Artykul dnia:
Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC, SAE 5W/30 przy temperaturze poniżej —6C, SAE IOW/30 SAE I OW/40 w zakresie temperatur —23…+320C, SAE IOW/50 SAE20W/40 SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej +1 20C, -  wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40. [patrz też: ganinex otomoto, […]

DevURL

Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak:

— przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy,

— hamulec nożny oraz ręczny,

— pedał przyspieszenia i kierownica,

— sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy zespołów (czy nie jest nadmierna). Dodatkowa obsługa okresowa po każdych 40 000 km przebiegu.

Pod pokrywą silnika:

— sprawdzenie i wymiana filtru odpowietrzania skrzyni korbowej,  wymiana wkładu filtru powietrza,

— smarowanie rozdzielacza i czyszczenie jego kopułki oraz przewodów wysokiego napięcia,

— sprawdzenie oraz wyregulowanie prędkości obrotowej biegu jałowego, na podnośniku lub w kanale,  oczyszczenie i wymiana zaworu w pokrywie wlewu oleju.

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy

— lepkość

SAE IOW/30

SAE 1 OW/40 przy temperaturze —230C…+32C.

SAE IOW/50

SAE 20W/40

12C…+2TC,

SAE 20W/50 f przy temperaturze — SAE 5W/20

SAE 5W/30 J przy temperaturze poniżej —230 – wg specyfikacji Forda olej SSM-2c-9001 AA,

- wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40.

POLskie zamienniki materiałów eksploatacyjnych nie są homologowane przez firmę Ford. Ich używanie w okresie gwarancyjnym może spowodować utratę gwarancji.

Płyn chłodzący

— wg specyfikacji Forda Motorcraft Antifreeze płus SSM-97B-9101 A,

— wg CPN płyn Borygo.

Olej przekładniowy

— wg specyfikacji Forda SQM—2C—9008 A, – wg CPN Hipol 15F.

Smar do przegubów

wg specyfikacji Forda S—M I C—75 A (40 g na każdy przegub).

Smar do łożysk kół

— wg specyfikacji Forda S—MI C—4515 A, – wg CPN smar ŁT-4S2.

Płyn hamulcowy

— wg specyfikacji Forda Ol A lub C, – wg CPN płynR3.

Smar do wałka rozdzielacza zapłonu [więcej w: opel rokicki, autorud, lamborghini wypożyczalnia ]

- wg Forda olej turbinowy ESF-M2C-70 A, Shell Turbo 41 , Mobil DTE, Texaco Rando, Castrol Perfecto Heavy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud lamborghini wypożyczalnia opel rokicki

Przeczytaj też:
Spraedzanie poziomu oleju

Kontrola poziomu oleju powinna być przeprowadzana w samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu przy nagrzanym silniku. Olej sprawdza się wskaźnikiem prętowym. Między poziomami „min” i „max” jest 0,75…1,0 dm3 oleju. Wymianę oleju należy przeprowadzać co 10 000 km. Olej należy wymieniać wraz z filtrem pełnoprzepływowym w sposób opisany w części pierwszej. Przebieg między wymianą oleju […]

Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą: — kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju. Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km […]

PODZIAL RUCHU NA JEZDNI

PODZIAŁ RUCHU NA JEZDNI . Podziałem ruchu na jezdni jest umieszczenie tego ruchu na nawierzchni drogowej lub też na oddzielnych pasach nawierzchni drogowej tak, aby otrzymać możliwie największą przelotność trasy drogowej lub też możliwie największą szybkość przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa ruchu pojazdów, poruszających się po nawierzchni. W zasadzie regulacja konstrukcyjna ruchu drogowego na jezdni dwupasowej […]

DevURL
Polecamy rowniez: