Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Podstawowe zespoły

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia. Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia […]

DevURL

Produkowane sa równiez skrapiarki jako przyczepy samochodowe

Produkowane są również skrapiarki jako przyczepy samochodowe. Skrapiarki samochodowe składają się z następujących części: 1) podwozia samochodowego, 2) ramy podstawowej zamocowanej do podwozia, 3) zbiornika bitumu, 4) urządzenia do podgrzewania, którego zadaniem jest utrzymywanie należytej temperatury bitumu bądź też podgrzewanie bitumu do temperatury roboczej, 5) urządzeń sterowniczych. Na ramie ze stali promowej spawanej zamocowany jest zbiornik (cysterna), zwykle w kształcie walca o przekroju eliptycznym, wykonany z blachy stalowej spawanej o grubości około 3 mm. Zbiornik ten ma izolację cieplną z warstwy waty szklanej lub azbestu otulonej cienką blachą ochronną. Wewnątrz zbiornika są wbudowane przepony – żebra zapobiegające znacznemu falowaniu bitumu w czasie dużych zmian szybkości jazdy. Do utrzymania temperatury roboczej skrapiarki radzieckiej D-251 wyposażone są w podgrzewacze różnego typu, najczęściej systemu palnikowego, zasilane olejem opałowym lub naftą. W części górnej zbiornika znajduje się otwór właz służący do wlewania ciekłego bitumu oraz do oczyszczenia, naprawy i kontroli wnętrza zbiornika. Właz zaopatrzony jest w filtr statkowy zabezpieczający przed dostawaniem się do wnętrza zbiornika zanieczyszczeń, które powodowałyby zatykanie rozpylaczy. W zbiorniku jest rura przelewowa oraz wskaźnik stopnia napełnienia typu pływakowego. [patrz też: wypożyczalnia lamborghini, otomoto żory, wartburg forum ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: otomoto żory wartburg forum wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Układ napędowy

Jeżeli zmierzymy drogę, jaką przejdą koła samochodu jadącego na zakręcie lub dookoła placu, okaże się, że droga kół wewnętrznych jest znacznie krótsza od drogi kół zewnętrznych. Przebywając krótszą drogę, koło wykona mniej obrotów, a przebywając drogę dłuższą — więcej. Ponieważ kola z jednej i z drugiej strony pojazdu obracają się z różną prędkością (z różną […]

Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak: — przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy, — hamulec nożny oraz ręczny, — pedał przyspieszenia i kierownica, — sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy […]

Przednie zawieszenie

Obsługa przedniego zawieszenia polega na okresowym sprawdzaniu: — stanu amortyzatorów i ewentualnych ich nieszczelności, — zużycia tłoków amortyzatorów, — stanu tulei gumowych, przegubów i osłon gumowych, — zbieżności kół przednich, w przypadku nieprawidłowej należy regulować (przez skrócenie lub wydłużenie drążków kierowniczych). Kąt pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy są w modelu Fiesta wielkościami nieregulowanymi i ich […]

DevURL
Polecamy rowniez: