wałka rozdzielacza zapłonu [więcej w: opel rokicki, autorud, lamborghini wypożyczalnia ]

- wg Forda olej turbinowy ESF-M2C-70 A, Shell Turbo 41 , Mobil DTE, Texaco Rando, Castrol Perfecto Heavy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud lamborghini wypożyczalnia opel rokicki

Przeczytaj też:
W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajezdza na baze materialowa, gdzie z silosów jest napelniana materialami skladowymi

W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajeżdża na bazę materiałową, gdzie z silosów jest napełniana materiałami składowymi. Równocześnie zbiornik napełnia się wodą. Napełniona betoniarka przyjeżdża na budowę i w odległości 1,5 + 2,0 kim od miejsca wbudowania masy betonowej doprowadza sie do mieszalnika ustaloną ilość wody, a następnie materiały poddaje się dokładnemu wymieszaniu przez obrót […]

Układ hamulcowy

Podczas okresowej kontroli układu należy: — sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełnić go. — sprawdzić szczelność przewodów hamulcowych (w przypadku uszkodzenia któregokolwiek z przewodów należy wymienić go na nowy, a układ odpowietrzyć), — sprawdzić stan nakładek hamulcowych (klocków) hamulców kół przednich (minimalna grubość klocków hamulcowych wynosi I mm), — sprawdzić […]

Smarowanie walczy z tarciem

Zamarznięte ręce można rozgrzać przez silne pocieranie. lm silniej i dłużej będziemy je trzeć, tym bardziej się rozgrzeją. Ostrząc wiertło na wirującej tarczy szlifierskiej, widzimy iskry odrzucane na boki. Są to cząsteczki stali spalane w wyniku tarcia. W każdym samochodzie znajduje się bardzo dużo punktów, w których występuje tarcie, np. między tłokiem a cylindrem, w […]

DevURL
Polecamy rowniez: