Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Sprzęgło

W czasie eksploatacji pojazdu należy okresowo przeprowadzać regulację ruchu jałowego pedału sprzęgła, która jest jedyną czynnością obsługowa układu sprzęgłowego. Luz pedału sprzęgła wynosi 1 5 mm dla wszystkich omawianych tu typów sprzęgieł. W samochodzie VW Polo regulacji dokonuje się przez pokręcanie nakrętki specjalnej. W samochodzie VW Golf regulacja wymaga poluzowania nakrętki kontrującej, przeprowadzenia regulacji przez […]

DevURL

Przeciazenie nawierzchni podczas ruchu na luku pionowym

Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym.Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym następuje dla łuków pionowych wklęsłych wskutek występowania siły odśrodkowej, działającej w kierunku promienia łuku i skierowanej z góry na dół. Przeciążenie tego rodzaju istnieje na każdej nawierzchni, nawet na nawierzchni w dobrym stanie. Wywołuje je istnienie fal powstających przy wykonaniu nawierzchni (wałowanie). Staranne wykonanie nawierzchni i zmniejszenie ilości fal niewątpliwie polepsza sprawę. Ruch samochodu po drodze nierównej wywołuje wymuszone drgania pojazdu. Drgania te mogą sumować się z drganiami własnymi samochodu, jednak wpływ wywierany przez takie zsumowane drgania jest trudny do obliczenia wyraża się on przez uwzględnienie współczynnika dynamicznego, mierzonego za pomocą specjalnych przyrządów doczepionych t50 do podwozia samochodu. [przypisy: inchcape otomoto, ganinex pszczyna, bemo motors poznań ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań ganinex pszczyna inchcape otomoto

Przeczytaj też:
Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu […]

Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —003030; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica […]

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm. W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano […]

DevURL
Polecamy rowniez: