Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Jak silnik ciągnie samochód

Źródłem napędu samochodu jest silnik. Obroty wału korbowego silnika nie są bezpośrednio przekazywane na koła. Między wałem korbowym silnika a osią koła napędzanego jest jeszcze kilka pośrednich urządzeń i mechanizmów. Napęd z silnika przechodzi najpierw na sprzęgło, dalej na wał napędowy i skrzynkę biegów, przekładnię główną i na osie kół napędzanych. Wymienione urządzenia mogą być […]

DevURL

Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we własnym zakresie. W tym celu należy:

— odkręcić przeciwnakrętkę śruby ustalającej  i zdjąć pierścień zabezpieczający,

— wkręcać śrubę ustalającą zgodnie z ruchem wskazówek zegara o kilka skoków gwintu sprawdzając jałowy ruch koła kierownicy, regulację można zakończyć, jeżeli ruch jałowy koła kierownicy (przy stojących nieruchomo kotach) będzie nie większy niż 15 mm, po zakończeniu regulacji założyć pierścień zabezpieczający i mocno dokręcić przeciwnakrętkę.

Właściwe wyregulowanie mechanizmu kierowniczego należy sprawdzić w czasie jazdy samochodem. Jeżeli opór na kole kierowniczym znacznie wzrósł, a powrót samoczynny kierownicy przy wyjściu z zakrętu na prostą jest zwolniony, to należy odkręcić śrubę ustalającą 0 1…2 wycięcia pierścienia zabezpieczającego i jeszcze raz sprawdzić jałowy ruch koła kierownicy oraz łatwość kierowania samochodem. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Raz na 2…3 lata oraz w czasie zdejmowania mechanizmu kierowniczego w celu naprawy bądź regulacji zaleca się wymienić w nim olej.

Akumulator

Samochody Wołga GAZ-24 maja instalację 12 V i akumulator o pojemności 60 A • h.

Poziom elektrolitu w akumulatorze należy sprawdzać co 2 miesiące. Prawidłowy poziom powinien sięgać 15 mm powyżej płyt. Raz na rok należy oczyścić drobnym papierem ściernym lub specjalną szczotką drucianą czopy i wnętrze zacisków akumulatora. W zimie, a zwłaszcza podczas silnych mrozów, należy akumulator utrzymać w stanie naładowania. Odłączanie akumulatora należy zawsze zaczynać od zacisku ze znakiem , , aby uniknąć ryzyka powstania zwarcia. Podłączając akumulator trzeba zwracać uwagę na znaki na czopach. Czep ze znakiem „ musi być połączony z masą.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach. Sprawdzenie ustawienia świateł Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach. Materiały eksploatacyjne Paliwa Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, […]

Chociaz teoretyczny wzór na odleglosc hamowania daje wartosci prawdopodobne, rzeczywista dlugosc nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym

Chociaż teoretyczny wzór na odległość hamowania daje wartości prawdopodobne, rzeczywista długość nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym. Nowsze badania wykazują, że odległość hamowania z dostateczną dokładnością można przyjmować w stosunku prostym do szybkości ruchu. Otrzymuje się wtedy odległość hamowania Sil = o: V (z doświadczeń o: = 2, zatem Sil = 2· V), a […]

PODZIAL RUCHU NA JEZDNI

PODZIAŁ RUCHU NA JEZDNI . Podziałem ruchu na jezdni jest umieszczenie tego ruchu na nawierzchni drogowej lub też na oddzielnych pasach nawierzchni drogowej tak, aby otrzymać możliwie największą przelotność trasy drogowej lub też możliwie największą szybkość przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa ruchu pojazdów, poruszających się po nawierzchni. W zasadzie regulacja konstrukcyjna ruchu drogowego na jezdni dwupasowej […]

DevURL
Polecamy rowniez: