Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Produkowane sa równiez skrapiarki jako przyczepy samochodowe

Produkowane są również skrapiarki jako przyczepy samochodowe. Skrapiarki samochodowe składają się z następujących części: 1) podwozia samochodowego, 2) ramy podstawowej zamocowanej do podwozia, 3) zbiornika bitumu, 4) urządzenia do podgrzewania, którego zadaniem jest utrzymywanie należytej temperatury bitumu bądź też podgrzewanie bitumu do temperatury roboczej, 5) urządzeń sterowniczych. Na ramie ze stali promowej spawanej zamocowany jest […]

DevURL

Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we własnym zakresie. W tym celu należy:

— odkręcić przeciwnakrętkę śruby ustalającej  i zdjąć pierścień zabezpieczający,

— wkręcać śrubę ustalającą zgodnie z ruchem wskazówek zegara o kilka skoków gwintu sprawdzając jałowy ruch koła kierownicy, regulację można zakończyć, jeżeli ruch jałowy koła kierownicy (przy stojących nieruchomo kotach) będzie nie większy niż 15 mm, po zakończeniu regulacji” założyć pierścień zabezpieczający i mocno dokręcić przeciwnakrętkę.

Właściwe wyregulowanie mechanizmu kierowniczego należy sprawdzić w czasie jazdy samochodem. Jeżeli opór na kole kierowniczym znacznie wzrósł, a powrót samoczynny kierownicy przy wyjściu z zakrętu na prostą jest zwolniony, to należy odkręcić śrubę ustalającą 0 1…2 wycięcia pierścienia zabezpieczającego i jeszcze raz sprawdzić jałowy ruch koła kierownicy oraz łatwość kierowania samochodem. [patrz też: wyposażenie stajni, pompy ciepła, osuszacze powietrza ]

Raz na 2…3 lata oraz w czasie zdejmowania mechanizmu kierowniczego w celu naprawy bądź regulacji zaleca się wymienić w nim olej.

Akumulator

Samochody Wołga GAZ-24 maja instalację 12 V i akumulator o pojemności 60 A • h.

Poziom elektrolitu w akumulatorze należy sprawdzać co 2 miesiące. Prawidłowy poziom powinien sięgać 15 mm powyżej płyt. Raz na rok należy oczyścić drobnym papierem ściernym lub specjalną szczotką drucianą czopy i wnętrze zacisków akumulatora. W zimie, a zwłaszcza podczas silnych mrozów, należy akumulator utrzymać w stanie naładowania. Odłączanie akumulatora należy zawsze zaczynać od zacisku ze znakiem , , aby uniknąć ryzyka powstania zwarcia. Podłączając akumulator trzeba zwracać uwagę na znaki na czopach. Czep ze znakiem „ musi być połączony z masą.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: osuszacze powietrza pompy ciepła wyposażenie stajni

Przeczytaj też:
Ustawianie zapłonu

Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być dokonywane za pomocą lampy stroboskopowej, w stacji obsługi. Można jednak ustawić zapłon statycznie metodą dosyć prymitywną. jednak wystarczająco dokładną. W silniku wysokoprężnym, w którym zapłon następuje wskutek bardzo wysokiego ciśnienia i znacznej temperatury w komorze spalania i w którym z tej przyczyny nie ma aparatu zapłonowego, ustawieniu zapłonu — […]

Obsługa układu kierowniczego

Podczas przeglądów technicznych należy sprawdzić stan połączeń układu, mieszków ochronnych oraz obudów przegubów kulowych. Sprawdzenie układu wspomagania kierownicy sprowadza się do: — kontroli poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, — sprawdzenia napięcia paska klinowego w sposób pokazany w części dotyczącej układu chłodzenia modelu Fiesta. Układ zasilania Gaźnik — Weber (dwugardzielowy) stosowany do silnika OHC (opisany w […]

Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy […]

DevURL
Polecamy rowniez: