Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Kanał przelotowy

Tłok przesuwa się w górę i zamyka (zasłania) wszystkie okienka w ściankach cylindra. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje sprężanie mieszanki paliwowej nad tłokiem. W skrzyni korbowej powstaje podciśnienie. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje dalsze sprężanie mieszanki w cylindrze. Równocześnie, po odsłonięciu okienka rury ssącej, świeża porcja mieszanki przepływa do skrzyni korbowej. Kiedy tłok […]

DevURL

Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we własnym zakresie. W tym celu należy:

— odkręcić przeciwnakrętkę śruby ustalającej  i zdjąć pierścień zabezpieczający,

— wkręcać śrubę ustalającą zgodnie z ruchem wskazówek zegara o kilka skoków gwintu sprawdzając jałowy ruch koła kierownicy, regulację można zakończyć, jeżeli ruch jałowy koła kierownicy (przy stojących nieruchomo kotach) będzie nie większy niż 15 mm, po zakończeniu regulacji założyć pierścień zabezpieczający i mocno dokręcić przeciwnakrętkę.

Właściwe wyregulowanie mechanizmu kierowniczego należy sprawdzić w czasie jazdy samochodem. Jeżeli opór na kole kierowniczym znacznie wzrósł, a powrót samoczynny kierownicy przy wyjściu z zakrętu na prostą jest zwolniony, to należy odkręcić śrubę ustalającą 0 1…2 wycięcia pierścienia zabezpieczającego i jeszcze raz sprawdzić jałowy ruch koła kierownicy oraz łatwość kierowania samochodem. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Raz na 2…3 lata oraz w czasie zdejmowania mechanizmu kierowniczego w celu naprawy bądź regulacji zaleca się wymienić w nim olej.

Akumulator

Samochody Wołga GAZ-24 maja instalację 12 V i akumulator o pojemności 60 A • h.

Poziom elektrolitu w akumulatorze należy sprawdzać co 2 miesiące. Prawidłowy poziom powinien sięgać 15 mm powyżej płyt. Raz na rok należy oczyścić drobnym papierem ściernym lub specjalną szczotką drucianą czopy i wnętrze zacisków akumulatora. W zimie, a zwłaszcza podczas silnych mrozów, należy akumulator utrzymać w stanie naładowania. Odłączanie akumulatora należy zawsze zaczynać od zacisku ze znakiem , , aby uniknąć ryzyka powstania zwarcia. Podłączając akumulator trzeba zwracać uwagę na znaki na czopach. Czep ze znakiem „ musi być połączony z masą.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Motoryzacja szerokim okiem

Myśląc o motoryzacji widzimy przed oczami salony samochodowe, katalogi z najnowszymi modelami aut i opisem ich możliwości oraz parametrów. Najnowsze konstrukcje motoryzacyjne pobudzają wyobraźnię i sprawiają, że oddajemy się marzeniom. Marząc, określamy nowy cel w życiu. Chcemy zakupić nowe auto, wymienić nasz stary, zasłużony samochód. Warto spojrzeć na motoryzację nie tylko przez pryzmat marzeń, ale […]

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE IOW/30 SAE 1 OW/40 przy temperaturze —23…+32 QC, SAE IOW/50 SAE 20W/40 SAE 20W/50 f przy temperaturze ponad +320C, SAE 5W/20 SAE 5W/30 J P rzy temperaturze poniżej —23C, — wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, - wg CPN olej Selektol Special SO SAE 20W/40. Używanie materiałów eksploatacyjnych zalecanych przez […]

Hamowanie

Efektywność hamowania w danym momencie zależna jest od siły, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca. lm większy będzie nacisk na pedał, tym większe będzie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym i tym silniej szczęki hamulcowe będą przyciskane do tarczy hamulca.Tarcza hamulca obraca się razem z piastą koła i kołem. Obudowa tłoczków i szczęk hamulcowych jest […]

DevURL
Polecamy rowniez: