Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Kłopoty z ruszaniem z miejsca

Prześledźmy, co dzieje się w skrzynce biegów w chwili, gdy kierowca przestawia dźwignię zmiany biegów.W samochodach, w których silnik umieszczony jest w pobliżu kół napędzanych, skrzynka biegów połączona jest w jeden zespół wraz z silnikiem, obudową sprzęgła oraz obudową przekładni głównej. Do silnika samochodu przykręcona jest obudowa sprzęgła a do niej obudowa przekładni wraz ze […]

DevURL

Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we własnym zakresie. W tym celu należy:

— odkręcić przeciwnakrętkę śruby ustalającej  i zdjąć pierścień zabezpieczający,

— wkręcać śrubę ustalającą zgodnie z ruchem wskazówek zegara o kilka skoków gwintu sprawdzając jałowy ruch koła kierownicy, regulację można zakończyć, jeżeli ruch jałowy koła kierownicy (przy stojących nieruchomo kotach) będzie nie większy niż 15 mm, po zakończeniu regulacji założyć pierścień zabezpieczający i mocno dokręcić przeciwnakrętkę.

Właściwe wyregulowanie mechanizmu kierowniczego należy sprawdzić w czasie jazdy samochodem. Jeżeli opór na kole kierowniczym znacznie wzrósł, a powrót samoczynny kierownicy przy wyjściu z zakrętu na prostą jest zwolniony, to należy odkręcić śrubę ustalającą 0 1…2 wycięcia pierścienia zabezpieczającego i jeszcze raz sprawdzić jałowy ruch koła kierownicy oraz łatwość kierowania samochodem. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Raz na 2…3 lata oraz w czasie zdejmowania mechanizmu kierowniczego w celu naprawy bądź regulacji zaleca się wymienić w nim olej.

Akumulator

Samochody Wołga GAZ-24 maja instalację 12 V i akumulator o pojemności 60 A • h.

Poziom elektrolitu w akumulatorze należy sprawdzać co 2 miesiące. Prawidłowy poziom powinien sięgać 15 mm powyżej płyt. Raz na rok należy oczyścić drobnym papierem ściernym lub specjalną szczotką drucianą czopy i wnętrze zacisków akumulatora. W zimie, a zwłaszcza podczas silnych mrozów, należy akumulator utrzymać w stanie naładowania. Odłączanie akumulatora należy zawsze zaczynać od zacisku ze znakiem , , aby uniknąć ryzyka powstania zwarcia. Podłączając akumulator trzeba zwracać uwagę na znaki na czopach. Czep ze znakiem „ musi być połączony z masą.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów ogranicza się do kontroli jej działania, sprawdzania, czy nie ma przecieków oraz sprawdzania i ewentualnego uzupełniania oleju. Poziom oleju powinien być sprawdzany na samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu, po odczekaniu pewnej chwili po wjeździe na stanowisko (rozgrzany olej ma tendencję do spieniania). Poziom oleju jest sprawdzany za pomocą otworu przelewowego po […]

PODZIAL RUCHU NA JEZDNI

PODZIAŁ RUCHU NA JEZDNI . Podziałem ruchu na jezdni jest umieszczenie tego ruchu na nawierzchni drogowej lub też na oddzielnych pasach nawierzchni drogowej tak, aby otrzymać możliwie największą przelotność trasy drogowej lub też możliwie największą szybkość przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa ruchu pojazdów, poruszających się po nawierzchni. W zasadzie regulacja konstrukcyjna ruchu drogowego na jezdni dwupasowej […]

Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. […]

DevURL
Polecamy rowniez: